Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15 16 17 18 19

Zijn houding nu doet me een beetje denken aan die van Viktor Fischer. Na een begin met veel doelpunten en een positief gevoel, is hij nu veel te veel bezig met zich zorgen maken dat hij zelf geen doelpunten maakt, in plaats van zich te focusen op hoe het team kan winnen, of de doelpunten door hem of door een ander worden gemaakt.

Elke keer als hij niet scoort druipt de frustratie ervan af. Die frustratie heeft ervoor gezorgd dat Fischer niet zijn gehele potentie heeft kunnen voltooien. Als Bergwijn zich focust op het vaker geven van goeie passes aan medespelers en goede voorzetten geven (waarvan een tegen Sparta die heel goed was), dan komen de goals wel weer vanzelf.

Ze beginnen hem ook meer in de diepte af te sturen in plaats van hem telkens in de voeten te spelen. Dat moet veel vaker gebeuren als je iets aan hem wilt hebben. Hem op een laag tempo in de voeten spelen zodat hij niet veel meer kan dan het terug naar een verdediger te spelen is ontzettend zonde van 30 miljoen euro.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 22:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 16:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 15:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 14:33:

Ik moet toegeven dat ik altijd een voorstander ben geweest van de transfer Bergwijn al voordat het een gerucht was, maat dat hij momenteel onze grootste miskoop is. Bergwijn mistte gisteren een 100% kans op zijn Bergwijn's dat ik gewoon voelde dat ie hem ook op die manier ging missen. Ik denk dat het goed is dat hij nog altijd zijn basisplaats behoudt, zodat je hem een kans geeft om vertrouwen en ritme op te doen, want ik denk dat hij veel zelfvertrouwen mist. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk. Ik hoop dat hij nog terugkomt, maar met hem weet ik het niet zeker.



Dit bedoel ik nou. Hij moet zijn basisplaats behouden om vertrouwen en ritme op te doen terwijl ie al zo ongeveer het hele seizoen in de basis staat. Wanneer komt er eens serieuze kritiek? Dit is een ervaren speler die voor 32 miljoen gehaald is, die zou er toch gewoon moeten staan?

Ik vind dat Bassey aan een beter seizoen bezig is dan hij, maar die krijgt zoveel meer kritiek.


Ik maak onderscheid tussen het Heitinga en Schreuder tijdperk. Onder Schreuder viel bijna de volledige selectie tegen. Een gemiddelde Jong Ajax-speler leek ineens beter dan de gemiddelde Ajax 1-speler zo droevig was het gesteld: het vertrouwen was volledig weg.

Bergwijn begon heel sterk aan het seizoen en was daarna volledig het vertrouwen kwijt. Ik wil Bergwijn gezien zijn oorspronkelijke status als speler niet te snel willen afschrijven en eerst een x aantal wedstrijden onder Heitinga zien spelen, voordat ik hem niet meer in de basis wil zien.

Brobbey, Tadic, Kudus en Berghuis doen het allemaal beter dan Bergwijn, dus ik geef niemand ongelijk om met deze vier te beginnen in plaats van Bergwijn. Ook Conceição geeft vaak een betere indruk af dan Bergwijn. Op dit moment zie ik:

Of Bergwijn linksbuiten en Tadic centrumspits. Of Tadic linksbuiten en Brobbey centrumspits. Ik vind het voor nu prima om met optie 1 te beginnen om gedurende de tweede helft over te stappen naar optie 2. Tijd zal het leren of Bergwijn het laat zien.



Ook Bergwijn gaat niet uit de basis hoor, althans, niet voor langere tijd. Er zijn nauwelijks alternatieven voor hem. Wat mij nogmaals opvalt is hoe positief men over hem is en hoezeer alles maar met de mantel der liefde bedekt wordt of alles op Schreuder afgeschoven wordt. Het is een buitenspeler met 1 move, hoezo gaat dat steeds mis door de trainer? En bovendien, waarom was hij dan bij van Gaal op het WK ook zo slecht?

Ook in die zogenaamd goede periode van hem, 7 van zijn 8 goals heeft hij tegen de nummers 15 t/m 18 gemaakt. Dat zet het wat meer in perspectief allemaal.

Is toch gewoon aan een dramatisch jaar bezig?


Ik vind ook dat Bergwijn aan een dramatisch seizoen bezig is. Hij doet de uitspraak geen rechtsbuiten te zijn en dat stelt mij teleur. Bergwijn heeft veel wedstrijden in zijn carrière als rechtsbuiten gespeeld. Bij PSV heb ik een flashback dat hij in zijn hoogtepunt was toen hij rechtsbuiten speelde en hij maakte toen wat indrukwekkende doelpunten vanaf die kant. Ik heb niet veel van Spurs gezien, maar wat ik mij ervan herinner is dat hij bijna nooit scoorde maar wel wat assists had gegeven en een goede werkinstelling. De acties welke ik op televisie zag waarin hij met goede voorzetten kwam inclusief assists waren vanaf rechts.

Bij Ajax scoorde hij tijdens zijn eerste wedstrijden iedere keer een gigantisch mooi doelpunt als linksbuiten zijnde. Alsof zijn droom uit was gekomen: ik ben de held op linksbuiten. Daarna is hij nagenoeg waardeloos gebleken. Hij heeft constant afwisselend linksbuiten en rechtsbuiten gespeeld en in beide gevallen geen pepernoot meer geraakt.

Dat hij heel stellig zegt: "Ik ben geen rechtsbuiten.", stelt mij niet zomaar teleur, maar daarmee houdt mijn vertrouwen in hem ook mee op. Ik was positief over zijn transfer mede vanwege zijn rendement als rechtsbuiten. Bergwijn echter ziet maar één ideaal beeld en heeft daarin gefaald. De flop is compleet. Een waardeloos WK. Na een goede periode onder Oranje vooraf, wederom meer vanuit rechts dan links (rechtscentraal, Depay linkscentraal).

Ik weet dat spelers het vertrouwen kwijt zijn geraakt in het Schreuder tijdperk, maar tijdens het WK trok dit door. Onder Heitinga bloeien onze spelers langzaam op, maar Bergwijn blijft over als zorgenkindje. Ik blijf bij mijn uitspraak om hem een kans te geven en niet te snel te laten banken, want dan is het definitief klaar met deze jongen. Het is een grote investering, wie met een betere en sterkere mentaliteit veel meer uit zijn carrière kon halen. Genoeg reden om hem veel kansen te geven, maar als de komende aantal wedstrijden het niks met hem is, dan, ja dan, schrijf ik hem af.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 februari 2023 om 23:56:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 22:09:

Vrij lange tijd invaller geweest? Het gaat om in totaal 3 wedstrijden.

Goede voorzet? Slechts 4 assists.

Moeite mee wedstrijden vol te maken is een schande, het is geen jeugdpspeler meer die net komt kijken.

Gezien waartoe hij in staat is? Tegen hekkensluiters en andere laagvliegers ja. In de CL of op het WK heeft hij helemaal niks gebracht. In de toppers in de competitie ook niet.



Ik had het over zijn periode bij zijn vorige club. Hij heeft het hele seizoen al problemen met zijn fitheid. Dat iemand een aardige voorzet heeft wil niet zeggen dat hij ze continu geeft, en assists staan ook niet gelijk aan voorzetten.

De reden dat ik zijn voorzet benoemde is om aan te geven dat hij een speler is die kan variëren in zijn spel. Hij is verre van de one trick pony die jij van hem maakt. Ja, hij komt graag naar binnen om te schieten, maar dat is omdat zijn schot echt zijn grootste wapen is. Dat kan hij tegen elke tegenstander.



De trainer, het feit dat Wijndal niet achter hem staat en nu het feit dat hij vorig seizoen heeft moeten banken, daardoor niet fit is en daardoor minder speelt. Werkelijk waar alles wordt erbij gehaald om het falen van Bergwijn te verdoezelen. Fun fact is dat je het feit dat hij vorig jaar moest banken in Londen ook zwaar onterecht vond en niks vond zeggen over zijn kwaliteiten. Jaar in, jaar uit lukt het niet met hem maar nooit heeft hij er zelf enig aandeel in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 februari 2023 om 20:37:

De trainer, het feit dat Wijndal niet achter hem staat en nu het feit dat hij vorig seizoen heeft moeten banken, daardoor niet fit is en daardoor minder speelt. Werkelijk waar alles wordt erbij gehaald om het falen van Bergwijn te verdoezelen. Fun fact is dat je het feit dat hij vorig jaar moest banken in Londen ook zwaar onterecht vond en niks vond zeggen over zijn kwaliteiten. Jaar in, jaar uit lukt het niet met hem maar nooit heeft hij er zelf enig aandeel in.



Het lijkt wel alsof je persoonlijk wat tegen Bergwijn hebt. Je wil zijn sterke punten niet zien en schildert hem af als een one trick pony, en ook blijf je maar roepen dat hij niet kritisch wordt benaderd. Volgens mij wordt er juist al maanden niet al te positief over hem gepraat. De eerste kritiek kwam er al zo ongeveer vanaf de uitwedstrijd tegen Liverpool, toen hij niet de diepgang bracht die van hem verwacht werd.

Natuurlijk gedijt een aanvallende buitenspeler die graag naar binnenkomt het beste als hij met een aanvallende back achter hem speelt. Dan dwing je verdedigers tot keuzes en kan je zelf vaker 1 tegen 1 komen. Wijndal en Bergwijn hebben in de voorbereiding en aan het begin van het seizoen ook best laten zien een goede klik te hebben. In Oranje ook al geloof ik. Ze hebben in interviews volgens mij ook allebei al een paar keer aangegeven graag met elkaar samen te spelen.

Dat Bergwijn niet altijd even fit oogt is overigens geen geheim. Een speler die vorig seizoen maar 871 minuten voor zijn club heeft gemaakt kan niet per se in het daarop volgende seizoen ineens twee of drie keer per week spelen en dan ook altijd top zijn. Daar heeft de club zich een beetje op verkeken. Verder heb ik werkelijk nooit gezegd dat hij zwaar onterecht op de bank zat bij Tottenham. Ik zei alleen dat hij in Son een zware concurrent had. Tottenham was niet de beste keuze in zijn carrière denk ik.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2023 om 00:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 februari 2023 om 20:37:

De trainer, het feit dat Wijndal niet achter hem staat en nu het feit dat hij vorig seizoen heeft moeten banken, daardoor niet fit is en daardoor minder speelt. Werkelijk waar alles wordt erbij gehaald om het falen van Bergwijn te verdoezelen. Fun fact is dat je het feit dat hij vorig jaar moest banken in Londen ook zwaar onterecht vond en niks vond zeggen over zijn kwaliteiten. Jaar in, jaar uit lukt het niet met hem maar nooit heeft hij er zelf enig aandeel in.



Het lijkt wel alsof je persoonlijk wat tegen Bergwijn hebt. Je wil zijn sterke punten niet zien en schildert hem af als een one trick pony, en ook blijf je maar roepen dat hij niet kritisch wordt benaderd. Volgens mij wordt er juist al maanden niet al te positief over hem gepraat. De eerste kritiek kwam er al zo ongeveer vanaf de uitwedstrijd tegen Liverpool, toen hij niet de diepgang bracht die van hem verwacht werd.

Natuurlijk gedijt een aanvallende buitenspeler die graag naar binnenkomt het beste als hij met een aanvallende back achter hem speelt. Dan dwing je verdedigers tot keuzes en kan je zelf vaker 1 tegen 1 komen. Wijndal en Bergwijn hebben in de voorbereiding en aan het begin van het seizoen ook best laten zien een goede klik te hebben. In Oranje ook al geloof ik. Ze hebben in interviews volgens mij ook allebei al een paar keer aangegeven graag met elkaar samen te spelen.

Dat Bergwijn niet altijd even fit oogt is overigens geen geheim. Een speler die vorig seizoen maar 871 minuten voor zijn club heeft gemaakt kan niet per se in het daarop volgende seizoen ineens twee of drie keer per week spelen en dan ook altijd top zijn. Daar heeft de club zich een beetje op verkeken. Verder heb ik werkelijk nooit gezegd dat hij zwaar onterecht op de bank zat bij Tottenham. Ik zei alleen dat hij in Son een zware concurrent had. Tottenham was niet de beste keuze in zijn carrière denk ik.



Het lijkt me best een aardige jongen en het is natuurlijk niet zo dat ik zijn sterke kanten ontken. Dat hij redelijk snel en fysiek sterk is en een goed schot heeft, heb ik al erkend. Echter zijn de cijfers helder, in de competitie slechts 1 goal tegen een ploeg in de top 14. Ik vind hem zeker mede debet aan het slechte jaar, vooral omdat hij zo achterlijk veel gekost heeft.

Maar goed, hopen op beterschap. We kunnen niet anders want er is bijna geen goede opstelling te maken zonder hem.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2023 om 01:08:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2023 om 00:02:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 februari 2023 om 20:37:

De trainer, het feit dat Wijndal niet achter hem staat en nu het feit dat hij vorig seizoen heeft moeten banken, daardoor niet fit is en daardoor minder speelt. Werkelijk waar alles wordt erbij gehaald om het falen van Bergwijn te verdoezelen. Fun fact is dat je het feit dat hij vorig jaar moest banken in Londen ook zwaar onterecht vond en niks vond zeggen over zijn kwaliteiten. Jaar in, jaar uit lukt het niet met hem maar nooit heeft hij er zelf enig aandeel in.



Het lijkt wel alsof je persoonlijk wat tegen Bergwijn hebt. Je wil zijn sterke punten niet zien en schildert hem af als een one trick pony, en ook blijf je maar roepen dat hij niet kritisch wordt benaderd. Volgens mij wordt er juist al maanden niet al te positief over hem gepraat. De eerste kritiek kwam er al zo ongeveer vanaf de uitwedstrijd tegen Liverpool, toen hij niet de diepgang bracht die van hem verwacht werd.

Natuurlijk gedijt een aanvallende buitenspeler die graag naar binnenkomt het beste als hij met een aanvallende back achter hem speelt. Dan dwing je verdedigers tot keuzes en kan je zelf vaker 1 tegen 1 komen. Wijndal en Bergwijn hebben in de voorbereiding en aan het begin van het seizoen ook best laten zien een goede klik te hebben. In Oranje ook al geloof ik. Ze hebben in interviews volgens mij ook allebei al een paar keer aangegeven graag met elkaar samen te spelen.

Dat Bergwijn niet altijd even fit oogt is overigens geen geheim. Een speler die vorig seizoen maar 871 minuten voor zijn club heeft gemaakt kan niet per se in het daarop volgende seizoen ineens twee of drie keer per week spelen en dan ook altijd top zijn. Daar heeft de club zich een beetje op verkeken. Verder heb ik werkelijk nooit gezegd dat hij zwaar onterecht op de bank zat bij Tottenham. Ik zei alleen dat hij in Son een zware concurrent had. Tottenham was niet de beste keuze in zijn carrière denk ik.



Het lijkt me best een aardige jongen en het is natuurlijk niet zo dat ik zijn sterke kanten ontken. Dat hij redelijk snel en fysiek sterk is en een goed schot heeft, heb ik al erkend. Echter zijn de cijfers helder, in de competitie slechts 1 goal tegen een ploeg in de top 14. Ik vind hem zeker mede debet aan het slechte jaar, vooral omdat hij zo achterlijk veel gekost heeft.

Maar goed, hopen op beterschap. We kunnen niet anders want er is bijna geen goede opstelling te maken zonder hem.


Als Bergwijn blijft tegenvallen, kan je gewoon weer met Tadic op links en Brobbey in de spits spelen. Het is wel kwetsbaarder zonder Bergwijn (minder goede wisselmogelijkheden), dus het is in ons belang dat hij zijn goede kant steeds meer gaat laten zien. Verder ben ik erg blij met Tadic als centrumspits. Wat een sterk aanspeelpunt en geweldenaar in de kleine ruimte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 21 februari 2023 om 08:14:

Zijn houding nu doet me een beetje denken aan die van Viktor Fischer. Na een begin met veel doelpunten en een positief gevoel, is hij nu veel te veel bezig met zich zorgen maken dat hij zelf geen doelpunten maakt, in plaats van zich te focusen op hoe het team kan winnen, of de doelpunten door hem of door een ander worden gemaakt.

Elke keer als hij niet scoort druipt de frustratie ervan af. Die frustratie heeft ervoor gezorgd dat Fischer niet zijn gehele potentie heeft kunnen voltooien. Als Bergwijn zich focust op het vaker geven van goeie passes aan medespelers en goede voorzetten geven (waarvan een tegen Sparta die heel goed was), dan komen de goals wel weer vanzelf.

Ze beginnen hem ook meer in de diepte af te sturen in plaats van hem telkens in de voeten te spelen. Dat moet veel vaker gebeuren als je iets aan hem wilt hebben. Hem op een laag tempo in de voeten spelen zodat hij niet veel meer kan dan het terug naar een verdediger te spelen is ontzettend zonde van 30 miljoen euro.



Ik ben alvast blij dat iedereen eindelijk begint in te zien dat diverse aanvallers van Ajax, ondanks veel snelheid in de benen, nooit diep gaan.

Dat was met Antony ook al zo. En nu met Bergwijn en Brobbey net zo.

Ik word daar drie jaar gek van....snapte ook nooit waarom geen journalist er nooit naar vroeg.

Stel het Ajax van 1995 voor met een Overmars die alles in de voeten kwam vragen. Dan had je die vierde beker kunnen vergeten.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2023 om 01:08:

Het lijkt me best een aardige jongen en het is natuurlijk niet zo dat ik zijn sterke kanten ontken. Dat hij redelijk snel en fysiek sterk is en een goed schot heeft, heb ik al erkend. Echter zijn de cijfers helder, in de competitie slechts 1 goal tegen een ploeg in de top 14. Ik vind hem zeker mede debet aan het slechte jaar, vooral omdat hij zo achterlijk veel gekost heeft.

Maar goed, hopen op beterschap. We kunnen niet anders want er is bijna geen goede opstelling te maken zonder hem.




Uiteraard is hij ook debet aan het slechte jaar. Dat geldt voor zo'n beetje iedere speler. Het is zijn verantwoordelijkheid om fitter te worden en meer energie in wedstrijden te steken. Ik vind hem ook te vaak zijn acties uit stilstand maken. Dat is iets wat je normaal afgeleerd wordt.

Vind het altijd een beetje cherry picking om te beginnen over dat een speler veel goals tegen teams uit het rechterrijtje heeft gemaakt of wat dan ook. Dat is op zich ook logisch als je tegen die ploegen meer scoort en creëert. Soms zeggen dat soort cijfers misschien iets, maar vaker wel dan niet.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 22 februari 2023 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Perrfect schreef op 21 februari 2023 om 08:14:

Zijn houding nu doet me een beetje denken aan die van Viktor Fischer. Na een begin met veel doelpunten en een positief gevoel, is hij nu veel te veel bezig met zich zorgen maken dat hij zelf geen doelpunten maakt, in plaats van zich te focusen op hoe het team kan winnen, of de doelpunten door hem of door een ander worden gemaakt.

Elke keer als hij niet scoort druipt de frustratie ervan af. Die frustratie heeft ervoor gezorgd dat Fischer niet zijn gehele potentie heeft kunnen voltooien. Als Bergwijn zich focust op het vaker geven van goeie passes aan medespelers en goede voorzetten geven (waarvan een tegen Sparta die heel goed was), dan komen de goals wel weer vanzelf.

Ze beginnen hem ook meer in de diepte af te sturen in plaats van hem telkens in de voeten te spelen. Dat moet veel vaker gebeuren als je iets aan hem wilt hebben. Hem op een laag tempo in de voeten spelen zodat hij niet veel meer kan dan het terug naar een verdediger te spelen is ontzettend zonde van 30 miljoen euro.



Ik ben alvast blij dat iedereen eindelijk begint in te zien dat diverse aanvallers van Ajax, ondanks veel snelheid in de benen, nooit diep gaan.

Dat was met Antony ook al zo. En nu met Bergwijn en Brobbey net zo.

Ik word daar drie jaar gek van....snapte ook nooit waarom geen journalist er nooit naar vroeg.

Stel het Ajax van 1995 voor met een Overmars die alles in de voeten kwam vragen. Dan had je die vierde beker kunnen vergeten.



Bergwijn en Antony zijn inverted wingers, als je die de diepte in stuurt moeten ze eerst hun lichaam draaien zodat ze met hun goede been de voortzetting kunnen doen. Dat kost doorgaans zoveel tijd, dat het niet opschiet. De beste inverted wingers zoals Messi, Ronaldo, Robben, Neymar etc speelden ook zo.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2023 om 18:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2023 om 01:08:

Het lijkt me best een aardige jongen en het is natuurlijk niet zo dat ik zijn sterke kanten ontken. Dat hij redelijk snel en fysiek sterk is en een goed schot heeft, heb ik al erkend. Echter zijn de cijfers helder, in de competitie slechts 1 goal tegen een ploeg in de top 14. Ik vind hem zeker mede debet aan het slechte jaar, vooral omdat hij zo achterlijk veel gekost heeft.

Maar goed, hopen op beterschap. We kunnen niet anders want er is bijna geen goede opstelling te maken zonder hem.




Uiteraard is hij ook debet aan het slechte jaar. Dat geldt voor zo'n beetje iedere speler. Het is zijn verantwoordelijkheid om fitter te worden en meer energie in wedstrijden te steken. Ik vind hem ook te vaak zijn acties uit stilstand maken. Dat is iets wat je normaal afgeleerd wordt.

Vind het altijd een beetje cherry picking om te beginnen over dat een speler veel goals tegen teams uit het rechterrijtje heeft gemaakt of wat dan ook. Dat is op zich ook logisch als je tegen die ploegen meer scoort en creëert. Soms zeggen dat soort cijfers misschien iets, maar vaker wel dan niet.



Hier sluit ik me bij aan. Dit soort statistieken zeggen vaker wel iets dan niet. Bergwijn heeft 1 goals en 3 assists in 14 wedstrijden tegen de top 14 ploegen. Ook in de CL eigenlijk niks bijgedragen. De 4-0 tegen Rangers en een penalty tegen Napoli, that's it. We kunnen er niet omheen dat dat te weinig is, lijkt mij.

Maar goed, dit is het verleden. Het is nu aan Steven zelf om deze statistiek aan gort te schieten. Beginnende hopelijk morgen tegen Union en verder tegen Feyenoord, PSV etc.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2023 om 23:00:

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 22 februari 2023 om 18:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 22 februari 2023 om 01:08:

Het lijkt me best een aardige jongen en het is natuurlijk niet zo dat ik zijn sterke kanten ontken. Dat hij redelijk snel en fysiek sterk is en een goed schot heeft, heb ik al erkend. Echter zijn de cijfers helder, in de competitie slechts 1 goal tegen een ploeg in de top 14. Ik vind hem zeker mede debet aan het slechte jaar, vooral omdat hij zo achterlijk veel gekost heeft.

Maar goed, hopen op beterschap. We kunnen niet anders want er is bijna geen goede opstelling te maken zonder hem.




Uiteraard is hij ook debet aan het slechte jaar. Dat geldt voor zo'n beetje iedere speler. Het is zijn verantwoordelijkheid om fitter te worden en meer energie in wedstrijden te steken. Ik vind hem ook te vaak zijn acties uit stilstand maken. Dat is iets wat je normaal afgeleerd wordt.

Vind het altijd een beetje cherry picking om te beginnen over dat een speler veel goals tegen teams uit het rechterrijtje heeft gemaakt of wat dan ook. Dat is op zich ook logisch als je tegen die ploegen meer scoort en creëert. Soms zeggen dat soort cijfers misschien iets, maar vaker wel dan niet.



Hier sluit ik me bij aan. Dit soort statistieken zeggen vaker wel iets dan niet. Bergwijn heeft 1 goals en 3 assists in 14 wedstrijden tegen de top 14 ploegen. Ook in de CL eigenlijk niks bijgedragen. De 4-0 tegen Rangers en een penalty tegen Napoli, that's it. We kunnen er niet omheen dat dat te weinig is, lijkt mij.

Maar goed, dit is het verleden. Het is nu aan Steven zelf om deze statistiek aan gort te schieten. Beginnende hopelijk morgen tegen Union en verder tegen Feyenoord, PSV etc.



Voorlopig schiet het nog niet op. Blijft hij maar uit vorm. Afgelopen paar wedstrijden gingen een paar schoten hoog over. Het lijkt wel American Football. Nog even en geef hem een helm mee en een gepaste naam op zijn shirt, Bercwein🤣

 

+2/-0

Laat hem nu maar banken, met Tadic op links loopt het beter met Brobbey in de spits, Kudus op de plek van Berghuis en Chico op rechts.

 

+1/-0

Lekker bezig, 1 uit 15 nu tegen top 14 tegenstanders in de Eredivisie.

Los van zijn slechte spel is ook zijn professionaliteit een probleem. Liet zich donderdag al gaan in Berlijn en probeerde vandaag na te trappen. Niks lukt bij hem, dus ook natrappen niet. Raakte hij hem wel zou je niet mogen klagen met rood.

Probleem is dat het gewoon geen Ajax-speler is. Fysiek en qua snelheid is hij in orde, heeft ook een goed schot, maar mist verder alle verfijning die bij Ajax nodig is. Denk dat de middenmoot in Engeland zijn podium is.

En als we eerlijk zijn, dat is ook een beetje het verhaal van Brobbey.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 26 februari 2023 om 19:44:

Probleem is dat het gewoon geen Ajax-speler is. Fysiek en qua snelheid is hij in orde, heeft ook een goed schot, maar mist verder alle verfijning die bij Ajax nodig is. Denk dat de middenmoot in Engeland zijn podium is.



Klopt precies. Hij is een product van het beleid dat PSV jaren geleden begonnen is: Snelle buitenspelers alle vrijheid geven in omschakelvoetbal zodat ze opvallen, en dan zo duur mogelijk verkocht kunnen worden. Dat deden ze met Lozano, vervolgens Depay, Bergwijn, Malen en nu Gakpo en Madueke. Bakayoko moet de volgende worden.

Het is logisch dat buitenlandse clubs zich op de werkelijke kwaliteit verkijken, maar Ajax zou beter moeten weten, al helemaal omdat Bergwijn geen succes in het buitenland was. Bij Oranje wel, maar dat is omdat Oranje meer als PSV dan als Ajax speelt. Bergwijn past simpelweg niet bij Ajax.

Dure fout die simpel voorkomen had kunnen worden. Ook dom van hem.

-----

Zou Bergwijn in de spits kunnen spelen, zodat Tadic op z'n beste positie staat? En dan na 60 minuten wisselen met Brobbey? Of gewoon Kudus in de spits, en Bergwijn en Brobbey allebei op de bank? Volgens mij gaat dat niet in goede aarde vallen...

 

+1/-0

Waarom blijven mensen toch denken dat Bergwijn alleen als counterspeler gebruikt kan worden? Met zijn techniek en kracht is hij juist ook bruikbaar in de kleine ruimte. Vind het overigens wel zonde dat hij zo'n spierbundel is geworden. Daar heeft hij ook best profijt van in veel situaties, maar het gaat wel een beetje ten koste van de lichtvoetigheid.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 februari 2023 om 18:53:

Waarom blijven mensen toch denken dat Bergwijn alleen als counterspeler gebruikt kan worden? Met zijn techniek en kracht is hij juist ook bruikbaar in de kleine ruimte. Vind het overigens wel zonde dat hij zo'n spierbundel is geworden. Daar heeft hij ook best profijt van in veel situaties, maar het gaat wel een beetje ten koste van de lichtvoetigheid.



Zo lang het maar platte spieren zijn en geen opgepomte, blijft Bergwijn wel lichtvoetig. Wat dat betreft, Tadic had laatst een keer zijn shirt uit en zag er goed afgetraind uit.

 

+1/-0

Tadic is nog ongelofelijk fit voor zijn leeftijd. Hij zorgt goed voor zichzelf is nooit geblesseerd. De ultieme prof.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 februari 2023 om 18:53:

Waarom blijven mensen toch denken dat Bergwijn alleen als counterspeler gebruikt kan worden? Met zijn techniek en kracht is hij juist ook bruikbaar in de kleine ruimte. Vind het overigens wel zonde dat hij zo'n spierbundel is geworden. Daar heeft hij ook best profijt van in veel situaties, maar het gaat wel een beetje ten koste van de lichtvoetigheid.



Laatst gaf je aan dat hij niet fit was, wat zou komen doordat hij vorig seizoen weinig gespeeld heeft.

Is hij niet gewoon te zwaar? Zelfs al is het allemaal spier, het gaat ten koste van je uithoudingsvermogen. En van je flexibiliteit, wat je in de kleine ruimte minder maakt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 februari 2023 om 20:13:

Laatst gaf je aan dat hij niet fit was, wat zou komen doordat hij vorig seizoen weinig gespeeld heeft.

Is hij niet gewoon te zwaar? Zelfs al is het allemaal spier, het gaat ten koste van je uithoudingsvermogen. En van je flexibiliteit, wat je in de kleine ruimte minder maakt.



Dat lijkt me niet ondenkbaar. Het is alleen moeilijk te zeggen zonder de data. Je zou denken dat de club dat ook in de gaten houdt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 27 februari 2023 om 20:37:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 27 februari 2023 om 20:13:

Laatst gaf je aan dat hij niet fit was, wat zou komen doordat hij vorig seizoen weinig gespeeld heeft.

Is hij niet gewoon te zwaar? Zelfs al is het allemaal spier, het gaat ten koste van je uithoudingsvermogen. En van je flexibiliteit, wat je in de kleine ruimte minder maakt.



Dat lijkt me niet ondenkbaar. Het is alleen moeilijk te zeggen zonder de data. Je zou denken dat de club dat ook in de gaten houdt.



Welke data heb je nodig? We zien allemaal dat het een bonkige kerel is. Geen enkele vleugelflitser heeft zo'n postuur.

Het heeft voordelen, maar voor onze speelstijl voornamelijk nadelen om zo te zijn.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 15 16 17 18 19

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn