Sjakie Meulemans
Fan van Ajax
Vak: -
Forumreacties: 1.433
Reg.: 3 september 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd FC Sion-Ajax: Oscar Gloukh
Marcos Leonardo heeft bij zijn vorige clubs Santos, Benfica en Al-Hilal aangetoond een echte doelpuntenmaker te zijn. Gisterenavond in de play-offs voor de Conference League scoorde hij zijn eerste doelpunt voor Ajax. Die gaat ons echt nog wel veel meer doelpunten bezorgen. Heb vertrouwen in hem.
Uit: Amsterdam
Vak: 128
Forumreacties: 16
Reg.: 4 september 2019
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd FC Sion-Ajax: -
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 14:24:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 14:14:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 14:02:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 12:02:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 11:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 11:29:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 11:27:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 11:25:
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 21 augustus 2026 om 11:20:
Ik vind die polonaise rondom Tolu een tikkeltje ergerlijk worden. Alsof mensen gisteren zijn begonnen met voetbal kijken. Ja, het is een heerlijke targetman om in je selectie te hebben. Maar er is een reden dat Leonardo op zijn 23e al 100+ miljoen aan transferwaarde heeft gegenereerd en Tolu op zijn 25e met pek en veren door godbetert Wolverhampton Wanderers op huurbasis naar Amsterdam wordt gestuurd. En als je die reden niet direct kunt waarnemen, ben je een enorme casual.
Nou ja ik vind Tolu wel een leuke speler, maar het is allemaal wel érg opportunistisch ja.
Wat ik al zei: als hij straks 3 keer op rij niet scoort, moet hij weer terug naar Engeland worden gestuurd. En als Marcos er straks een paar inlegt is het ineens een goede aanwinst die alleen even moest aarden.
Alsof men voor het eerst voetbal volgt ja.
Opportunisme: Sevic toen Ajax Leonardo kocht.
Zeker. Weddenschapje doen? Die van Mie Toe en ElSimao2 loopt bijna ten einde, dus wellicht wel weer leuk om een nieuwe in het leven te roepen.
Als Marcos er 25+ inlegt dit seizoen, win ik. Bij minder win jij. Prijs mag jij bepalen.
Deal?
Eredivisie of alle competities?
Alle competities.
Dat zijn veel wedstrijden (in potentie), waaronder mogelijk tegen amateurclubs en natuurlijk het makkelijkste Europese bekertoernooi. Ik overweeg het zeker, maar stel we zouden voor 34 wedstrijden in de Eredivisie gaan. Hoeveel goals+ zeg je dan?
20?
De voorwaarden:
34 wedstrijden in de Eredivisie, dus exclusief eventuele playoffs. 20+ goals in deze 34 wedstrijden is jouw goal.
(Langdurige) blessure(s) en/of schorsing(en) zijn geen excuus. Ook als hij zodoende een groot deel van het seizoen mist. Als jij anders ziet, dan graag specificeren wanneer exact dit de bet ongeldig maakt.
Bij een tussentijdse transfer wordt de bet ongeldig verklaard, tenzij hij de 20+ goals al reeds heeft bereikt. Normaal gesproken is dat dan in januari. De discussie gaat namelijk over Leonardo als Ajacied gedurende dit seizoen.
De verliezer schrijft een positief verhaaltje over de winnaar. Dit mag in gedichtvorm. Ik weet het: niet erg origineel, maar leuk voor het hele forum allicht. Inderdaad geen AI en ook geen sarcasme, cynisme en/of ironie.
Gaan we akkoord?
Kiki
Forumreacties: 4.611
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 4-2-4
open/sluit de onderstaande quote:Dimi128 schreef op 21 augustus 2026 om 17:47:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 14:24:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 14:14:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 14:02:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 12:02:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 11:36:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 11:29:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2026 om 11:27:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2026 om 11:25:
open/sluit de onderstaande quote:Jake Styles schreef op 21 augustus 2026 om 11:20:
Ik vind die polonaise rondom Tolu een tikkeltje ergerlijk worden. Alsof mensen gisteren zijn begonnen met voetbal kijken. Ja, het is een heerlijke targetman om in je selectie te hebben. Maar er is een reden dat Leonardo op zijn 23e al 100+ miljoen aan transferwaarde heeft gegenereerd en Tolu op zijn 25e met pek en veren door godbetert Wolverhampton Wanderers op huurbasis naar Amsterdam wordt gestuurd. En als je die reden niet direct kunt waarnemen, ben je een enorme casual.
Nou ja ik vind Tolu wel een leuke speler, maar het is allemaal wel érg opportunistisch ja.
Wat ik al zei: als hij straks 3 keer op rij niet scoort, moet hij weer terug naar Engeland worden gestuurd. En als Marcos er straks een paar inlegt is het ineens een goede aanwinst die alleen even moest aarden.
Alsof men voor het eerst voetbal volgt ja.
Opportunisme: Sevic toen Ajax Leonardo kocht.
Zeker. Weddenschapje doen? Die van Mie Toe en ElSimao2 loopt bijna ten einde, dus wellicht wel weer leuk om een nieuwe in het leven te roepen.
Als Marcos er 25+ inlegt dit seizoen, win ik. Bij minder win jij. Prijs mag jij bepalen.
Deal?
Eredivisie of alle competities?
Alle competities.
Dat zijn veel wedstrijden (in potentie), waaronder mogelijk tegen amateurclubs en natuurlijk het makkelijkste Europese bekertoernooi. Ik overweeg het zeker, maar stel we zouden voor 34 wedstrijden in de Eredivisie gaan. Hoeveel goals+ zeg je dan?
20?
De voorwaarden:
34 wedstrijden in de Eredivisie, dus exclusief eventuele playoffs. 20+ goals in deze 34 wedstrijden is jouw goal.
(Langdurige) blessure(s) en/of schorsing(en) zijn geen excuus. Ook als hij zodoende een groot deel van het seizoen mist. Als jij anders ziet, dan graag specificeren wanneer exact dit de bet ongeldig maakt.
Bij een tussentijdse transfer wordt de bet ongeldig verklaard, tenzij hij de 20+ goals al reeds heeft bereikt. Normaal gesproken is dat dan in januari. De discussie gaat namelijk over Leonardo als Ajacied gedurende dit seizoen.
De verliezer schrijft een positief verhaaltje over de winnaar. Dit mag in gedichtvorm. Ik weet het: niet erg origineel, maar leuk voor het hele forum allicht. Inderdaad geen AI en ook geen sarcasme, cynisme en/of ironie.
Gaan we akkoord?
Kiki
Alvast gefeliciteerd met het winnen van deze weddenschap!
Er zijn nog 32 Eredivisiewedstrijden en Marcos heeft nog niet gescoord. Afgelopen 3 jaar heeft hij 2x een blessure gehad van zo'n twee maanden en hij ongeveer 1x per jaar geschorst geweest. Laten we zeggen dat hij van de 32 overgebleven wedstrijden er 25 beschikbaar is.
Laten we aannemen dat ML in totaal 5 wedstrijden gepasseerd wordt (kan ook een optelsom zijn, hier een half uur eerder gewisseld, daar op de bank beginnen en later invallen) en je houdt 20 volledige wedstrijden over. Om de bet te halen zou je verwachten dat ie iedere 90 minuten dat ie op het veld staat scoort.
Ik geloof zeker dat ie beter kan dan wat ie nu laat zien. Als het gaat lopen zou ie het zomaar kunnen halen, maar ik denk dat het iets te ambitieus is. Ik denk dus dat Kiki favoriet is al gun ik het beiden uiteraard wel.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.861
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Ik heb er ook vertrouwen in dat hij meer dan 20 goals maakt dit seizoen. Ik ben er alleen tegen dat hij geforceerd een basisplaats krijgt op dit moment. Daar is hij nog niet klaar voor. Ik had liever gezien dat hij geleidelijk wordt gebracht en op een eerlijke manier de concurrentiestrijd wint. Verder maakt het me niet uit welke individu in de spits staat, zolang het maar in teambelang is.
Ajax Forum » Spelers » Marcos Leonardo