Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Ko Itakura

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax bereikte donderdag volgens verschillende media een akkoord met Borussia Mönchengladbach inzake de transfer van Itakura. De Telegraaf voegde er later aan toe dat Ajax naar verluidt 10,5 miljoen euro overmaakt naar de Duitse club. Dit bedrag kan middels bonussen nog oplopen tot maximaal twaalf miljoen euro. Itakura wordt vrijdag medisch gekeurd door de Amsterdamse club en zal een dag later zijn krabbel zetten onder een vierjarig contract met de optie voor nog één jaar.

Itakura speelde in totaal 59 officiële duels voor FC Groningen als huurling van Manchester City. Daarin was de mandekker goed voor één doelpunt en één assist. Volgens Nijland was men bij FC Groningen vanaf het eerste moment overtuigd van Itakura. 'Ko kwam in het elftal en is er eigenlijk nooit meer uit geweest. Samen met Ritsu (Doan, red.) was hij echt een smaakmaker, een uitstekende verdediger, die goed kan opbouwen en koppend ijzersterk is.'

 

+1/-0

Wat heeft hij nou precies? Hij was Jarig en de ochtend daarna last van zijn rug.

 

+1/-0

'Aanhoudende rugklachten'.

Met de hartelijke groeten van de medische afdeling van Ajax.

(Al bakken ze ze bij Feyenoord nog vele malen bruiner dit seizoen)

 

+1/-0

Gladbach zou Ko willen terughalen zodra ze Elvedi verkopen, die met nog 1 jaar contract in de belangstelling staat van Leeds. Zou een mooie opruiming zijn. Gozer verdient 3 miljoen of zo? Weg ermee.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 juni 2026 om 14:46:

Gladbach zou Ko willen terughalen zodra ze Elvedi verkopen, die met nog 1 jaar contract in de belangstelling staat van Leeds. Zou een mooie opruiming zijn. Gozer verdient 3 miljoen of zo? Weg ermee.


8 miljoen euro, dan praten we nergens meer over.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 27 juni 2026 om 15:04:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 27 juni 2026 om 14:46:

Gladbach zou Ko willen terughalen zodra ze Elvedi verkopen, die met nog 1 jaar contract in de belangstelling staat van Leeds. Zou een mooie opruiming zijn. Gozer verdient 3 miljoen of zo? Weg ermee.


8 miljoen euro, dan praten we nergens meer over.


8 miljoen euro is veel te weinig. Ajax moet minimaal de transfersom van 10,5 miljoen euro die het zelf vorig jaar betaalde terugontvangen! Ajax houdt geen uitverkoop met kortingen!

 

+2/-1

Ik vind Itakura best wel een aardige CV. Alleen hadden we die niet nodig. Baas heb je op die plek. Vreemde aankoop en dan geen 6 halen. Te duur om op de bank te zitten. Verkopen lijkt me het beste. Of dat nou 8 of 10 miljoen is, meteen doen. Creëert weer ruimte voor een andere positie.

 

+3/-1

Deed tegen Volendam aan werkweigering. Weg ermee en snel ook.

 

+1/-1

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Ko Itakura