Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.346
Reg.: 22 februari 2001
Favoriete opstelling: geen
Deze naam zie ik zo nu en dan voorbij komen op het forum. Zijn naam komt uit 'mijn hoed' moet ik eerlijk bekennen. En mijn eerst reactie is: Nee.
Maar waar baseer ik dat op? Ik heb hem nauwelijks bekeken of bestudeerd.
* Wel kunnen we zeggen dat hij mislukt is bij Everton onder Ronald Koeman.
* Ook heeft hij zich nooit echt het Nederlands elftal eigen gemaakt. En gezien de ontwikkelingen van Donny, Frenkie, Maarten, Wijnaldum die met zijn 4tjes vechten voor 3 plekken lijkt een plek in oranje ook gewoon erg ver weg.
Ik ben me er bewust van dat er veel kenners hier rond lopen, dus zegt u het maar Moet Ajax hem terug halen voor volgend seizoen?
We zien steeds 'polls' hier, ik ben wel benieuwd wat er uit gaat komen.
Voor als nog zeg ik: nee
Dit bericht is gewijzigd op 4 mei 2020, 14:45:45 door een mod.
Drie Kruizen 2.0
Fan van Ajax
Forumreacties: 246
Reg.: 5 augustus 2019
We hebben m.i. ook een 6/8 nodig, niet alleen een 10. Het liefst spelen we zonder 10, maar dat gaat niet gebeuren onder Ten Hag. In ieder geval ben ik met je eens dat hij op 10 geen optie moet zijn, maar ik heb hem niet gevolgd in zijn nieuwe rol bij Werder. Minder dan Marin zal het niet zijn, maar dat lijkt me ook niet de maatstaf. Wel weet ik dat Klaassen in zijn vorige periode vaak uitblink in onzichtbaar zijn en de minste balcontacten hebben per wedstrijd, en dat lijkt me niet een kwaliteit die je moet hebben in de opbouw binnen dit Ajax.
Dit bericht is gewijzigd op 4 mei 2020, 14:46:08 door een mod.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
open/sluit de onderstaande quote:Drie Kruizen 2.0 schreef op 01 mei 2020 om 12:17:
(...) Wel weet ik dat Klaassen in zijn vorige periode vaak uitblonk in onzichtbaar zijn en de minste balcontacten hebben per wedstrijd, en dat lijkt me niet een kwaliteit die je moet hebben in de opbouw binnen dit Ajax. (...)
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
De periode van Davy Klaassen, Siem de Jong, Ryan Babel etc. moeten we nu eindelijk eens achter ons laten en doorgroeien naar een nog hoger niveau. Het huidige niveau zijn deze spelers absoluut ongeschikt voor.
Spelers terughalen is vaker tot mislukken gedoemd. Waarom zou zo'n speler terugkomen bij Ajax? Juist, omdat hij mislukt is bij de de buitenlandse clubs waar hij gespeeld heeft.
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax
Forumreacties: 909
Reg.: 24 november 2018
Davy was een betere toevoeging geweest dan
Razvan Marin na het vertrek van Schone.
Weinig balcontacten is een pre.
Maar of hij beter is dan Davy Propper bijv en ook dat is geen internationaal uitzonderlijke presteerder, dat valt de bediscussiëren.
Ik vind dat Ajax hoger mag mikken dan dit niveau , doen ze ook met Giovanni, ook al hoor je de domheid alweer opkomen dat hij een vleugel/schaduwspits zou zijn..
Voor de balans in de groep is de leeftijd van Klaassen wel interessant, maar nogmaals ik zou evenveel zo niet meer vertrouwen hebben in andere opties.
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 01 mei 2020 om 13:28:
De periode van Davy Klaassen, Siem de Jong, Ryan Babel etc. moeten we nu eindelijk eens achter ons laten en doorgroeien naar een nog hoger niveau. Het huidige niveau zijn deze spelers absoluut ongeschikt voor.
Spelers terughalen is vaker tot mislukken gedoemd. Waarom zou zo'n speler terugkomen bij Ajax? Juist, omdat hij mislukt is bij de de buitenlandse clubs waar hij gespeeld heeft.
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax
open/sluit de onderstaande quote:tackle schreef op 01 mei 2020 om 13:28:
LuigiTentorioABC
Fan van Ajax
Hun competitieweerstanden niet.
En of een Ajaxelftal er beter tegen gewapend is dan Everton en Werder, waarschijnlijk wel met de eigen speelstijl, zouden ze in de toentertijd toegepaste speelstijl van Everton en Werder vervallen dan zal ook het Ajaxelftal soortgelijke problemen met de te leveren kwaliteit tegenkomen.
Dus de aanname dat iemand als Klaassen meer tekort zou komen dan de middenvelders van afgelopen jaar , is moeilijk hard te maken en dus uiterst controversieel.
open/sluit de onderstaande quote:
open/sluit de onderstaande quote:LuigiTentorioABC schreef op 01 mei 2020 om 13:35:
(...) Voor de balans in de groep is de leeftijd van Klaassen wel interessant (...)
Vak: -
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Heyman schreef op 03 mei 2020 om 18:01:
Vijf jaar geleden had ik ja en amen gezegd. Nu? Tsja, het is zeker een harde werker, maar als je logisch nadenkt is Klaassen eigenlijk niets meer dan de gehandicapte versie van van de Beek. Moeten we dat wel willen?
Geen lid meer
Ik ben ook niet voor.
Niet eens omdat hij bij 'mindere' clubs heeft gespeeld, maar omdat het voetbal van Ajax er heel anders uitziet dan in zijn tijd en hij als voetballer niet veranderd is.
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin.
Maar Overmars heeft al aangegeven fan te zijn van Klaassen, dus.
open/sluit de onderstaande quote:Potter schreef op 04 mei 2020 om 12:21:
(...)
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin. (...)
Geen lid meer
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 04 mei 2020 om 20:23:
open/sluit de onderstaande quote:Potter schreef op 04 mei 2020 om 12:21:
(...)
Als je door het wegvallen van Ziyech een probleem hebt op het middenveld zou je imo beter Promes een linie kunnen laten zakken of mentaal investeren in Marin. (...)
Welke kwaliteiten heeft Promes die bruikbaar zijn op het middenveld?
Wat Marin betreft.
Investeren doe je in jeugd- en jonge spelers. Niet in spelers die 12 miljoen kosten. Dat soort spelers moet er, na een bepaalde aanpassingsperiode, "staan".
En een 'aanpassingsperiode' is geen 'investeringsperiode'
Vak: -
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Potter
En Marin schrijf ik echt niet af omdat hij 12 miljoen heeft gekost. Dat is echt zakgeld in deze tijd (van voor de corona crisis).
Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Klaassen