Vak: -
Forumreacties: 3.861
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Voorspel nu Olympique de Marseille-Ajax
Man van de Wedstrijd Ajax-NAC Breda: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 23 september 2025 om 19:46:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 23 september 2025 om 07:56:
Ondanks dat hij wellicht beter is vanaf links, vind ik hem nu al waardevoller dan Berghuis op de rechtsbuiten-positie. Zeker tegen sterke tegenstanders heb je vleugelspelers nodig die de arbeid willen en kunnen leveren. Ik ben op zichzelf niet zo'n fan van de voetballer Edvardsen maar ik moet zeggen dat hij mij positief verrast met zijn werkethos en loopacties. En die dieptepass op Godts tegen Inter was ook van hem natuurlijk.
Op links is de concurrentiestrijd uiteraard enorm. Ik vind het nog niet eens zo gek om 'm voorlopig eens op rechts te laten staan.
Berghuis steekt er vaak wel heel weinig energie in als het even niet loopt. Probleem van Edvardsen op rechts zetten is dat hij als rechtspoot een stuk minder zelf direct gevaarlijk kan zijn na een loopactie. Moro lijkt van alle buitenspelers het meest comfortabel aan beide kanten, dus die wil ik eerst eens wat langer op rechts zien.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 september 2025, 15:14:23.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Forumreacties: 7.316
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
IN tegenstelling tot Godts en Moro heeft Edvardsen enorm veel rendement. Vorig jaar als basisspeler en invaller heel vaak bij goals en assists betrokken. Eignelijk zondag met het penalty moment ook weer een 'halve assist'. Qua voetballer is het niet veel bijzonders, maar hij haalt er wel enorm veel uit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Godts die qua voetbal en techniek 100x meer kwaliteiten zou moeten hebben. Maar die is in de afronding en passing zo matig dat je er uiteindelijk niet zoveel aan hebt.
Edvardsen - Dolberg - Moro lijkt mij de beste voorhoede op het moment. Waarbij Moro ook meer rendement moet krijgen.
spelbos
Fan van Ajax
Tweede plaats Ajax.supporters.nl VoVo 2024/2025
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.846
Reg.: 1 juli 2006
Olympique de Marseille-Ajax 3-1 (1-0)
Man van de Wedstrijd Ajax-NAC Breda: Oscar Gloukh
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 24 september 2025 om 14:12:
IN tegenstelling tot Godts en Moro heeft Edvardsen enorm veel rendement. Vorig jaar als basisspeler en invaller heel vaak bij goals en assists betrokken. Eignelijk zondag met het penalty moment ook weer een 'halve assist'. Qua voetballer is het niet veel bijzonders, maar hij haalt er wel enorm veel uit. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Godts die qua voetbal en techniek 100x meer kwaliteiten zou moeten hebben. Maar die is in de afronding en passing zo matig dat je er uiteindelijk niet zoveel aan hebt.
Edvardsen - Dolberg - Moro lijkt mij de beste voorhoede op het moment. Waarbij Moro ook meer rendement moet krijgen.
Forumreacties: 3.525
Reg.: 21 januari 2021
Als je Oliver op lb zet, dan zou dat zeker niet onverdiend zijn. Evengoed blijft het probleem bestaan wie op rb. Maar ja, als je alle rb's al dan niet tijdelijk wegdoet...
Hij heeft het zeker niet onverdienstelijk gedaan op rb, maar zijn rendement daar is veel lager dan op lb. Dat geldt nog veel meer voor zowel Moro als Mika. Steven is bij Ajax ook minder als rb dan als 10. Oscar natuurlijk sowieso het beste op 10.
Eigenlijk zou je de best presterende lb op lb moeten zetten en dan op rb... tsjah... wie zal het zeggen. Niet zonder reden kwam ik met Taylor daarvoor... 'last resort'.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.067
Reg.: 25 april 2004
Ik zou het erg raar vinden om Taylor op linksbuiten te zetten als je drie linksbuitens in je selectie hebt. Als je daar al een middenvelder zet dan zou dat Gloukh moeten zijn.
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 24 september 2025 om 15:27:
Daarbij heeft hij ook een grote sprongkracht want hij staat bij corners ook gewoon bij de voorsten in plaats van om hem op de middenlijn te zetten vanwege zijn lengte en snelheid.
Forumreacties: 3.525
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 24 september 2025 om 19:01:
Ik zou het erg raar vinden om Taylor op linksbuiten te zetten als je drie linksbuitens in je selectie hebt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 5.067
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:
Ajax Forum » Spelers » Oliver Edvardsen