Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] FC Utrecht - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 09 november 2025 om 12:55:

Hele rare keuze van Makkelie om alles maar toe te staan.

Is lekker makkelijk

+1/-0

Sodeju, wat een manier om af te ronden....Woutje!!!

+2/-0

Gaat de VAR nu wel ingrijpen, haha. Hele wedstrijd wordt alles toegestaan en nu natuurlijk niet.

+3/-0

Heel de wedstrijd wordt alles toegestaan en nu moeilijk doen?

+3/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 november 2025 om 13:01:

Heel de wedstrijd wordt alles toegestaan en nu moeilijk doen?

Da's het probleem met deze manier van fluiten, de VAR gaat bij een goal wél de spelregels toepassen en dan vind je allemaal overtredingen.

Gozer moet gewoon normaal gaan fluiten. Die actie van Regeer daarvoor was ook al een overtreding. Shirtje trekken bij Edvardsen ook en arm in de nek bij Godts ook. Spelregels toepassen aub.

+4/-0

Die goal van Ajax komt nog wel.

+1/-0

Schip ahoy schreef op 09 november 2025 om 13:03:

Die van Utrecht ook.

+1/-0

Sevic schreef op 09 november 2025 om 13:03:

Schip ahoy schreef op 09 november 2025 om 13:03:

Die van Utrecht ook.

Yup :\(

Niet gek laten maken. Ze kunnen deze pot winnen.

+1/-0

Ik vind dit echt schandalig. Je voelt al de hele wedstrijd aankomen dat je genaaid gaat worden door de arbitrage.

Even los van dat je je wéér kinderlijk laat ‘verrassen’ bij het weggeven van de corner en de corner zelf.

+2/-0

Alders op linksback nog geen succes. Moet zeggen dat ik geen jeugd/jong Ajax volg, maar hij is toch rechtsback?

+1/-0

Quido schreef op 09 november 2025 om 13:06:

Ik vind dit echt schandalig. Je voelt al de hele wedstrijd aankomen dat je genaaid gaat worden door de arbitrage.

Even los van dat je je wéér kinderlijk laat ‘verrassen’ bij het weggeven van de corner en de corner zelf.

De arbitrage 'naait' ons niet, we geven zelf 38 corners weg in 1 helft terwijl je weet dat je dit hele seizoen al kwetsbaar bent uit corners.

Eens dat de scheidsrechter er een potje van maakt, maar daar moet je mee omgaan. Duels vermijden en direct spel, snel de diepte zoeken. Niet klooien in de kleine ruimte, want je zult telkens met fysiek spel van de bal gehengst worden en van de scheids hoef je dan niks te verwachten. Dus die situaties vermijden.

Utrecht is echt niet zo goed, maar je moet wel slim gaan spelen nu. Ook kappen met die lange ballen op Wout, die kan misschien wel een duelletje winnen maar ons middenveld is niet duelkrachtig genoeg om de afvallende ballen te winnen. Gewoon de vleugels zoeken en snel de diepte in.

+2/-0

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 november 2025 om 13:08:

Alders op linksback nog geen succes. Moet zeggen dat ik geen jeugd/jong Ajax volg, maar hij is toch rechtsback?

Hij is rechtsback ja, bakt er niet zoveel van op links. Wel een leuk spelertje maar snap niet waarom je 'm in een zware uitwedstrijd tegen Utrecht tegenover hun sterkste speler op een onnatuurlijke positie zet. Had dan Mokio daarneer gezet, ook aangezien je je linksback het middenveld in wilt laten trekken bij balbezit. Mokio voegt ook meer fysiek toe, kan nog weleens van pas komen.

+1/-0

Sevic schreef op 09 november 2025 om 13:12:

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 november 2025 om 13:08:

Hij is rechtsback ja, bakt er niet zoveel van op links. Wel een leuk spelertje maar snap niet waarom je 'm in een zware uitwedstrijd tegen Utrecht tegenover hun sterkste speler op een onnatuurlijke positie zet. Had dan Mokio daarneer gezet, ook aangezien je je linksback het middenveld in wilt laten trekken bij balbezit. Mokio voegt ook meer fysiek toe, kan nog weleens van pas komen.

En als je met deze spelers wil spelen, waarom niet gewoon Rosa links?

+1/-0

Makkelie de Ajax hater drukt weer een negatieve stempel op de wedstrijd. De Wit kan er op los schoppen alsook enkele mede spelers.

Minimaal twee gele kaarten niet gegeven. Maar vervolgens wel de goal afkeuren, terwijl hij er met zijn neus bovenop staat. Om vervolgens maar snel het advies van de VAR over te nemen om Ajax te naaien.

+4/-0

Gaaie en Klaassen erin, dit wordt genieten!

+1/-0

Die aanvallende wissels die doe je toch rond de 70e minuut al en niet in minuut 87. Wat een amateurisme weer.

+3/-0

Patdaddy schreef op 09 november 2025 om 14:14:

Die aanvallende wissels die doe je toch rond de 70e minuut al en niet in minuut 87. Wat een amateurisme weer.

Ontzettend ergerlijk ja. En dan in die laatste 6 minuten ook nog 2 onnodige overtredingen maken.

Als je nog wilt winnen moet je echt in de 82e, 83e minuut de gelijkmaker gemaakt hebben. Dat betekent dat je uiterlijk rond minuut 70 moet wisselen om te gaan forceren. Dat had ook best kunnen lukken, want Utrecht zat er conditioneel helemaal doorheen na die midweekse wedstrijd.

Bij die corner in de 92e minuut moet Pasveer ook mee naar voren. Al is het maar om chaos te creëren bij de tegenpartij. Die hebben sowieso de aanwezigheid van je keeper in de 16 niet voorbereid, dus moet er geïmproviseerd worden.

Heb me aan een hoop dingen gestoord vandaag. De organisatie bij dode spelsituaties tegen is dusdanig abominabel dat zelfs Utrecht het eenvoudig voor elkaar krijgt om hun betere koppers helemaal vrij te krijgen. Verlies je vandaag gewoon door, want uit veldspel speelde ook Utrecht vrijwel niks klaar.

Alders neem ik niet zoveel kwalijk, maar het gevolg van deze keuze op linksback is dat er niet één keer een speler over onze linksbuiten heen gegaan is. Als het combinerend door de as niet lukt, is het toch wel lekker als je met heel eenvoudig vleugelspel (Godts inspelen, backje eroverheen, meegeven) een keer iets anders kunt proberen. Desnoods zet je in de tweede helft Taylor in die zone om die rol op te pakken.

Onbegrijpelijk ook dat Gloukh er zo vroeg afgehaald wordt. Toen was het wel klaar met voetballen op het middenveld. En dan Regeer de wedstrijd uit laten spelen, die weer helemaal niks toevoegt behalve veel misbaar als hij een overtreding maakt die volledig terecht wordt afgefloten.

Nee, er is echt nog een hoop te doen en Grim heeft wat mij betreft geen al te beste beurt gemaakt tijdens zijn vuurdoop.

+4/-0

Grim is Heitinga 2.0 is mijn conclusie van deze wedstrijd. Kroes blijft de club verder kapot maken met zijn keuzes. Waaronder aankoop Rosa. Na 2 strafschoppen weggeven, vandaag Wout's doelpunt vernietigt. Deze jongen is dé type aankoop je als Ajax-zijnde nooit moet doen. Je had beter met Alders op rechtsback, of Gaaei gewoon, deze wedstrijd kunnen beginnen en dan Jetten (niet eens op de bank) of Mokio op linksback.

+3/-0

Ik vond het niet eens zo heel slecht vandaag. Als we gewoon normaal zouden trainen op standaardsituaties win je deze traditioneel moeilijke uitwedstrijd gewoon; je hebt niks weggeven - op die 3-1 kans van Caitihlin na nadat je wat meer risico gaat nemen. Het was heel voorzichtig en broos, maar in vergelijking met de afgelopen periode zag je wel iets meer idee en degelijkheid in het algemeen.

De wissel van Gloukh snapte ik helemaal niet. Daarna was ook meteen alle beetje dynamiek en beetje verrassing zo nu en dan weg. Had veel eerder Dolberg, Moro en Fitz-Jim moeten brengen.

Grim is natuurlijk niet de oplossing of het probleem, maar als er iemand komt die gewoon bepaalde dingen net als Farioli blijft inprenten, niets aan het toeval over laat en nog wat logische wijzigingen doorvoert in je basis elf, moet je hier echt nog wel derde kee kunnen worden, ondanks de achterstand die je inmiddels al hebt.

+4/-0

Quido schreef op 09 november 2025 om 14:59:

De wissel van Gloukh snapte ik helemaal niet.
Daarna was ook meteen alle beetje dynamiek en beetje verrassing zo nu en dan weg. Had veel eerder Dolberg, Moro en Fitz-Jim moeten brengen.

Eerst Pasveer, Rosa en Edvardsen in de basis, om wederom ook Oscar gewisseld te zien worden, dacht ik: Grim gaat door met wat Heitinga deed! Hele zwakke opstelling en mentaliteit weer... enkel een zondagsschot gaf ons nog wat valse hoop en een mooie assist en goal werd dus afgekeurd dankzij *zwaktebod Rosa*. Verder was het wederom niet veel.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2025/2026] FC Utrecht - Ajax