Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen Arek Milik

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Op verschillende media sites
Wordt er gespeculeerd dat Ajax Arek Milik wil terug halen.
Top spits voor deze selectie!!
(Everton zou 11 miljoen geboden hebben)

Wat vinden jullie ervan?

 

+2/-0

Ik vond Milik altijd wel een goede spits, heeft een goede uitstraling en kon bij tijd en wijle meedogenloos uithalen. In de tijd sinds zijn vertrek heeft Ajax wel veel progressie gemaakt, dus ik vind het lastig om te zeggen waar hij in deze selectie in de pikorde zou staan. Nog even buiten zijn eigen progressie (indien aanwezig) Ben hem de afgelopen 2 jaar een beetje uit het oog verloren.

 

+1/-0

Ik was destijds wel fan van Milik, maar het niveau van Ajax 1 is dusdanig omhoog gegaan dat ik twijfel of hij mee kan komen (zeker in de moeilijke spitspositie). Ik heb Milik eerlijk gezegd niet meer gevolgd sinds zijn vertrek bij Ajax, dus ik weet niet hoe goed hij de afgelopen jaren was.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

YAKUBU22 schreef op 20 november 2020 om 09:58:

(...) Ben hem de afgelopen 2 jaar een beetje uit het oog verloren.



open/sluit de onderstaande quote:

AjaciedKevin schreef op 20 november 2020 om 10:31:

(...) Ik heb Milik eerlijk gezegd niet meer gevolgd sinds zijn vertrek bij Ajax, dus ik weet niet hoe goed hij de afgelopen jaren was.



Dit zegt voldoende. Niet aan beginnen.

 

+1/-2

Heeft er 38 gescoord in 93 bij Napoli. Plus we weten wat we aan 'm hebben. Altijd doen, of noem me 1 betere spits die Ajax op kan halen...

 

+3/-0

Ik vond Milik nooit echt bij Ajax passen. Hij heeft het behoorlijk goed gedaan bij ons natuurlijk maar de speelstijl was toen anders. Ik zie hem niet echt meekomen in het combinatiespelletje van nu en de zeer beperkte ruimte die een spits bij Ajax vaak heeft. Ik denk dat je meer aan Troare hebt als balvasthouder en afgever.

 

+4/-0

Deed het toch wel aardig bij Ajax. Komt nog bij dat we in de spits niet erg veel opties hebben. Je hebt Tadic, maar die staat niet altijd in de spits. Huntelaar? Doet het leuk, maar is inmiddels ook al weer 37 jaar. Traoré en Brobbey? Daar kunnen we nog niet volledig op vertrouwen. En Labyad is gewoon geen optie, echt belachelijk dat Ten Hag hem daar wedstrijd na wedstrijd heeft neergezet.

Er kan best wel een spits bij, hoor. Of Milik in deze tijd de juiste man is moet dan nog blijken.

 

+1/-0

A: milik is een spits die van grote waarde kan zijn met zijn goals. Nog steeds, hij is denk ik beter geworden bij Napoli. Meer gerijpt.

B: de vraag is ga je met deze selectie nu een spits halen of versterk je je defensie of middenveld? Of haal je er meerdere.

Versterking juich ik sowieso toe.
Vooral spelers die er direct staan.

Zapata en Zuma van Chelsea zou ik zo toevoegen aan dit AJAX. En Eriksen huren voor 6 maanden :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 12:48:

Heeft er 38 gescoord in 93 bij Napoli. Plus we weten wat we aan 'm hebben. (...)



Dat weten andere clubs inmiddels ook. Daarom speelt hij nog steeds bij Napoli ...

(Of zit daar op de bank.)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 november 2020 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 12:48:

Heeft er 38 gescoord in 93 bij Napoli. Plus we weten wat we aan 'm hebben. (...)



Dat weten andere clubs inmiddels ook. Daarom speelt hij nog steeds bij Napoli ...

(Of zit daar op de bank.)



Ok, niet halen dan. Blijven we ploeteren met wat we nu hebben en wat nieuw talent dat we aantrekken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 16:17:

Ok, niet halen dan. Blijven we ploeteren met wat we nu hebben en wat nieuw talent dat we aantrekken.



Of een goede, bruikbare spits aantrekken/opleiden.

Ik blijf het heel merkwaardig vinden, dat je als club met een van de beste opleidingen (!), het al 25 jaar niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke spits op te leiden. Na Kieft, van Basten, Bosman en Kluivert werd het stil. Heel stil.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 november 2020 om 15:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 12:48:

Heeft er 38 gescoord in 93 bij Napoli. Plus we weten wat we aan 'm hebben. (...)



Dat weten andere clubs inmiddels ook. Daarom speelt hij nog steeds bij Napoli ...

(Of zit daar op de bank.)



Was, mits fit, toch echt gewoon regelmatig basisspeler de afgelopen seizoenen bij Napoli.

Ik heb twijfels bij Milik. Als aanspeelpunt is Tadic beter, als echte afmaker is Milik waarschijnlijk beter (ook dan Traoré en Brobbey). Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Heeft het cijfermatig goed gedaan in zijn eerste periode, maar ik was er toch ook weer niet heel erg rouwig om dat ie (voor zo'n bedrag) vertrok.

 

+2/-0

Ik zou zeggen, voordat iedereen meteen over Milik oordeelt, kijk eerst even zijn 48 goals voor Napoli.

https://www.youtube.com/watch?v=89U0pENLjoslink

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 november 2020 om 16:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 16:17:

Ok, niet halen dan. Blijven we ploeteren met wat we nu hebben en wat nieuw talent dat we aantrekken.



Of een goede, bruikbare spits aantrekken/opleiden.

Ik blijf het heel merkwaardig vinden, dat je als club met een van de beste opleidingen (!), het al 25 jaar niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke spits op te leiden. Na Kieft, van Basten, Bosman en Kluivert werd het stil. Heel stil.



Malen had zeker een topspits voor Ajax kunnen zijn.
Helaas hebben we die uiteindelijk opgeleid voor Psv.
En daar zit ook wel 1 van de problemen, het lijkt er op dat jonge aanvallers in de Ajax opleiding vaak gevoeliger zijn voor een stap naar een andere club dan verdedigers of er word simpelweg harder aan getrokken.
Gevolg is dat er bij Ajax de laatste jaren vooral verdedigers en dan met namen backs doorstromen en 6e en 8e als middenvelders.

 

+1/-0

Ik ben helemaal voor. Het liefst op huurbasis. Had hem een paar weken geleden al graag zien komen. Weliswaar is hij wat houterig, het is wel een echte spits en behoorlijk compleet. En met een machtig schot in zijn linker.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 21 november 2020 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 november 2020 om 16:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 16:17:

Ok, niet halen dan. Blijven we ploeteren met wat we nu hebben en wat nieuw talent dat we aantrekken.



Of een goede, bruikbare spits aantrekken/opleiden.

Ik blijf het heel merkwaardig vinden, dat je als club met een van de beste opleidingen (!), het al 25 jaar niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke spits op te leiden. Na Kieft, van Basten, Bosman en Kluivert werd het stil. Heel stil.



Malen had zeker een topspits voor Ajax kunnen zijn.
Helaas hebben we die uiteindelijk opgeleid voor Psv.
En daar zit ook wel 1 van de problemen, het lijkt er op dat jonge aanvallers in de Ajax opleiding vaak gevoeliger zijn voor een stap naar een andere club dan verdedigers of er word simpelweg harder aan getrokken.
Gevolg is dat er bij Ajax de laatste jaren vooral verdedigers en dan met namen backs doorstromen en 6e en 8e als middenvelders.



Gek genoeg vind ik Malen ook niet echt een spits voor Ajax. Hij is toch meer een jongen voor de diepte. Hij is niet iemand die als een echte 9 speelt, ook is hij daarvoor nogal klein. Goede speler hoor maar voor Ajax weet ik het zo net nog niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 23 november 2020 om 09:10:

open/sluit de onderstaande quote:

wit rood wit in ons bloed schreef op 21 november 2020 om 15:36:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 20 november 2020 om 16:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Freakshow schreef op 20 november 2020 om 16:17:

Ok, niet halen dan. Blijven we ploeteren met wat we nu hebben en wat nieuw talent dat we aantrekken.



Of een goede, bruikbare spits aantrekken/opleiden.

Ik blijf het heel merkwaardig vinden, dat je als club met een van de beste opleidingen (!), het al 25 jaar niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke spits op te leiden. Na Kieft, van Basten, Bosman en Kluivert werd het stil. Heel stil.



Malen had zeker een topspits voor Ajax kunnen zijn.
Helaas hebben we die uiteindelijk opgeleid voor Psv.
En daar zit ook wel 1 van de problemen, het lijkt er op dat jonge aanvallers in de Ajax opleiding vaak gevoeliger zijn voor een stap naar een andere club dan verdedigers of er word simpelweg harder aan getrokken.
Gevolg is dat er bij Ajax de laatste jaren vooral verdedigers en dan met namen backs doorstromen en 6e en 8e als middenvelders.



Gek genoeg vind ik Malen ook niet echt een spits voor Ajax. Hij is toch meer een jongen voor de diepte. Hij is niet iemand die als een echte 9 speelt, ook is hij daarvoor nogal klein. Goede speler hoor maar voor Ajax weet ik het zo net nog niet.



Ik denk het ook. Voor een Ajax onder Peter Bosz zou Malen misschien meer passen. Dolberg deed het onder andere beter vanwege de speelstijl. Onder Ten Hag is de spits toch wat anders waarbij je iets minder beweegruimte hebt en Malen is juist een beweeglijke spits.

Milik heb ik al zo lang niet meer gezien. Geen idee of het nog wat is. Het is wel een echte spits met een erg goede linkerpoot. Ik was wel altijd een fan van hem.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Terughalen Arek Milik