Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Raul Moro

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Raúl Moro Prescoli werd geboren op 5 december 2002 in Abrera, nabij Barcelona, Spanje. Hij is 1,69 meter lang en speelt voornamelijk als vleugelspeler, meestal aan de linkerkant maar ook inzetbaar aan de rechterflank.

Hij doorliep de jeugdopleidingen van Gimnàstic Manresa, Espanyol en FC Barcelona. In 2019 werd hij door Lazio overgenomen voor ongeveer zes miljoen euro. Zijn debuut in de Serie A volgde in juli 2020 tegen Juventus. Daarna speelde hij op huurbasis bij Ternana in de Serie B, Real Oviedo in de Spaanse Segunda División en Real Valladolid.

Bij Valladolid brak hij echt door. In het seizoen 2023–2024 had hij een belangrijk aandeel in de promotie naar La Liga, met twee doelpunten en meerdere assists. In het seizoen 2024–2025 kwam hij tot 34 officiële wedstrijden, waarin hij vijf keer scoorde en zes assists gaf. In La Liga dat seizoen noteerde hij 29 schoten waarvan 52 procent op doel was, gemiddeld 1,72 belangrijke passes per wedstrijd en vijf assists.

Op 15 juli 2025 maakten Ajax, Real Valladolid en Moro de overstap officieel. Hij tekende in Amsterdam een contract tot juni 2030. De transfersom lag naar verluidt tussen de negen en twaalf miljoen euro, vermoedelijk rond de elf miljoen. Moro kreeg rugnummer 7 en werd door technisch directeur Alex Kroes geprezen om zijn snelheid, techniek en veelzijdigheid. De speler zelf noemde Ajax de ideale plek om zich verder te ontwikkelen en gaf aan lang naar deze stap te hebben uitgekeken.

Internationaal vertegenwoordigde Moro Spanje in meerdere jeugdelftallen. Voor Spanje onder 17 speelde hij zes wedstrijden en scoorde hij twee keer. In het onder 18-elftal kwam hij twee keer in actie. Sinds 2021 maakt hij deel uit van Spanje onder 21, waarvoor hij twaalf interlands speelde.

Raúl Moro geldt als een technisch begaafde en snelle vleugelspeler met ervaring in Spanje en Italië. Na verhuurperiodes en zijn sterke periode bij Valladolid begint hij nu aan een nieuw hoofdstuk bij Ajax, waar hij zich wil ontwikkelen tot een creatieve en beslissende kracht aan de buitenkant van het veld.

+1/-0

Kan op beide flanken. Heeft tot nu toe op links gespeeld wat hij meer gewend is. Wellicht om even te laten wennen.

Denk toch wel dat hij naar rechts verhuist om een Godts niet in de weg te zitten en uiteraard ook Edvardssen. Ben benieuwd hoe deze puzzel gaat eindigen. Zie toch het liefst Moro en Godts in de basis.

+2/-0

Hij kreeg best vaak veel ruimte om aangespeeld te worden, mooie is dat hij zowel in de diepte als in de voeten aangespeeld kan worden.
Waar Godts steeds naar binnen gaat kan Moro zowel buitenom als naar binnen gaan dus minder voorspelbaar.
Hij kan hetzelfde ook op de rechterflank.

+3/-0

Je ziet hem beter worden. Ik weet niet of hij een absolute rendementsspeler zal worden, maar hij heeft in elk geval wel een goede dribbel en techniek, en zijn voorzet is ook niet slecht. Alleen die tweede counter met Traoré was wel nog genanter dan die eerste. Het enige wat hij hoeft te doen is de bal zachtjes langs Koeman te tikken. Dan kan Traoré die bal er zo inlopen.

+2/-0

Natuurlijk veel te veel voor betaald. Geen slechte speler, maar bij lange na nog geen 10-13 miljoen waard.

+2/-1

Hij oogt als een jeugdspeler met potentie. Heeft een fijne balbehandeling. Je hebt er op dit moment nog vrij weinig aan. Geen snelheid op de lange afstand, weinig overtuiging en loopt er wat verloren bij. Vind ook dat er te veel betaald is.

+1/-0

Even heel reëel he jongens. Ik vind Moro best een leuk spelertje hoor, vlug en behendig en zo. Maar dan zie ik zo'n Faberski spelen tijdens die 4-1 overwinning op Jong AZ. Zou die nou minder zijn?

Scoort niet veel, maar dat doet Moro ook niet. Wel 3 jaar jonger.

Ik moet het echt nog maar zien met onze Moorse gevleugelde vriend.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 19 augustus 2025 om 21:35:

Even heel reëel he jongens. Ik vind Moro best een leuk spelertje hoor, vlug en behendig en zo. Maar dan zie ik zo'n Faberski spelen tijdens die 4-1 overwinning op Jong AZ. Zou die nou minder zijn?

Berghuis en Traoré zitten ook behoorlijk in de weg van Faberski. Moro zie ik nog wel goed ontwikkelen en aanpassen uiteindelijk.

+2/-0

In wezen staan Moro en Faberski los van elkaar aangezien ze beiden aan de andere kant opereren, echter deel ik jouw zorgen over Moro wel. Ik vind hem niet heel slecht ofzo, maar denk dat zijn toegevoegde waarde miniem is.

Zoals je destijds ook al opmerkte, zouden Spaanse ploegen hem niet opgemerkt hebben als hij zo goed was? Dat ie te licht is voor Real, Barca en Atletico, ok. Athletic mag geen Moorse spelers kopen dus dat is ook te verklaren. Dat Villarreal, Betis, Celta en dat soort clubs hem niet wilden moet toch wat zeggen.

+1/-0

Kiki schreef op 19 augustus 2025 om 21:45:

Berghuis en Traoré zitten ook behoorlijk in de weg van Faberski. Moro zie ik nog wel goed ontwikkelen en aanpassen uiteindelijk.

Faberski zit zelf in de weg van Faberski. Die jongen die er bij Jong Ajax meer dan 380 minuten over om tot een contributie te komen en is bijna 20. Dan kun je niet naar anderen wijzen dan de speler in kwestie zelf.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Raul Moro