Uit: Den Haag
Vak: 406
Forumreacties: 45
Reg.: 27 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Willem II-Ajax: -
Ik vind Kaplan een prima speler. Misschien een flauwe vraag: Hoe staat het met zijn Engels? Laat ik het anders formuleren: Communiceert hij nu beter met zijn medespelers? Ik heb altijd begrepen dat een van de problemen van vorig jaar de communicatie was in het veld. Los van het feit dat de ene speler meer praat dan de ander: Als je elkaar niet begrijpt, heb je een serieus probleem. Dat gold (geldt?) eigenlijk ook voor Sutalo. Taal wordt erg onderschat, vind ik.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 2.237
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Camus schreef op 22 februari 2025 om 14:25:
Ik vind Kaplan een prima speler. Misschien een flauwe vraag: Hoe staat het met zijn Engels? Laat ik het anders formuleren: Communiceert hij nu beter met zijn medespelers? Ik heb altijd begrepen dat een van de problemen van vorig jaar de communicatie was in het veld. Los van het feit dat de ene speler meer praat dan de ander: Als je elkaar niet begrijpt, heb je een serieus probleem. Dat gold (geldt?) eigenlijk ook voor Sutalo. Taal wordt erg onderschat, vind ik.
Forumreacties: 3.682
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 22 februari 2025 om 20:42:
open/sluit de onderstaande quote:Camus schreef op 22 februari 2025 om 14:25:
Het is altijd een beetje een lastige discussie. Tadic heeft alles bij elkaar (inclusief zijn tijd bij Twente en Groningen) tien jaar in Nederland gewoond en was aanvoerder van Ajax, maar sprak nog steeds geen woord Nederlands. En z'n Engels was ook abominabel. Is echter nooit iemand kritisch op geweest, want hij schoot ze binnen.
Denk verder maar niet dat gasten als Kudus, Antony, Neres, Tagliafico, Martinez en Haller Nederlands spreken. Een paar zullen wat Engels kunnen, maar dat houdt ook niet over, denk ik.
Als het team goed presteert, kun je het met een compacte set aan instructies en communicatie-uitingen af. Als het team slecht draait, wordt communicatie een probleem. Maar dan is er eigenlijk dus al een ander probleem.
Of Kaplan Nederlands of Engels kan, geen idee. Sowieso nog nooit een mediamomentje met hem gezien. Ben benieuwd of ze hem een nieuw contract aanbieden, loopt over 2 jaar af namelijk en ik vind het toch wel een heel interessante speler.
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.507
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Willem II-Ajax: Wout Weghorst
Forumreacties: 3.747
Reg.: 10 juli 2003
Speelde goed inderdaad. Die gele kaart sloeg nergens op. Kooij was zeer inconsequent. Als ie hem hier gaf, had ie Nauber ook al in de eerste helft z'n tweede geel moeten geven. Logisch dat Farioli hem wisselde met zo'n wispelturige leiding.
Dit bericht is gewijzigd op 24 februari 2025, 08:48:58.
Kaplan heeft nog slechts twee jaar contract, Avila is nog het hele jaar weg en aangezien een vertrek van Hato zeer reëel is deze zomer, zie ik hem zomaar in de basis belanden komend seizoen. Ik heb nog niets vernomen over een contractverlenging. Wat mij betreft eigenlijk wel randvoorwaardelijk als hij basisspeler wordt, want anders is hij na komend seizoen natuurlijk als koopje van de maand op te halen met nog maar 1 jaar contract.
Iemand iets gelezen over onderhandelingen met Kaplan over een nieuw contract?
Met 22 jaar nog altijd vrij jong, al regelmatig bij de Turkse selectie gezeten. Zijn recente optredens in het eerste vond ik heel goed. Wat mij betreft dé gegadigde voor een basisplaats volgend seizoen. Baas kan dan naar linksback en je hebt Janse nog achter de hand. Wijndal zal ook wel blijven, want wie gaat daar nu nog aan beginnen. Dan hoef je qua linkscentraal/linksback niets te doen op de markt.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.834
Reg.: 25 april 2004
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 654
Reg.: 14 mei 2024
Uit: Amsterdam
Vak: 117
Forumreacties: 15.507
Reg.: 1 juli 2006
Favoriete opstelling: 3-4-3
Man van de Wedstrijd Willem II-Ajax: Wout Weghorst
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 11 april 2025 om 20:28:
Er is al geruime tijd interesse uit Turkije voor hem toch?
Zijn potentie is er nog niet uitgekomen, ik vind het heel irritant als hij steeds zijn voet op de bal legt .
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 654
Reg.: 14 mei 2024
open/sluit de onderstaande quote:spelbos schreef op 11 april 2025 om 20:28:
Er is al geruime tijd interesse uit Turkije voor hem toch?
Zijn potentie is er nog niet uitgekomen, ik vind het heel irritant als hij steeds zijn voet op de bal legt .
Forumreacties: 3.504
Reg.: 14 december 2005
Ajax Forum » Spelers » Ahmetcan Kaplan