Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Fouad Zahouani

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

'Ajax bereikt akkoord met UTS over transfersom van Marokkaanse linksback Zahouani'

Ajax heeft een akkoord bereikt met de Marokkaanse club Union Touarga Sportif (UTS) over de transfersom van Fouad Zahouani. Dat meldt Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf donderdag. De Amsterdamse club maakt een bedrag van 500.000 euro en maximaal 300.000 euro aan bonussen over voor de talentvolle linksback.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/ajax-bereikt-akkoord-met-uts-over-transfersom-van-marokkaanse-linksback-zahouani

Bron: 'Ajax bereikt akkoord met UTS over transfersom van Marokkaanse linksback Zahouani'

 

+2/-0

Interessant. Schijnt eerst bij Jong Ajax te gaan ´acclimatiseren´.

Benieuwd wat Jordi nog meer allemaal uit de hoge hoed gaat toveren.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 18 juni 2026 om 20:11:

Interessant. Schijnt eerst bij Jong Ajax te gaan ´acclimatiseren´.

Benieuwd wat Jordi nog meer allemaal uit de hoge hoed gaat toveren.


Nog niet bevestigd door Ajax zelf toch? Tot dat moment is dit slechts een gerucht.

Schijnt een zeer aanvallende back te zijn die continu overlapt en naar voren wil. Verder erg weinig over te zeggen want niemand heeft deze gozer verder zien spelen natuurlijk.

Voor een paar ton kun je je er geen buil aan vallen. Als het meezit is het de nieuwe Nico, als het tegenzit doet het geen pijn. Lijkt me de nieuwe reservelinksback komend seizoen. Er moet dan nog steeds een A-optie bij (en Wijndal moet nokken).

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juni 2026 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 18 juni 2026 om 20:11:

Interessant. Schijnt eerst bij Jong Ajax te gaan ´acclimatiseren´.

Benieuwd wat Jordi nog meer allemaal uit de hoge hoed gaat toveren.


Nog niet bevestigd door Ajax zelf toch? Tot dat moment is dit slechts een gerucht.

Schijnt een zeer aanvallende back te zijn die continu overlapt en naar voren wil. Verder erg weinig over te zeggen want niemand heeft deze gozer verder zien spelen natuurlijk.

Voor een paar ton kun je je er geen buil aan vallen. Als het meezit is het de nieuwe Nico, als het tegenzit doet het geen pijn. Lijkt me de nieuwe reservelinksback komend seizoen. Er moet dan nog steeds een A-optie bij (en Wijndal moet nokken).



Baas, Janse of Rosa. Het liefst lossen we de problemen op linksback intern op met mogelijk deze jongen als backup.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 18 juni 2026 om 21:30:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 18 juni 2026 om 20:11:

Interessant. Schijnt eerst bij Jong Ajax te gaan ´acclimatiseren´.

Benieuwd wat Jordi nog meer allemaal uit de hoge hoed gaat toveren.


Nog niet bevestigd door Ajax zelf toch? Tot dat moment is dit slechts een gerucht.

Schijnt een zeer aanvallende back te zijn die continu overlapt en naar voren wil. Verder erg weinig over te zeggen want niemand heeft deze gozer verder zien spelen natuurlijk.

Voor een paar ton kun je je er geen buil aan vallen. Als het meezit is het de nieuwe Nico, als het tegenzit doet het geen pijn. Lijkt me de nieuwe reservelinksback komend seizoen. Er moet dan nog steeds een A-optie bij (en Wijndal moet nokken).



De A-optie voor linksback is dan Caio Henrique geworden.

Omdat Wijndal nog een jaar contract heeft moet je die eigenlijk verkopen, maar ik denk niet dat het nummertje trekken wordt voor Wijndal. Wijndal een jaartje als B-optie zou kunnen als Zahouani een jaartje bij Jong blijft.

Caio Henrique ken ik niet, de blessuregevoeligheid staat me uiteraard niet aan, dat hebben we gezien met Tomiyasu en Zinchencko. Maar het kan ook goed uitpakken. Het is wel een publiekslieveling van Monaco, dat spreekt dan wel voor zich.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 19 juni 2026 om 15:50:
Het is wel een publiekslieveling van Monaco, dat spreekt dan wel voor zich.



Als dat zo is, waarom wil ie dan weg?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2026 om 16:12:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 19 juni 2026 om 15:50:
Het is wel een publiekslieveling van Monaco, dat spreekt dan wel voor zich.



Als dat zo is, waarom wil ie dan weg?


Dat staat in het bericht op de voorpagina. 'De linksback lijkt zelf enthousiast te zijn geworden over een transfer naar Ajax, aangezien hij donderdagavond nadat de interesse van Ajax bekend werd al diverse reacties likete van Ajax-supporters die hem graag verwelkomen in Amsterdam.' maar goed dat is denk speculeren vd media. Las ook dat hij zich in de kijker wil spelen voor het nationale team.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 19 juni 2026 om 18:53:
Las ook dat hij zich in de kijker wil spelen voor het nationale team.



Vanuit Frankrijk naar een slechtere competitie gaan om je voor een van de beste landen ter wereld in de kijker te spelen? Hoe werkt dat precies?

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2026 om 19:36:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 19 juni 2026 om 18:53:
Las ook dat hij zich in de kijker wil spelen voor het nationale team.



Vanuit Frankrijk naar een slechtere competitie gaan om je voor een van de beste landen ter wereld in de kijker te spelen? Hoe werkt dat precies?



Dat moet je Henrique vragen. Wellicht is de naam Ajax de gedachte

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 20 juni 2026 om 10:04:

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 19 juni 2026 om 19:36:

open/sluit de onderstaande quote:

3LittleBirds schreef op 19 juni 2026 om 18:53:
Las ook dat hij zich in de kijker wil spelen voor het nationale team.



Vanuit Frankrijk naar een slechtere competitie gaan om je voor een van de beste landen ter wereld in de kijker te spelen? Hoe werkt dat precies?



Dat moet je Henrique vragen. Wellicht is de naam Ajax de gedachte



Ik heb nergens een directe quote van Caio gezien dat ie naar Ajax zou willen om weer bij de Seleccao in beeld te komen. Ik denk dat het journaille dat gewoon zelf bedacht heeft.

Uiteindelijk denk ik dat het erop neerkomt dat wij gewoon meer gaan betalen dan Monaco.

 

+1/-1

Caio Henrique kan in één adem genoemd worden met Roberto Carlos. Een kwaliteitsinjectie op de linksback positie was broodnodig, zeker nu Ajax niet verder gaat met Oleksandr Zintsjenko.

 

+1/-1

Rondom Ajax: Zomeraankoop Zahouani verschijnt op Sportpark de Toekomst

Fouad Zahouani heeft zich dinsdag gemeld op Sportpark de Toekomst, zo blijkt uit een bericht van de linksback op Instagram. Te zien is hoe de Marokkaan, die overkomt van Touarga Sportif (UTS), richting de toegangshekken van het jeugd- en trainingscomplex van Ajax loopt.

Ajax zou een transferbedrag van 500.000 euro betalen voor de diensten van Zahouani, terwijl er nog 300.000 euro aan bonussen bij kan komen. Mike Verweij, Ajax-watcher namens De Telegraaf, stelde dat Ajax met Zahouani 'een van de grootste talenten van het Afrikaanse continent' binnenhaalt.

Bron: Rondom Ajax: Zomeraankoop Zahouani verschijnt op Sportpark de Toekomst

 

+2/-0

Fouad Zahouani heeft zijn transfer naar Ajax zelf bevestigd in een post op zijn Instagram-account. De Marokkaanse linksback plaatste dinsdag al een foto dat hij zich meldde op Sportpark de Toekomst. Nu schrijft hij in een nieuw bericht dat hij de overstap maakt naar de Amsterdamse club. Zahouani komt over van de Marokkaanse club Union Touarga Sportif (UTS).

Bron: Zahouani meldt transfer naar Ajax via Instagram; Marokkaanse linksback bedankt koning

 

+2/-0

Heujjj nieuwe Trabelsi heujjj

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 19:39:

Fouad Zahouani heeft zijn transfer naar Ajax zelf bevestigd in een post op zijn Instagram-account. De Marokkaanse linksback plaatste dinsdag al een foto dat hij zich meldde op Sportpark de Toekomst. Nu schrijft hij in een nieuw bericht dat hij de overstap maakt naar de Amsterdamse club. Zahouani komt over van de Marokkaanse club Union Touarga Sportif (UTS).


De media afdeling is schijnbaar ook wegbezuinigd :D

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 08:30:

Rondom Ajax: Zomeraankoop Zahouani verschijnt op Sportpark de Toekomst

Fouad Zahouani heeft zich dinsdag gemeld op Sportpark de Toekomst, zo blijkt uit een bericht van de linksback op Instagram. Te zien is hoe de Marokkaan, die overkomt van Touarga Sportif (UTS), richting de toegangshekken van het jeugd- en trainingscomplex van Ajax loopt.

Ajax zou een transferbedrag van 500.000 euro betalen voor de diensten van Zahouani, terwijl er nog 300.000 euro aan bonussen bij kan komen. Mike Verweij, Ajax-watcher namens De Telegraaf, stelde dat Ajax met Zahouani 'een van de grootste talenten van het Afrikaanse continent' binnenhaalt.



Zahouani heeft de afgelopen 2 seizoenen bij een kleine Marokkaanse club gespeeld. Dit seizoen heeft hij slechts 39% van de speelminuten mogen maken in de competitie, terwijl hij voor andere toernooien niet eens ingezet is. Vorig jaar was ie dus bij dezelfde club van de partij, maar speelde ie nog minder.

Als dit dus zo'n groot talent is, dan beweert men dus dat de grotere Marokkaanse teams hem dus helemaal gemist hebben en dat zelfs zijn eigen club het allemaal niet zag, gezien het feit dat ie zo weinig gespeeld heeft. Hij schijnt van aanvallen te houden, maar dit leidt niet tot veel contributies.

Dat hij een van de grootste talenten op het Afrikaanse continent zou zijn, lijkt me dus redelijk stug. Vind een transfersom die kan oplopen tot 8 ton ook wat veel. Transfervrij kun je zoiets een keer proberen, maar er ook nog voor betalen vind ik geen goed idee.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Fouad Zahouani