Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 87
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.202
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
De terugkeer van Kasper Dolberg bij Ajax blijft mogelijk beperkt tot één seizoen. De 28-jarige Deen heeft van technisch directeur Jordi Cruijff te horen gekregen dat hij mag uitzien naar een andere club. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
Ajax betaalde acht maanden geleden nog tien miljoen euro om Dolberg over te nemen van Anderlecht. De spits werd op Deadline Day gepresenteerd als vervanger van Brian Brobbey. Onder interim-trainer Oscar García is hij in de pikorde echter gedaald tot derde keus, achter Wout Weghorst en Don-Angelo Konadu. "Zijn kwaliteiten liggen meer aan de bal dan zonder bal", gaf de Spanjaard als verklaring.
Daardoor is het nu al onzeker of Dolberg volgend seizoen nog bij Ajax speelt. 'Als het aan Jordi Cruijff ligt niet. De nieuwe technisch directeur heeft hem zelfs al te kennen gegeven dat hij mag uitzien naar een andere club. De uitleg daarbij: Dolberg past niet in de manier van spelen', aldus het AD.
Dat achter Konadu in de pikorde herken ik niet zo. En Weghorst stroomt over 2 maanden uit, dus dat argument gaat niet op.
Buiten dat op zich wel begrijpelijk. Heeft na een bemoedigende start niet echt geleverd en sukkelde toch weer vaak met blessures. We hebben een eerste spits nodig die er gewoon altijd staat en minimaal netjes 1 op 2 loopt.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 87
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 april 2026 om 16:06:
Toch wel enigszins opvallend, eerder vandaag dacht ik nog dat Dolberg in mijn optiek nog wel het voordeel van de twijfel krijgt.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Spelers » Kasper Dolberg