Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Francisco Conceição

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2022 om 10:26:

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 augustus 2022 om 09:58:

(...)
Wat dat betreft is het goed dat ze Conceicao zien als opvolger van Antony over een jaar in plaats van nu al. (...)



Ik vind dat die denkwijze helemaal niet 'goed' is. Als je een speler aantrekt die deel uitmaakt van de selectie is het geen 'opvolger' maar een 'concurrent'.

De beste moet spelen.
Al is hij 16 jaar, 1,5m groot, weegt hij 50 kilo en is hij homo.



Volkomen mee eens.
Neem Jesper Olsen als voorbeeld. Sommige denken dat een speler zich bij Ajax altijd eerst moet aanpassen. Alsof Ajax voetbal van een andere planeet speelt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 augustus 2022 om 09:58:

Toch is het verschil tussen deze spelers vrij groot en in het voordeel van Antony. Je ziet toch duidelijk dat Conceicao nog een jeugdspeler is. Zeker leuk om naar te kijken, maar wel heel erg licht. Want klein zijn en niet de allersterkste hoeft geen probleem te zijn. Er zit alleen een verschil tussen de fysiek van bijvoorbeeld Messi (als jeugdspeler) en deze jongen. Uit de duels blijven is de bedoeling, maar dat kun je niet altijd voorkomen.

Iniesta is op een gegeven moment ook een kerel geworden.

Hetzelfde geldt overigens voor Unuvar, Hlynsson, Fitz-Jim, Hansen. Ze kunnen goed voetballen. Het is alleen niet overtuigend genoeg en de vraag is of dat nog zal komen.

Wat dat betreft is het goed dat ze Conceicao zien als opvolger van Antony over een jaar in plaats van nu al. Want dat zou problematisch zijn.



Mee eens. Ajax had al aangeven dat Conceicao voor de toekomst is gehaald. Hij is zeker een aanwinst. Naast zijn doelpunt tegen Telstar bleef zijn rendement laag. Dat moet gewoon een stuk beter. Gaat vast ook gebeuren. Voorlopig moet die jongen zich nog eigen maken in het elftal opdat hij zijn teamspelers beter kan inschatten. Automatisme was dus nog niet aanwezig, is ook logisch. Zodra het er is zal het rendement omhoog gaan. Ik ga daar alvast vanuit omdat Conceicao gedreven en leergierig is.

Conceicao heeft zijn visitekaart wel afgegeven. Uitstekende balgevoel en timing om een man te passeren. Weliswaar tegen Telstar. Voor de CL zullen we vooralsnog meer hebben aan Antony. Moet ie wel beter spelen dan onlangs tegen Fortuna.

Daar had Antony weliswaar dubbele mandekking en lukte die middag niks. Dat kan gebeuren maar met een volgende keer mag ik hopen dat Schreuder ingrijpt als Antony weer de pest van het onvermogen verder over zichzelf afroept. In dat geval haal je hem direct naar de kant. Of hij draait de negativiteit om en speelt de rest van de wedstrijd in dienst van het team. Ook dat is een leerproces.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 09 augustus 2022 om 10:40:

(...) Ik zie het probleem hier niet van.



Het ging ook niet over een probleem. Het ging over een denkwijze. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 09 augustus 2022 om 10:57:

(...) Ajax had al aangeven dat Conceicao voor de toekomst is gehaald. (...)



Als Antony blijft falen en niet presteerd en Conceicao meer laat zien c.q. gewoon beter is, gaat die echt wel spelen.

Ajax kan zich het gestuntel van Antony niet veroorloven. Op die positie moet een speler staan die garant staat voor goals, assists en winst.
Passend bij een van de voornaamste kenmerken van Ajax: niet of we winnen maar met hoeveel is de vraag.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2022 om 20:51:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 09 augustus 2022 om 10:57:

(...) Ajax had al aangeven dat Conceicao voor de toekomst is gehaald. (...)



Als Antony blijft falen en niet presteerd en Conceicao meer laat zien c.q. gewoon beter is, gaat die echt wel spelen.

Ajax kan zich het gestuntel van Antony niet veroorloven. Op die positie moet een speler staan die garant staat voor goals, assists en winst.
Passend bij een van de voornaamste kenmerken van Ajax: niet of we winnen maar met hoeveel is de vraag.


Wat voor aantallen zijn acceptabel voor jou?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 09 augustus 2022 om 20:51:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 09 augustus 2022 om 10:57:

(...) Ajax had al aangeven dat Conceicao voor de toekomst is gehaald. (...)



Als Antony blijft falen en niet presteerd en Conceicao meer laat zien c.q. gewoon beter is, gaat die echt wel spelen.

Ajax kan zich het gestuntel van Antony niet veroorloven. Op die positie moet een speler staan die garant staat voor goals, assists en winst.
Passend bij een van de voornaamste kenmerken van Ajax: niet of we winnen maar met hoeveel is de vraag.



Zoals tegen Fortuna gaat Antony het lastig krijgen maar we gaan beter zien. De man loopt zo'n beetje 1 op 3 in doelpunten en assists. Dat is voor een buitenspeler een acceptabel gemiddelde.

Mocht Conceicao beter gaan renderen dan zal Schreuder de keuze vanzelf maken. Vooralsnog is dat niet het geval. Ik heb Conceicao tegen Telstar gezien maar in hoeverre hij straks zal spelen in de eredivisie met dubbele mandekking? tegenstanders die zich met 9 man rondom de zestien ingraven? moeten we ook nog maar zien.

Verder hangt er een behoorlijke prijskaart aan Antony. Ook een reden om Antony te laten spelen, Conceicao stand-in. Enfin, ik kan niet in de toekomst kijken maar als Conceicao het geweldig doet op eredivisie niveau zou het kunnen dat Antony na het WK in de winterstop alsnog word verkocht. Time will tell...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 09:11:

Wat voor aantallen zijn acceptabel voor jou?



Alle aantallen die leiden tot winst.

Ik kijk in principe niet zo naar aantallen, meer naar het rendement.
Als ik getallen moet noemen ga ik zoeken naar vergelijkingsmateriaal van onze goede buitenspelers van weleer. En daar zullen ongetwijfeld verschillen in zitten maar die namen zingen nog steeds rond omdat die spelers presteerden, een belangrijke bijdrage hadden in het rendement.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 augustus 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 09:11:

Wat voor aantallen zijn acceptabel voor jou?



Alle aantallen die leiden tot winst.

Ik kijk in principe niet zo naar aantallen, meer naar het rendement.
Als ik getallen moet noemen ga ik zoeken naar vergelijkingsmateriaal van onze goede buitenspelers van weleer. En daar zullen ongetwijfeld verschillen in zitten maar die namen zingen nog steeds rond omdat die spelers presteerden, een belangrijke bijdrage hadden in het rendement.


Ben ik niet van jou gewend, het gaat bij jou toch niet om het resultaat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 augustus 2022 om 11:36:

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 09:11:

Wat voor aantallen zijn acceptabel voor jou?



Alle aantallen die leiden tot winst.

Ik kijk in principe niet zo naar aantallen, meer naar het rendement.
Als ik getallen moet noemen ga ik zoeken naar vergelijkingsmateriaal van onze goede buitenspelers van weleer. En daar zullen ongetwijfeld verschillen in zitten maar die namen zingen nog steeds rond omdat die spelers presteerden, een belangrijke bijdrage hadden in het rendement.


Ben ik niet van jou gewend, het gaat bij jou toch niet om het resultaat?



1-0 ! Gaat volgens mij om mooi aantrekkelijk voetbal bij FK. Wat uiteraard wel vaak zal leiden tot winst.

 

+2/-0

Denk dat het voorlopig weinig zin heeft om ons druk, of bezig te houden met mooi en aantrekkelijk voetbal. Zo lang Schreuder nog aan het brainstormen is om de beste schakels op de juiste plek te zetten opdat er een uitgebalanceerd elftal staat. Hoe lang dat duurt weten we nog niet. In de tussentijd zal het mij niet verbazen als tegen Groningen weer een paar rommelige fases aanbreken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 10 augustus 2022 om 11:40:

Ben ik niet van jou gewend, het gaat bij jou toch niet om het resultaat?



Niet primair nee. Maar mijn quote was ook een antwoord op een vraag.
En dat antwoord vond ik het beste antwoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 augustus 2022 om 18:25:

Denk dat het voorlopig weinig zin heeft om ons druk, of bezig te houden met mooi en aantrekkelijk voetbal. (...)



'De Ajaxsupporter' maakt zich altijd druk of houdt zich bezig met mooi en aantrekkelijk voetbal. Vooral als dat uitblijft.

En 'slecht Ajaxvoetbal' is ook koren op de molen voor de sportmedia.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 augustus 2022 om 20:07:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 augustus 2022 om 18:25:

Denk dat het voorlopig weinig zin heeft om ons druk, of bezig te houden met mooi en aantrekkelijk voetbal. (...)



'De Ajaxsupporter' maakt zich altijd druk of houdt zich bezig met mooi en aantrekkelijk voetbal. Vooral als dat uitblijft.

En 'slecht Ajaxvoetbal' is ook koren op de molen voor de sportmedia.



Ja, dat snap ik. Ben niet per ongeluk fan geworden :D Denk wel zo lang Schreuder zoekende is, de kans op sprankelende voetbal op zich laat wachten. Vermoed dat het nog effe gaat duren voordat we zoals gezegd de hand van de coach/trainer gaan zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 augustus 2022 om 20:44:

(...) Vermoed dat het nog effe gaat duren voordat we zoals gezegd de hand van de coach/trainer gaan zien.



Die was volgens sommigen tegen Fortuna al zichtbaar. Doordat hij in de rust al wisselde.

Ik hoop dat Schreuder spelers de vrijheid geeft om het beste uit zichzelf te halen.
Dus dat ze 'op het moment in de wedstrijd' de keuze mogen maken de aktie/handeling te verrichten die het best past bij hun kwaliteiten en niet die, die past bij de teamafspraken.

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 augustus 2022 om 20:54:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 10 augustus 2022 om 20:44:

(...) Vermoed dat het nog effe gaat duren voordat we zoals gezegd de han
d van de coach/trainer gaan zien.



Die was volgens sommigen tegen Fortuna al zichtbaar. Doordat hij in de rust al wisselde.

Ik hoop dat Schreuder spelers de vrijheid geeft om het beste uit zichzelf te halen.
Dus dat ze 'op het moment in de wedstrijd' de keuze mogen maken de aktie/handeling te verrichten die het best past bij hun kwaliteiten en niet die, die past bij de teamafspraken.



Die paar veranderingen pakte goed uit en zijn de meesten het er over eens dat Brobbey in de spits de beste oplossing is.

Ja dat zou mooi zijn. Dat er minder in hokjes, het systeem moet worden gedacht. Vooral de spelers die het verschil moeten maken hebben er het meeste baad bij.

De grootste winst lijkt mij dat Ajax dan minder voorspelbaar word. Daarmee lastiger te bestuderen valt door de tegenpartij.

Ik bedoel maar. Haal bij wijze van Gravenberch terug en iedereen weet wat hij waar in het veld gaat doen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 00:53:

(...) Vooral de spelers die het verschil moeten maken hebben er het meeste baad bij.



Ik redeneer nooit zo. Er zijn bij Ajax geen 'specifieke spelers' die het verschil moeten maken.
Bij Ajax moeten (alle!) spelers van een niveau zijn dat ze het verschil kunnen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 00:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 00:53:

(...) Vooral de spelers die het verschil moeten maken hebben er het meeste baad bij.



Ik redeneer nooit zo. Er zijn bij Ajax geen 'specifieke spelers' die het verschil moeten maken.
Bij Ajax moeten (alle!) spelers van een niveau zijn dat ze het verschil kunnen maken.


Wat bedoel je met verschil maken?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 11 augustus 2022 om 08:54:

Wat bedoel je met verschil maken?



Hetzelfde als wat JCdeBest bedoeld:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 00:53:

(...) Vooral de spelers die het verschil moeten maken hebben er het meeste baad bij. (...)



Als ik dat algemeen moet omschrijven: dat een speler in elke situatie oplossingen heeft, op basis van zijn kwaliteiten, om de weerstand die hij in het veld ondervindt te overwinnen.

En ik vindt dat alle Ajaxspelers daar toe in staat moeten zijn, niet een paar. Dat moet ook de doelstelling zijn van de opleiding en de scouting.
Zodat je niet te maken krijgt met types als Magallán, Klaiber, Pirie, etc.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 augustus 2022 om 00:59:

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 00:53:

(...) Vooral de spelers die het verschil moeten maken hebben er het meeste baad bij.



Ik redeneer nooit zo. Er zijn bij Ajax geen 'specifieke spelers' die het verschil moeten maken.
Bij Ajax moeten (alle!) spelers van een niveau zijn dat ze het verschil kunnen maken.



Ik redeneer wel zo. Ajax heeft in het verleden namelijk altijd spelers gehad die meer dan een ander het verschil konden maken. Denk onder meer aan Zlatan, Pantelic, Petersson, Litmanen, Kluivert, Bergkamp, van Basten. Nog wat langer geleden Tahamata, La Ling, Olsen etc.

Dergelijke spelers met exceptionele kwaliteiten moet je meer de ruimte geven. Minder taken in de stramien gedachte wat tegelijkertijd Ajax voorspelbaarder en voorspelbaarder maakt. Dat hebben we de afgelopen jaren dacht ik te veel gezien. Onder Ten Hag kwam het des te meer tot uiting want de man had maar één plan.

Het grootste voorbeeld van een speler met exceptionele kwaliteiten bij Ajax was Cruijff. Ooit begonnen in de spits en linksbuiten. Na verloop van tijd zocht Johan binnen de afspraken - want je moet er altijd een paar hebben - zijn eigen vrijheid op waardoor hij des te meer vanaf het middenveld begon aan te sturen. Hij wist waar zijn kwaliteiten lagen en benutte het voor de volle honderd procent.

Spelers met exceptionele kwaliteiten die vandaag de dag het verschil kunnen maken zijn in mijn ogen Bergwijn, Anthony, Conceicao, en Univar. Ik mag hopen dat Ajax van Conceicao geen systeemvoetballer maakt. Tot dus ver is dat bij Antony aardig gelukt. Ondertussen zijn we een paar jaar verder maar als je op YouTube de beelden van Antony bij Sao Paulo bekijkt zie je dat er weinig veranderd is. Laat staan verbeterd.

Laat dan Johan Cruijff degene zijn die met de revolutie duidelijk aangegeven had dat de jeugdopleiding anders moest. De kwaliteiten van het individu zouden daarbij des te meer moeten worden uitgebuit maar de meesten exceptionele spelers die ik zie voetballen zitten te diep met hun gedachten in een systeem vol opdrachten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JCdeBest schreef op 11 augustus 2022 om 11:06:

Ik redeneer wel zo. (...)




Ho,ho, ik begrijp jou! B)

Ik bedoel precies wat jij bedoelt. Alleen vindt ik dat dat in principe voor "alle elf" moet gelden. Niet voor een paar (dat bedoel ik met 'specifieke spelers') in het elftal.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ajax Forum » Spelers » Francisco Conceição