open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 11:43:
open/sluit de onderstaande quote:
Ho,ho, ik begrijp jou!
Ik bedoel precies wat jij bedoelt. Alleen vindt ik dat dat in principe voor "alle elf" moet gelden. Niet voor een paar (dat bedoel ik met 'specifieke spelers') in het elftal.
Uit: -
Vak: 402
Forumreacties: 16.149
Reg.: 11 juni 2003
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 12:45:
(...) Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie. (...)
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 22:39:
(...) Onlangs flikte hij het weer. Poogde hij in de zestien weer een verdediger uit te spelen op een manier die niet kan. Kansloze missie. (...)
Ik weet welk moment je bedoeld, ik heb het gezien.
Op zich vond ik het daarentegen prima dat hij op die manier het initiatief nam.
Maar ik vond wel dat hij uit dat laatste duel had moeten blijven: hij had veel eerder met links moeten schieten.
Daar zat ik op te wachten ... en toen ging hij pingelen.
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 22:39:
Ik weet welk moment je bedoeld, ik heb het gezien.
Op zich vond ik het daarentegen prima dat hij op die manier het initiatief nam.
Maar ik vond wel dat hij uit dat laatste duel had moeten blijven: hij had veel eerder met links moeten schieten.
Daar zat ik op te wachten ... en toen ging hij pingelen.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 679
Reg.: 3 november 2021
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 12 augustus 2022 om 10:04:
Een centrale verdediger die in de box van de tegenstander pingelt moet beter weten. (...)
(...) Dit kan volgens mij ook best storend werken voor zijn collega's die zijn aangekocht om de acties te maken. (...)
(...) Laat hem dan een voorbeeld aan Franco Baresi of Velibor Vasovic nemen. Die liepen hun aanvallers niet in de weg. (...)
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 12 augustus 2022 om 14:14:
Een centrale verdediger die in de box van de tegenstander pingelt moet beter weten. (...)
Ik zie dat anders. Een centrale verdediger die 'in de box van de tegenstander pingelt', moet kunnen voetballen. En hoort anders niet bij Ajax thuis.
(...) Dit kan volgens mij ook best storend werken voor zijn collega's die zijn aangekocht om de acties te maken. (...)
Dat kan volgens mij alleen maar motiverend werken. Dat ze zien dat er ook iets anders mogelijk is dan 'tikkies breed en terug' en eindeloos voorspelbaar combinatievoetbal.
(...) Laat hem dan een voorbeeld aan Franco Baresi of Velibor Vasovic nemen. Die liepen hun aanvallers niet in de weg. (...)
Ik heb er totaal geen moeite mee dat verdedigers (of welke veldspeler dan ook) in de aanval opduiken of op andere posities waar ruimte en dus aanvallende mogelijkheden liggen.
Als het maar verantwoord is en dat begint bij mij dat iemand moet kunnen 'voetballen'.
Ik heb trouwens liever dat Blind in verdedigend opzicht een voorbeeld neemt aan Baresi en Vasovic.
Vak: -
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
Forumreacties: 2.493
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:17:
Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?
Forumreacties: 2.905
Reg.: 27 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 25 augustus 2022 om 18:29:
Gewoon voor de leeuwen gooien nu Antony waarschijnlijk vertrekt en Ziyech niet haalbaar lijkt?
Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.
Forumreacties: 2.493
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:31:
Met Hansen als zijn backup dan. Klinkt interessant om deze twee talenten de kans te geven.
Ik durf het wel aan eerlijk gezegd. Wat ik van Conceicao heb gezien is veelbelovend. En om nou weer miljoenen uit te geven...
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.072
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:Fier Koen schreef op 25 augustus 2022 om 19:38:
Ja. Ik begrijp niets van de filosofie om voetballers in dienst te hebben en ze niet te gebruiken.
Van 't Schip, Bryan Roy, Rob Witschge, Dennis Bergkamp, allemaal vleugelspelers die op jonge leeftijd een serieuze kans kregen die ze benut hebben.
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:3xA schreef op 25 augustus 2022 om 18:31:
Ik durf het wel aan eerlijk gezegd. Wat ik van Conceicao heb gezien is veelbelovend. En om nou weer miljoenen uit te geven...
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.410
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:John89 schreef op 12 oktober 2022 om 21:04:
Viel tegen Volendam en vanavond positief op. Heeft durf, snelheid en naait tegenstanders gele kaarten aan. Ajax moet hem vaker opstellen, is beter dan een statische Berghuis/Tadic.
Enfin ik zal een paar cijfers plaatsen die Humberto Tan onlangs bekend maakte. Sportieve cijfers want financieel ziet het er beter uit.
Sportieve cijfers die tot stand kwamen na de 'wisseling van de wacht TD, coach/trainer' plus verkoop x aantal spelers;
Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad van de zelfde tegenstander in één seizoen, namelijk 10.
Ajax heeft voor het eerst sinds 2014 drie CL duels verloren op rij.
Ajax heeft voor het eerst sinds 2004/2005 drie van de vier groepswedstrijden achter elkaar verloren in de CL.
Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad in 4 CL westrijden / Europacup 1, namelijk 12 en dat is voor het eerst sinds 1964.
open/sluit de onderstaande quote:JCdeBest schreef op 12 oktober 2022 om 21:24:
Ajax heeft nog nooit zoveel goals tegen gehad in 4 CL westrijden / Europacup 1, namelijk 12 en dat is voor het eerst sinds 1964.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.198
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Ajax Forum » Spelers » Francisco Conceição