Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Maher Carrizo

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Maher Mauricio Carrizo (Santiago del Estero, 19 februari 2006)

2024-2026 Vélez Sarsfield 52(11)
2026- Ajax

Maher Carrizo mag zichzelf officieel speler van Ajax noemen. De Amsterdammers betalen miljoenen om de negentienjarige aanvaller uit Argentinië over te nemen van Vélez Sarsfield. Daarmee is Carrizo in ieder geval qua transfersom de grootste inkomende transfer van deze window bij Ajax. De jongeling heeft tot de zomer van 2030 getekend.

Ajax vond een constructie waarbij de jonge aanvaller voor zo'n 5,5 tot 6 miljoen euro gehaald kan worden. Dat bedrag is voor vijftig procent van de transferrechten. Via bonussen of termijnen kan Ajax nog meer transferrechten vergaren, waardoor de transfersom nog op kan lopen, naar verluidt voor maximaal nog eens 4,5 miljoen.

Beeldjes:
https://www.youtube.com/watch?v=KKgHZUnXAUMlink

Blij met deze aanwinst, eindelijk een echte rechtsbuiten in de selectie (eentje die nog geen seniorenkorting krijgt bij Artis). Lijkt me ook echt een speler die door de scouting is aangedragen. Bijzondere constructie dat we die koopoptie van 4,5 miljoen in porties kunnen vrijspelen door voorwaarden te behalen.

+2/-0

Hij mag zich bewijzen bij ons, ken hem niet echt en de YouTube beelden zeggen mij niet zoveel.

+1/-0

Gelukkig hebben zowel Bounida als Oscar rendement op rechtsbuiten, maar de rest v.d. spelers niet. Een échte rechtsbuiten erbij wie jong is. Kan hij beginnen met Bounida af en toe aflossen. Edvardsen valt enorm tegen op rechts.

+1/-0

Lijkt me een goede aankoop. Nu nog Klaassen weg van het middenveld en dan kunnen Gloukh en Bounida om die plek strijden. Maar ja, Ajax en eigenwijze trainers..

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 03 februari 2026 om 17:21:

Hij mag zich bewijzen bij ons, ken hem niet echt en de YouTube beelden zeggen mij niet zoveel.

Gewoon opstellen. De rest van de ED kent hem ook niet, dus kan hij ze lekker verrassen.

+2/-0

Leuk om weer eens een Zuid-Amerikaanse aanvaller in de ploeg te hebben. Je hebt meer mannetjes in je team nodig. Hoop wel dat de club nog serieuze plannen met Faberski heeft. Voor Berghuis moet het echt over zijn.

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Maher Carrizo