Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Caio Henrique

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

Quido schreef op 27 augustus 2026 om 21:53:

Eigenlijk zijn de twee eerste aankopen van Jordi de twee die het minst te begrijpen zijn. Prima rol bij de 5-2, maar verdedigend echt een kruising tussen Heiko Westerman en Atouba.

Als je prime de Ligt naast hem hebt staan kan het prima. Michel kiest echter voor Blind of Baas waar Janse mij de logischere vervanger van Blind lijkt.

+3/-0

Aanvallend zie je zijn meerwaarde al wel. Defensief werd hij natuurlijk ook niet echt geholpen door Ouazane. Met de juiste spelers om hem heen zijn zijn zwakke punten lang niet zo'n groot probleem inderdaad.

+3/-3

Ah, het ligt aan de spelers om Caio heen dat hij continu zijn directe tegenstander kwijt is. Niet aan hemzelf.

Duidelijk.

+2/-1

Hij wordt een gigantische miskoop als hij verdedigend niet snel beter gaat worden. Anders is 'zelfs' Rosa op links met Gaaei op rechts de betere keuze.

+1/-1

Kiki schreef op 29 augustus 2026 om 17:17:

Hij wordt een gigantische miskoop als hij verdedigend niet snel beter gaat worden. Anders is 'zelfs' Rosa op links met Gaaei op rechts de betere keuze.

Dit ja. Gaaei vind ik verdedigend ook niet zo slecht als vaak afgeschilderd. Is dit seizoen verdedigend gewoon stukken beter dan Caio en aanvallend heeft hij ook al meer bijgedragen.

+4/-2

Sevic schreef op 29 augustus 2026 om 08:13:

Ah, het ligt aan de spelers om Caio heen dat hij continu zijn directe tegenstander kwijt is. Niet aan hemzelf.

Duidelijk.

As je een verdedigend zwakke, niet al te snelle en nog niet 100% fitte linksback hebt en je daarvoor de voor die positie langzame Ouazane hebt die niet graag mee wil verdedigen, plus dan ook nog eens een geen verdedigende middenvelder in de buurt, dan is het ook niet zo raar dat het allemaal niet zo lekker loopt.

Ik denk niet dat het een heel omstreden opvatting is dat de spelers die je opstelt elkaar wel op de juiste manier aan moeten vullen.

+2/-0

thomas83 schreef op 30 augustus 2026 om 15:04:

Sevic schreef op 29 augustus 2026 om 08:13:

Duidelijk.

As je een verdedigend zwakke, niet al te snelle en nog niet 100% fitte linksback hebt en je daarvoor de voor die positie langzame Ouazane hebt die niet graag mee wil verdedigen, plus dan ook nog eens een geen verdedigende middenvelder in de buurt, dan is het ook niet zo raar dat het allemaal niet zo lekker loopt.

Ik denk niet dat het een heel omstreden opvatting is dat de spelers die je opstelt elkaar wel op de juiste manier aan moeten vullen.

Ik denk ook niet dat het een heel omstreden opvatting is dat een duurbetaalde Braziliaanse linksback niet letterlijk achterover op zijn gat hoeft te vallen in een één-op-één tegen een zeer matige Zwitserse rechtsbuiten. En dat was niet de eerste keer deze maand.

Als Caio nou eens eerst zorgt dat hij in directe duels iets minder belabberd uit de verf komt, kunnen we het daarna hebben over de onderlinge afstemming.

+1/-0

Sevic schreef op 30 augustus 2026 om 15:12:

Ik denk ook niet dat het een heel omstreden opvatting is dat een duurbetaalde Braziliaanse linksback niet letterlijk achterover op zijn gat hoeft te vallen in een één-op-één tegen een zeer matige Zwitserse rechtsbuiten. En dat was niet de eerste keer deze maand.

Als Caio nou eens eerst zorgt dat hij in directe duels iets minder belabberd uit de verf komt, kunnen we het daarna hebben over de onderlinge afstemming.

Het is niet het een of het andere he. Feit is in elk geval dat het team nog geen ideale samenstelling heeft en dat hij de afgelopen weken nog naar optimale fitheid toe heeft moeten werken. Deze week heeft hij daar weer een stap in kunnen zetten.

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Caio Henrique