Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Ahmetcan Kaplan

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Ahmetcan Kaplan (Trabzon, 16 januari 2003) is een Turks voetballer die doorgaans speelt als centrale verdediger. In augustus 2022 verruilde hij Trabzonspor voor Ajax.

In de zomer van 2022 maakte de Turk voor een bedrag van circa negenenhalf miljoen euro de overstap naar Ajax, waar hij zijn handtekening zette onder een verbintenis voor de duur van vijf seizoenen.

In september van datzelfde jaar liep hij tijdens een interlandperiode een scheurtje op in zijn voorste kruisband. Medio december 2022 leek hij te zijn hersteld, maar liep hij tijdens de training een blessure op aan zijn linkerknie. Hierdoor kwam hij ook de rest van zijn eerste seizoen bij Ajax niet aan spelen toe.

Zijn eerste speelminuten in Amsterdam volgden op 23 oktober 2023 bij Jong Ajax, tijdens de competitiewedstrijd tegen ADO Den Haag (0–0). Op 25 februari 2024 maakte hij zijn eerste minuten in het eerste elftal.




Het werd maar eens tijd voor een eigen topic voor Kaplan. Ik vind het zó mooi voor deze jongen dat ie na anderhalf jaar blessureleed eindelijk kan spelen en dan ook nog goed presteert. Moet mentaal zwaar zijn om te tekenen bij een topclub, daarna een aantal keer zwaar geblesseerd te raken, en ondertussen die club totaal naar de verdommenis zien gaan.

Ik ben erg blij dat we hem er centraal achterin bij hebben. Achteraf dood- en doodzonde - dat was het al, maar achteraf nog meer - dat hij zo zwaar geblesseerd raakte. Want wat hebben we in dat seizoen met Bassey lopen klooien achterin. Kaplan had dan zeker zijn kans gekregen en zeer mogelijk gegrepen. Had wat hoofdpijn kunnen schelen.

Maar goed, hij is er nu en hij blijkt een goede aanwinst te zijn. Rustig, stabiel, gedecideerd en balvaardig. Het is nog niet perfect, maar als hij deze lijn doorzet, kun je 'm redelijkerwijs niet meer uit de basis halen.

Ik zou alles op alles zetten om uiterlijk deze zomer zijn contract te verlengen. Stel je doet dat niet en hij speelt volgend seizoen een goed seizoen in de basis, dan moet je 'm eigenlijk alweer verkopen om nog een serieus bedrag te kunnen vangen. Hij staat nu mogelijk wel voor verlenging open. Al doe je er één jaar bij, je moet nu zorgen dat je wel minimaal nog twee seizoenen van zijn inbreng kunt profiteren zonder jezelf financieel tekort te doen.

 

+4/-0

Een lichtpuntje in donkere tijden. Met hem in de verdediging lijkt het gat enigszins gedicht en ik hoop vooral dat ie fit blijft!

 

+2/-0

Zo goed die Kaplan en al 2 x de nul gehouden met hem in de basis. Weliswaar met 5 verdedigers dus wellicht een beetje oneerlijk vergelijken. Wat een rust achterin en hopen dat hij heel blijft, duidelijk verschil met Sutalo. Met Hato en Kaplan hebben we goud in handen. Ik vind het na 2 wedstrijden van Kaplan natuurlijk te vroeg om al de vlag uit te hangen, maar het ziet er hoopvol uit. Volgend jaar een goede links en rechts back erbij en de verdediging staat. Rensch, Sosa en Sutalo voor de bank. In mijn ogen geen basismateriaal, Sosa en Rensch missen de urgentie en kwaliteit. Sutalo gaat nog wel komen, zit mentaal nu niet goed. En hij is binnen gehaald als de leider van dit elftal, dat zal hij nooit worden, daar is hij gewoon de persoon niet voor, maar verwacht toch dat hij veel meer gaat laten zien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 08 maart 2024 om 11:04:

Zo goed die Kaplan en al 2 x de nul gehouden met hem in de basis. Weliswaar met 5 verdedigers dus wellicht een beetje oneerlijk vergelijken. Wat een rust achterin en hopen dat hij heel blijft, duidelijk verschil met Sutalo. Met Hato en Kaplan hebben we goud in handen. Ik vind het na 2 wedstrijden van Kaplan natuurlijk te vroeg om al de vlag uit te hangen, maar het ziet er hoopvol uit. Volgend jaar een goede links en rechts back erbij en de verdediging staat. Rensch, Sosa en Sutalo voor de bank. In mijn ogen geen basismateriaal, Sosa en Rensch missen de urgentie en kwaliteit. Sutalo gaat nog wel komen, zit mentaal nu niet goed. En hij is binnen gehaald als de leider van dit elftal, dat zal hij nooit worden, daar is hij gewoon de persoon niet voor, maar verwacht toch dat hij veel meer gaat laten zien.


Je kunt je moeilijk voorstellen dat Sutalo international werd met het spel zoals hij dat bij ons liet zien, dus hij zal ongetwijfeld beter kunnen. Maar ik vind niet dat een aankoop van meer dan 20 miljoen bij ons over een langere periode bankzitter kan zijn. Dan moet je gewoon tot verkoop overgaan, vind ik.

Ik hoopte al dat Kaplan een kans zou krijgen i.p.v. Sutalo en dat hij die dan zou grijpen. Door omstandigheden is het gebeurd en heeft hij inderdaad zijn meerwaarde laten zien. Ben ik echt blij mee want achterin kunnen we echt wel een stabiele kracht gebruiken.

Wellicht komt Sutalo wat meer in zijn spel als hij Henderson en Mannsverk voor zich, en Kaplan naast zich heeft.

 

+3/-0

Daar ga ik wel vanuit ja. Het is ook gewoon een stuk makkelijker verdedigen als je twee centrale verdedigers naast je hebt, twee gedisciplineerde controleurs voor je en dan ook nog wingbacks die een handje kunnen helpen. Wat wel duidelijk is is dat Kaplan echt een heel talentvolle en vrij complete verdediger is. Ik ben benieuwd hoe hij grotere ruimtes verdedigt, want verder heeft hij alles wel. Wat ik vooral fijn vind aan hem is dat je met hem echt een speler hebt die kan heersen in de lucht. Hij kan goed koppen en is ook groot en sterk. Tegenstanders zijn vaak geïrriteerd na duels met hem. Wel jammer overigens dat hij ook al zo'n stille jongen is, net als Hato en Sutalo.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 maart 2024 om 14:07:

Daar ga ik wel vanuit ja. Het is ook gewoon een stuk makkelijker verdedigen als je twee centrale verdedigers naast je hebt, twee gedisciplineerde controleurs voor je en dan ook nog wingbacks die een handje kunnen helpen. Wat wel duidelijk is is dat Kaplan echt een heel talentvolle en vrij complete verdediger is. Ik ben benieuwd hoe hij grotere ruimtes verdedigt, want verder heeft hij alles wel. Wat ik vooral fijn vind aan hem is dat je met hem echt een speler hebt die kan heersen in de lucht. Hij kan goed koppen en is ook groot en sterk. Tegenstanders zijn vaak geïrriteerd na duels met hem. Wel jammer overigens dat hij ook al zo'n stille jongen is, net als Hato en Sutalo.



Wat bedoel je met stil? In interviews, of op het veld bijvoorbeeld? Ik vond zijn uitbarsting nadat hij de bal blokte in de laatste minuten tegen Villa best veel zeggen van zijn karakter.

Ik denk niet dat het een feestbeest of aandachttrekker is, maar in het veld vind ik hem best wel aanwezig.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 08 maart 2024 om 14:30:

Wat bedoel je met stil? In interviews, of op het veld bijvoorbeeld? Ik vond zijn uitbarsting nadat hij de bal blokte in de laatste minuten tegen Villa best veel zeggen van zijn karakter.

Ik denk niet dat het een feestbeest of aandachttrekker is, maar in het veld vind ik hem best wel aanwezig.



In het veld voornamelijk. Hij is niet heel aanwezig met zijn coaching volgens mij, en het is wel belangrijk dat minstens 1 speler achterin daar een actieve rol in gaat spelen. Het is vrij normaal dat verdedigers regelmatig hun stem verheffen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 maart 2024 om 17:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Shogun schreef op 08 maart 2024 om 14:30:

Wat bedoel je met stil? In interviews, of op het veld bijvoorbeeld? Ik vond zijn uitbarsting nadat hij de bal blokte in de laatste minuten tegen Villa best veel zeggen van zijn karakter.

Ik denk niet dat het een feestbeest of aandachttrekker is, maar in het veld vind ik hem best wel aanwezig.



In het veld voornamelijk. Hij is niet heel aanwezig met zijn coaching volgens mij, en het is wel belangrijk dat minstens 1 speler achterin daar een actieve rol in gaat spelen. Het is vrij normaal dat verdedigers regelmatig hun stem verheffen.



Hij staat pas 2 wedstrijden in de basis. Dan kun en mag je echt niet verwachten dat hij zijn medespelers op hun plaats zet. Henderson doet dat al veelvuldig.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 maart 2024 om 18:13:

Hij staat pas 2 wedstrijden in de basis. Dan kun en mag je echt niet verwachten dat hij zijn medespelers op hun plaats zet. Henderson doet dat al veelvuldig.



Ik verwacht het ook zeker niet van hem. Vind het alleen wel belangrijk dat iemand van de achterste spelers dat uiteindelijk oppikt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 08 maart 2024 om 18:22:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 08 maart 2024 om 18:13:

Hij staat pas 2 wedstrijden in de basis. Dan kun en mag je echt niet verwachten dat hij zijn medespelers op hun plaats zet. Henderson doet dat al veelvuldig.



Ik verwacht het ook zeker niet van hem. Vind het alleen wel belangrijk dat iemand van de achterste spelers dat uiteindelijk oppikt.



Vaak is dat volgens mij niet heel veel meer dan interessantdoenerij, zo van: "kijk mij eens de leider uithangen en gepassioneerd zijn". Ik associeer dat gedrag heel erg met Heitinga: leuk dat je de Bokito staat te acteren, maar als je er geen zak van kunt heeft dat echt geen meerwaarde.

 

+1/-3

Rare opmerking. Coaching is gewoon een belangrijk onderdeel van voetbal. Als je een team wil vormen kan je eigenlijk niet zonder.

 

+1/-0

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.

Dit bericht is gewijzigd op 9 maart 2024, 14:36:45.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 14:20:

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.



Dit snap ik dus echt niet, waarom 5 verdedigers? Met Hato en Kaplan en het blok Henderson - Mannsverk ervoor staat het defensief toch goed? Daarnaast is zo'n 5-mans defensie leuk als je Cafu en Roberto Carlos op de zijkanten hebt. Wij hebben Rensch / Gooijer die nauwelijks aanvallende inbreng hebben en Sosa, die het ook maar weinig laat zien.

Die ervaren en kwalitatieve leider is dus wat mij betreft niet nodig, maar hij zou ook nauwelijks haalbaar zijn of je moet weer een groot risico lopen en een groot salaris neerleggen. Zo'n de Vrij komt namelijk gewoon echt niet.

Buiten dat denk ik dat het ook een hype is dat we die "leider" nodig hebben. Hato en Kaplan kunnen zichzelf wel leiden en zullen echt wel een manier vinden om die communicatie te regelen, daar heb je geen dwaas voor nodig die de hele tijd staat te schreeuwen en te wijzen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 17:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 14:20:

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.



Dit snap ik dus echt niet, waarom 5 verdedigers? Met Hato en Kaplan en het blok Henderson - Mannsverk ervoor staat het defensief toch goed? Daarnaast is zo'n 5-mans defensie leuk als je Cafu en Roberto Carlos op de zijkanten hebt. Wij hebben Rensch / Gooijer die nauwelijks aanvallende inbreng hebben en Sosa, die het ook maar weinig laat zien.

Die ervaren en kwalitatieve leider is dus wat mij betreft niet nodig, maar hij zou ook nauwelijks haalbaar zijn of je moet weer een groot risico lopen en een groot salaris neerleggen. Zo'n de Vrij komt namelijk gewoon echt niet.

Buiten dat denk ik dat het ook een hype is dat we die "leider" nodig hebben. Hato en Kaplan kunnen zichzelf wel leiden en zullen echt wel een manier vinden om die communicatie te regelen, daar heb je geen dwaas voor nodig die de hele tijd staat te schreeuwen en te wijzen.


Oh ja, ik vergat bij 4 verdedigers het nader uit te werken. In principe gaan we natuurlijk terug naar 4-3-3. Hoewel het goed is om tevens een alternatieve manier van spelen te hebben.

Blind deed dat altijd wel goed; leiding geven achterin. Ik zou ook niet zomaar iemand halen. Het totaalplaatje moet natuurlijk kloppen.

Bij 4 verdedigers:

Sosa/Hato(Wijndal of Baas?)
Hato/Kaplan
Kaplan/Leider
Rensch/Gooijer

Ook hier een schets waar zowel Medic als Sutalo zijn verkocht. Wederom dezelfde 7 spelers, hopende dat minstens 1 goed verdediger bij JA klaar is om komend seizoen ook minuten te maken waar nodig.

Hoewel ik zonet een artikel las dat enkel Mannsverk, Van den Boomen en Ramaj blijven van alle recente zomeraankopen. Dus ook geen Sosa dan meer. Dan zowel Wijndal als Baas, of, wat meer waarschijnlijk is: tevens een nieuwe linksback.

Het kan geen kwaad, als we zonder Sutalo verder gaan, om een ervaren verdediger te hebben, wie niet te veel kost en niet per se basisspeler zal zijn vanwege Kaplan en Hato. Sowieso wat meer wijsheid (komt met de jaren, zeggen ze) in de selectie kan geen kwaad. We hebben een jonge ploeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 18:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 17:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 14:20:

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.



Dit snap ik dus echt niet, waarom 5 verdedigers? Met Hato en Kaplan en het blok Henderson - Mannsverk ervoor staat het defensief toch goed? Daarnaast is zo'n 5-mans defensie leuk als je Cafu en Roberto Carlos op de zijkanten hebt. Wij hebben Rensch / Gooijer die nauwelijks aanvallende inbreng hebben en Sosa, die het ook maar weinig laat zien.

Die ervaren en kwalitatieve leider is dus wat mij betreft niet nodig, maar hij zou ook nauwelijks haalbaar zijn of je moet weer een groot risico lopen en een groot salaris neerleggen. Zo'n de Vrij komt namelijk gewoon echt niet.

Buiten dat denk ik dat het ook een hype is dat we die "leider" nodig hebben. Hato en Kaplan kunnen zichzelf wel leiden en zullen echt wel een manier vinden om die communicatie te regelen, daar heb je geen dwaas voor nodig die de hele tijd staat te schreeuwen en te wijzen.


Oh ja, ik vergat bij 4 verdedigers het nader uit te werken. In principe gaan we natuurlijk terug naar 4-3-3. Hoewel het goed is om tevens een alternatieve manier van spelen te hebben.

Blind deed dat altijd wel goed; leiding geven achterin. Ik zou ook niet zomaar iemand halen. Het totaalplaatje moet natuurlijk kloppen.

Bij 4 verdedigers:

Sosa/Hato(Wijndal of Baas?)
Hato/Kaplan
Kaplan/Leider
Rensch/Gooijer

Ook hier een schets waar zowel Medic als Sutalo zijn verkocht. Wederom dezelfde 7 spelers, hopende dat minstens 1 goed verdediger bij JA klaar is om komend seizoen ook minuten te maken waar nodig.

Hoewel ik zonet een artikel las dat enkel Mannsverk, Van den Boomen en Ramaj blijven van alle recente zomeraankopen. Dus ook geen Sosa dan meer. Dan zowel Wijndal als Baas, of, wat meer waarschijnlijk is: tevens een nieuwe linksback.

Het kan geen kwaad, als we zonder Sutalo verder gaan, om een ervaren verdediger te hebben, wie niet te veel kost en niet per se basisspeler zal zijn vanwege Kaplan en Hato. Sowieso wat meer wijsheid (komt met de jaren, zeggen ze) in de selectie kan geen kwaad. We hebben een jonge ploeg.



Baas speelt dit seizoen meer als linksbuiten dan als linksback, maar goed, als ie goed genoeg bevonden wordt om reserve-back te zijn is dat prima. Dan kan Sosa of Wijndal weg. Overigens zou ik niet al te veel vertrouwen hebben in die "bronnen" die van alles roepen. 2 weken geleden zouden die ook zeggen dat Mannsverk weg zou moeten. Het is allemaal toch een beetje de waan van de dag allemaal.

Ik heb wel graag iedere positie echt dubbel bezet, dus 8 man voor 4 posities en ook gewoon echt 4 centrale verdedigers. Ik volg Jong niet, maar als daar een geschikte 2e backup bij zit is dat mooi, anders moet dat maar Medic worden. Tahirovic omturnen is wellicht ook niet alles. Dan moet er nog echt een volwaardig alternatief bij.

Denk zoals al eerder aangegeven zelf aan Sandler: grote en sterke speler, maar kan ook aardig voetballen. Heeft hier al gespeeld en is Amsterdammer, rechtsbenig, vermoedelijk vrij goedkoop en al een tijdje redelijk blessurevrij. Minder ervaren qua wedstrijdervaring maar heeft natuurlijk wel bij veel clubs inclusief City gezeten. Denk dat die als eerste backup en wie weet als concurrent voor de basis best kan slagen.

 

+2/-0

Ook gisteren weer een baken rust.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 20:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 18:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 17:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 14:20:

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.



Dit snap ik dus echt niet, waarom 5 verdedigers? Met Hato en Kaplan en het blok Henderson - Mannsverk ervoor staat het defensief toch goed? Daarnaast is zo'n 5-mans defensie leuk als je Cafu en Roberto Carlos op de zijkanten hebt. Wij hebben Rensch / Gooijer die nauwelijks aanvallende inbreng hebben en Sosa, die het ook maar weinig laat zien.

Die ervaren en kwalitatieve leider is dus wat mij betreft niet nodig, maar hij zou ook nauwelijks haalbaar zijn of je moet weer een groot risico lopen en een groot salaris neerleggen. Zo'n de Vrij komt namelijk gewoon echt niet.

Buiten dat denk ik dat het ook een hype is dat we die "leider" nodig hebben. Hato en Kaplan kunnen zichzelf wel leiden en zullen echt wel een manier vinden om die communicatie te regelen, daar heb je geen dwaas voor nodig die de hele tijd staat te schreeuwen en te wijzen.


Oh ja, ik vergat bij 4 verdedigers het nader uit te werken. In principe gaan we natuurlijk terug naar 4-3-3. Hoewel het goed is om tevens een alternatieve manier van spelen te hebben.

Blind deed dat altijd wel goed; leiding geven achterin. Ik zou ook niet zomaar iemand halen. Het totaalplaatje moet natuurlijk kloppen.

Bij 4 verdedigers:

Sosa/Hato(Wijndal of Baas?)
Hato/Kaplan
Kaplan/Leider
Rensch/Gooijer

Ook hier een schets waar zowel Medic als Sutalo zijn verkocht. Wederom dezelfde 7 spelers, hopende dat minstens 1 goed verdediger bij JA klaar is om komend seizoen ook minuten te maken waar nodig.

Hoewel ik zonet een artikel las dat enkel Mannsverk, Van den Boomen en Ramaj blijven van alle recente zomeraankopen. Dus ook geen Sosa dan meer. Dan zowel Wijndal als Baas, of, wat meer waarschijnlijk is: tevens een nieuwe linksback.

Het kan geen kwaad, als we zonder Sutalo verder gaan, om een ervaren verdediger te hebben, wie niet te veel kost en niet per se basisspeler zal zijn vanwege Kaplan en Hato. Sowieso wat meer wijsheid (komt met de jaren, zeggen ze) in de selectie kan geen kwaad. We hebben een jonge ploeg.



Baas speelt dit seizoen meer als linksbuiten dan als linksback, maar goed, als ie goed genoeg bevonden wordt om reserve-back te zijn is dat prima. Dan kan Sosa of Wijndal weg. Overigens zou ik niet al te veel vertrouwen hebben in die "bronnen" die van alles roepen. 2 weken geleden zouden die ook zeggen dat Mannsverk weg zou moeten. Het is allemaal toch een beetje de waan van de dag allemaal.

Ik heb wel graag iedere positie echt dubbel bezet, dus 8 man voor 4 posities en ook gewoon echt 4 centrale verdedigers. Ik volg Jong niet, maar als daar een geschikte 2e backup bij zit is dat mooi, anders moet dat maar Medic worden. Tahirovic omturnen is wellicht ook niet alles. Dan moet er nog echt een volwaardig alternatief bij.

Denk zoals al eerder aangegeven zelf aan Sandler: grote en sterke speler, maar kan ook aardig voetballen. Heeft hier al gespeeld en is Amsterdammer, rechtsbenig, vermoedelijk vrij goedkoop en al een tijdje redelijk blessurevrij. Minder ervaren qua wedstrijdervaring maar heeft natuurlijk wel bij veel clubs inclusief City gezeten. Denk dat die als eerste backup en wie weet als concurrent voor de basis best kan slagen.


Sandler kan op zich interessant als backup zijn. En hetzelfde zei ik over Baas. De laatste tijd speelt hij weer wel linksback. Nog altijd verdedigend kwetsbaar, maar er zit groei in. Tegen ons speelde hij vrij aardig.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 11 maart 2024 om 14:32:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 20:24:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 18:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 09 maart 2024 om 17:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 09 maart 2024 om 14:20:

Gezien de leeftijden van Hato, Ramaj, Kaplan, Rensch, Sutalo en Gooijer, zou het mooi zijn als we een ervaren verdediger met leiderschap en kwaliteit toevoegen aan de selectie.

Bij 5 verdedigers:

Sosa(Wijndal of Baas?)
Hato(Rensch)
Kaplan(Leider)
Leider(Rensch)
Rensch(Gooijer)

Dan sta je op 7 verdedigers. Als bij JA nog een goede 8e en 9e optie rondlopen, kom je al een heel eind. Fijn dat Kaplan het zo goed doet. Ik verwacht niet gelijk een leidersrol van hem.



Dit snap ik dus echt niet, waarom 5 verdedigers? Met Hato en Kaplan en het blok Henderson - Mannsverk ervoor staat het defensief toch goed? Daarnaast is zo'n 5-mans defensie leuk als je Cafu en Roberto Carlos op de zijkanten hebt. Wij hebben Rensch / Gooijer die nauwelijks aanvallende inbreng hebben en Sosa, die het ook maar weinig laat zien.

Die ervaren en kwalitatieve leider is dus wat mij betreft niet nodig, maar hij zou ook nauwelijks haalbaar zijn of je moet weer een groot risico lopen en een groot salaris neerleggen. Zo'n de Vrij komt namelijk gewoon echt niet.

Buiten dat denk ik dat het ook een hype is dat we die "leider" nodig hebben. Hato en Kaplan kunnen zichzelf wel leiden en zullen echt wel een manier vinden om die communicatie te regelen, daar heb je geen dwaas voor nodig die de hele tijd staat te schreeuwen en te wijzen.


Oh ja, ik vergat bij 4 verdedigers het nader uit te werken. In principe gaan we natuurlijk terug naar 4-3-3. Hoewel het goed is om tevens een alternatieve manier van spelen te hebben.

Blind deed dat altijd wel goed; leiding geven achterin. Ik zou ook niet zomaar iemand halen. Het totaalplaatje moet natuurlijk kloppen.

Bij 4 verdedigers:

Sosa/Hato(Wijndal of Baas?)
Hato/Kaplan
Kaplan/Leider
Rensch/Gooijer

Ook hier een schets waar zowel Medic als Sutalo zijn verkocht. Wederom dezelfde 7 spelers, hopende dat minstens 1 goed verdediger bij JA klaar is om komend seizoen ook minuten te maken waar nodig.

Hoewel ik zonet een artikel las dat enkel Mannsverk, Van den Boomen en Ramaj blijven van alle recente zomeraankopen. Dus ook geen Sosa dan meer. Dan zowel Wijndal als Baas, of, wat meer waarschijnlijk is: tevens een nieuwe linksback.

Het kan geen kwaad, als we zonder Sutalo verder gaan, om een ervaren verdediger te hebben, wie niet te veel kost en niet per se basisspeler zal zijn vanwege Kaplan en Hato. Sowieso wat meer wijsheid (komt met de jaren, zeggen ze) in de selectie kan geen kwaad. We hebben een jonge ploeg.



Baas speelt dit seizoen meer als linksbuiten dan als linksback, maar goed, als ie goed genoeg bevonden wordt om reserve-back te zijn is dat prima. Dan kan Sosa of Wijndal weg. Overigens zou ik niet al te veel vertrouwen hebben in die "bronnen" die van alles roepen. 2 weken geleden zouden die ook zeggen dat Mannsverk weg zou moeten. Het is allemaal toch een beetje de waan van de dag allemaal.

Ik heb wel graag iedere positie echt dubbel bezet, dus 8 man voor 4 posities en ook gewoon echt 4 centrale verdedigers. Ik volg Jong niet, maar als daar een geschikte 2e backup bij zit is dat mooi, anders moet dat maar Medic worden. Tahirovic omturnen is wellicht ook niet alles. Dan moet er nog echt een volwaardig alternatief bij.

Denk zoals al eerder aangegeven zelf aan Sandler: grote en sterke speler, maar kan ook aardig voetballen. Heeft hier al gespeeld en is Amsterdammer, rechtsbenig, vermoedelijk vrij goedkoop en al een tijdje redelijk blessurevrij. Minder ervaren qua wedstrijdervaring maar heeft natuurlijk wel bij veel clubs inclusief City gezeten. Denk dat die als eerste backup en wie weet als concurrent voor de basis best kan slagen.


Tegen ons speelde hij vrij aardig.


Tegen ons speelt iedereen vrij aardig en dat ligt niet aan hun :\(

 

+2/-0

Was erg gecharmeerd van hem, maar na z'n blessure is het een stuk minder geworden. De zoveelste speler die na een leuk begin wegzakt. Moeilijk in te schatten waar dat precies door komt (blessure, zwalkend elftal, visieloze staf, of misschien toch zelf ook niet goed genoeg voor waar we naartoe moeten).

 

+1/-0

Ik denk eerlijk gezegd dat als je De Ligt nu bij ons centraal achterin zit, hij ook geen indruk gaat maken. Onze achterhoede is een spelerskerkhof aan het worden en ik geloof niet meer dat dat aan al die individuele spelers ligt. Er is gewoon totaal geen hiërarchie in het veld, je hebt een trainer zonder organisatorisch vermogen en een aanvoerder die zelf nog het meest gebaat zou zijn bij een strenge leermeester naast hem die 'm geregeld uitlegt dat ie een droeftoeter is.

Tenzij je de complete achterhoede van Inter bij ons neerzet, wordt het op deze manier nooit iets. Het begint bij een fatsoenlijke technische staf van enig niveau, onder leiding van een goede trainer die een normale speldiscipline en organisatie in het veld neerzet. Daarna kunnen we Kaplan gaan beoordelen.

Overigens vind ik wel dat je als speler nog niet de meest rare ballen hoeft in te leveren, ondanks dat de verdedigende organisatie als kut op dirk slaat. Je kunt 'm ook gewoon veilig weg knallen. Ik heb o.a. Sutalo, Gaaei, Rensch en Sosa toch ook ongeforceerd de gekste dingen zien doen dit seizoen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Ahmetcan Kaplan