Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Klaassen

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 11 juli 2020 om 16:20:

Davy zal evt. gehaald worden als Donny weg gaat. Met Donny en Hakim moet er sowieso iemand bij komen die heel veel vuile meters maakt en er daarnaast nog eens vijftien per jaar in het netje jaagt. Daar is Davy dus ideaal voor. Hij ging niet voor niets weg als topscorer van Ajax en voetballer van het jaar van de eredivisie. Zeggen dat hij er niets van kan is dus bijna zeggen dat er geen enkele goede voetballer loopt in de eredivisie. Als creatief brein zal hij niet gehaald worden dat weet Marc ook wel. Daarvoor zal nog een creatieve aankoop gedaan moeten worden. Als veel scorende middenvelder die zijn darmen er uit werkt en als aanjager functioneert is hij echter goud waard. Graag, heel graag Davy terug wat mij betreft. En dan nog een type Ihataren voor de creativiteit.



Middelmaat is iets anders dan "niets van kunnen". Maar ook te min voor AJAX.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juli 2020 om 12:32:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 10:30:

Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je je neus ophaalt voor Davy Klaassen.



Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je Davy Klaassen weer bij de club wil halen.



Een oudaanvoerder, in de bloei van zijn carrière, in topvorm?




open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 juli 2020 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 10:30:

Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je je neus ophaalt voor Davy Klaassen.



Wat een lulkoek. Klaassen is pure middelmaat. Niet voor niks geflopt bij Everton. Bij laagvlieger Bremen hobbelde hij mee in het krachtvoetbal zonder greintje creativiteit.
Je bent een vreselijke AJAX clubman als je zulke middelmaat bewierookt.
Alleen omdat hij onze jeugdopleiding heeft doorlopen ophemelen? Ik niet.



Volgens mij snap jij het spel niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 17:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juli 2020 om 12:32:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 10:30:

Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je je neus ophaalt voor Davy Klaassen.



Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je Davy Klaassen weer bij de club wil halen.



Een oudaanvoerder, in de bloei van zijn carrière, in topvorm?




open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 juli 2020 om 12:30:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 10:30:

Je bent volgens mij een vreselijk clubman als je je neus ophaalt voor Davy Klaassen.



Wat een lulkoek. Klaassen is pure middelmaat. Niet voor niks geflopt bij Everton. Bij laagvlieger Bremen hobbelde hij mee in het krachtvoetbal zonder greintje creativiteit.
Je bent een vreselijke AJAX clubman als je zulke middelmaat bewierookt.
Alleen omdat hij onze jeugdopleiding heeft doorlopen ophemelen? Ik niet.



Volgens mij snap jij het spel niet.



Ooit er bij stil gestaan dat jij er niks van snapt? Klaassen is een goeie gozer, een Ajacied maar ook een huis tuin en keukenvoetballer.
Taylor is een AJAX voetballer. Weet niet of je die jongen kent, maar let maar op de komende jaren.

 

+1/-0

Taylor is concurrent van Neres, Mendez en Salahedinne. Niet van Klaassen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 juli 2020 om 16:52:

Middelmaat is iets anders dan "niets van kunnen". Maar ook te min voor AJAX.



open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 juli 2020 om 22:03:

Ooit er bij stil gestaan dat jij er niks van snapt? Klaassen is een goeie gozer, een Ajacied maar ook een huis tuin en keukenvoetballer.
Taylor is een AJAX voetballer. Weet niet of je die jongen kent, maar let maar op de komende jaren.



Twee prima reacties!

Normaal heb ik mijn woordje ook wel klaar, maar het zouden in dit geval woorden van dezelfde strekking zijn.

En in de zin "Taylor is een AJAX voetballer" zit alle uitleg samengevat!
'Crystal clear', 'spreekt boekdelen' etc.

En wie dat niet begrijpt ... tja.
Dan dringt het unieke van de club (nog) niet door.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juli 2020 om 22:08:

Taylor is concurrent van Neres, Mendez en Salahedinne. Niet van Klaassen.



Los van het feit dat dit qua inhoud onzin is, het ging mij niet over spelers waarmee hij moet concurreren maar over de voetballende kwaliteiten van de speler.

 

+1/-0

Klaassen vond ik een heel interessante 'lelijke' speler in zijn tijd bij Ajax, maar ik zou hem niet opnieuw aantrekken. Je hebt nu creativiteit nodig. Ik zie Gravenberch die openingen ook niet heel makkelijk creëren, Eiting doet alles in een redelijk lage handelingssnelheid en Lang is nog de vraag of hij een kans krijgt van TH en wel goed genoeg is. Klaassen tilt de boel niet naar een hoger niveau.

 

+1/-0

Lariekoek omdat jullie het spel niet snappen. Klaassen, spelend als een Schone, tilt dit elftal en haar beloftes naar een hoger niveau. Ben het met jullie eens dat Giovanni en Unuvar op een dag beter zijn dan Klaassen in zijn kunstje, maar voor deze eerste twee jaar nog niet. Neemt niet weg dat Ten Hag royaal moet rouleren zodat zij ook zich zichtbaar ontwikkelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 12 juli 2020 om 10:40:

Lariekoek omdat jullie het spel niet snappen. Klaassen, spelend als een Schone, tilt dit elftal en haar beloftes naar een hoger niveau. Ben het met jullie eens dat Giovanni en Unuvar op een dag beter zijn dan Klaassen in zijn kunstje, maar voor deze eerste twee jaar nog niet. Neemt niet weg dat Ten Hag royaal moet rouleren zodat zij ook zich zichtbaar ontwikkelen.


Klaassen was altijd prima in het drukzetten en het moment te herkennen waarop dat moest gebeuren, was prima in ballen veroveren, wat voor een aanvallende middenvelder echt een pre is, maakte met zijn loopacties ruimte voor anderen en bleef maar in de 16 komen - maakte ook veel openingsgoals - maar technisch en qua combinaties vind ik Donny wel een stuk beter.

Waarom zou je Donny dan vervangen voor mindere speler, als je ook jeugd kunt laten doorgroeien? Misschien hebben ze goals nodig en gaan ze er alsnog vanuit dat Donny vertrekt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 12 juli 2020 om 10:40:

(...) Ben het met jullie eens dat Giovanni en Unuvar op een dag beter zijn dan Klaassen in zijn kunstje, (...)



Wie schrijft dat?!

Hoe kun je het met iets eens zijn dat niet geschreven is?! :denk

 

+2/-0

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom een speler van een Duitse degradatiekandidaat in aanmerking zou komen voor Ajax. Ja hij heeft een verleden als Ajacied, maar daar houdt het voor mij toch bij op. Bij Everton hopeloos geflopt en dat lag heus niet aan Ancelotti die hem niet moest hebben. Het lag natuurlijk niet aan hem alleen dat Werder een rampseizoen achter de rug heeft, maar ik kan mij ook geen wedstrijdverslagen herinneren waar hij met kop en schouders boven de rest uitstak.

Ik had gehoopt dat we dit soort spelers nu achter ons hadden liggen, maar blijkbaar speelt het sentiment bij velen terug op. Harde werker ja, maar als ik werkers wil zien zat ik wel in De Kuip.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 juli 2020 om 12:13:

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom een speler van een Duitse degradatiekandidaat in aanmerking zou komen voor Ajax. Ja hij heeft een verleden als Ajacied, maar daar houdt het voor mij toch bij op. Bij Everton hopeloos geflopt en dat lag heus niet aan Ancelotti die hem niet moest hebben. Het lag natuurlijk niet aan hem alleen dat Werder een rampseizoen achter de rug heeft, maar ik kan mij ook geen wedstrijdverslagen herinneren waar hij met kop en schouders boven de rest uitstak.

Ik had gehoopt dat we dit soort spelers nu achter ons hadden liggen, maar blijkbaar speelt het sentiment bij velen terug op. Harde werker ja, maar als ik werkers wil zien zat ik wel in De Kuip.



Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin. De spijker op z'n kop.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 11 juli 2020 om 16:52:

open/sluit de onderstaande quote:

Flamengo schreef op 11 juli 2020 om 16:20:

Davy zal evt. gehaald worden als Donny weg gaat. Met Donny en Hakim moet er sowieso iemand bij komen die heel veel vuile meters maakt en er daarnaast nog eens vijftien per jaar in het netje jaagt. Daar is Davy dus ideaal voor. Hij ging niet voor niets weg als topscorer van Ajax en voetballer van het jaar van de eredivisie. Zeggen dat hij er niets van kan is dus bijna zeggen dat er geen enkele goede voetballer loopt in de eredivisie. Als creatief brein zal hij niet gehaald worden dat weet Marc ook wel. Daarvoor zal nog een creatieve aankoop gedaan moeten worden. Als veel scorende middenvelder die zijn darmen er uit werkt en als aanjager functioneert is hij echter goud waard. Graag, heel graag Davy terug wat mij betreft. En dan nog een type Ihataren voor de creativiteit.



Middelmaat is iets anders dan "niets van kunnen". Maar ook te min voor AJAX.



Je hebt het over een goedwillende draver die als horror scenario dient. Bij deze bewoordingen denken wij lezers inderdaad dat jij denkt dat hij er niets van kan.In het positiefste geval vind je hem dus als voetballer van het jaar en topscorer van Ajax middelmaat en daarmee dus alles wat er onder zit de spelers die er niets van kunnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 12 juli 2020 om 12:16:

open/sluit de onderstaande quote:

Bjorn121 schreef op 12 juli 2020 om 12:13:

Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp niet waarom een speler van een Duitse degradatiekandidaat in aanmerking zou komen voor Ajax. Ja hij heeft een verleden als Ajacied, maar daar houdt het voor mij toch bij op. Bij Everton hopeloos geflopt en dat lag heus niet aan Ancelotti die hem niet moest hebben. Het lag natuurlijk niet aan hem alleen dat Werder een rampseizoen achter de rug heeft, maar ik kan mij ook geen wedstrijdverslagen herinneren waar hij met kop en schouders boven de rest uitstak.

Ik had gehoopt dat we dit soort spelers nu achter ons hadden liggen, maar blijkbaar speelt het sentiment bij velen terug op. Harde werker ja, maar als ik werkers wil zien zat ik wel in De Kuip.



Helemaal mee eens. Vooral met de laatste zin. De spijker op z'n kop.


Dat laatste is juist onzin. In aanvallende teams zal net zo zeer hard gewerkt moeten worden. Zonder bal is het lastig aanvallen. Maar de strekking van die opmerking zal wel zijn dat je bij Ajax een technisch surplus moet hebben. En Klaassen doet daarin mee, maar trekt anderen niet mee in het niveau. En dat wil je wel van een miljoenenaankoop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 12 juli 2020 om 12:47:

(...) Maar de strekking van die opmerking zal wel zijn dat je bij Ajax een technisch surplus moet hebben. (...).



De strekking is precies zoals staat geschreven: "als ik werkers wil zien zat ik wel in De Kuip".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SchipAhoy schreef op 12 juli 2020 om 10:55:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 12 juli 2020 om 10:40:

Lariekoek omdat jullie het spel niet snappen. Klaassen, spelend als een Schone, tilt dit elftal en haar beloftes naar een hoger niveau. Ben het met jullie eens dat Giovanni en Unuvar op een dag beter zijn dan Klaassen in zijn kunstje, maar voor deze eerste twee jaar nog niet. Neemt niet weg dat Ten Hag royaal moet rouleren zodat zij ook zich zichtbaar ontwikkelen.


Klaassen was altijd prima in het drukzetten en het moment te herkennen waarop dat moest gebeuren, was prima in ballen veroveren, wat voor een aanvallende middenvelder echt een pre is, maakte met zijn loopacties ruimte voor anderen en bleef maar in de 16 komen - maakte ook veel openingsgoals - maar technisch en qua combinaties vind ik Donny wel een stuk beter.

Waarom zou je Donny dan vervangen voor mindere speler, als je ook jeugd kunt laten doorgroeien? Misschien hebben ze goals nodig en gaan ze er alsnog vanuit dat Donny vertrekt.



Donny (Als die zou gaan) wordt vervangen met Sontje Hansen (Als die zou blijven, opborrelende Duitse aanbiedingen, de nieuwe Cruijff).


De rest is officieus de weg kwijt.


Mods, waarom worden plaatsingen verwijderd?

 

+1/-0

Ik kan Hansen nog niet echt goed plaatsen qua positie. Lijkt me een beetje tussen een 10 en een 9 in te hangen. Maar een echte middenvelder is hij niet. Ik zie de vergelijking met Donny ook niet. Die heeft ook in de jeugd op verschillende plekken op het middenveld gespeeld en is iig geen spits.

Verder ben ik het juist met de rest eens, behalve wat clichématig geblaat over hard werken.

 

+2/-0

Vd Beek brak pas door toen hij niet meer als 6 of 8 werd gebruikt, maar diep als de vervanger van Bertje Traore.

Davy werd minder van de diepe positie, is juist meer een 6 of 8.

Sontje is beter dan Bertje en Donny bij elkaar opgeteld. Maar Overmars biedt te laag en hij kan vertrekken als het hem kwetst. Ajax is niet zo'n monopolist als dat ze zich wanen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 12 juli 2020 om 13:53:
Vd Beek brak pas door toen hij niet meer als 6 of 8 werd gebruikt, maar diep als de vervanger van Bertje Traore.


Volgens mij hanteer jij een vrij liberale interpretatie van het begrip 'feit'. Donny speelde in Jong op het middenveld en brak door zowel meer aanvallend, als meer controlerend als vervanger voor Schone.

Maar ok. Het topic is Klaassen. En die zou ik niet halen. Als Neres weer fit is, zul je in principe makkelijker tot scoren komen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Davy Klaassen