Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Kasper Dolberg

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Kasper Dolberg heeft bij Anderlecht in twee seizoenen 44 doelpunten gemaakt. Een verdienstelijke prestatie van de Deen wiens kwaliteiten onterecht in diskrediet worden gebracht. Hij is bovendien een goed voetballende spits, goed in de combinatie. Ik zie liever hem in de spits dan de volgende miskoop!

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 28 april 2026 om 17:27:

Ewige-Blumenkraft schreef op 28 april 2026 om 16:45:

ElSimao2 schreef op 28 april 2026 om 11:59:

Ewige-Blumenkraft schreef op 28 april 2026 om 11:35:

ElSimao2 schreef op 28 april 2026 om 09:50:

Sevic schreef op 28 april 2026 om 08:40:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 28 april 2026 om 08:07:

Dinsdag 28 april

Spaan ziet liever Dolberg dan Weghorst: 'Een spits met ruime bagage aan technisch kunnen'
Henk Spaan wil graag een spits zien met meer technische bagage, zo schrijft hij in zijn column in Het Parool. De columnist ziet liever Kasper Dolberg in de spits dan Wout Weghorst, en dat vanwege de technische vaardigheden van de Deense spits.

Spaan zet vraagtekens bij het gebruiken van bepaalde statistieken. 'Die statistieken over het aantal afgelegde meters van de spitsen van Ajax, Dolberg 10 kilometer, Weghorst 12, zijn dat gemiddelden? Zijn de aannames van de bal ook gemeten? Die geven vast een ander beeld.'

De columnist is geen fan van de techniek van de Ajax-spits. 'In de 29ste minuut van de wedstrijd tegen NAC sprong er een bal weg van de borst van Weghorst. Een minuut later gaf Godts een diepe pass, maar Wout kon niet voor zijn stopper komen. In de 53ste minuut probeerde Weghorst bij de doellijn een passeerbeweging à la Godts. Het liet een deprimerende indruk achter.'

///

Ik ben hem wel met hem eens Dolberg is echt een ''gevoelige speler'' hij moet de juiste passes/aanvoer krijgen. Dolberg is volgens mij ook vrij snel, al is dat moeilijk te beoordelen op TV.

Weghorst gaat toch niet nog jaren door? Dolberg is ''pas'' 28 jaar.

Weghorst krijgt geen nieuw contract, als we de verhalen mogen geloven. Moeten we denk ik blij mee zijn, want afgezien van wat oorlog maken en iets forceren op momenten dat het voetballend allemaal niet lukt, heeft hij niet veel laten zien bij ons.

Ik ben het geloof in Dolberg langzaamaan ook wel verloren trouwens. Ik had gehoopt dat hij met zijn ervaring in het buitenland nu net een niveautje hoger was dan ten tijde van zijn vertrek, en de meeste ED-verdedigers daarom wel te slim af zou zijn, maar het is na een veelbelovend begin toch heel mager allemaal. Sukkelt met blessures en heel veel lukt gewoon niet. Het steeds maar wijten aan de aanvoer en spelers om hem heen vind ik zo langzamerhand te makkelijk. In het team van 2018/2019 functioneerde hij ook matig, terwijl hij toen louter topspelers om 'm heen had. Eigenlijk is het op één topjaar na (2016/2017) nooit geweldig geweest, moet de conclusie mijns inziens zijn.

Ik begrijp dat Jordi 'm kwijt wil en op zoek wil naar iets anders. Wat mij betreft kijken we ook goed naar de jeugd, waar we een stuk of 5 spitsen hebben rondlopen in de leeftijdscategorie 19-21 jaar.

Buiten de transfersom heeft ie ook een gigantisch salaris voor nog 3 seizoenen na het huidige.

Wat ben jij hypocriet. Sunk cost fallacy, toch? Transfersom en salaris doen er niet toch niet toe?

Met transfersom bedoel ik dat we nu nog een transfersom voor m kunnen krijgen, niet degene die reeds betaald is.

Waarom valt iemands toekomstige salaris onder Sunk Costs volgens jou?

Daar kan Dolberg toch niets aan doen, volgens jou moet ieders selectie speler hetzelfde beoordeeld worden. Financiën spelen hierbij geen rol, of kom je hier nu op terug?

Ondanks herhaaldelijke uitleg snap je nog steeds niet wat Sunk Costs zijn.

Ik steek er geen moeite meer in. Wellicht kun je ChatGPT vragen om het je uit te leggen.

Eerder vandaag stel je dat Ajax Dolberg niet meer kan verkopen vanwege zijn hoge salaris. Dit zou betekenen dat Dolberg zijn contract uitdient. Net als bij Wijndal, ben je dat geld dus ook kwijt.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Kasper Dolberg