Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Deze naam zie ik zo nu en dan voorbij komen op het forum. Zijn naam komt uit 'mijn hoed' moet ik eerlijk bekennen. En mijn eerst reactie is: Nee.
Maar waar baseer ik dat op? Ik heb hem nauwelijks bekeken of bestudeerd.

* Wel kunnen we zeggen dat hij mislukt is bij Everton onder Ronald Koeman.
* Ook heeft hij zich nooit echt het Nederlands elftal eigen gemaakt. En gezien de ontwikkelingen van Donny, Frenkie, Maarten, Wijnaldum die met zijn 4tjes vechten voor 3 plekken lijkt een plek in oranje ook gewoon erg ver weg.

Ik ben me er bewust van dat er veel kenners hier rond lopen, dus zegt u het maar ;) Moet Ajax hem terug halen voor volgend seizoen?

We zien steeds 'polls' hier, ik ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.

Voor als nog zeg ik: nee

Dit bericht is gewijzigd op 4 mei 2020, 14:45:45 door een mod.

 

+1/-0

Hij zou alleen in aanmering komen voor de 6 maar we hebben een tien nodig.

 

+1/-0

We hebben m.i. ook een 6/8 nodig, niet alleen een 10. Het liefst spelen we zonder 10, maar dat gaat niet gebeuren onder Ten Hag. In ieder geval ben ik met je eens dat hij op 10 geen optie moet zijn, maar ik heb hem niet gevolgd in zijn nieuwe rol bij Werder. Minder dan Marin zal het niet zijn, maar dat lijkt me ook niet de maatstaf. Wel weet ik dat Klaassen in zijn vorige periode vaak uitblink in onzichtbaar zijn en de minste balcontacten hebben per wedstrijd, en dat lijkt me niet een kwaliteit die je moet hebben in de opbouw binnen dit Ajax.

Dit bericht is gewijzigd op 4 mei 2020, 14:46:08 door een mod.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 01 mei 2020 om 12:17:

(...) Wel weet ik dat Klaassen in zijn vorige periode vaak uitblonk in onzichtbaar zijn en de minste balcontacten hebben per wedstrijd, en dat lijkt me niet een kwaliteit die je moet hebben in de opbouw binnen dit Ajax. (...)



Juist. Ik denk dat we er al uit zijn.

 

+1/-0

Ik denk dat Davy op de 6 en de 10 kan spelen in het Ajax systeem. Wel is hij een klasse minder dan Donny op de 10.

Drie kruizen @ dank, ik neem het mee.

 

+1/-0

De periode van Davy Klaassen, Siem de Jong, Ryan Babel etc. moeten we nu eindelijk eens achter ons laten en doorgroeien naar een nog hoger niveau. Het huidige niveau zijn deze spelers absoluut ongeschikt voor.
Spelers terughalen is vaker tot mislukken gedoemd. Waarom zou zo'n speler terugkomen bij Ajax? Juist, omdat hij mislukt is bij de de buitenlandse clubs waar hij gespeeld heeft.

 

+4/-0

Davy was een betere toevoeging geweest dan
Razvan Marin na het vertrek van Schone.

Weinig balcontacten is een pre.

Maar of hij beter is dan Davy Propper bijv en ook dat is geen internationaal uitzonderlijke presteerder, dat valt de bediscussiëren.


Ik vind dat Ajax hoger mag mikken dan dit niveau , doen ze ook met Giovanni, ook al hoor je de domheid alweer opkomen dat hij een vleugel/schaduwspits zou zijn..


Voor de balans in de groep is de leeftijd van Klaassen wel interessant, maar nogmaals ik zou evenveel zo niet meer vertrouwen hebben in andere opties.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 mei 2020 om 13:28:

De periode van Davy Klaassen, Siem de Jong, Ryan Babel etc. moeten we nu eindelijk eens achter ons laten en doorgroeien naar een nog hoger niveau. Het huidige niveau zijn deze spelers absoluut ongeschikt voor.
Spelers terughalen is vaker tot mislukken gedoemd. Waarom zou zo'n speler terugkomen bij Ajax? Juist, omdat hij mislukt is bij de de buitenlandse clubs waar hij gespeeld heeft.



Eens.

Maar Eriksen, Suarez, Sanchez zou ik nog wel terug willen zien.

Hakim misschien ook op zijn 31e.
De ligt en Frenkie later.

 

+1/-0

Waar ik me aan stoor, is dat mensen haast Babel en Klaassen gelijk stellen aan mensen als Westermann Enoh Magallan Veltman en bij wijze van Theo Lucius. Dan begrijp je er helaas geen ene jota van.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 01 mei 2020 om 13:28:

De periode van Davy Klaassen, Siem de Jong, Ryan Babel etc. moeten we nu eindelijk eens achter ons laten en doorgroeien naar een nog hoger niveau. Het huidige niveau zijn deze spelers absoluut ongeschikt voor.
Spelers terughalen is vaker tot mislukken gedoemd. Waarom zou zo'n speler terugkomen bij Ajax? Juist, omdat hij mislukt is bij de de buitenlandse clubs waar hij gespeeld heeft.


Ben het helemaal met je eens, Everton en Werder zitten ver beneden ons niveau.

 

+2/-0

Hun competitieweerstanden niet.
En of een Ajaxelftal er beter tegen gewapend is dan Everton en Werder, waarschijnlijk wel met de eigen speelstijl, zouden ze in de toentertijd toegepaste speelstijl van Everton en Werder vervallen dan zal ook het Ajaxelftal soortgelijke problemen met de te leveren kwaliteit tegenkomen.

Dus de aanname dat iemand als Klaassen meer tekort zou komen dan de middenvelders van afgelopen jaar , is moeilijk hard te maken en dus uiterst controversieel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Constatering schrijft iedereen, maar jij denkt weer anders, ook goed.. Jij bent alwetend.
PS zou wel een paar lesjes maatschappij gaan volgen en naderhand biochemie ofzo :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 mei 2020 om 13:35:

(...) Weinig balcontacten is een pre. (...)



Leg eens uit waarom?

De mensen komen naar het stadion om hun idolen aan de bal te zien.
Anders gingen ze wel naar atletiek.

En Drie Kruizen heeft helemaal gelijk: Klaassen ontrok zich van het spel.
Hij zocht veel te vaak een tegenstander op en ging in dekking lopen.

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 01 mei 2020 om 13:35:

(...) Voor de balans in de groep is de leeftijd van Klaassen wel interessant (...)



Ik zou me liever baseren en oriënteren op kwaliteit en niet op leeftijd.
" Balans in de groep" realiseren op basis van leeftijd is wel het laatste waar ik aan denk.

 

+1/-0

Vijf jaar geleden had ik ja en amen gezegd. Nu? Tsja, het is zeker een harde werker, maar als je logisch nadenkt is Klaassen eigenlijk niets meer dan de gehandicapte versie van van de Beek. Moeten we dat wel willen?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 03 mei 2020 om 18:01:

(...) Moeten we dat wel willen?



Nee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 03 mei 2020 om 18:01:

Vijf jaar geleden had ik ja en amen gezegd. Nu? Tsja, het is zeker een harde werker, maar als je logisch nadenkt is Klaassen eigenlijk niets meer dan de gehandicapte versie van van de Beek. Moeten we dat wel willen?



Zeker niet doen.

 

+2/-0

Ik ben ook niet voor.

Niet eens omdat hij bij 'mindere' clubs heeft gespeeld, maar omdat het voetbal van Ajax er heel anders uitziet dan in zijn tijd en hij als voetballer niet veranderd is.
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin.

Maar Overmars heeft al aangegeven fan te zijn van Klaassen, dus.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 04 mei 2020 om 12:21:

(...)
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin. (...)



Welke kwaliteiten heeft Promes die bruikbaar zijn op het middenveld?

Wat Marin betreft.
Investeren doe je in jeugd- en jonge spelers. Niet in spelers die 12 miljoen kosten. Dat soort spelers moet er, na een bepaalde aanpassingsperiode, "staan".
En een 'aanpassingsperiode' is geen 'investeringsperiode'

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 04 mei 2020 om 20:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Potter schreef op 04 mei 2020 om 12:21:

(...)
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin. (...)



Welke kwaliteiten heeft Promes die bruikbaar zijn op het middenveld?

Wat Marin betreft.
Investeren doe je in jeugd- en jonge spelers. Niet in spelers die 12 miljoen kosten. Dat soort spelers moet er, na een bepaalde aanpassingsperiode, "staan".
En een 'aanpassingsperiode' is geen 'investeringsperiode'



Gezien dat de middenvelders bij Ajax maar een meter of 7 achter de aanvallers staan, zou hij daar snelheid, explosiviteit en creativiteit kunnen brengen. Die snelheid zou je daar misschien zelfs wel beter kunnen gebruiken dan als linksbuiten.

En Marin schrijf ik echt niet af omdat hij 12 miljoen heeft gekost. Dat is echt zakgeld in deze tijd (van voor de corona crisis).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Potter
En Marin schrijf ik echt niet af omdat hij 12 miljoen heeft gekost. Dat is echt zakgeld in deze tijd (van voor de corona crisis).



Die jongen wordt binnen de club al als overbodig gezien. Dus dat gaat het niet meer worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Klaassen