Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Voorspellen wie er van de toekomst naar Ajax 1 verhuist

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Het schijnt toch altijd een grote stap te zijn, maar ik zie wel wat in Taylor.

 

+2/-0

Eerlijk gezegd zie ik op dit moment niemand in Jong Ajax die (op termijn) het verschil kan maken in Ajax 1.

Taylor, Ünuvar, Hansen, Giovanni waren ooit bewierookte talenten, maar zijn absoluut niet de beste spelers van de KKD. Dat is vaak wel een pijler dat je de stap naar Ajax 1 kan maken, zodra je uitblinkt in de KKD.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 augustus 2021 om 15:36:

Eerlijk gezegd zie ik op dit moment niemand in Jong Ajax die (op termijn) het verschil kan maken in Ajax 1.



Wat is dat, het verschil maken in Ajax 1?

Hoe kan ik dat meten, toetsen?

 

+1/-0

Het is op dit moment natuurlijk wel erg zwaar om door te breken. Iedere positie is het eerste is dubbel bezet en er moeten eerder nog spelers weg dan erbij. Dat is ergens wel jammer, want jongens als Victor Jensen, Kenneth Taylor en Kian Fitz Jim verdienen in de loop van het seizoen wel een kans.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 augustus 2021 om 15:40:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 augustus 2021 om 15:36:

Eerlijk gezegd zie ik op dit moment niemand in Jong Ajax die (op termijn) het verschil kan maken in Ajax 1.



Wat is dat, het verschil maken in Ajax 1?

Hoe kan ik dat meten, toetsen?



Laat ik het anders stellen.

Vaak vallen jeugdspelers/jonge spelers op door potentie. Je ziet aan hen dat ze in potentie technisch of tactisch begaafder zijn dan sommige basisspelers. Daarom word ik (als supporter) daar enthousiast van en wil je er meer van zien. Maar dat is nu op dit moment gewoon niet het geval mijn inziens.

Ik zal Taylor als voorbeeld nemen. Ik vond hem echt een goede speler in de jeugd, maar hobbelt nu maar wat mee in Jong Ajax (al loopt hij er wel als een vedette rond). Zie ik een Taylor liever dan een Alvarez? Uiteraard. Alleen is het op dit moment geen vooruitgang en dat is wel treurig.

Ünuvar, Taylor, Giovanni, Hansen zitten nu natuurlijk al wel 2 seizoenen bij Jong Ajax en vind jij ze opvallen? Rasmussen en Hlynsson heb ik weinig aan het werk gezien, maar schijnen wel talentvol te zijn.

Je ziet zelf wel Ajax 1 materiaal rondlopen waar we het over 15 jaar nog over hebben?

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 28 augustus 2021, 16:04:06.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 augustus 2021 om 15:54:

Je ziet zelf wel Ajax 1 materiaal rondlopen waar we het over 15 jaar nog over hebben?



Nee.

In de voorbereiding vielen mij Rasmussen en Fitz-Jim enigzins op.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 28 augustus 2021 om 22:14:

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 28 augustus 2021 om 15:54:

Je ziet zelf wel Ajax 1 materiaal rondlopen waar we het over 15 jaar nog over hebben?



Nee.

In de voorbereiding vielen mij Rasmussen en Fitz-Jim enigzins op.



Fitz-Jim kan zeker voetballen, maar is qua fysiek wel echt nog een jeugdspeler. Die zal echt in de lengte en breedte moeten groeien om mee te kunnen, want het is natuurlijk geen talent van het kaliber Xavi/iniesta (ook klein). Daarnaast vind ik hem nog wel heel erg “blue” (mist gogme).

 

+1/-0

"Vroeger" waren er heel veel jeugdvolgers (zoals bijv. Chelseafan). Nu is het minder.
Maar zijn er hier nog mensen die de jeugd op de voet volgen?

Welke talenten uit de A-, B- en C-junioren moeten we in de gaten houden?

A-junioren (2e jaars): Gooijer, Rensch*, Kaplan*, Baas, Regeer, Fitz-Jim, Ünüvar**, Rasmussen
A-junioren (1e jaars): De Graaff, Setford, Sarfo, Aertssen, Milovanovic, Hlynsson, Banel, Van Axel Dongen
B-junioren (2e jaars): Vos, Misehouy, Kalokoh, Muzambo
B-junioren (1e jaars): Hato, Faberski, Bounida, Vink

*al vast bij Ajax 1
** is verhuurd

Dat zijn een aantal namen die ik ken (van Jong Ajax / Youth League).
Wat zijn de grootste talenten per leeftijdscategorie?
Wie zijn nog niet genoemd?

Mij viel bijvoorbeeld recent die keeper De Graaff op bij Jong Ajax, 17 jaar pas en maakte een hele rustige indruk. Van het geboortejaar 2002 (neo-senioren) zijn Taylor en Brobbey doorgebroken (en wellicht dat Salah-Eddine of Hansen dat nog gaat doen, Conceição telt niet vind ik). 2 á 3 spelers die per jaar doorbreken is ongeveer het streven geloof ik.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 13 oktober 2022, 17:30:42.

 

+1/-0

Heeft iemand een uitgesproken mening over onze A- en B-junioren? Zie mijn post van hierboven.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Jeugdopleiding » Voorspellen wie er van de toekomst naar Ajax 1 verhuist