Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 15 16 17 18 19

open/sluit de onderstaande quote:

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Tottenham Hotspur FC en Steven Bergwijn over de transfer van de speler naar Amsterdam. Bergwijn heeft een contract bij Ajax getekend dat per direct ingaat en een looptijd heeft van vijf seizoenen, tot en met 30 juni 2027. Ajax betaalt een vaste transfersom van € 31.25 miljoen aan de Engelse club.



https://www.ajax.nl/artikelen/ajax-en-tottenham-hotspur-bereiken-akkoord-over-steven-bergwijn/link

 

+1/-0

Ben geen fan van hem en vind het bedrag op zich te hoog, maar als je mee wil doen met de grote jongens, moet je af en toe wel spierballen laten zien. Je geeft hiermee ook een signaal af dat clubs de hoofdprijs zullen moeten betalen voor onze spelers. Nu hij lid is van Ajax wens ik hem alle succes van de wereld.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 10 juli 2022 om 18:46:

Ben geen fan van hem en vind het bedrag op zich te hoog (...)



Er is geen stap meer terug.
De volgende stap is dat hij het moet laten zien.

 

+1/-0

Ik denk dat het een succes gaat worden. Zeker in de Eredivisie en in combinatie met Ihattaren.

Dit bericht is gewijzigd op 10 juli 2022, 21:59:10.

 

+2/-0

Stel: PSV haalde Bergwijn en Ihattaren terug plus Wijndal. En wij kochten/ huurden Til en Luuk de Jong. Dan denk ik toch dat wij compleet over de zeik waren.

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 juli 2022 om 14:05:

Stel: PSV haalde Bergwijn en Ihattaren terug plus Wijndal. En wij kochten/ huurden Til en Luuk de Jong. Dan denk ik toch dat wij compleet over de zeik waren.




Scherp. Toont aan wat voor klimaat er heerst daar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

liam schreef op 11 juli 2022 om 14:05:

Stel: PSV haalde Bergwijn en Ihattaren terug plus Wijndal. En wij kochten/ huurden Til en Luuk de Jong. Dan denk ik toch dat wij compleet over de zeik waren.


Ten eerste laat je niet het complete plaatje zien. Dus van alle aankopen en verkopen. Dat kan ook nog niet, want de transfermarkt is nog een hele tijd open.

Daarnaast moet je de financiële mogelijkheden naast elkaar leggen. Ajax heeft hogere kosten en inkomsten. 32 miljoen voor Bergwijn is buiten Ajax voor geen enkele Nederlandse club een mogelijkheid. En ze verkopen ook niet voor 50+ miljoen. Met andere woorden: totaal ander segment. En toch ga je zien dat het gat niet groot is als ze tegen elkaar spelen of als we de eindklassering van de Eredivisie zien.

Die keeper die zij transfervrij hebben binnengehaald kan zomaar beter zijn dan Pasveer, Gorter en Stekelenburg. De huidige status van Hoever ken ik niet, maar in de jeugd van Ajax was dat een prima speler. Xavi Simons gewoon 1 van de grotere talenten van zijn generatie. Als je die transfervrij kan binnenhalen is dat een prima zet.

Er valt wat aan te merken op Luukinho en Til. Over CL niveau moet je het dan niet hebben. Maar ze zijn qua aankoopsom niet duur en hebben al aangetoond dat ze in ieder geval in NL regelmatig het verschil kunnen maken. Ik bedoel: Magallan, Bande, Marin, Kristensen, Orejuela enzovoorts hebben dat allemaal niet laten zien en die waren stuk voor stuk duurder ook.

PSV gaat beter worden deze zomer, niet slechter. Bij Ajax valt het nog te bezien. Als Antony en Martinez nog vertrekken hebben ze alles bij elkaar een behoorlijke jas uitgedaan.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 11 juli 2022 om 17:26:

(...) PSV gaat beter worden deze zomer, niet slechter. Bij Ajax valt het nog te bezien. (...)



Mee eens.

Ik ben benieuwd wie er de komende oefenwedstrijden gaat spelen.
Iedereen die weg wil of waar serieuze belangstelling voor is, moet vooralsnog niet meer spelen vind ik.
Investeren en oefenen met degenen die (willen) blijven.

 

+2/-0

Ik wilde Bergwijn bij Ajax al in 2021 bij de eerste transfer geruchten gaande over afgelopen januari. Daarna maakte hij doelpunt na doelpunt voor Oranje terwijl veel mensen hem een renner noemde wie niks anders dan dat kon. Nou, dat was weer overdreven negatief. Bergwijn is voor Oranje goed, was het voor PSV en nu voor Ajax. 31,25 miljoen euro is veel geld, maar als je kijkt naar wat Haller heeft opgeleverd, voor hoeveel Martinez en Antony mogelijk vertrekken, dan denk ik dat we ook op Bergwijn winst boeken, tenzij hij tot einde carrière bij ons blijft ala Tadic.

Welkom, Steven! Knal er twee of drie erin bij je PSV-debuut (in Ajax shirt).

 

+3/-0

Mooie hattrick van hem, is zijn transfer waarde aan het terugbetalen😉

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 12 juli 2022 om 14:40:

Ik wilde Bergwijn bij Ajax al in 2021 bij de eerste transfer geruchten gaande over afgelopen januari. Daarna maakte hij doelpunt na doelpunt voor Oranje terwijl veel mensen hem een renner noemde wie niks anders dan dat kon. Nou, dat was weer overdreven negatief. Bergwijn is voor Oranje goed, was het voor PSV en nu voor Ajax. 31,25 miljoen euro is veel geld, maar als je kijkt naar wat Haller heeft opgeleverd, voor hoeveel Martinez en Antony mogelijk vertrekken, dan denk ik dat we ook op Bergwijn winst boeken, tenzij hij tot einde carrière bij ons blijft ala Tadic.

Welkom, Steven! Knal er twee of drie erin bij je PSV-debuut (in Ajax shirt).



Tegen Groningen ook goed ;B

 

+2/-0

Ik was geen voorstander van de komst van Bergwijn en zeker niet voor dit bedrag. Maar met hem en Anthony op de flanken zadel je tegenstanders met grote problemen op zo blijkt wel vandaag.
Valt me 200% mee, speelt goed, scoort en heeft ook nog oog voor medespelers. Dus erg tevreden!

 

+5/-0

Ik vind hem ook beter dan de egoïstische en gehypete Memphis.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 augustus 2022 om 03:08:

Ik vind hem ook beter dan de egoïstische en gehypete Memphis.


Laten we even eerlijk zijn: Depay zou ook wekelijks zijn doelpunten maken in de Eredivisie. Die zou er meer dan 30 maken in een seizoen. Beide spelers zitten tussen een buitenspeler en een spits in. Als je ze op links zet krijg je echt een hoog rendement. Depay is juist gevaarlijk als hij niet de diepe spits is.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

JeroenE schreef op 15 augustus 2022 om 15:44:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 15 augustus 2022 om 03:08:

Ik vind hem ook beter dan de egoïstische en gehypete Memphis.


Laten we even eerlijk zijn: Depay zou ook wekelijks zijn doelpunten maken in de Eredivisie. Die zou er meer dan 30 maken in een seizoen. Beide spelers zitten tussen een buitenspeler en een spits in. Als je ze op links zet krijg je echt een hoog rendement. Depay is juist gevaarlijk als hij niet de diepe spits is.



Zeker, alleen zou hij veel kansen verprutsen, waaronder zo'n beetje alle vrije trappen. En zou je waarschijnlijk als team minder scoren vanwege zijn egoïsme. Memphis legt vaak alleen af als hij geen andere uitweg ziet. Dat "gehypete" is misschien overdreven en gebasseerd op de irritaties die hij bij mij opwekt, maar ik vind Bergwijn toch wel beter, vooral vanwege zijn samenspel.

 

+3/-0

Weer ontzettend belangrijk. Hij is de 31 miljoen (waar ik mijn twijfels bij had) dubbel en dwars waard. Wat denken jullie? Is hij na dit seizoen te houden? Het zal me niet verbazen als dit onze volgende financiële klapper wordt volgend jaar. Lijkt me ook ontzettend verleidelijk voor de directie om een snelle winst te pakken op zo een dure aankoop.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 03 september 2022 om 18:38:

Weer ontzettend belangrijk. Hij is de 31 miljoen (waar ik mijn twijfels bij had) dubbel en dwars waard. Wat denken jullie? Is hij na dit seizoen te houden? Het zal me niet verbazen als dit onze volgende financiële klapper wordt volgend jaar. Lijkt me ook ontzettend verleidelijk voor de directie om een snelle winst te pakken op zo een dure aankoop.


Van Bergwijn had ik dan weer wel van tevoren verwacht dat hij het bedrag waard zou zijn, want hij liet bij vlagen bij Spurs en met name bij Oranje klasse zien welke eigenlijk te goed voor de Eredivisie is. Ik ben benieuwd na een heel seizoen Ajax wat Bergwijn waard is. Tegenwoordig zijn onze spelers een vermogen waard. Álvarez, Bergwijn en Timber zijn drie zekerheidjes om komende zomer en/of winter alweer megaklappers te maken voor ons. Bassey, Brobbey en Taylor zullen ook volgen naar mijn verwachting.

 

+2/-0

Hij betaald zijn bedrag meer dan terug tot nu toe.
Kijken of hij het ook Europees kan.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 03 september 2022 om 18:38:

Weer ontzettend belangrijk. Hij is de 31 miljoen (waar ik mijn twijfels bij had) dubbel en dwars waard. Wat denken jullie? Is hij na dit seizoen te houden? Het zal me niet verbazen als dit onze volgende financiële klapper wordt volgend jaar. Lijkt me ook ontzettend verleidelijk voor de directie om een snelle winst te pakken op zo een dure aankoop.



Hij heeft als nadeel wel dat hij al een keer mislukt is in het buitenland, dat kan de prijs drukken of het aantal clubs dat door wil pakken verminderen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 03 september 2022 om 22:34:

open/sluit de onderstaande quote:

s0lidus schreef op 03 september 2022 om 18:38:

Weer ontzettend belangrijk. Hij is de 31 miljoen (waar ik mijn twijfels bij had) dubbel en dwars waard. Wat denken jullie? Is hij na dit seizoen te houden? Het zal me niet verbazen als dit onze volgende financiële klapper wordt volgend jaar. Lijkt me ook ontzettend verleidelijk voor de directie om een snelle winst te pakken op zo een dure aankoop.



Hij heeft als nadeel wel dat hij al een keer mislukt is in het buitenland, dat kan de prijs drukken of het aantal clubs dat door wil pakken verminderen.



Ik vind niet dat hij is mislukt. Hij heeft daar bewezen het niveau aan te kunnen, maar had pech dat de concurrentie moordend was. Ik denk dat hij het goed zou doen als hij bij Spurs een basisplaats had, maar ja, daar speelt ene Son. Als Bergwijn werd opgesteld deed hij het naar behoren. Ik denk dat ploegen daar niet blind voor zullen zijn. Bij mislukt denk ik eerder aan bijvoorbeeld V.d. Beek.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 19 pagina's: 1 2 3 4 5 ... 15 16 17 18 19

Ajax Forum » Spelers » Steven Bergwijn