Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ik heb diverse sites geraadpleegd en gewoon 80-90% is tegen de terugkomst van Suarez. We zijn voorzien op die positie en zoals ik al zei is Suarez gewoon een geldwolf. Hij was gewoon een passant bij Ajax en zijn vervolg clubs waren/zijn ook zijn liefdes. Het leven gaat door en we kunnen volgend jaar op andere posities versterking gebruiken. Momenteel vooral verdedigend daar hebben we weinig talenten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 01 februari 2020 om 00:27:

(...)
Ik heb diverse sites geraadpleegd en gewoon 80-90% is tegen de terugkomst van Suarez. We zijn voorzien op die positie en

(...) zoals ik al zei is Suarez gewoon een geldwolf. (...)



Het verschil tussen wat hij nu verdient en wat Ajax kan bieden is veel te groot.

Dat wij er hier wat over l*llen, prima.
Elke seconde die Ajax er in steekt is zonde van de tijd (en het geld).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 01 februari 2020 om 00:35:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 01 februari 2020 om 00:27:

(...)
Ik heb diverse sites geraadpleegd en gewoon 80-90% is tegen de terugkomst van Suarez. We zijn voorzien op die positie en

(...) zoals ik al zei is Suarez gewoon een geldwolf. (...)



Dat wij er hier wat over l*llen, prima.



Ajax wekt bij mij emotie op, is ook bij Don Vito. Niks mis mee. Alleen ik zie geen noodzaak dat wij voor de spitspositie mensen aan moeten schaffen. We hebben een paar super talenten in huis. Zie liever versterking op andere posities komen.

Maar voor de rest respect voor Don Vito zijn passie.

 

+1/-0

Zonder respect voor zijn passie, want overbetaalde veteranen zijn gewoon niet meer de basis van Ajax, nostalgie treft geen doel. Je moet leven in de tijd waarin wij leveren.

Nogmaals, Suarez is een bijzondere vogel, maar die bijzonderheid kan je ook van ver af bestuderen, diens applaus heb je niet nodig om goed naar jezelf en anderen om te kijken.

Ajax wil Anthony, die vergelijkbaar overspeelt als Tadic, maar dan een tikkeltje losser op de beentjes. Kan perfect werken als Tadic hem als zijn beschermeling adopteert, en als ook Salahedinne in dat piramidetje meezit. Dan gaan we verschrikkelijk mooie dingen de komende vijf jaar in Amsterdam zien, en willen Neres en Ziyehch niet eens vertrekken (mits na ophoging hun loonpeil navenant wereldwinvoetbal uitdrukt) . Dan spelen we het mooiste voetbal van de wereld en dat zou toch het droomscenario zijn.

 

+2/-0

Voor iedereen die Luis Suarez vorig jaar tijdens de discussies en in de zomer afschreven wil ik jullie nu even laten kijken naar wat de man nu doet bij Atletico Madrid....


1. Zijn team staat eerste in Spanje met veel voorsprong op Real en Barca.
2. Suarez staat nr 1 op de topscoorderslijst met 16 goals



https://www.vi.nl/competities/spanje/laliga/2020-2021/rankingslink

 

+1/-1

Volgens mij waren de verhalen voornamelijk dat ie onhaalbaar was toch? Wat ook gebleken is?

 

+3/-0

Enerzijds yess, anderzijds waren er ook fans die twijfelden of hij nog wel goed genoeg was voor Ajax, nog van betekenis kon zijn. Vandaar dat ik dit even deel. Het kan zo maar zijn dat Suarez Atletico kampioen gaat maken.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 februari 2021 om 10:50:

Volgens mij waren de verhalen voornamelijk dat ie onhaalbaar was toch? Wat ook gebleken is?



Tsja, sommige mensen denken dat ie voor 3-4 miljoen in de Eredivisie komt ballen, terwijl hij flink meer kan cashen (incl. tekengeld) én nog op het allerhoogste niveau meekan.

Als hij haalbaar was, speelde hij nu bij Ajax. Ik kan me niet voorstellen dat Overmars zo een kans zou laten liggen ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 14 februari 2021 om 12:57:

Enerzijds yess, anderzijds waren er ook fans die twijfelden of hij nog wel goed genoeg was voor Ajax, nog van betekenis kon zijn. Vandaar dat ik dit even deel. Het kan zo maar zijn dat Suarez Atletico kampioen gaat maken.



Als ik het zo teruglees was het geen vraag of Suarez wel of niet goed genoeg was. Volgens mij ging het er meer om dat Ajax inmiddels heel anders speelt dan toen Suarez nog bij ons voetbalde. Zelf denk ik dat Ajax prima bij Suarez past (als Ajax zich aanpast aan Suarez) en als Ajax zich niet wil aanpassen aan Suarez dan past Suarez gewoon minder bij Ajax. Atletico voetbald echt heel anders en verder van de goal dan Ajax. Dan heb ik echt 100x liever Haller.

En het ging volgens mij vooral ook om realisme. Net als bij Eriksen en Cavani.

Desalniettemin is het van Atletico een meesterzet geweest. En ik denk dat iedereen hier Suarez de titel gunt en met bewondering naar zijn prestatie zit te kijken. Daar gaat het helemaal niet om.

 

+1/-0

Barcalona had het idee dat hij het niet meer aan kon , ik zit een beetje op hetzelfde idee , maar in deze kan je altijd mis zitten , maar 34 is wel een leeftijd dat de jaren in het voetbal leven begint te tellen.

 

+1/-0

Compleet onhaalbaar voor Ajax, verdiende 22 miljoen per jaar bij Barcelona en nu 9 miljoen bij Atletico. Komt overeen met een jaarsalaris van 10 miljoen in Nederland. Voor Eriksen geldt hetzelfde, die ga je ook niet binnen hengelen. Kansloos om over dit soort spelers te praten, je zag zelfs dat Vertonghen gewoon voor het geld koos en lekker naar Portugal ging.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 14 februari 2021 om 19:29:

Compleet onhaalbaar voor Ajax, verdiende 22 miljoen per jaar bij Barcelona en nu 9 miljoen bij Atletico. Komt overeen met een jaarsalaris van 10 miljoen in Nederland. Voor Eriksen geldt hetzelfde, die ga je ook niet binnen hengelen. Kansloos om over dit soort spelers te praten, je zag zelfs dat Vertonghen gewoon voor het geld koos en lekker naar Portugal ging.


Proberen kan nooit kwaad. Niet geschoten is altijd mis.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 14 februari 2021 om 19:29:

Compleet onhaalbaar voor Ajax, verdiende 22 miljoen per jaar bij Barcelona en nu 9 miljoen bij Atletico. Komt overeen met een jaarsalaris van 10 miljoen in Nederland. Voor Eriksen geldt hetzelfde, die ga je ook niet binnen hengelen. Kansloos om over dit soort spelers te praten, je zag zelfs dat Vertonghen gewoon voor het geld koos en lekker naar Portugal ging.




Het ging niet over haalbaarheid, waarom ik weer opnieuw poste over Suarez.
Het ging mij erom dat deze speler van 34 jaar op dit moment nr 1 staat op de topscoorderslijst van Spanje en boven aan staat met zijn team en waarschijnlijk nog wel 3 jaar tot grote zegen geweest zou kunnen zijn voor Ajax als hij terug zou keren. Maar sommige fans twijfelden of hij nog wel een rol van betekenis kon spelen. Daarom postte ik even zijn stats en huidige prestaties.

Zie bv nu een Zlatan bij Ac Milaan. Atletico en Milan staan beide bovenaan na hun komst. Toeval? Ik dacht het niet.



Daarnaast heeft Overmars daadwerkelijk geprobeerd hem te halen net als hij Haller heeft gehaald. Volgens de meesten fans was Haller ook niet haalbaar geweest (Premier League speler, hoog salaris, waarom zou hij naar de eredivie terug komen?? etc etc) en hadden de meesten mensen gelachen hier dat Ajax 22 mil voor hem ging neertellen dat dit never nooit zou gebeuren. Als iemand hier de optie had gepost, was hij uitgelachen en weggehoond.

Het is toch anders uitgepakt.



In de Coronatijd, heeft AFC Ajax Amsterdam bijna het meest uitgegeven deze winter van alle clubs en haalde even een spits van 22,5 miljoen euro bij een middenmoter uit de Premier League ( die een jaar ervoor nog voor 50 miljoen werd gekocht uit de Bundesliga. Powermove!

Wie had dat gedacht? Zelfs de grootse dromers onder ons niet. Wat alleen maar maar weer duidelijk maakt, dat dromen, durven, soms gewoon gaan voor iets wat misschien niet haalbaar lijkt juist wel geprobeerd moeten worden.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 februari 2021, 14:24:05.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

riman221956 schreef op 14 februari 2021 om 18:59:

Barcalona had het idee dat hij het niet meer aan kon , ik zit een beetje op hetzelfde idee , maar in deze kan je altijd mis zitten , maar 34 is wel een leeftijd dat de jaren in het voetbal leven begint te tellen.



Onzin. Bij Barcelona wisten ze heus wel dat hij nog meekan, maar de club zat toen al in een zware financiele crisis. Het was voor hen noodzakelijk hem weg te doen, om te besparen op salaris. Anders lieten ze hem echt niet voor een fooitje gaan naar een concurrent.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 februari 2021 om 14:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 14 februari 2021 om 19:29:

Compleet onhaalbaar voor Ajax, verdiende 22 miljoen per jaar bij Barcelona en nu 9 miljoen bij Atletico. Komt overeen met een jaarsalaris van 10 miljoen in Nederland. Voor Eriksen geldt hetzelfde, die ga je ook niet binnen hengelen. Kansloos om over dit soort spelers te praten, je zag zelfs dat Vertonghen gewoon voor het geld koos en lekker naar Portugal ging.




Het ging niet over haalbaarheid, waarom ik weer opnieuw poste over Suarez.
Het ging mij erom dat deze speler van 34 jaar op dit moment nr 1 staat op de topscoorderslijst van Spanje en boven aan staat met zijn team en waarschijnlijk nog wel 3 jaar tot grote zegen geweest zou kunnen zijn voor Ajax als hij terug zou keren. Maar sommige fans twijfelden of hij nog wel een rol van betekenis kon spelen. Daarom postte ik even zijn stats en huidige prestaties.

Zie bv nu een Zlatan bij Ac Milaan. Atletico en Milan staan beide bovenaan na hun komst. Toeval? Ik dacht het niet.



Daarnaast heeft Overmars daadwerkelijk geprobeerd hem te halen net als hij Haller heeft gehaald. Volgens de meesten fans was Haller ook niet haalbaar geweest (Premier League speler, hoog salaris, waarom zou hij naar de eredivie terug komen?? etc etc) en hadden de meesten mensen gelachen hier dat Ajax 22 mil voor hem ging neertellen dat dit never nooit zou gebeuren. Als iemand hier de optie had gepost, was hij uitgelachen en weggehoond.

Het is toch anders uitgepakt.



In de Coronatijd, heeft AFC Ajax Amsterdam bijna het meest uitgegeven deze winter van alle clubs en haalde even een spits van 22,5 miljoen euro bij een middenmoter uit de Premier League ( die een jaar ervoor nog voor 50 miljoen werd gekocht uit de Bundesliga. Powermove!

Wie had dat gedacht? Zelfs de grootse dromers onder ons niet. Wat alleen maar maar weer duidelijk maakt, dat dromen, durven, soms gewoon gaan voor iets wat misschien niet haalbaar lijkt juist wel geprobeerd moeten worden.


Ik denk dat naast het salaris nog wat meespeelt, dat de NL competitie met diverse kunstgrasvelden weinig uitdaging geeft. De transfer van Haller heeft mij zeker verrast. Want nog niet zolang geleden zei Overmars dat Ajax wegens de corona alleen voor buitenkansjes kon gaan. Met Haller neem je ook geen risico als je die over 3 jaar weer verkoopt dan brengt hij zijn geld wel weer op. De volgende stap is Promes lozen en dan komt er weer ruimte voor een goede speler. Maar ik vraag mij eigen af of De Ligt en De Jong ooit terugkomen, ik schat van niet. Beiden hebben dit ook nooit uitgesproken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 februari 2021 om 14:17:

Het ging niet over haalbaarheid, waarom ik weer opnieuw poste over Suarez.
Het ging mij erom dat deze speler van 34 jaar op dit moment nr 1 staat op de topscoorderslijst van Spanje en boven aan staat met zijn team en waarschijnlijk nog wel 3 jaar tot grote zegen geweest zou kunnen zijn voor Ajax als hij terug zou keren. Maar sommige fans twijfelden of hij nog wel een rol van betekenis kon spelen. Daarom postte ik even zijn stats en huidige prestaties.




Natuurlijk ging het wel om haalbaarheid.
Het zijn FootballManager-achtige pogingen verpakt in een stuk romantiek. En die romantiek ontbreekt trouwens ook in FM.

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 15 februari 2021 om 14:17:

Daarnaast heeft Overmars daadwerkelijk geprobeerd hem te halen net als hij Haller heeft gehaald. Volgens de meesten fans was Haller ook niet haalbaar geweest (Premier League speler, hoog salaris, waarom zou hij naar de eredivie terug komen?? etc etc) en hadden de meesten mensen gelachen hier dat Ajax 22 mil voor hem ging neertellen dat dit never nooit zou gebeuren. Als iemand hier de optie had gepost, was hij uitgelachen en weggehoond.



Overmars heeft bij Suarez geinformeerd naar haalbaarheid en kosten, en daar is het bij gebleven.

En ik denk dat er maar weinig mensen je hadden weggehoond als je voorspeld had dat Ajax 22 miljoen voor Haller zou hebben neergelegd, én dat Haller was gekomen.

Ik denk dat:

Het zeer onwaarschijnlijk was dat Eriksen terug zou komen tegen huur(of een transfersom van 15mio) + 8 miljoen aan jaarsalaris, en
dat het zeer kansrijk was als Haller kwam voor 22mio en een jaarsalaris van 5 miljoen.

Romantiek in het voetbal bestaat echt alleen maar bij de (een paar) fans.

En je kunt Zlatan aanhalen maar ook wijzen naar Huntelaar.
Huntelaar was bij Ajax supersub, en voor het niveau van Schalke is hij blijkbaar fysiek niet goed genoeg (te geblesseerd).

 

+2/-0

Hoi jongens,

Ik had deze week zelf bedacht dat het beste wat Ajax kan doen is Luis Suarez terughalen. Dat zou toch moeten lukken van die 250 miljoen die frenkie, matthijs, donny en hakim opleverden? 60 miljoen wordt gevraagd? Doen! Ik zie dat donvito dit ook al bedacht 1 jaar en 3 maanden geleden. Nu is de situatie anders, hij zit bij atletico madrid, toch een iets kleinere club als Barça dus makkelijker los te weken daar. Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit. Hij zal beter zijn dan huntelaar de afgelopen tijd was (sinds 2017) nou en dat zegt wat want die was best goed. Ook veel beter dan Haller of dan Dolberg was.
Groeten van,
Cas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 08 april 2021 om 17:51:

Hoi jongens,

Ik had deze week zelf bedacht dat het beste wat Ajax kan doen is Luis Suarez terughalen. Dat zou toch moeten lukken van die 250 miljoen die frenkie, matthijs, donny en hakim opleverden? 60 miljoen wordt gevraagd? Doen! Ik zie dat donvito dit ook al bedacht 1 jaar en 3 maanden geleden. Nu is de situatie anders, hij zit bij atletico madrid, toch een iets kleinere club als Barça dus makkelijker los te weken daar. Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit. Hij zal beter zijn dan huntelaar de afgelopen tijd was (sinds 2017) nou en dat zegt wat want die was best goed. Ook veel beter dan Haller of dan Dolberg was.
Groeten van,
Cas.



Kunnen we die discussie niet gewoon eens stoppen?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/963910/su-rez-verdient-14-miljoen-netto-maar-is-nog-vier-goals-van-opslag-verwijderd.htmllink

Hij verdient 14 miljoen euro netto (bij Atletico), en staat aan de vooravond van salarisopslag.

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 08 april 2021 om 17:51:

Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit.



Dat maakt nu juist niets uit. Hij heeft namelijk nooit gezegd dat hij al terug wil keren als hij 'pas' 33/34 is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 08 april 2021 om 17:51:

Hoi jongens,

Ik had deze week zelf bedacht dat het beste wat Ajax kan doen is Luis Suarez terughalen. Dat zou toch moeten lukken van die 250 miljoen die frenkie, matthijs, donny en hakim opleverden? 60 miljoen wordt gevraagd? Doen! Ik zie dat donvito dit ook al bedacht 1 jaar en 3 maanden geleden. Nu is de situatie anders, hij zit bij atletico madrid, toch een iets kleinere club als Barça dus makkelijker los te weken daar. Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit. Hij zal beter zijn dan huntelaar de afgelopen tijd was (sinds 2017) nou en dat zegt wat want die was best goed. Ook veel beter dan Haller of dan Dolberg was.
Groeten van,
Cas.




Yo Cas, er staat naast je naam dat je fan bent van feyenoord...
het mag van mij, maar klopt het?

-- Suarez mag altijd terugkomen van mij --

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 08 april 2021 om 18:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 08 april 2021 om 17:51:

Hoi jongens,

Ik had deze week zelf bedacht dat het beste wat Ajax kan doen is Luis Suarez terughalen. Dat zou toch moeten lukken van die 250 miljoen die frenkie, matthijs, donny en hakim opleverden? 60 miljoen wordt gevraagd? Doen! Ik zie dat donvito dit ook al bedacht 1 jaar en 3 maanden geleden. Nu is de situatie anders, hij zit bij atletico madrid, toch een iets kleinere club als Barça dus makkelijker los te weken daar. Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit. Hij zal beter zijn dan huntelaar de afgelopen tijd was (sinds 2017) nou en dat zegt wat want die was best goed. Ook veel beter dan Haller of dan Dolberg was.
Groeten van,
Cas.



Kunnen we die discussie niet gewoon eens stoppen?

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/963910/su-rez-verdient-14-miljoen-netto-maar-is-nog-vier-goals-van-opslag-verwijderd.htmllink

Hij verdient 14 miljoen euro netto (bij Atletico), en staat aan de vooravond van salarisopslag.

open/sluit de onderstaande quote:

Casi schreef op 08 april 2021 om 17:51:

Maar hij wilt graag terugkeren heeft hij gezegd dát maakt veel uit.



Dat maakt nu juist niets uit. Hij heeft namelijk nooit gezegd dat hij al terug wil keren als hij 'pas' 33/34 is.



Oke bij Atletico omdat ie meer dan 15 doelpunten heeft gemaakt (zie jouw voetbalprimeur.nl site) verdient ie nu meer dan 14 miljoen euro per jaar, bijvoorbeeld 18 miljoen euro. Maar Ajax kan hem 20 miljoen euro per jaar geven voor bijvoorbeeld een 2.5 jaar lang contract plus 30 miljoen ofzo transferkosten: totaal van 80 miljoen maar dat moet makkelijk lukken van die 250 miljoen die frenkie, matthijs, donny en hakim opleverden. Weet je hoe vet heel nederland het zou vinden als we hem in de eredivisie hebben?!

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 10 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen van Luis Suarez