Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Opstelling seizoen 20/21?

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ziyech is verkocht, aannemelijk is dat Tagliafico wordt verkocht.

Verder zijn er geruchten rond Onana, Dest, Van de Beek en Neres maar voorlopig nog niets concreet.

Nieuweling in de selectie is sowieso Antony overgenomen van São Paulo.

Hoe ziet jullie basiselftal er ongeveer uit op basis van de huidige selectie of prognoses, dan wel wensen?

De mijne ziet er momenteel ongeveer zo uit (opstelling komt niet helemaal goed door, bug):

Onana

Schuurs
Blind
Martinez

Promes
Dest
Tadic
Familia-Castillo

Neres
Ekkelenkamp
Van de Beek


Zeker nog een flankloper nodig op links (Mazraoui kan concurreren met Promes) en een creatieve snelle speler erbij (mogelijk Hansen of Ünüvar bij de selectie halen). Hoop dat Alvarez in zijn tweede seizoen een goede optie wordt achterin.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 juni 2020, 01:16:45.

 

+1/-0

Onana
Famcastillo
Blind
Jutimber
Antony
Giovanni
Martinez
Dest
C Neres
Brobbey
Hansen


Excl. Evt. Nnb. Overige Aankopen, en toch wel de eigen wens ook dat de optie op Famcastillo wordt benut, waarover laatste update nog ontbreekt.

Incl. Uitgangspunten dat Vd Beek, Tagliafico, Ziyech, Huntelaar, Promes, Marin, Labyad, Veltman, Alvarez, Pierie en Magallan naar een ander beroepsteam overgaan.

Verwachtingen in dit scenario = Nog altijd de sterkste groep met titelsverplichting , met zowel nog jong als oud bulkende van klasse op de bank. Zullen ook dalletjes in dit seizoen sluipen, puur omdat ze voor de ideale groei niet altijd voor de simpele geroutineerde resultaten zullen gaan. Grootste winst is al op voorhand dat Winston Bogarde de touwtjes op de trainingsdagen in handen gaat hebben en dat belooft veel goeds.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 03 juni 2020 om 09:09:

Onana
Famcastillo
Blind
Jutimber
Antony
Giovanni
Martinez
Dest
C Neres
Brobbey
Hansen


Excl. Evt. Nnb. Overige Aankopen, en toch wel de eigen wens ook dat de optie op Famcastillo wordt benut, waarover laatste update nog ontbreekt.

Incl. Uitgangspunten dat Vd Beek, Tagliafico, Ziyech, Huntelaar, Promes, Marin, Labyad, Veltman, Alvarez, Pierie en Magallan naar een ander beroepsteam overgaan.

Verwachtingen in dit scenario = Nog altijd de sterkste groep met titelsverplichting , met zowel nog jong als oud bulkende van klasse op de bank. Zullen ook dalletjes in dit seizoen sluipen, puur omdat ze voor de ideale groei niet altijd voor de simpele geroutineerde resultaten zullen gaan. Grootste winst is al op voorhand dat Winston Bogarde de touwtjes op de trainingsdagen in handen gaat hebben en dat belooft veel goeds.



Volstrekt idiote opstelling. Ronduit lachwekkend.

 

+5/-0

Sorry maar jij kunt me dat niet zeggen. Het ongelijk zal je bewezen worden.

 

+1/-1

Hoe apart de keuzes ook zijn van iemand, laten we elkaars meningen respecteren.
Meningen verschillen nou eenmaal.

Bij Fifa, pes of football manager maken 100 mensen ook 99 verschillende opstellingen met Ajax. Het zei zo.

Shalom en fijne dag.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

DonVito schreef op 03 juni 2020 om 15:34:

Hoe apart de keuzes ook zijn van iemand, laten we elkaars meningen respecteren.
Meningen verschillen nou eenmaal.

Bij Fifa, pes of football manager maken 100 mensen ook 99 verschillende opstellingen met Ajax. Het zei zo.

Shalom en fijne dag.



Zeker, iedereen heeft een eigen mening. Maar kijk die opstelling nog eens. Alleen de backs al.

 

+3/-0

Als Antony straks linksachter speelt, wat krijg ik dan van jou?

Over de aanwezigheid van Castillo bij Ajax volgend jaar weten we vermoedelijk allebei nog niets.

 

+1/-0

Ik begrijp de keuzes van Luigi wel, Reiziger en Bogarde waren tot voor ze bij Ajax kwamen ook geen backs.

Toch denk ik dat Ten Hag dat niet gaat doen, en dat Blind helaas opschuift naar links. Ik verwacht ook dat Onana, Dest en vd Beek gewoon zullen vertrekken. Net als bij Tagliafico staat er bij Onana en vd Beek gewoon iets over afgesproken in hun contract, anders waren ze afgelopen seizoen al weggeweest.

Cilissen

Mazraoui Schuurs Alvarez/nieuweCV Blind

Antony nieuweCM (Ribeiro?) Martinez

Nerez Brobbey/Hansen Promes

 

+1/-0

Als ze Cillessen terug nemen zijn het ontiegelijke oetlullen op kantoor. Uit betrouwbare bron zijn een Australische en Marokkaanse aangeboden keeper afgewezen, en de internelingen voorvoelen de terugkeer van Jaspertje. Allemaal gezellig maar heeft niets met prestaties in stand houden te maken..

Ik vind dat Onana behouden moet worden

En een talentvollere doelman dan Kotarski bij moet komen indien gevonden en onderkend, anders Kotarski aanhouden.

Cillessen is dat niet.

Echt stupide lariekoek

 

+1/-1

Ik zie een aantal 'opvallende' opstellingen voorbij komen. Wel interessant.

De komende periode verwacht ik dat de volgende spelers vertrekken:

Onana, Donny en Nico, simpelweg omdat ze niet nog een jaar bij Ajax willen spelen.
Dest òf Mazraoui, waarbij ik het vertrek van Dest niet zo'n zekerheidje vind.
Daarnaast verwacht ik dat wat spelers zullen vertrekken op huurbasis èn het vertrek van Babel en Huntelaar. Veltman wordt hopelijk een mooie stap gegund.

Doorselecteren/doorschuiven van talent zou in mijn ogen ook prima kunnen, maar ik verwacht dat simpelweg (helaas) niet in de komende periode. Wellicht in de winter, als clubs een beter zicht hebben op de financiën.

Ik ga er overigens vanuit dat Ten Hag voor de groep blijft staan. Heeft zeker invloed op de opstelling hieronder. De dubbele 6 ipv punt naar achteren is vrij essentieel. Mijn wensopstelling zou er iets anders uit zien :)


'Aankoop'/Scherpen/Kotarski


Dest/J. Timber, Schuurs/Alvarez, Vertonghen/Botman, Martinez/Pierie


'Aankoop'/Gravenberch, Blind/Eiting


Antony/Marin, Neres/Ekkelenkamp/Lang, Promes/Labyad/Danilo


Tadic/Traoré/Brobbey


Castillo, Salah-Edine, Q. Timber, Taylor, Jensen, Giovanni, Mendez, Danilo en Hansen de de groep daarachter die (hopelijk) al in de voorbereiding op de deur gaat bonken. De kern voor Jong... aangevuld met Brobbey, Ekkelenkamp/Lang, Danilo, J.Timber en Kotarski/Scherpen.

Mede vanwege het grote aantal aanwezige talenten verwacht ik weinig aankopen. Ajax zal niet 5-6 van deze jongens verhuren om vervolgens 3 aankopen te doen.

Unuvar, Llansana, Regeer, Rensch de 4 waarvan ik verwacht dat ze in de winterstop aansluiten bij Jong.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 3 juni 2020, 21:26:04.

 

+3/-0

Toen ik het eerste gedeelte van je post las, TN2344, was ik stomverbaasd. Jouw visie staat zeer dicht bij de mijne. Ook ik ben groot voorstander van Vertonghen links centraal in de verdediging, en dan Blind naar 6. Verder zou ik Pieri ook wel willen zien als reserve linksback. In tegenstelling tot enkelen boven ons, geloof ik ook niet dat Castillo volgend seizoen (reserve) linksback zal staan, die optie van 5 miljoen gaat Ajax niet lichten, lijkt me. Ook eens met je dat Dest óf Mazraoui - ik heb zelf iets meer het gevoel dat dat Dest gaat worden, maar dat kan beide kanten op - gaat vertrekken.

Mijn bezetting zou als volgt zijn:

Bizot/Scherpen

Mazraoui/Timber, Schuurs/Alvarez, Vertonghen/Botman, Wijndal/Pierie

Gravenberch/Eiting, Blind/Martinez

Neres/Labyad, Ihattaren/Ekkelenkamp, Promes/Antony

Tadic/Traoré

Een paar suggesties die toelichting verdienen:

Wijndal: Ik zie het niet zitten om daar Martinez neer te zetten. Op zich is Marinez een prima speler - die zou ik graag als achtervang van Vertonghen en Blind willen zien op een centrale positie -, maar zijn sprintsnelheid ligt schrikbarend laag. Blind en Vertonghen zijn ook niet bepaald sprintwonders, dus met Martinez links in die driehoek wordt de linkerkant van de verdediging wel erg traag (ook in de omschakeling, waar vorig seizoen veel kwetsbaarheid was). Wijndal vind ik geweldig. Zo snel en fel. Hij gaf voor de wedstrijd met Ajax al aan dat Ziyech niets klaar zou spelen tegen hem. Daar was niets van gelogen. Ik zou hem graag zien komen.

Ihattaren: Verder een droom van me om Ihattaren in ons team te zien. Geweldige, creatieve, speler die zijn transfersom zeker terug zal gaan verdienen. Ik mis in jouw opstelling in de voorhoede iemand die in de bal komt en met geniale steekballen Neres en Promes diep stuurt. Daar is Ihattaren perfect voor. Overigens totaal een andere speler dan mijn rerservespeler op die positie, Ekkelenkamp, die het m.n. van zijn dynamiek moet hebben. Misschien dat Unuvar, Hansen of Giovanni meer geschikt is als reserve 10, maar daar heb ik weinig zicht op.

Bizot: Goedkopere optie (i.i.g. zeker qua salaris) dan Cillissen en wellicht ook nog restwaarde. AZ kreeg vorig jaar extreem weinig tegendoelpunten. Dat had ook voor een deel met Bizot te maken. Prima keeper!

Dit bericht is gewijzigd op 3 juni 2020, 22:47:06.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ginne-Klets schreef op 03 juni 2020 om 22:39:

Toen ik het eerste gedeelte van je post las, TN2344, was ik stomverbaasd. Jouw visie staat zeer dicht bij de mijne. Ook ik ben groot voorstander van Vertonghen links centraal in de verdediging, en dan Blind naar 6. Verder zou ik Pieri ook wel willen zien als reserve linksback. In tegenstelling tot enkelen boven ons, geloof ik ook niet dat Castillo volgend seizoen (reserve) linksback zal staan, die optie van 5 miljoen gaat Ajax niet lichten, lijkt me. Ook eens met je dat Dest óf Mazraoui - ik heb zelf iets meer het gevoel dat dat Dest gaat worden, maar dat kan beide kanten op - gaat vertrekken.

Mijn bezetting zou als volgt zijn:

Bizot/Scherpen

Mazraoui/Timber, Schuurs/Alvarez, Vertonghen/Botman, Wijndal/Pierie

Gravenberch/Eiting, Blind/Martinez

Neres/Labyad, Ihattaren/Ekkelenkamp, Promes/Antony

Tadic/Traoré

Een paar suggesties die toelichting verdienen:

Wijndal: Ik zie het niet zitten om daar Martinez neer te zetten. Op zich is Marinez een prima speler - die zou ik graag als achtervang van Vertonghen en Blind willen zien op een centrale positie -, maar zijn sprintsnelheid ligt schrikbarend laag. Blind en Vertonghen zijn ook niet bepaald sprintwonders, dus met Martinez links in die driehoek wordt de linkerkant van de verdediging wel erg traag (ook in de omschakeling, waar vorig seizoen veel kwetsbaarheid was). Wijndal vind ik geweldig. Zo snel en fel. Hij gaf voor de wedstrijd met Ajax al aan dat Ziyech niets klaar zou spelen tegen hem. Daar was niets van gelogen. Ik zou hem graag zien komen.

Ihattaren: Verder een droom van me om Ihattaren in ons team te zien. Geweldige, creatieve, speler die zijn transfersom zeker terug zal gaan verdienen. Ik mis in jouw opstelling in de voorhoede iemand die in de bal komt en met geniale steekballen Neres en Promes diep stuurt. Daar is Ihattaren perfect voor. Overigens totaal een andere speler dan mijn rerservespeler op die positie, Ekkelenkamp, die het m.n. van zijn dynamiek moet hebben. Misschien dat Unuvar, Hansen of Giovanni meer geschikt is als reserve 10, maar daar heb ik weinig zicht op.

Bizot: Goedkopere optie (i.i.g. zeker qua salaris) dan Cillissen en wellicht ook nog restwaarde. AZ kreeg vorig jaar extreem weinig tegendoelpunten. Dat had ook voor een deel met Bizot te maken. Prima keeper!





Hey Ginne-Klets, groot gedeelte met je eens hoor! Ik zou in mijn ideale opstelling ook plek maken voor wat andere spelers. Mijn opstelling was vooral de verwachting voor komend seizoen. Ik zie Ajax niet snel zo'n 15 miljoen neerleggen voor bijvoorbeeld een linksback als Wijndal.

Een transfervrije Vertonghen zie ik eerder gebeuren. Kijkend naar de huidige selectie zou ik dan juist wel sneller kiezen voor Martinez op 5. De kwetsbaarheid achterin zal dan 'opgelost' moeten worden met een rechtsback en de '2e 6' naast Blind die in de omschakeling sterker is. Ik verwacht daarom eerder daar een aankoop. Als je kijkt naar de vrijheid die Nico de afgelopen seizoen heeft gehad in de opbouw... Martinez is daar voetballend nog een stuk sterker. Blind en Vertonghen zijn, vanuit de as, intelligent genoeg om ruimtes te corrigeren. Nogmaals; ik ga uit van Ten Hag voor de groep, daardoor een 4-2-3-1 systeem.

Wat betreft de ontbrekende spelmaker op het middenveld; ook met je eens hoor. Mááár ook daar verwacht ik weinig veranderingen. Ten Hag is fan van veel beweging en dynamiek bij de 3 achter de spits. De spits zal overigens 'gewoon' Tadic zijn hoor. Die gaat nergens heen en gaat sowieso niet op de bank zitten. Met Antony, Neres, Promes en Tadic als voorste 4 al in de selectie (..en wat je er ook van vindt, Labyad, Ekkelenkamp, Marin, Lang, Danilo, Jensen, Traoré, Brobbey en evt. Giovanni, Kühn en Hansen) zijn daar al zó ontzettend veel spelers/opties. Mocht Antony even nodig hebben, dan zie ik Ten Hag één uit het rijtje hierboven opstellen. Ik geloof nooit dat Ajax nog +/- 15-20 miljoen gaat investeren voor nòg een aanvallende optie. Zelfs als Donny vertrekt is de 'loper-rol' in de as op te vullen binnen de huidige selectie.

Bizot, Cillissen, van Crombrugge, Schwolow; voor mij lood om oud ijzer. Allemaal vergelijkbaar van niveau. Degelijke ondergrens met een relatief laag plafond. Zullen allemaal niet meer beter worden. Toch is een keeper uit die leeftijdsgroep (27 - 31) wel het meest logisch als je Kotarski en Scherpen perspectief wil blijven bieden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 03 juni 2020 om 16:51:

Als Antony straks linksachter speelt, wat krijg ik dan van jou?




Niks. Dan krijg ik hoofdpijn. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.

 

+2/-0

En dan, wanneer hij het goed doet?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 04 juni 2020 om 13:40:

En dan, wanneer hij het goed doet?



Gaat niet gebeuren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juni 2020 om 18:50:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 04 juni 2020 om 13:40:

En dan, wanneer hij het goed doet?



Gaat niet gebeuren.


Is het trouwens niet een beetje voorbarig om over een opstelling 20/21 na te denken? Duurt nog twee maanden tot de transferperiode.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juni 2020 om 18:50:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 04 juni 2020 om 13:40:

En dan, wanneer hij het goed doet?



Gaat niet gebeuren.



Nobody knows anything.

Of leen mij jouw profetische glazen bol.

Hierbij mijn suggestie.

Recentelijke geluiden over verlengingsweigeraars uit eigen opleiding, is een handig vertrekpunt in een gesprek over nu.

Met Giovanni en Antony zijn de eerste kosttoegenomen bestedingen bepaald. Door die recentelijke deals vraagt de eigen exponent uit de opleiding zich af of de loonkosten daarvan in de buurt komen van de loonkosten voor zichzelf , uit die vergelijking leiden ze af of jullie als prestatiedirecteur en elftalarchitect evengoed een elftalplaats voor dien op het oog heeft.

Een prestatiedirecteur kan twee keuzes maken en ertussen balanceren. Hij neemt de visie van de elftalarchitect over of heeft een verhaal over Only The Ball Is Objective.

De elftalarchitect blijft vaak bij de keuzes die voorheen bewezen te hebben gewerkt. Een prestatiedirecteur kan middels Only The Ball Is Objective verbeterslagen berekenen.

Als Giovanni uit een ver oord en Antony uit ver oord worden aangetrokken, kan dat erop duiden dat ze worden aangetrokken omdat ze in staat worden geacht om superrecords te presteren.

Tegelijkertijd gaat dat altijd ten koste van een onderdeel uit het basiselftal dat voorheen startte. Antony heeft veel weg van Tadic en heeft het voordeel zeer hoge (velocity=)uithoudbaar hoog drijftempo te hebben en met name uit te blinken in het rondspel, meer nog dan in het eindspel. Giovanni is een middenvelder en hoort itt zijn onlangse spel juist zo vroeg en dienstbaar organiserend mogelijk te worden toegepast, is een type zoals Davy Klaassen en dus juist het devies hem niet te ver diepgaand te laten fungeren.

Is dat beoogd basismateriaal?
Misschien wel. Tagliafico wil weg, Van de Beek wil weg, Ziyech is weg, en Tadic (hoe weergaloos bij vlagen ook) slijt rap als er niet genoeg gerouleerd wordt en niet zijn inspanningen matiger gedoseerd worden. Dat zijn vier dragende krachten die niet of nooit inzetbaar zijn volgend jaar.

Kan Antony instappen? Wie weet. Kan Giovanni instappen? Idem dito. Maar hoe vervang je spelers als Tagliafico en Ziyech, de belangrijkste aankopen van de laatste tijd? Niet door regelrechte strategische kopieën . Maar misschien heel voor de hand liggend, met een Lisandro Martinez (aanvallender op 10) en Brian Brobbey (spits). Waardoor het moet gaan schuiven. Allereerst is er dus een linksachter weggevallen. 1 vd voorheen genoemde spitsen (Neres, Tadic, Ziyech) moet daar weg, en aangezien Tadic ondanks waardevolste prestaties toch meer en meer gaat instorten, kan wellicht de vervanger Antony op een zeer meer teruggetrokken manier spelen. Waardoor Brobbey ingepast kan worden.

Dan heb je ook nog Sontje Hansen ivm vertrek van Donny van de Beek en evt. een extra middenvelder als Giovanni die als de eerste half wordt ingesteld, zoals voorheen Schone moest. Dest en dan nog Castillo, Blind en Timber maken het voetbalpartijtje compleet met Onana voor de doellijn.

Dan heb je eigenlijk een zeer goed opleidend geheel , waarin ook duidelijk is dat de eigen jeugd zoals ook Regeer, Gravenberch, Unuvar op termijn wel veel kansen zal gaan krijgen. Dan gaat het om loonniveau , wat geadviseerd wordt op minstens 70% van loon van de tienernieuwelingen. Anders is de loonwig exorbitant.


Maar dan heb je dit al staan en kun je nadenken over hoe je spelers zoals Van de Beek, Tagliafico, maar ook Promes Labyad Marin Bande Jensen Alvarez Pierie Magallan Veltman gaat loskoppelen uit je eigen team naar een ander team. Dit is groot kapitaal, overbodig.

Dan zal ik aanraden, voetbal gaat om snelheid en verzilverende ruimtelijke timing.

Zul je zorgen dat dit relatief jonge druistige basiselftal nog sterker wordt, dan heb je een aantal a-internationals met meer dan één stuk of 25 caps als toevoeging erbij nodig. Of heel duidelijk vergelijkbaar ontdekt en onmiskend talent.

Ik zal hier tippen, Nigerianen Chukwueze en Awaziem, Indiër Gahlot, Argentijn Brunetta, Usa/Mexicaan Efraina, Canadees David, Engelsman Bellingham, 4x Serviërs Mitrovic en Milunovic en Culibrk, Ghanees Oppong. En toekomstig superdoelverdediger Joel Drommel en uiteraard geactiveerde deal van Juan Familiacastillo.

Alle targets zijn haalbaar, nog niet in prestatiecategorie van wereldformaat. Of je nu met Fulham, Porto, Villareal moet onderhandelen of niet, maakt vrij weinig uit, aangezien jij spelers in de verkoop zet die al een hogere adviesprijs kunnen opbrengen. Dan wordt het transferroulatie.

Doet Ajax het zo, blijven de kosten neutraal, maar de selectie raakt extreem verbeterd. Want er vertrekken meer dan er bijkomen. Dat is de boodschap aan de eigen jeugd, jullie plaats komt dichterbij, terwijl het niveau ook flink blijft worden opgeschroefd.


Dat, is hoe we selectiezaken willen fiksen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 juni 2020, 09:06:33.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 04 juni 2020 om 20:19:

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 04 juni 2020 om 18:50:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 04 juni 2020 om 13:40:

En dan, wanneer hij het goed doet?



Gaat niet gebeuren.



Nobody knows anything.

Of leen mij jouw profetische glazen bol.

Hierbij mijn suggestie.

Recentelijke geluiden over verlengingsweigeraars uit eigen opleiding, is een handig vertrekpunt in een gesprek over nu.

Ik zal evt later de geluidsopname in het Engels doen, zodat hij niet vermoeden wil dat het van mij komt.

Eerst in het Nederlands een beschrijvende tekst naar jou.

Met Giovanni en Antony zijn de eerste kosttoegenomen bestedingen bepaald. Door die recentelijke deals vraagt de eigen exponent uit de opleiding zich af of de loonkosten daarvan in de buurt komen van de loonkosten voor zichzelf , uit die vergelijking leiden ze af of jullie als prestatiedirecteur en elftalarchitect evengoed een elftalplaats voor dien op het oog heeft.

Een prestatiedirecteur kan twee keuzes maken en ertussen balanceren. Hij neemt de visie van de elftalarchitect over of heeft een verhaal over Only The Ball Is Objective.

De elftalarchitect blijft vaak bij de keuzes die voorheen bewezen te hebben gewerkt. Een prestatiedirecteur kan middels Only The Ball Is Objective verbeterslagen berekenen.

Als Giovanni uit een ver oord en Antony uit ver oord worden aangetrokken, kan dat erop duiden dat ze worden aangetrokken omdat ze in staat worden geacht om superrecords te presteren.

Tegelijkertijd gaat dat altijd ten koste van een onderdeel uit het basiselftal dat voorheen startte. Antony heeft veel weg van Tadic en heeft het voordeel zeer hoge (velocity=)uithoudbaar hoog drijftempo te hebben en met name uit te blinken in het rondspel, meer nog dan in het eindspel. Giovanni is een middenvelder en hoort itt zijn onlangse spel juist zo vroeg en dienstbaar organiserend mogelijk te worden toegepast, is een type zoals Davy Klaassen en dus juist het devies hem niet te ver diepgaand te laten fungeren.

Is dat beoogd basismateriaal?
Misschien wel. Tagliafico wil weg, Van de Beek wil weg, Ziyech is weg, en Tadic (hoe weergaloos bij vlagen ook) slijt rap als er niet genoeg gerouleerd wordt en niet zijn inspanningen matiger gedoseerd worden. Dat zijn vier dragende krachten die niet of nooit inzetbaar zijn volgend jaar.

Kan Antony instappen? Wie weet. Kan Giovanni instappen? Idem dito. Maar hoe vervang je spelers als Tagliafico en Ziyech, de belangrijkste aankopen van de laatste tijd? Niet door regelrechte strategische kopieën . Maar misschien heel voor de hand liggend, met een Lisandro Martinez (aanvallender op 10) en Brian Brobbey (spits). Waardoor het moet gaan schuiven. Allereerst is er dus een linksachter weggevallen. 1 vd voorheen genoemde spitsen (Neres, Tadic, Ziyech) moet daar weg, en aangezien Tadic ondanks waardevolste prestaties toch meer en meer gaat instorten, kan wellicht de vervanger Antony op een zeer meer teruggetrokken manier spelen. Waardoor Brobbey ingepast kan worden.

Dan heb je ook nog Sontje Hansen ivm vertrek van Donny van de Beek en evt. een extra middenvelder als Giovanni die als de eerste half wordt ingesteld, zoals voorheen Schone moest. Dest en dan nog Castillo, Blind en Timber maken het voetbalpartijtje compleet met Onana voor de doellijn.

Dan heb je eigenlijk een zeer goed opleidend geheel , waarin ook duidelijk is dat de eigen jeugd zoals ook Regeer, Gravenberch, Unuvar op termijn wel veel kansen zal gaan krijgen. Dan gaat het om loonniveau , wat geadviseerd wordt op minstens 70% van loon van de tienernieuwelingen. Anders is de loonwig exorbitant.


Maar dan heb je dit al staan en kun je nadenken over hoe je spelers zoals Van de Beek, Tagliafico, maar ook Promes Labyad Marin Bande Jensen Alvarez Pierie Magallan Veltman gaat loskoppelen uit je eigen team naar een ander team. Dit is groot kapitaal, overbodig.

Dan zal ik aanraden, voetbal gaat om snelheid en verzilverende ruimtelijke timing.

Zul je zorgen dat dit relatief jonge druistige basiselftal nog sterker wordt, dan heb je een aantal a-internationals met meer dan één stuk of 25 caps als toevoeging erbij nodig. Of heel duidelijk vergelijkbaar ontdekt en onmiskend talent.

Ik zal hier tippen, Nigerianen Chukwueze en Awaziem, Indiër Gahlot, Argentijn Brunetta, Usa/Mexicaan Efraina, Canadees David, Engelsman Bellingham, 4x Serviërs Mitrovic en Milunovic en Culibrk, Ghanees Oppong. En toekomstig superdoelverdediger Joel Drommel en uiteraard geactiveerde deal van Juan Familiacastillo.

Alle targets zijn haalbaar, nog niet in prestatiecategorie van wereldformaat. Of je nu met Fulham, Porto, Villareal moet onderhandelen of niet, maakt vrij weinig uit, aangezien jij spelers in de verkoop zet die al een hogere adviesprijs kunnen opbrengen. Dan wordt het transferroulatie.

Doet Ajax het zo, blijven de kosten neutraal, maar de selectie raakt extreem verbeterd. Want er vertrekken meer dan er bijkomen. Dat is de boodschap aan de eigen jeugd, jullie plaats komt dichterbij, terwijl het niveau ook flink blijft worden opgeschroefd.


Dat, is hoe we selectiezaken willen fiksen.



Respect voor je toewijding maar ik lees dat niet. Teveel (deels onleesbare) quatsch.

 

+1/-0

Dat kan, niet ieder

heeft met paplepels ingegoten gekregen

dat respect en gevoel voor gezagsverhouding

deugden zijn waarin je niet

Tekort in mag schieten.

 

+1/-5

open/sluit de onderstaande quote:

renemar schreef op 05 juni 2020 om 08:50:

Respect voor je toewijding maar ik lees dat niet. Teveel (deels onleesbare) quatsch.



Ik heb alle quatsch eens weg gestreept om te zien wat er dan overblijft.
Dat zijn speculaties. Daar hebben we (ik) ook niets aan.
Blijft er een blanco blad over.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Opstelling seizoen 20/21?