Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Sofyan Amrabat

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Is rond!

Benieuwd hoe het gaat met de positiviteitsmeter van Kiki, inmiddels.

Bron: Ajax contracteert Sofyan Amrabat

+3/-0

Ik weet het nog niet zo met hem, vond hem altijd een lompe voetballer maar als J.C. zegt dat dit is wat we nodig hebben dan geef ik hem het voordeel van de twijfel.
Hij mag het laten zien, hij zal het wel beter gaan doen als Regeer lijkt me.

+2/-0

Ik ben ook nog niet overtuigd dat hij de juiste 6 zal zijn. Voorlopig het voordeel van de twijfel. In ieder geval slechter dan Regeer zal hij het zeker niet doen.

Maar ik had toch graag Baas daar een paar wedstrijden willen zien spelen. We gaan het zien.

In ieder geval hoop ik niet dat Regeer nog tegen PSV zal spelen.

Jordi Cruijff had blijkbaar al sinds April contact met hem.

Dit bericht is gewijzigd op 30 augustus 2026, 13:29:02.

+3/-0

Ik ben positief verrast. Had liever Alvarez gezien omdat ik hem verdedigend nog wel iets sterker vind en ook zeker vanwege zijn meerwaarde bij standaardsituaties (dat is in het hedendaagse voetbal gewoon veel waard en Ajax is daar nog steeds kwetsbaar). Amrabat heeft dat laatste eigenlijk niet. Aan de andere kant is Amrabat in balbezit weer sterker dan Alvarez. Amrabat brengt echter net als Alvarez ook verdedigende kwaliteiten in combinatie met tactische volwassenheid (dat heeft Regeer ook wel, maar die combineert dat niet met verdedigende kwaliteit).

Toen Camara gehaald werd dacht ik al dat we een ervaren 6 zouden halen, wellicht huren. Aan Amrabat had ik niet gedacht. Één of twee jaar Amrabat zodat Camara zich in de tussentijd kan ontwikkelen. Dat zal het plan zijn. Met ergens in april een meetmoment of Camara al genoeg stappen maakt om de optie te lichten. Ik ben er niet ontevreden mee.

+3/-0

Dit vind ik helemaal niks Jordi....

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

BertjeK schreef op 30 augustus 2026 om 14:33:

Je zou maar wat vinden van echte versterking.

+5/-0

s0lido schreef op 30 augustus 2026 om 15:15:

BertjeK schreef op 30 augustus 2026 om 14:33:

Je zou maar wat vinden van echte versterking.

Het is wel onderbouwd met steekhoudende argumenten gelukkig.

+5/-0

tackle schreef op 30 augustus 2026 om 11:01:

Ik ben ook nog niet overtuigd dat hij de juiste 6 zal zijn. Voorlopig het voordeel van de twijfel. In ieder geval slechter dan Regeer zal hij het zeker niet doen.

Maar ik had toch graag Baas daar een paar wedstrijden willen zien spelen. We gaan het zien.

In ieder geval hoop ik niet dat Regeer nog tegen PSV zal spelen.

Jordi Cruijff had blijkbaar al sinds April contact met hem.

Regeer is op weg naar Duitsland. De vlag kan uit. Nu Berghuis nog weg en ik vergeef Cruijff enkele overbodige aankopen!

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Sofyan Amrabat