Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19

Heb het gevoel dat hij niet voluit speelt, alsof hij wat mankeert.

 

+1/-0

Hij mankeert vooral zichzelf door als een one-trick pony te acteren die nog minder is dan Babel, i.p.v. variatie in zijn spel aan te brengen en ook eens loopacties te maken of diep te gaan. Dat voorspelbaar de man opzoeken (soms heeft ie veel ruimte maar wacht ie ook echt weer tot de verdediger bij hem is) en dan naar binnen kappen kent iedereen nu wel.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 november 2022 om 08:02:

Heb het gevoel dat hij niet voluit speelt, alsof hij wat mankeert.


Hij ziet er inderdaad niet gelukkig uit op het veld en speelt slechter dan ik ooit van hem heb gezien.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 november 2022 om 19:51:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 november 2022 om 08:02:

Heb het gevoel dat hij niet voluit speelt, alsof hij wat mankeert.


Hij ziet er inderdaad niet gelukkig uit op het veld en speelt slechter dan ik ooit van hem heb gezien.



Schreuder heeft hem compleet uit zijn ritme gehaald.

 

+3/-0

Vond hem de eerste helft best ok. Toen kwam hij gewoon aan zijn acties omdat Wijndal dan ook diep staat en verdedigers bezig kan houden.

 

+2/-0

Gelukkig voor hem is hij even bevrijd van zijn kwelgeest Schreuder. Hij zal opbloeien bij Oranje.

 

+1/-2

Hij zal iig wel lekker uitgerust zijn voor Oranje.

 

+1/-0

Gisteren zag ik dat interview met Bergwijn voorbij komen.
Volgens mij is die gozer nog dommer dan ik al dacht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 november 2022 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 november 2022 om 19:51:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 november 2022 om 08:02:

Heb het gevoel dat hij niet voluit speelt, alsof hij wat mankeert.


Hij ziet er inderdaad niet gelukkig uit op het veld en speelt slechter dan ik ooit van hem heb gezien.



Schreuder heeft hem compleet uit zijn ritme gehaald.



Dat is Schreuder zijn probleem en uiteindelijk directie en RvC omdat ook hier niet goed over werd nagedacht. Tadic had nog voor een seizoen als linksbuiten meegekund vanwege zijn rendement die onder Ten Hag nog steeds hoog was. De 32 miljoen euro voor Bergwijn was overbodig geweest. Toch gedaan en het schuiven begonnen waardoor het refrein van de Snollebollekes prima in de Arena past

https://youtu.be/dg58xVvQf1Q?t=34link

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 24 november 2022 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 november 2022 om 16:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 10 november 2022 om 19:51:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 november 2022 om 08:02:

Heb het gevoel dat hij niet voluit speelt, alsof hij wat mankeert.


Hij ziet er inderdaad niet gelukkig uit op het veld en speelt slechter dan ik ooit van hem heb gezien.



Schreuder heeft hem compleet uit zijn ritme gehaald.



Dat is Schreuder zijn probleem en uiteindelijk directie en RvC omdat ook hier niet goed over werd nagedacht. Tadic had nog voor een seizoen als linksbuiten meegekund vanwege zijn rendement die onder Ten Hag nog steeds hoog was. De 32 miljoen euro voor Bergwijn was overbodig geweest. Toch gedaan en het schuiven begonnen waardoor het refrein van de Snollebollekes prima in de Arena past

https://youtu.be/dg58xVvQf1Q?t=34link



Schreuder heeft helemaal geen probleem.

Tadic heeft een probleem.

 

+2/-5

Heitinga nam Steven Bergwijn apart na Ajax - Sparta: ‘Wat ik tegen hem zei?’

John Heitinga heeft Steven Bergwijn moed ingesproken na Ajax - Sparta Rotterdam (4-0). De 25-jarige vleugelspits steekt al wekenlang in matige vorm, maar liet zondag bij vlagen weer iets van zijn klasse zien. Heitinga besloot daarom zijn pupil na afloop op te zoeken en hem op het hart te drukken dat hij op de goede weg is.

Bergwijn leek zondag voor het eerst in tijden weer iets van de dreigende speler die hij tijdens de seizoenstart was. Dat hij een goede actie voor rust niet met een doelpunt wist te bekronen, moest hem volgens Heitinga niet in de koude kleren gaan zitten. "Wat ik tegen hem zei? Kijk hoe vaak je nu in de zestien komt en hoe vaak je nu in elk geval tot een doelrijpe poging komt. Nu stopt de keeper hem of vliegt de bal in het zijnet, maar je bent er", sprak Heitinga tegenover Ajax Life.

De oefenmeester was bovendien zeer te spreken over Bergwijns defensieve arbeid. "Dat was nu ook goed", zei Heitinga, die een voorbeeld aanhaalde. "De aftrap is net geweest en we lijden balverlies. Bergwijn trekt een sprint van wel zeventig tot tachtig meter. Mede door die actie wordt het een doeltrap voor ons in plaats van doelgevaar door Sparta. Dat wil ik zien. Weg met die rouwmomenten en terug als het moet. Dan gaat het vanzelf wel komen. Ik ben ervan overtuigd dat dit ook geldt voor Bergwijn. Als hij gewoon doet wat hij moet doen, dan komt het vanzelf weer naar hem toe", aldus Heitinga.

Bergwijn begon dit seizoen nog flitsend bij Ajax, maar viel daarna zwaar terug. Na acht goals in zijn eerste zeven duels maakte hij er in de 22 daarna nog slechts drie. De laatste dateert van 12 november (tegen FC Emmen, 3-3). Ook op het WK grossierde Bergwijn in ongeluk. De Amsterdammer mocht alleen in het openingsduel tegen Senegal langer dan 45 minuten blijven staan en wist geen enkel doelpunt te noteren. Heitinga lijkt desondanks, net als voorganger Alfred Schreuder, vertrouwen te houden in Bergwijn.
-------------------------------------------------------------
Heb je een recordaankoop van 32 miljoen, moet je hem keer op keer blijven pamperen na een wedstrijd. "Je was in de buurt" , "het komt wel".
De trieste werkelijkheid is dat hij er geen zak van kan. Assists geeft hij alleen per ongeluk, dus hij moet het van zijn goals hebben. Hij heeft er tot nu toe 11 gemaakt, waarvan 3 tegen Groningen, 2 tegen Cambuur, 1 tegen Emmen en 1 tegen Excelsior.

Hij kan maar 1 ding, dat naar binnen komen en schieten. Hij is echter te lomp en weinig flexibel om te doen tegen betere tegenstanders. Hij is wel sterk en redelijk snel, maar in ons type spel heb je daar minder aan.

Grootste miskoop van de laatste tijd.

 

+2/-2

Hopelijk bevrijdt een doelpunt hem.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 20 februari 2023 om 13:25:

Hopelijk bevrijdt een doelpunt hem.



Ik vind het echt bizar hoezeer die Bergwijn met fluwelen handschoenen aangepakt wordt. Presteert al tijden vrijwel niks, maar er is nauwelijks kritiek. Iedereen vindt het prima maar af te wachten totdat het een keer wel lukt.

32 miljoen.

 

+2/-0

Ik moet toegeven dat ik altijd een voorstander ben geweest van de transfer Bergwijn al voordat het een gerucht was, maar dat hij momenteel onze grootste miskoop is. Bergwijn mistte gisteren een 100% kans op zijn Bergwijn's dat ik gewoon voelde dat ie hem ook op die manier ging missen. Ik denk dat het goed is dat hij nog altijd zijn basisplaats behoudt, zodat je hem een kans geeft om vertrouwen en ritme op te doen, want ik denk dat hij veel zelfvertrouwen mist. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk. Ik hoop dat hij nog terugkomt, maar met hem weet ik het niet zeker.

Dit bericht is gewijzigd op 20 februari 2023, 23:02:39.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 14:33:

Ik moet toegeven dat ik altijd een voorstander ben geweest van de transfer Bergwijn al voordat het een gerucht was, maat dat hij momenteel onze grootste miskoop is. Bergwijn mistte gisteren een 100% kans op zijn Bergwijn's dat ik gewoon voelde dat ie hem ook op die manier ging missen. Ik denk dat het goed is dat hij nog altijd zijn basisplaats behoudt, zodat je hem een kans geeft om vertrouwen en ritme op te doen, want ik denk dat hij veel zelfvertrouwen mist. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk. Ik hoop dat hij nog terugkomt, maar met hem weet ik het niet zeker.



Dit bedoel ik nou. Hij moet zijn basisplaats behouden om vertrouwen en ritme op te doen terwijl ie al zo ongeveer het hele seizoen in de basis staat. Wanneer komt er eens serieuze kritiek? Dit is een ervaren speler die voor 32 miljoen gehaald is, die zou er toch gewoon moeten staan?

Ik vind dat Bassey aan een beter seizoen bezig is dan hij, maar die krijgt zoveel meer kritiek.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 15:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 14:33:

Ik moet toegeven dat ik altijd een voorstander ben geweest van de transfer Bergwijn al voordat het een gerucht was, maat dat hij momenteel onze grootste miskoop is. Bergwijn mistte gisteren een 100% kans op zijn Bergwijn's dat ik gewoon voelde dat ie hem ook op die manier ging missen. Ik denk dat het goed is dat hij nog altijd zijn basisplaats behoudt, zodat je hem een kans geeft om vertrouwen en ritme op te doen, want ik denk dat hij veel zelfvertrouwen mist. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk. Ik hoop dat hij nog terugkomt, maar met hem weet ik het niet zeker.



Dit bedoel ik nou. Hij moet zijn basisplaats behouden om vertrouwen en ritme op te doen terwijl ie al zo ongeveer het hele seizoen in de basis staat. Wanneer komt er eens serieuze kritiek? Dit is een ervaren speler die voor 32 miljoen gehaald is, die zou er toch gewoon moeten staan?

Ik vind dat Bassey aan een beter seizoen bezig is dan hij, maar die krijgt zoveel meer kritiek.


Ik maak onderscheid tussen het Heitinga en Schreuder tijdperk. Onder Schreuder viel bijna de volledige selectie tegen. Een gemiddelde Jong Ajax-speler leek ineens beter dan de gemiddelde Ajax 1-speler zo droevig was het gesteld: het vertrouwen was volledig weg.

Bergwijn begon heel sterk aan het seizoen en was daarna volledig het vertrouwen kwijt. Ik wil Bergwijn gezien zijn oorspronkelijke status als speler niet te snel willen afschrijven en eerst een x aantal wedstrijden onder Heitinga zien spelen, voordat ik hem niet meer in de basis wil zien.

Brobbey, Tadic, Kudus en Berghuis doen het allemaal beter dan Bergwijn, dus ik geef niemand ongelijk om met deze vier te beginnen in plaats van Bergwijn. Ook Conceição geeft vaak een betere indruk af dan Bergwijn. Op dit moment zie ik:

Of Bergwijn linksbuiten en Tadic centrumspits. Of Tadic linksbuiten en Brobbey centrumspits. Ik vind het voor nu prima om met optie 1 te beginnen om gedurende de tweede helft over te stappen naar optie 2. Tijd zal het leren of Bergwijn het laat zien.

Dit bericht is gewijzigd op 20 februari 2023, 18:52:35.

 

+4/-0

Hoe kan je nou niet zien dat Bergwijn een hele goede speler is? Hij heeft in principe alles wat je van een buitenspeler verlangt. Hij is snel, technisch sterk en misschien nog wel sterker dan Brobbey. Hij kan een aanspeelpunt zijn in de drukte en ook in de diepte gebruikt worden. Je kan met hem combineren en je kan hem in de diepte aanspelen. Zijn voorzet is ook in orde en zijn schot is als hij in normale doen een machtig wapen.

Dat hij dit seizoen niet constant presteert heeft weinig met zijn kwaliteiten te maken. Hij is vrij lange tijd invaller geweest en lijkt nog steeds moeite te hebben het hele wedstrijden vol te houden. Hij heeft er duidelijk ook wat last van dat hij al een tijdje niet gescoord heeft en gaat er soms iets te geforceerd naar op zoek. Zodra hij er een maakt volgen er vanzelf meer. We hebben aan het begin van het seizoen al gezien waartoe hij in staat is.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 20 februari 2023 om 21:05:

Hoe kan je nou niet zien dat Bergwijn een hele goede speler is? Hij heeft in principe alles wat je van een buitenspeler verlangt. Hij is snel, technisch sterk en misschien nog wel sterker dan Brobbey. Hij kan een aanspeelpunt zijn in de drukte en ook in de diepte gebruikt worden. Je kan met hem combineren en je kan hem in de diepte aanspelen. Zijn voorzet is ook in orde en zijn schot is als hij in normale doen een machtig wapen.

Dat hij dit seizoen niet constant presteert heeft weinig met zijn kwaliteiten te maken. Hij is vrij lange tijd invaller geweest en lijkt nog steeds moeite te hebben het hele wedstrijden vol te houden. Hij heeft er duidelijk ook wat last van dat hij al een tijdje niet gescoord heeft en gaat er soms iets te geforceerd naar op zoek. Zodra hij er een maakt volgen er vanzelf meer. We hebben aan het begin van het seizoen al gezien waartoe hij in staat is.



Vrij lange tijd invaller geweest? Het gaat om in totaal 3 wedstrijden.

Goede voorzet? Slechts 4 assists.

Moeite mee wedstrijden vol te maken is een schande, het is geen jeugdpspeler meer die net komt kijken.

Gezien waartoe hij in staat is? Tegen hekkensluiters en andere laagvliegers ja. In de CL of op het WK heeft hij helemaal niks gebracht. In de toppers in de competitie ook niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 16:57:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 15:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 20 februari 2023 om 14:33:

Ik moet toegeven dat ik altijd een voorstander ben geweest van de transfer Bergwijn al voordat het een gerucht was, maat dat hij momenteel onze grootste miskoop is. Bergwijn mistte gisteren een 100% kans op zijn Bergwijn's dat ik gewoon voelde dat ie hem ook op die manier ging missen. Ik denk dat het goed is dat hij nog altijd zijn basisplaats behoudt, zodat je hem een kans geeft om vertrouwen en ritme op te doen, want ik denk dat hij veel zelfvertrouwen mist. Op een gegeven moment is het klaar natuurlijk. Ik hoop dat hij nog terugkomt, maar met hem weet ik het niet zeker.



Dit bedoel ik nou. Hij moet zijn basisplaats behouden om vertrouwen en ritme op te doen terwijl ie al zo ongeveer het hele seizoen in de basis staat. Wanneer komt er eens serieuze kritiek? Dit is een ervaren speler die voor 32 miljoen gehaald is, die zou er toch gewoon moeten staan?

Ik vind dat Bassey aan een beter seizoen bezig is dan hij, maar die krijgt zoveel meer kritiek.


Ik maak onderscheid tussen het Heitinga en Schreuder tijdperk. Onder Schreuder viel bijna de volledige selectie tegen. Een gemiddelde Jong Ajax-speler leek ineens beter dan de gemiddelde Ajax 1-speler zo droevig was het gesteld: het vertrouwen was volledig weg.

Bergwijn begon heel sterk aan het seizoen en was daarna volledig het vertrouwen kwijt. Ik wil Bergwijn gezien zijn oorspronkelijke status als speler niet te snel willen afschrijven en eerst een x aantal wedstrijden onder Heitinga zien spelen, voordat ik hem niet meer in de basis wil zien.

Brobbey, Tadic, Kudus en Berghuis doen het allemaal beter dan Bergwijn, dus ik geef niemand ongelijk om met deze vier te beginnen in plaats van Bergwijn. Ook Conceição geeft vaak een betere indruk af dan Bergwijn. Op dit moment zie ik:

Of Bergwijn linksbuiten en Tadic centrumspits. Of Tadic linksbuiten en Brobbey centrumspits. Ik vind het voor nu prima om met optie 1 te beginnen om gedurende de tweede helft over te stappen naar optie 2. Tijd zal het leren of Bergwijn het laat zien.



Ook Bergwijn gaat niet uit de basis hoor, althans, niet voor langere tijd. Er zijn nauwelijks alternatieven voor hem. Wat mij nogmaals opvalt is hoe positief men over hem is en hoezeer alles maar met de mantel der liefde bedekt wordt of alles op Schreuder afgeschoven wordt. Het is een buitenspeler met 1 move, hoezo gaat dat steeds mis door de trainer? En bovendien, waarom was hij dan bij van Gaal op het WK ook zo slecht?

Ook in die zogenaamd goede periode van hem, 7 van zijn 8 goals heeft hij tegen de nummers 15 t/m 18 gemaakt. Dat zet het wat meer in perspectief allemaal.

Is toch gewoon aan een dramatisch jaar bezig?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 20 februari 2023 om 22:09:

Vrij lange tijd invaller geweest? Het gaat om in totaal 3 wedstrijden.

Goede voorzet? Slechts 4 assists.

Moeite mee wedstrijden vol te maken is een schande, het is geen jeugdpspeler meer die net komt kijken.

Gezien waartoe hij in staat is? Tegen hekkensluiters en andere laagvliegers ja. In de CL of op het WK heeft hij helemaal niks gebracht. In de toppers in de competitie ook niet.



Ik had het over zijn periode bij zijn vorige club. Hij heeft het hele seizoen al problemen met zijn fitheid. Dat iemand een aardige voorzet heeft wil niet zeggen dat hij ze continu geeft, en assists staan ook niet gelijk aan voorzetten.

De reden dat ik zijn voorzet benoemde is om aan te geven dat hij een speler is die kan variëren in zijn spel. Hij is verre van de one trick pony die jij van hem maakt. Ja, hij komt graag naar binnen om te schieten, maar dat is omdat zijn schot echt zijn grootste wapen is. Dat kan hij tegen elke tegenstander.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 15 16 17 18 19

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn