Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Jorthy Mokio

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 09 april 2026 om 18:41:

´´Jorthy Mokio heeft zijn contract bij Ajax verlengd, zo maakt de Amsterdamse club bekend via de officiële kanalen. De achttienjarige middenvelder werd in de afgelopen maanden in verband gebracht met een mogelijk vertrek, maar blijft toch behouden voor Ajax. Mokio heeft zijn krabbel gezet onder een verbintenis die tot de zomer van 2031 geldig is.´´

Goede zet of niet?

Niet verwacht, maar uitstekende ontwikkeling. Vraag me af voor hoeveel salaris.

+2/-0

Tenzij het voor een bizar salaris is, is dit een zeer goede zet. 5 jaar ook erbij, uitstekend.

Wat mij betreft komt Mokio hierdoor in de basis naast Steur komend seizoen.

+4/-0

Altijd goed als dit soort jongens voor een lange periode wordt vastgelegd, als ie dan écht goed wordt, loopt ie niet gratis de deur uit en hoeft ie niet verkocht te worden. Dat is natuurlijk prettig.

Wel heb ik een beetje het Gravenberch-gevoel bij hem. Allemaal net iets te laconiek, net niet fel genoeg. Je zag het tegen feyenoord ook, zowel hij als Bounida lijken dan dat vuur te missen. Het besef dat je het alleen met talent niet gaat redden. Ik hoop dat er nu er voor hem duidelijkheid is, dat wat meer zal komen.

Volgend jaar (of nu al) gaan bouwen met Steur, Mokia, Bounida, Godts, Glouch etc. Ajax moet echt even terug naar de basis wat mij betreft.

+1/-0

Gabriel_Batistuta schreef op 09 april 2026 om 20:37:

Altijd goed als dit soort jongens voor een lange periode wordt vastgelegd, als ie dan écht goed wordt, loopt ie niet gratis de deur uit en hoeft ie niet verkocht te worden. Dat is natuurlijk prettig.

Wel heb ik een beetje het Gravenberch-gevoel bij hem. Allemaal net iets te laconiek, net niet fel genoeg. Je zag het tegen feyenoord ook, zowel hij als Bounida lijken dan dat vuur te missen. Het besef dat je het alleen met talent niet gaat redden. Ik hoop dat er nu er voor hem duidelijkheid is, dat wat meer zal komen.

Volgend jaar (of nu al) gaan bouwen met Steur, Mokia, Bounida, Godts, Glouch etc. Ajax moet echt even terug naar de basis wat mij betreft.

Als Mokio net zo goed wordt als Gravenberch mag je je handjes dichtknijpen denk ik...

+2/-0

Als iemand met een donkere huidskleur, hoop ik oprecht niet dat als Mokio mislukt ook weer gewezen wordt op racisme.

Leuke speler, maar zeker nog niet overtuigd. Vind het tot nu toe nogal een wildebras.

+1/-1

Ewige-Blumenkraft schreef op 09 april 2026 om 22:33:

Als iemand met een donkere huidskleur, hoop ik oprecht niet dat als Mokio mislukt ook weer gewezen wordt op racisme.

Leuke speler, maar zeker nog niet overtuigd. Vind het tot nu toe nogal een wildebras.

Ik maak me oprecht een beetje zorgen om je aangezien je echt zo vast blijft zitten in die suggestie dat sommigen moeite met Gloukh zouden kunnen hebben vanwege zijn afkomst.

Als het meer een act is om edgy / scherp / gevat te zijn dan is de lol er echt wel af. 1x erop terugkomen, ok, maar na 25x weet men het wel.

OT: Mokio is nog altijd pas net 18. Hij doet niet alles goed, maar ik vind hem zeker niet minder dan Klaassen, FJ of Regeer en dan heeft hij normaal gesproken nog zoveel groeiruimte. Nu met een 5-jarig contract heb je flink te tijd om dat te gaan ontwikkelen en er hopelijk goed aan te verdienen.

+2/-0

Ontopic graag.

+1/-0

Mokio heeft aardige dingen laten zien tot nu toe, hij kan in ieder geval een mannetje uitkappen. Maar hij is eigenlijk nog te jong om tot een goed ''oordeel'' te komen.

+2/-0

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 10 april 2026 om 07:45:

Mokio heeft aardige dingen laten zien tot nu toe, hij kan in ieder geval een mannetje uitkappen. Maar hij is eigenlijk nog te jong om tot een goed ''oordeel'' te komen.

Ik vind hem wel complementair aan Steur eigenlijk. Steur is meer een zorgvuldige passer die positioneel sterk is, terwijl Mokio wat fysieker speelt, meer diepgang en duelkracht heeft. Ik zou ze daarom samen in een controlerend blok zetten volgend seizoen.

Ik sluit niet uit dat ze Steur z'n contract ook spoedig hebben verlengd trouwens, ligt nu nog 2 jaar vast maar kan sinds kort voor 5 jaar tekenen. Dan zou je dit duo drie jaar samen op hun plek kunnen zetten. Zou top zijn. Als ze zich beiden ontwikkelen zoals gehoopt, zijn ze daarna allebei een vermogen waard.

+2/-0

Die ontwikkeling kan wel nog een jaar zonder prijzen betekenen.

Maar ik ben blij dat hij bijgetekend heeft. Dat maakt het weer makkelijker om foutjes door de vingers te zien.

+1/-0

Mie Toe schreef op 10 april 2026 om 11:42:

Klopt. Maar met figuren als Klaassen in de basis winnen we ook geen prijzen. En als we dan toch niks winnen, zet dan Mokio er maar in.

+2/-0

Nu zelfs Mokio langer blijft, ervanuitgaande dat het geen Henderson-salaris is, kan je aan iets moois bouwen.

Oscar(Bounida),
Steur(Fitz-Jim), Mokio(Regeer).

Dump Klaassen, Berghuis, Van den Boomen en Mannsverk. Met spelers als Abdalla en Ouazane komen er nog een tal aan leuke spelers aan.

Geen waardeloze middenvelder halen. Op 10 zijn we sowieso goed voorzien als we daar éindelijk eens écht voor kiezen! Een leuke spelmaker, buitenkansje is altijd welkom. In dát scenario kan je Fitz-Jim al dan niet tijdelijk laten gaan.

+2/-0

Kiki schreef op 10 april 2026 om 11:48:

Nu zelfs Mokio langer blijft, ervanuitgaande dat het geen Henderson-salaris is, kan je aan iets moois bouwen.

Oscar(Bounida),

Dump Klaassen, Berghuis, Van den Boomen en Mannsverk. Met spelers als Abdalla en Ouazane komen er nog een tal aan leuke spelers aan.

Geen waardeloze middenvelder halen. Op 10 zijn we sowieso goed voorzien als we daar éindelijk eens écht voor kiezen! Een leuke spelmaker, buitenkansje is altijd welkom. In dát scenario kan je Fitz-Jim al dan niet tijdelijk laten gaan.

En ook al zou het wel een Henderson-salaris zijn, dan kan bovenstaande nog steeds.

Ik hoop dat Jordi een beetje kan verkopen want we hebben een dusdanige karrevracht aan middenvelders dat je er deze zomer zeker 4 tot 6 kwijt moet, wil je opkomende jeugd een beetje ruimte kunnen bieden.

Klaassen, Van den Boomen, Regeer, Mokio, Steur, Fitz-Jim, Gloukh, Bounida, Mannsverk, en dan komen inderdaad Abdalla, Ouazane en ook Johnson eraan. Ik zou gewoon de vier oudste eruit bonjouren en dan maar eens verder zien. Bounida kun je eventueel ook op links gebruiken zodra Godts verkocht wordt. We zullen de centen nodig hebben om gaten in de begroting te dichten en voor een nieuwe keeper.

+2/-0

Sevic schreef op 10 april 2026 om 11:46:

Mie Toe schreef op 10 april 2026 om 11:42:

Klopt. Maar met figuren als Klaassen in de basis winnen we ook geen prijzen. En als we dan toch niks winnen, zet dan Mokio er maar in.

Mochten we Godts kunnen verkopen en Berghuis ook kwijt kunnen raken, denk ik dat we Gloukh en Bounida voor de zijkanten nodig hebben. Dan hou je Steur en Mokio over op het middenveld en ik zou Ouazane daaraan toevoegen.

Met zoveel jeugd is wat zwaarder geschut geen overbodige luxe, dus een type Henderson blijft in mijn ogen cruciaal. Regeer en FJ kunnen dan de overige 2 plekken opvullen, maar liever zie ik ze vervangen worden. Wellicht kan Abdalla al overgeheveld worden.

+2/-0

Sevic schreef op 09 april 2026 om 20:41:

Gabriel_Batistuta schreef op 09 april 2026 om 20:37:

Als Mokio net zo goed wordt als Gravenberch mag je je handjes dichtknijpen denk ik...

Zeker, maar ik vond dat Gravenberch bij Ajax in teveel wedstrijden niet volledige inzet leek te hebben. Hij noemde dat zelf uitgeleerd, ik vind dat als je dat niet kunt opbrengen, je nog niet bent uitgeleerd. Bij Bayern, en natuurlijk zeker bij Liveerpool, is ie dat ontgroeid.

Ik hoop dat Mokia dat bij Ajax al leert. Er zijn weinig spelers meer die in 1x de stap van de Eredivisie naar de absolute top kan maken, dus ik denk dat je hier nooit uitgeleerd bent.

+2/-0

Sevic schreef op 10 april 2026 om 12:00:

Kiki schreef op 10 april 2026 om 11:48:

Oscar(Bounida),

En ook al zou het wel een Henderson-salaris zijn, dan kan bovenstaande nog steeds.

Ik hoop dat Jordi een beetje kan verkopen want we hebben een dusdanige karrevracht aan middenvelders dat je er deze zomer zeker 4 tot 6 kwijt moet, wil je opkomende jeugd een beetje ruimte kunnen bieden.

Klaassen, Van den Boomen, Regeer, Mokio, Steur, Fitz-Jim, Gloukh, Bounida, Mannsverk, en dan komen inderdaad Abdalla, Ouazane en ook Johnson eraan. Ik zou gewoon de vier oudste eruit bonjouren en dan maar eens verder zien. Bounida kun je eventueel ook op links gebruiken zodra Godts verkocht wordt. We zullen de centen nodig hebben om gaten in de begroting te dichten en voor een nieuwe keeper.

Ook moet je nú met Fitz-Jim aan tafel zitten. Wel of niet verlengen? Anders verkopen... dan kan je Ouazane op de plek van Fitz-Jim zetten. Jong middenveld met o.a. Steur(Ouazane) als lcm's, maar ik kies voor de lange termijn. Oscar en Regeer zijn al een beetje ervaren. :)

Johnson speelt ook vaak achterin, maar ik lees hier m.n. over zijn toekomst als middenvelder. Iets voor op 6, denk ik. Verkuijl lijkt het niet te gaan worden.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Jorthy Mokio