Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Sean Steur

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Dat hij wisselvallig is, lijkt me normaal voor zo'n jonge gast. Hopelijk is hij de volgende wedstrijd weer goed. Grim moet niet meer veel gaan sleutelen aan de selectie. Laat dit maar zo staan en wie weet kunnen we dit seizoen toch nog genieten van wat goede wedstrijden...

+3/-0

Ik ben wat huiverig voor onnodig schuiven met spelers als ze eenmaal redelijk tot goed bezig zijn, zoals Steurtje. Maar ik zou wel benieuwd zijn hoe hij het als LCV naast een pure centrumverdediger zou doen. Beetje in de FdJ-rol zoals die in 2017 naast De Ligt speelde. Je kunt dan Baas naar links schuiven om het groeiende probleem op linksback op te lossen.

Aan de ene kant is dit niet het moment om te experimenteren, aan de andere kant zou je het eens tegen een zwakkere tegenstander kunnen testen (Volendam thuis was wat dat betreft een mooi moment geweest). Je krijgt direct veel voetbal van achteruit. Op den duur moet hij wel gewoon op het middenveld komen te spelen als linkshalf.

Wel blij met zijn ontwikkeling, ook al gaat dat (zoals met vrijwel elk talent) met vallen en opstaan. Heb Taylor nog geen moment gemist.

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 januari 2026 om 16:33:

Ik ben wat huiverig voor onnodig schuiven met spelers als ze eenmaal redelijk tot goed bezig zijn, zoals Steurtje. Maar ik zou wel benieuwd zijn hoe hij het als LCV naast een pure centrumverdediger zou doen. Beetje in de FdJ-rol zoals die in 2017 naast De Ligt speelde. Je kunt dan Baas naar links schuiven om het groeiende probleem op linksback op te lossen.

Aan de ene kant is dit niet het moment om te experimenteren, aan de andere kant zou je het eens tegen een zwakkere tegenstander kunnen testen (Volendam thuis was wat dat betreft een mooi moment geweest). Je krijgt direct veel voetbal van achteruit. Op den duur moet hij wel gewoon op het middenveld komen te spelen als linkshalf.

Wel blij met zijn ontwikkeling, ook al gaat dat (zoals met vrijwel elk talent) met vallen en opstaan. Heb Taylor nog geen moment gemist.

Dit is een inventief maar in mijn ogen zeer onzalig plan. Ten eerste omdat we geen type de Ligt hebben, maar ook omdat ik er geen heil in zie om nu, nu het enigszins loopt, spelers die goed presteren op andere posities neer te zetten in de hoop dat dat een probleem oplost zonder dat het een nieuw probleem creeert. Haal je Steur weg van het middenveld moet daar een ander komen te staan. Wie dan? Mokio doet het niet echt best bijvoorbeeld.

Nee, geen fan van.

+5/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Spelers » Sean Steur