Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Kamaldeen Sulemana

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Zal allemaal best. Mij gaat het gewoon om kwaliteit en optie 2, 3, 4 op dat lijstje zullen niet voor niks op die plek staan.
Als ze überhaupt al voldoende alternatieven hebben.

Richarlison, Bailey.. dat zijn wel spelers die Ajax verder zouden brengen. Of dat bij deze Sulemana hetzelfde zou zijn weet ik niet, want ik heb hem niet zien spelen.

Bij dit soort transfers heb je nou eenmaal meer concurrentie. Stade Rennes heeft wel vaker goede buitenspelers dus het kan maar zo zijn dat ze weer een pareltje op het oog hadden. Die Doku is ook niet verkeerd.

Bande, Magallan en Alvarez kan elke gek binnenhalen voor zulke bedragen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 juli 2021 om 18:48:

Niks helaas aan. Probeert simpelweg het maximale salaris te shoppen na een jaartje in Denemarken. Lijkt me niet helemaal in balans die jongen, speelbal van zijn zaakwaarnemers. Speelt hij een jaar aardig bij Ajax krijg je weer hetzelfde gezeik.

Ajax had al veel eerder de stekker hier uit moeten trekken en door moeten schakelen naar een alternatief. Ook al bedenken zijn zaakwaarnemers zich nu weer dan nog hoef ik hem al niet meer te zien een Ajax shirt. Laat hem maar lekker het speeltje worden van een willekeurige miljardair.



1 jaar een goede speler die daarna met winst verkocht wordt? Ik zou ervoor tekenen.

 

+1/-0

Ajax heeft de stekker getrokken uit de Kamaldeen Sulemana-transfer, meldt De Telegraaf. De Ghanese aanvaller is nu op weg naar Stade Rennes. De situatie is anders dan aangenomen werd.

De directie van Ajax heeft de stekker uit de deal getrokken nadat Sulemana opnieuw bedenktijd vroeg en een basisplaats wilde hebben. Daar wilde de clubleiding niet in meegaan. Ajax was het zat en besloot de transfer te cancelen.

Het is de tweede keer dat Sulemana Ajax aan het lijntje hield. Vorige maand was hij al in Amsterdam, maar vroeg hij bedenktijd en vervolgens dook hij op in Frankrijk. Daardoor vreesde Ajax een Richarlison-scenario. Het leek deze week alsnog de goede kant op te vallen voor Ajax, maar de clubleiding was het spuugzat toen Sulemana weer bedenktijd vroeg. 'Ajax wil geen 16 miljoen uitgeven aan een twijfelaar', schrijft De Telegraaf treffend.

Naar verluidt twijfelde Sulemana vanwege de concurrentie bij Ajax. De Ghanees wilde een basisplaats, maar daar weigerde de club in mee te gaan. Bij Rennes heeft Sulemana wel garanties gekregen.

Bron: de Telegraaf

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TADIC10 schreef op 15 juli 2021 om 19:22:

Ajax heeft de stekker getrokken uit de Kamaldeen Sulemana-transfer, meldt De Telegraaf. De Ghanese aanvaller is nu op weg naar Stade Rennes.



En door...

Benieuwd wat Overmars verder nog op z'n lijstje heeft staan. Ik hoop wel dat er nog een linksbuiten komt. Kunnen we wel gebruiken. Tadic is een topper, maar in sommige wedstrijden kan een Sulemana-achtige speler op linksbuiten handig zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 15 juli 2021 om 18:48:

Niks helaas aan. (...)



Precies. Prima zo.

Als je niet voor Ajax kiest ben je niet met voetbal bezig.

 

+2/-0

Hier ben ik het dus mee eens en daar zit het pijnpunt meteen: er zal vast het nodige op een lijstje staan, maar wat gaat er nu daadwerkelijk komen??
Wat mij betreft feiten:
1. De selectie is verzwakt. Door vertrekken van spelers icm minder indrukwekkende aanwas die er klaar voor is
2. Ajax wil dit seizoen weer eens CL overwinteren.

2 vereist een stapje vooruit, terwijl we in de status quo wat mij betreft juist een stapje achteruit hebben gedaan.
Wat gaat er gebeuren dat ons vanuit hier 2 stappen oplevert??

Dat moet ik nog maar zien.

Ps . Ik vind deze taal natuurlijk prachtig (Ajax trekt stekker eruit) en volkomen terecht als het zo klopt, maar als je geen goed alternatief levert is dat toch ook een beetje dom?

 

+1/-0

Ik zie maar een oplossing. Dat is Jahanbakhsh voor de neus van Feyenoord wegkapen. ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

owen schreef op 15 juli 2021 om 23:04:

(...) Ik vind deze taal natuurlijk prachtig (Ajax trekt stekker eruit) en volkomen terecht als het zo klopt, maar als je geen goed alternatief levert is dat toch ook een beetje dom?



Ik vind 'ergens de stekker uit trekken' dat alleen maar energie kost en niets oplevert slim.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hoe Finidi George schreef op 15 juli 2021 om 23:18:

Ik zie maar een oplossing. Dat is Jahanbakhsh voor de neus van Feyenoord wegkapen. ;-)



Die hadden ze i.p.v. Haller moeten kopen.
Minimaal gelijkwaardig en een stuk goedkoper.

 

+1/-1

Denk dat Steven Bergwijn nu een optie wordt.

 

+1/-1

Apart wel. De nummer 6 van Frankrijk verkiezen boven de nummer 1 van Nederland die dan ook nog eens CL speelt. Eens zien hoelang het duurt voor er een verhaal de wereld ingestuurd wordt dat hij wel degelijk voor het sportieve en de ontwikkeling kiest en niet voor het geld.

Heel het verhaal rond "garantie op een basisplaats" lijkt mij dan ook een beetje lulkoek. Welke club is zo gek om daarin mee te gaan? Waarom dan nog op training verschijnen, als je toch al een basisplaats hebt? Het zal wel eerder met geld te maken hebben en gebruiken ze dat verhaal om er een draai aan te geven.

 

+2/-0

Maar de kans op speeltijd is bij Rennes toch vele malen groter? Bij Ajax zou hij de aanvoerder als concurrent krijgen, die deze week zijn contract verlengde en zijn salaris omhoog zag gaan. Dan weet je op voorhand al dat je vooral de bank warm zal moeten houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 16 juli 2021 om 10:24:

Maar de kans op speeltijd is bij Rennes toch vele malen groter? Bij Ajax zou hij de aanvoerder als concurrent krijgen, die deze week zijn contract verlengde en zijn salaris omhoog zag gaan. Dan weet je op voorhand al dat je vooral de bank warm zal moeten houden.



De kans op speeltijd bij de Graafschap was waarschijnlijk nog groter geweest.
Als je zo overtuigd bent van jezelf dat je zelfs een basisplaats denkt op te kunnen eisen dan ben je toch niet bang voor concurrentie, wie dat dan ook is.
Hij gaat nu bij het Heerenveen van Frankrijk spelen, niet bepaald een omgeving en spelers om je heen die je naar een hoger niveau kunnen brengen lijkt mij.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 16 juli 2021 om 05:57:

Denk dat Steven Bergwijn nu een optie wordt.



Hoop het niet. Overschatte speler.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 16 juli 2021 om 10:35:

open/sluit de onderstaande quote:

DonnyFromTheLittleRiver schreef op 16 juli 2021 om 10:24:

Maar de kans op speeltijd is bij Rennes toch vele malen groter? Bij Ajax zou hij de aanvoerder als concurrent krijgen, die deze week zijn contract verlengde en zijn salaris omhoog zag gaan. Dan weet je op voorhand al dat je vooral de bank warm zal moeten houden.



De kans op speeltijd bij de Graafschap was waarschijnlijk nog groter geweest.
Als je zo overtuigd bent van jezelf dat je zelfs een basisplaats denkt op te kunnen eisen dan ben je toch niet bang voor concurrentie, wie dat dan ook is.
Hij gaat nu bij het Heerenveen van Frankrijk spelen, niet bepaald een omgeving en spelers om je heen die je naar een hoger niveau kunnen brengen lijkt mij.




Mwuah Stade Rennes is geen verkeerde keuze op zich hoor. Staan er ook wel om bekend om jonge spelers op te leiden en naar grotere clubs te brengen. Bijvoorbeeld nu die Doku van Belgie die best een leuk EK heeft gespeeld.

Verder eens met je hoor. Als jij jezelf zo goed vindt, dan komt dat er als het goed is uit en anders ben je blijkbaar niet zo goed....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 16 juli 2021 om 13:06:

Hoop het niet. Overschatte speler.



Ja. Een van de velen uit de categorie "als je dat soort spelers niet zelf op kunt leiden" ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 16 juli 2021 om 18:25:

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 16 juli 2021 om 13:06:

Hoop het niet. Overschatte speler.



Ja. Een van de velen uit de categorie "als je dat soort spelers niet zelf op kunt leiden" ...



Die hebben we dan ook zelf opgeleid ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juli 2021 om 01:28:

Die hebben we dan ook zelf opgeleid ;)



Ah. Ik verwarde hem per ongeluk met Wijndal.

En Bergwijn? Die krijg je in ieder geval niet voor niets van Tottenham.
En dan is, voor Nederlands begrippen, de verhouding 'prijs/kwaliteit' helemaal zoek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 17 juli 2021 om 12:31:

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juli 2021 om 01:28:

Die hebben we dan ook zelf opgeleid ;)



Ah. Ik verwarde hem per ongeluk met Wijndal.

En Bergwijn? Die krijg je in ieder geval niet voor niets van Tottenham.
En dan is, voor Nederlands begrippen, de verhouding 'prijs/kwaliteit' helemaal zoek.



Bij Tottenham zijn ze al dom genoeg geweest om 30 miljoen aan die draver uit te geven. Ik begrijp niet waarom bij Ajax er überhaupt iemand ook maar een seconde zou overwegen om voor 15+ miljoen dezelfde fout te maken. Zal wel dezelfde scout zijn die in Magallan een voetballende verdediger zag en in Haller een technisch verfijnde spits ...

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 17 juli 2021 om 13:46:

(...) Ik begrijp niet waarom bij Ajax er überhaupt iemand ook maar een seconde zou overwegen om voor 15+ miljoen dezelfde fout te maken. Zal wel dezelfde scout zijn die in Magallan een voetballende verdediger zag en in Haller een technisch verfijnde spits ...



Er zitten meer personen achter de blunders, niet alleen de scouts.

Maar voetbaltechnich begrijp ik ook helemaal niets van bepaalde keuzes.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Kamaldeen Sulemana