Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Kasper Dolberg

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 17 juni 2026 om 14:11:

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 17 juni 2026 om 14:08:

Dolberg, 4 jaar contract, 10 miljoen euro. Dus of inderdaad kopen voor 7,5 miljoen euro, of verhuren voor 2,5 miljoen + een optie tot koop van 5 miljoen euro. Als ze dan van hem afzien, heb je toch die 2,5 miljoen euro binnen én een heel seizoen salaris niet hoeven aftikken.


Die Denen gaan nooit 3 miljoen salaris overnemen natuurlijk. Zal ook de voornaamste reden zijn dat het lastig zal zijn om Kasper aan ze te verkopen, want hij kan hier nog 3 keer die 3,nogwat miljoen pakken als ie gewoon z'n contract uitzit.

Waanzinnig salaris natuurlijk. Met dank aan kolonel Kroes.


Ja en ik denk zelfs een stuk meer dan 3 miljoen euro nogwat. Verhuren zonder een bepaald geldbedrag en het volledige salaris overnemen, vind ik geen goed scenario. Dan maar hopen dat iemand hem gewoon gelijk wilt overnemen. Mede daarom moet Ajax ook ophouden met belachelijk hoge salarissen uit te delen aan spelers die dat niet waard zijn.

 

+1/-0

Ik zou Dolberg niet (zomaar) verkopen. Weghorst is weg dus is hij de enige spits die je hebt. Technisch is het echt wel een goede speler dus daarin moet hij zijn waarde kunnen hebben voor Ajax. Het liefst zie ik een jonge, wat ander type spits naast hem die dan de concurrentie aangaat. Cruijf lijkt iedereen te willen verkopen maar ik vraag me echt af of we ineens veel betere spelers terugkrijgen.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 17 juni 2026 om 17:14:

Ik zou Dolberg niet (zomaar) verkopen. Weghorst is weg dus is hij de enige spits die je hebt. Technisch is het echt wel een goede speler dus daarin moet hij zijn waarde kunnen hebben voor Ajax. Het liefst zie ik een jonge, wat ander type spits naast hem die dan de concurrentie aangaat. Cruijf lijkt iedereen te willen verkopen maar ik vraag me echt af of we ineens veel betere spelers terugkrijgen.



Hier ben ik het helemaal mee eens. Komt er een goed bod (7M+ ofzo) zou ik het wel doen, maar echt lage aanbiedingen of constructies met koopopties zou ik direct weigeren. Wat je zegt, het is, mits fit, wel een goede voetballer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

newbie schreef op 17 juni 2026 om 17:14:

Ik zou Dolberg niet (zomaar) verkopen. Weghorst is weg dus is hij de enige spits die je hebt. Technisch is het echt wel een goede speler dus daarin moet hij zijn waarde kunnen hebben voor Ajax. Het liefst zie ik een jonge, wat ander type spits naast hem die dan de concurrentie aangaat. Cruijf lijkt iedereen te willen verkopen maar ik vraag me echt af of we ineens veel betere spelers terugkrijgen.



Ik zou Dolberg ook het liefst gewoon bij Ajax zien spelen. Maar goed, Cruijff heeft volgens mij wel al aan een paar maanden geleden aangegeven dat hij opzoek kan naar een andere club.

 

+3/-0

Brobbey is beter dan Dolberg.

Change my mind.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 00:03:

Brobbey is beter dan Dolberg.

Change my mind.


Nogal wiedes, zou ik zeggen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 00:03:

Brobbey is beter dan Dolberg.

Change my mind.


Hangt dat nog van het type voetbal af wat je wilt spelen, of is het in alle gevallen zo? Want ik had bij Brobbey niet altijd het gevoel alsof hij de ideale spits voor Ajax-voetbal was.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 juni 2026 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 00:03:

Brobbey is beter dan Dolberg.

Change my mind.


Hangt dat nog van het type voetbal af wat je wilt spelen, of is het in alle gevallen zo? Want ik had bij Brobbey niet altijd het gevoel alsof hij de ideale spits voor Ajax-voetbal was.



Statistisch gezien doet de man het ook bij Ajax beter dan Dolberg.

 

+1/-1

Je geeft geen antwoord op de vraag. Of gaat ook deze complexe materie mij weer eens de pet te boven?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 juni 2026 om 19:10:

Je geeft geen antwoord op de vraag. Of gaat ook deze complexe materie mij weer eens de pet te boven?



Niet 100% uit te sluiten.

Het is in principe overall, maar als jij een case hebt dat Dolberg in een bepaald systeem beter is, hoor ik het graag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 juni 2026 om 14:00:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 00:03:

Brobbey is beter dan Dolberg.

Change my mind.


Hangt dat nog van het type voetbal af wat je wilt spelen, of is het in alle gevallen zo? Want ik had bij Brobbey niet altijd het gevoel alsof hij de ideale spits voor Ajax-voetbal was.


Al vier jaar lukt het Ajax en haar technische staf om spelers onder te laten presteren. Wanneer dat eindelijk in positieve zin verandert zullen wij gaan zien dat ook Kasper Dolberg het veel beter zal gaan doen in de spits. Hetzelfde euvel zagen wij met Brian Brobbey in zijn laatste contractjaar en kijk nu eens wat hij in zijn mars heeft.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 22 juni 2026, 00:22:43.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 20:50:

Het is in principe overall, maar als jij een case hebt dat Dolberg in een bepaald systeem beter is, hoor ik het graag.


Mij interesseert bovenal het Ajax-systeem, anders kan ik net zo goed supporter van Sunderland worden. Ik denk dat Dolberg daarin meer van nut is dan Brobbey. Verder is het zeer waarschijnlijk dat Brobbey in alle andere systemen de betere spits is. Voor eventjes althans, totdat hij weer een dip of een blessure heeft (maar die heeft Dolberg ook).

Zijpaadje: wie heeft mooiere doelpunten voor Ajax gescoord? Dolberg of Brobbey?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Mie Toe schreef op 21 juni 2026 om 22:00:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 21 juni 2026 om 20:50:

Het is in principe overall, maar als jij een case hebt dat Dolberg in een bepaald systeem beter is, hoor ik het graag.


Mij interesseert bovenal het Ajax-systeem, anders kan ik net zo goed supporter van Sunderland worden. Ik denk dat Dolberg daarin meer van nut is dan Brobbey. Verder is het zeer waarschijnlijk dat Brobbey in alle andere systemen de betere spits is. Voor eventjes althans, totdat hij weer een dip of een blessure heeft (maar die heeft Dolberg ook).

Zijpaadje: wie heeft mooiere doelpunten voor Ajax gescoord? Dolberg of Brobbey?



Esthetisch heeft Dolberg veel mee. Hij scoort niet hele spectaculaire goals maar het gemak waarmee hij sommigen maakt, is wel heel mooi om te zien. Een subtiele voetbeweging en het is een goal. Een traktatie voor het oog.

Punt is helaas dat hij het veel te weinig echt laat zien. 4 jaar Ajax heeft ie er nu opzitten. Zijn eerste jaar was uiteraard goed, maar de rest was huilen met de pet op. Aan Brobbey is niks mooi of subtiel, maar zijn surplus aan kracht geeft vaker de doorslag.

Gaat even voorbij aan wat exact het "Ajax-systeem" is, maar dat is ren discussie op zich.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Kasper Dolberg