Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Julian Brandt

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Zag nog geen topic, post het even van de Luchthaven. Lekker werk toch van Jordi?

+3/-0

Hoewel er geruchten waren omtrent deze speler had ik nooit het idee dat hij voor onze mooie club zou kiezen.
Het is toch een een aanvallend denkende speler, zag ook dat hij goed is in het nemen van vrije trappen.
Deze transferperiode doet me denken aan die van 1998.

+3/-0

Gaat met nr 8 spelen. Samen op een middenveld met Gloukh zou ik echt geweldig vinden. Eén brok voetbal in je as. Hopelijk durft Michel het aan.

Godts - Marcos - Carrizo
--- Gloukh - Brandt
------- Mokio

Foebele!

+4/-0

De kers op de taart! Het is tijd om PSV te verslaan.

+3/-0

Wat beeldjes van afgelopen seizoen:

https://www.youtube.com/watch?v=BvJwrtfAb70link

Zijn overzicht is formidabel natuurlijk. Ook onder hoge druk in de kleine ruimte vindt ie nog de goede oplossing i.p.v. maar op doel te rammen. Slimme speler man. Lekker tweebenig ook.

Hij komt ook prima uit de verf als ie wat minder diep op het middenveld terechtkomt. Ik zou hem als verbindingsspeler gaan gebruiken. In de Eredivisie hebben we 9 van de 10 keer toch de bal en dan is het heerlijk om zo'n gozer vrij vroeg in de opbouw aan de bal te krijgen. Beetje hoe PSV het met Veerman doet, alleen Brandt is normaal gesproken wel een klasse beter natuurlijk.

+3/-0

Ik ben benieuwd. Verrassend dat hij naar Ajax komt.

Ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden, maar de verrassing vind ik zeker leuk. Volgens mij wordt dit echt een alles of niks verhaal. Of het wordt een groot succes, of een grote mislukking. Ik ben eigenlijk niet heel erg fan van zulke spelers, want hij is niet echt een vleugelspeler en eigenlijk ook niet echt een 10. Daarmee eigenlijk net niks. In mijn ogen is dat ook waarom Dortmund zijn plafond is geweest. Maar een slechte speler is het natuurlijk niet. Daarom weet ik ook niet zo goed weet wat ik ervan moet maken. Ik hoop uiteraard dat het een groot succesverhaal wordt.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NW86 schreef op 02 augustus 2026 om 12:19:

Ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden, maar de verrassing vind ik zeker leuk. Volgens mij wordt dit echt een alles of niks verhaal. Of het wordt een groot succes, of een grote mislukking. Ik ben eigenlijk niet heel erg fan van zulke spelers, want hij is niet echt een vleugelspeler en eigenlijk ook niet echt een 10. Daarmee eigenlijk net niks. In mijn ogen is dat ook waarom Dortmund zijn plafond is geweest. Maar een slechte speler is het natuurlijk niet. Daarom weet ik ook niet zo goed weet wat ik ervan moet maken. Ik hoop uiteraard dat het een groot succesverhaal wordt.

Heb je hem überhaupt hem al meer dan 5 wedstrijden zien spelen? En Dortmund is gewoon een hele goede club. Altijd in de top van Duitsland en altijd goed presterend in Europa.
Hij is 48voudig international van Duitsland. Toch ook niet het minste land internationaal.
Helemaal niets gaat het nooit worden met zijn kwaliteit.

+3/-0

tackle schreef op 02 augustus 2026 om 13:43:

NW86 schreef op 02 augustus 2026 om 12:19:

Heb je hem überhaupt hem al meer dan 5 wedstrijden zien spelen? En Dortmund is gewoon een hele goede club. Altijd in de top van Duitsland en altijd goed presterend in Europa.
Hij is 48voudig international van Duitsland. Toch ook niet het minste land internationaal.
Helemaal niets gaat het nooit worden met zijn kwaliteit.

Dirk Kuyt heeft ook 100 interlands in Oranje gespeeld. Had ik bij Ajax ook maar moeten zien of dat gehark wat was geworden.

Dat hij 48 interlands bij Duitsland heeft gespeeld is positief, maar geen garantie. Bergwijn was ook Oranje international toen hij naar Ajax kwam. Sutalo was onderdeel van het Kroatisch team dat de halve finale had gehaald (hoewel hij toen nog amper speelde) en Sosa was zelfs basisspeler in de halve finale van het WK 2022. Als ik zeg dat ik Sutalo niet bij Ajax vind passen, dan ben ik genuanceerd. Sosa was ook niet bepaald een succes.

Het gaat er vooral om of de speler in jouw voetbalvisie past. En juist omdat ik van Brandt niet echt een 10 kan maken maar ook niet echt een linksbuiten, vind ik dat lastig. Ik vind het typisch een zwervende speler. Een soort tweede spits of hangende speler aan de linkerkant in een 4-4-2 systeem. Het is een technisch sierlijke speler, maar niet echt een vleugelflitser en ook geen type Eriksen of Kevin de Bruyne die als nummer 10 continue iemand voor de keeper zet. Dat is waarom ik mijn twijfels heb. Gaat zijn technische surplus, zeker voor Eredivisie-begrippen, ervoor zorgen dat hij een 'hit' wordt, of gaat het feit dat hij eigenlijk niet helemaal in de hokjes past ervoor zorgen dat het een 'miss' wordt. Ik denk echt dat het één van de twee wordt.

Dortmund is inderdaad een prima club. Maar zijn carriereverloop heeft eigenlijk wel gelijkenissen met die van Reus en Götze. Hoge verwachtingen aan het begin, waar uiteindelijk eigenlijk weinig van terecht gekomen is. Bij die eerste twee is de carriere eigenlijk ook wel als een nachtkaars uit gegaan. Het feit dat deze speler transfervrij bij Dortmund vertrekt is daar eerlijk gezegd ook wel een signaal van. Tenzij hij bij ons natuurlijk helemaal opleeft. Daar hoop ik op, maar overtuigd ben ik inderdaad niet.

+1/-0

Ik zou 'm lekker op 8 zetten en vroeg bij de opbouw betrekken. Is normaal gesproken de beste middenvelder in de Eredivisie straks, dus die positie moet hij eenvoudig succesvol kunnen invullen bij ons. Past ook bij z'n rugnummer.

+1/-0

Sevic schreef op 02 augustus 2026 om 15:40:

Ik zou 'm lekker op 8 zetten en vroeg bij de opbouw betrekken. Is normaal gesproken de beste middenvelder in de Eredivisie straks, dus die positie moet hij eenvoudig succesvol kunnen invullen bij ons. Past ook bij z'n rugnummer.

Ik vind jouw middenveld met Mokio, Brandt en Gloukh wel iets hebben. Dan heb je inderdaad veel voetbal en kan er gedomineerd worden.

+2/-0

Kiki schreef op 02 augustus 2026 om 15:48:

Ik vind jouw middenveld met Mokio, Brandt en Gloukh wel iets hebben. Dan heb je inderdaad veel voetbal en kan er gedomineerd worden.

Koeman-achtige angsthazen zullen vast zeggen 'nee joh veel te weinig balans, dan word je "weggeblazen" (whatever dat is) tegen sterke tegenstanders, je hebt ook iemand nodig die verdedigend z'n mannetje staat, blablabla'.

En dan zeg ik: als je tegen de nummers 5 t/m 18 gewoon de volle buit pakt omdat je aan de bal héél veel beter bent - en dat ben je met zo'n middenveld - sta je in mei met de schaal op het Museumplein.

Ga nou gewoon voetballen met z'n allen.

Nu lees ik weer dat die Alvarez moet komen. Laat 'm alsjeblieft in Engeland zitten die gast. Zó armoedig met de bal aan de voet.

+3/-0

Op 8 is inderdaad m.i. de betere optie i.p.v. linksbuiten waar i.i.g. één van de twee flanken snelheid nodig heeft. Op papier heeft hij het meeste op 10 gespeeld en amper op CM, maar als je ziet van waaruit hij speelt dan is dat vaak minder diep dan de opstelling op papier zou doen vermoeden.

Al zie ik het ook zomaar gebeuren dat Gloukh mag gaan banken en zijn waarde verdampt met nóg een oudere speler in de basis.

Veel is afhankelijk van hoe Michel o.a. Ouazane en Bounida ziet. Ziet hij in minimaal één van die twee daar volwaardige opties voor linksbuiten (of rechts i.p.v. Bergosso) in dan zou ik alleen nog een controlerende middenvelder halen ter vervanging van Regeer en om Klaassen op de bank te houden.

Gloukh Ouazane/Bounida
Brandt Mokio
Klaassen Abdalla

Even afwachten hoe Monseratte of bijv. Messori of Gómez zich ontwikkelen en e.v.t. in de winterstop doorschuiven.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Julian Brandt