Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] FC Groningen - Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

open/sluit de onderstaande quote:

Kroepoek schreef op 14 mei 2025 om 22:56:

Maak er maar meer dan drie van. Sowieso drie aanvallers, een creatieve middenvelder en een keeper. We moeten echt hopen dat we Brobbey en die clown van een Traoré kunnen lozen.

Een nieuwe keeper hebben we misschien ook nog nodig ja.

tackle schreef op 14 mei 2025 om 23:06:

Dan heb je de lat laag liggen.

Pasveer, Gaaei, Fitz Jim, Brobbey, Berghuis, Rugani, Gorter, Traore, Rasmussen, Henderson, Van den Boomen, Setford en alles wat verhuurd is mogen sowieso vertrekken. KLaassen en Weghorst houden als invaller.
Ik ben er ongetwijfeld nog vergeten.

Er zijn uiteindelijk ook een hoop spelers die je niet noemt. In de verdediging hebben we genoeg kwaliteit. Het middenveld kan er al redelijk mee door als je een creatieve aanvallende middenvelder haalt. Het gaat me vooral om versterkingen voorin. Daarvoor hoe je geen heel bataljon aan spelers te halen. Dat kan de club zich ook niet veroorloven op dit moment.

+1/-0

thomas83 schreef op 14 mei 2025 om 23:21:

Kroepoek schreef op 14 mei 2025 om 22:56:

Maak er maar meer dan drie van. Sowieso drie aanvallers, een creatieve middenvelder en een keeper. We moeten echt hopen dat we Brobbey en die clown van een Traoré kunnen lozen.

Een nieuwe keeper hebben we misschien ook nog nodig ja.

tackle schreef op 14 mei 2025 om 23:06:

Dan heb je de lat laag liggen.

Pasveer, Gaaei, Fitz Jim, Brobbey, Berghuis, Rugani, Gorter, Traore, Rasmussen, Henderson, Van den Boomen, Setford en alles wat verhuurd is mogen sowieso vertrekken. KLaassen en Weghorst houden als invaller.
Ik ben er ongetwijfeld nog vergeten.

Er zijn uiteindelijk ook een hoop spelers die je niet noemt. In de verdediging hebben we genoeg kwaliteit. Het middenveld kan er al redelijk mee door als je een creatieve aanvallende middenvelder haalt. Het gaat me vooral om versterkingen voorin. Daarvoor hoe je geen heel bataljon aan spelers te halen. Dat kan de club zich ook niet veroorloven op dit moment.

Echter denk ik dat we sowieso Hato en Taylor kwijt gaan raken, mogelijk ook Sutalo. Dan is het echt maar zoeken naar spelers die nog wel geschikt zijn.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 14 mei 2025 om 23:30:

Echter denk ik dat we sowieso Hato en Taylor kwijt gaan raken, mogelijk ook Sutalo. Dan is het echt maar zoeken naar spelers die nog wel geschikt zijn.

Dan moet je weer naar nieuwe spelers kijken uiteraard. Ik ga alleen uit van wat we nu hebben. En dan geloof ik dat we met een handjevol gerichte aankopen echt nog aanzienlijk beter kunnen worden. Daarvoor hoe je niet je halve selectie te dumpen.

+2/-0

Kroepoek schreef op 14 mei 2025 om 22:31:

We moeten hopen dat Bryan Smeets zondag opgesteld staat bij Sparta. Je gunt die pisboeren zo hard een keer de pijn om in de slotfase een titel te verspelen. Gewoon, voor één keertje.

Hoe graag ik dit ook zou zien, ik zie het niet gebeuren. Die mentaliteit die Groningen gisteren t/m de 99e minuut laat zien, en zelfs nog daarna, dat kunnen dat soort teams alleen tegen Ajax opbrengen.

Sparta zal het wel enigszins proberen hoor, zondag, want ze strijden per slot van rekening nog om een plek in de play-offs. Maar de PSV-goal zal vrij eenvoudig vallen en daarna wordt het een soort halve feestwedstrijd richting het laatste fluitsignaal. Clubs gaan niet tot het gaatje om een andere club van de titel te houden, tenzij het Ajax is.

Groningen had gisteren bijvoorbeeld niet heel veel aan dat puntje. Ze hadden moeten winnen om over 4 directe tegenstanders tegelijkertijd heen te gaan. Normaliter baal je dan als supporter dat je die kans niet grijpt.

+5/-0

Nog eens even wat beelden zitten terugkijken. Die keeper, Vaessen, dat is me wel een gestoord ventje hoor. Grijpt Taylor al op zeer agressieve wijze bij z'n hals rondom die rode kaart voor Valente. Daarna die actie bij Hato. En dan na het laatste fluitsignaal staat ie gewoon vuistslagen uit te delen. Die had naar bed moeten gaan met twee rode kaarten, wat een psychopaat man.

Zo blij als een hond met zeven lullen dat zijn Brabantse PSV nu kampioen wordt. En als Ajax 'm maandag een contract aanbiedt, heeft ie dinsdag z'n handtekening gezet. "Ja ik had als klein jongetje al een poster van Litmanen boven m'n bed hangen" lees je dan. Ze hebben allemaal een kruiwagen boter op hun kop.

+4/-0

Waarom lees ik nergens in de media iets over het gedrag van Vaessen?

Een Goes wordt helemaal afgemaakt om minder, maar dit wordt verzwegen? Deze lul hoort maandenlang geschorst te worden.

https://x.com/AjaciedenEU/status/1922759239883260352link

+3/-0

s0lido schreef op 15 mei 2025 om 07:53:

Een Goes wordt helemaal afgemaakt om minder, maar dit wordt verzwegen? Deze lul hoort maandenlang geschorst te worden.

Je leest er van alles over:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/heftige-beelden-etienne-vaessen-slaat-vol-in-op-iemand-van-ajax-die-op-grond-ligt/blt292fee79b497ec3alink
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/05/het-gaat-helemaal-mis-na-fc-groningen-ajaxlink

Zelfs de fansite van Groningen:
https://www.fcgfans.nl/heftige-beelden-vaessen-lijkt-klappen-uit-te-delen-aan-ajacied/link

Als de KNVB hier niet serieus in actie komt, zou ik een aangifte overwegen. Misschien moet dat sowieso wel. Eén van Farioli's assistenten is het slachtoffer, geen idee wie, maar die zou aangifte kunnen doen van mishandeling.

Echt psychopathisch gedrag. Gevaarlijk als mensen zich op zo'n manier laten gaan in een stressvolle situatie. Dan kan het zomaar weer gebeuren, als niemand nu ingrijpt.

+3/-0

Kan de KNVB hier geen onderzoek naar die TBS-er doen?

+3/-0

Kroepoek schreef op 15 mei 2025 om 07:57:

Ja, en gewoon het OM. Dit is geen overtreding tijdens een wedstrijd meer, dit is een mishandeling op een voetbalveld.

FC Groningen zou kunnen beginnen met zelf een schorsing op te leggen.

+4/-0

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 07:55:

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/heftige-beelden-etienne-vaessen-slaat-vol-in-op-iemand-van-ajax-die-op-grond-ligt/blt292fee79b497ec3alink
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2025/05/het-gaat-helemaal-mis-na-fc-groningen-ajaxlink

https://www.fcgfans.nl/heftige-beelden-vaessen-lijkt-klappen-uit-te-delen-aan-ajacied/link

Als de KNVB hier niet serieus in actie komt, zou ik een aangifte overwegen. Misschien moet dat sowieso wel. Eén van Farioli's assistenten is het slachtoffer, geen idee wie, maar die zou aangifte kunnen doen van mishandeling.

Echt psychopathisch gedrag. Gevaarlijk als mensen zich op zo'n manier laten gaan in een stressvolle situatie. Dan kan het zomaar weer gebeuren, als niemand nu ingrijpt.

Ah, die sites heb ik gemist 👀

+2/-0

s0lido schreef op 15 mei 2025 om 08:09:

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 07:55:

Ah, die sites heb ik gemist 👀

Ik heb ze ook overgeslagen vanochtend (om overduidelijke redenen), maar zat die Vaessen even te googelen en toen kwam alle drek naar boven.

Altijd gemoedelijk he, die Brabanders.

+2/-0

Uiteindelijk moet je naar jezelf kijken. Ik keur het gedrag van Vaessen niet goed, maar spelers van Ajax moeten zich niet zo laten meeslepen. Als er een opstootje aan zit te komen staan er ook een paar van Ajax (altijd dezelfde) vooraan.

Wat betreft zondag... ik zie ons niet winnen van Twente en ik zie PSV geen punten verspelen. Sparta zal spelen met Nassoh en van Aanholt. 2 gasten met PSV bloed. Steijn gunt het PSV ook meer dan Ajax. Dus die gaan op 90% ballen.

+2/-2

BertjeK schreef op 15 mei 2025 om 08:33:

Uiteindelijk moet je naar jezelf kijken. Ik keur het gedrag van Vaessen niet goed, maar spelers van Ajax moeten zich niet zo laten meeslepen. Als er een opstootje aan zit te komen staan er ook een paar van Ajax (altijd dezelfde) vooraan.

Wat betreft zondag... ik zie ons niet winnen van Twente en ik zie PSV geen punten verspelen. Sparta zal spelen met Nassoh en van Aanholt. 2 gasten met PSV bloed. Steijn gunt het PSV ook meer dan Ajax. Dus die gaan op 90% ballen.

Dan heb je de MMA beelden van Vaessen gemist. Wat de wedstrijd zelf betreft, neem ik het alleen de Ajax-spelers kwalijk. Maar je ogen sluiten voor de vuistslagen die Vaessen daar uitdeelt? Nee, die gast moet vervolgd worden. Dat valt onder mishandeling.

Zou ook voor de zekerheid bloed bij hem afnemen om te testen op cocaïnegebruik.

+3/-0

s0lido schreef op 15 mei 2025 om 08:56:

BertjeK schreef op 15 mei 2025 om 08:33:

Dan heb je de MMA beelden van Vaessen gemist. Wat de wedstrijd zelf betreft, neem ik het alleen de Ajax-spelers kwalijk. Maar je ogen sluiten voor de vuistslagen die Vaessen daar uitdeelt? Nee, die gast moet vervolgd worden. Dat valt onder mishandeling.

Zou ook voor de zekerheid bloed bij hem afnemen om te testen op cocaïnegebruik.

Op het PSV-forum vinden ze Vaessen het slachtoffer van daders Klaassen en Wijndal.

Een fraaie redenering in de categorie: tja, die mevrouw had ook wel een héél kort rokje aan.

+3/-0

Zou Steijn echt zoveel rancune hebben naar Ajax? Voor zijn ego kan ik het me ook wel voorstellen dat hij Ajax een dienst wil bewijzen: ik hou PSV van de winst, ben ik van eeuwige gezeik af over mijn gefaal bij Ajax. Thank me later!

+2/-0

Kroepoek schreef op 15 mei 2025 om 09:29:

Zou Steijn echt zoveel rancune hebben naar Ajax? Voor zijn ego kan ik het me ook wel voorstellen dat hij Ajax een dienst wil bewijzen: ik hou PSV van de winst, ben ik van eeuwige gezeik af over mijn gefaal bij Ajax. Thank me later!

Volgens mij valt de Ajax-haat bij Sparta nog relatief gezien mee. Zal deels komen door de rivaliteit met Feyenoord, daar kun je geen gemeenschappelijke vijand bij gebruiken natuurlijk. Sparta en Ajax werkten in het verleden ook vaak samen qua jeugdopleiding, geloof ik.

Steijn zal best rancune hebben, maar linksom of rechtsom is het voor zijn carrière het best om met Sparta de play-offs te halen, en dan moet hij zondag winnen. Als dat lukt, staat hij natuurlijk op een geweldig voetstuk ineens. Denk dat hij dat toch wel belangrijker vindt dan zijn oud-werkgever een oor aannaaien. Als ooit uitkomt dat je het wel prima vond om te verliezen en play-offs mis te lopen omdat je Ajax stom vindt, is dat redelijk desastreus voor je carrière. Clubs zitten niet echt te wachten op een trainer die er met de pet naar gooit.

En ja, er zitten wat oud-PSV'ers in de Sparta-selectie, maar ook Ajacieden, zoals Hlynsson. Ik geloof er dus niet zo in dat Sparta de punten direct cadeau gaat doen. Maar écht tot op het tandvlees gaan, dat zie ik ook niet gebeuren. Na één tegengoal is het gebeurd.

+2/-0

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 07:44:

Nog eens even wat beelden zitten terugkijken. Die keeper, Vaessen, dat is me wel een gestoord ventje hoor. Grijpt Taylor al op zeer agressieve wijze bij z'n hals rondom die rode kaart voor Valente. Daarna die actie bij Hato. En dan na het laatste fluitsignaal staat ie gewoon vuistslagen uit te delen. Die had naar bed moeten gaan met twee rode kaarten, wat een psychopaat man.

Zo blij als een hond met zeven lullen dat zijn Brabantse PSV nu kampioen wordt. En als Ajax 'm maandag een contract aanbiedt, heeft ie dinsdag z'n handtekening gezet. "Ja ik had als klein jongetje al een poster van Litmanen boven m'n bed hangen" lees je dan. Ze hebben allemaal een kruiwagen boter op hun kop.

Het blijft naar mijn mening het falen van de arbitrage + VAR. Bij een opstootje kun je meestal doen wat je wil omdat men jou en degene waar je tegen ageert beiden geel geeft onder het motto: "waar er twee vechten, hebben er twee schuld". Zelden analyseert men wie precies wat doet en wie exact te ver is gegaan. Dat zou wel moeten als je simpelweg de spelregels na wil leven.

+3/-0

Sevic schreef op 15 mei 2025 om 07:59:

Kroepoek schreef op 15 mei 2025 om 07:57:

Ja, en gewoon het OM. Dit is geen overtreding tijdens een wedstrijd meer, dit is een mishandeling op een voetbalveld.

FC Groningen zou kunnen beginnen met zelf een schorsing op te leggen.

Ik krijg zojuist een push-bericht van het AD: "Wie is Etienne Vaessen, de man
die Ajax tot wanhoop dreef?"

In het Westen hebben we het probleem dat we slecht gedrag verheerlijken. Gedraag je idioot en er wordt een portret van je gemaakt.

+1/-0

Jongens echt? We hoeven niet te gaan kijken naar sparta, weetje waarom niet?

Ajax gaat namelijk never nooit niet winnen van fc twente. denken we nou echt na 4 drama potten dat we nu opeens van twente winnen.

Ajax is dit seizoen 2de geworden en dat is meer dan knap. Conclusie: ajax heeft veel geluk gehad en nu valt het helaas de verkeerde kant op.

Volgend jaar hebben we niks te zoeken in de cl. focussen op de jeugd volgend jaar en proberen om 3 hele goede aankopen te doen. 1 vr 1 md en 1 aan. balans terug brengen.

Wat mij het meesten ergerde aan gisteren is het volgende: Als prof sta je 1-2 voor en dan moet je je niet zo uit de tent laten lokken. manschot ging echt wel rood geven dat zag je gelijk. Hou dan je kop er bij en ga weer in positie staan en niet dat achtelijke gedoe. emoties zitten veel te hoog bij deze ploeg. de spelers zijn kapot nu.

+2/-0

Nog een kleine reactie: zelf nog eens goed naar die beelden gekeken van die keeper van groningen. Een dolle dwaas. iemand die helemaal de weg kwijt is. groningen moet hiervoor hard optreden en een aangiften zou ik niet meer dan gek vinden. zo iemand is de weg kwijt en moet de zwaarste straf krijgen.

1 ding allemaal. je ziet hoe erg de haat is tegen de grooste van Nededrland. Ergens wel heel erg lekker om te weten dat zei zo veel meer bezig zijn om ajax dwars te bomen. Geweldig.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Wedstrijden van Ajax » [Eredivisie 2024/2025] FC Groningen - Ajax