Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.173
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-AZ: -
Jorthy Mokio (Gent, 29 februari 2008) is een Belgisch voetballer met Congolese roots, die onder contract staat bij AFC Ajax. Op 9 februari 2025 maakte hij als linksback zijn basisdebuut voor de Amsterdammers in een uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. Mokio debuteerde in 2025 in het Belgisch voetbalelftal.
Contract expires: 30/06/2027
Ik zag dat er nog geen topic was over Mokio. Sinds afgelopen zomer maakt hij vast onderdeel uit van de A-kern.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 12.854
Reg.: 1 november 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 oktober 2025 om 08:44:
Jorthy Mokio (Gent, 29 februari 2008) is een Belgisch voetballer met Congolese roots, die onder contract staat bij AFC Ajax. Op 9 februari 2025 maakte hij als linksback zijn basisdebuut voor de Amsterdammers in een uitwedstrijd tegen Fortuna Sittard. Mokio debuteerde in 2025 in het Belgisch voetbalelftal.
Ik zag dat er nog geen topic was over Mokio. Sinds afgelopen zomer maakt hij vast onderdeel uit van de A-kern.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 3.173
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 20 oktober 2025 om 10:28:
Wel apart dat hij zo naïef op 6 speelt, als hij op 4 zou zijn opgeleid of iig zou hebben gespeeld in de jeugd zoals jij geloof ik aangaf.
Meestal hebben dat soort spelers wel een controlerend oog.
Maar goed, als je ziet hoe Mokio op 6 speelde tegen Union uit en hoe nu. De hele ploeg is zijn vertrouwen en geloof kwijt. Ik ben al aan het doorschakelen hoor. Heitinga's ontslag is niet enkel meer gewenst, het staat vermoed ik gewoon vast. Alleen Kroes zoekt nog een way out na dat hij zichzelf volledig aan Heitinga heeft verbonden en om steun van de trainer vroeg aan het publiek. Die heeft een ontslag daarmee onmogelijk gemaakt.
Puinhoop.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 12.854
Reg.: 1 november 2008
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 20 oktober 2025 om 10:36:
open/sluit de onderstaande quote:Schip ahoy schreef op 20 oktober 2025 om 10:28:
Wel apart dat hij zo naïef op 6 speelt, als hij op 4 zou zijn opgeleid of iig zou hebben gespeeld in de jeugd zoals jij geloof ik aangaf.
Meestal hebben dat soort spelers wel een controlerend oog.
Maar goed, als je ziet hoe Mokio op 6 speelde tegen Union uit en hoe nu. De hele ploeg is zijn vertrouwen en geloof kwijt. Ik ben al aan het doorschakelen hoor. Heitinga's ontslag is niet enkel meer gewenst, het staat vermoed ik gewoon vast. Alleen Kroes zoekt nog een way out na dat hij zichzelf volledig aan Heitinga heeft verbonden en om steun van de trainer vroeg aan het publiek. Die heeft een ontslag daarmee onmogelijk gemaakt.
Puinhoop.
Ja, Mokio was wel de slechtste tegen AZ. Maar goed, Sjon stuurt 'm ook de wei in zonder duidelijk plan en zonder ook maar iets om zich aan vast te houden. Laten we het Jorthy niet al te veel aanrekenen.
In Jong Ajax speelde hij vorig jaar ook niet al te best op het middenveld. Ik vraag me af of hij zich niet het best gewoon op linksback kan richten. Daar hebben we ook niet echt een alternatief achter Wijndal, dus het zou een logische oplossing zijn.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Ajax Forum » Spelers » Jorthy Mokio