Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Tristan Gooijer

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Tristan Gooijer (Blaricum, 2 september 2004) is een Nederlands profvoetballer die doorgaans als verdediger (rechtervleugelverdediger of centrale verdediger) speelt en onder contract staat bij Ajax.

Ajax gaat Tristan Gooijer komend seizoen aan PEC Zwolle verhuren. Dat meldt De Telegraaf maandag. Er zou al een akkoord liggen tussen beide partijen. Het is niet bekend of er een koopclausule in het huurcontract is opgenomen.

De negentienjarige rechtsback mocht dertien keer opdraven voor het eerste van de Amsterdammers, maar hij heeft inmiddels ook al vijftig duels in de Keuken Kampioen Divisie achter zijn naam.

Gooijer had nog geen eigen topic, bij dezen.

Gaat dit seizoen dus naar Zwolle. Volgens mij een prima keuze. Hopelijk staat hij daar vanaf het begin in de basis. Die kans is groot, want rechtsback Van Polen is vertrokken, dus de positie is vacant. Benieuwd hoe hij zich ontwikkelt!

+1/-0

Vrij logisch allemaal. Hij is ook niet goed genoeg voor een basisplaats in Ajax 1.

+1/-0

Het seizoen van Gooijer is waarschijnlijk al ten einde. Heeft een zware knieblessure opgelopen, naar nu blijkt, en staat naar verwachting tot het einde van het seizoen aan de kant.

Heel sneu voor deze jongen.

+2/-0

Het schijnt dat Gooijer in de slotfase van dit seizoen toch nog in actie kan komen voor PEC. Revalidatie zou voorspoedig verlopen. Zou toch leuk voor 'm zijn om nog een handjevol keren in actie te komen in de Eredivisie.

Ajax schijnt zijn tot 2026 lopende contract te willen verlengen.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 21 maart 2025 om 11:51:

Het schijnt dat Gooijer in de slotfase van dit seizoen toch nog in actie kan komen voor PEC. Revalidatie zou voorspoedig verlopen. Zou toch leuk voor 'm zijn om nog een handjevol keren in actie te komen in de Eredivisie.

Inmiddels verlengd. Staat op de FP :)

Ben benieuwd hoe hij ervoor staat.

+1/-0

s0lido schreef op 21 maart 2025 om 13:35:

Sevic schreef op 21 maart 2025 om 11:51:

Inmiddels verlengd. Staat op de FP :)

Ben benieuwd hoe hij ervoor staat.

Zo, da's snel. Tja, als ik in deze situatie voor 3 jaar kon bijtekenen bij de aanstaande kampioen :B , had ik dat ook maar snel gedaan.

+2/-0

Vorig seizoen was ik enorm positief over hem. Jammer van die blessure. Ik zou ook deze keuze gemaakt hebben. Gaaei en Gooijer voelt beter dan Gaaei en Rosa, wat mij betreft. Alders is een leuke aanvallende back, maar ik moet nog zien of hij meer potentie heeft dan Gooijer. Hopelijk dat Gooijer zijn potentie gaat waarmaken en dat deze blessure geen slecht voorteken is. Voor nu verwacht ik een grotere toekomst voor Gooijer en Jetten dan Alders, maar ik zou in ze allemaal investeren. Ook zou Gooijer mogelijk centraal achterin zich goed kunnen ontwikkelen. Hij deed het wel verrassend goed als rechter vleugelverdediger onder Schip toentertijd.

+1/-0

Opmerkelijke keuze. Hij is net terug van een zware blessure, en inmiddels hebben wat jongere talenten op zijn posities al een contract op zak. Zeker met al die bezuinigingen had ik dan geen contractverlenging verwacht, laat staat zo'n langdurig contract. Tegen de tijd dat zijn nieuwe contract afloopt is hij alweer bijna 25. Dan had ik er eerder een verlenging van een jaar met een optie voor nog een jaar van gemaakt.

Daarnaast vind ik hem als rechtsback aanvallend bij lange na niet goed genoeg. Hij is wel een erg sterke en snelle speler met ook best wat uitstraling. Misschien zien ze een centrumverdediger in hem. In de voorbereiding deed hij het best goed op die positie.

+1/-0

thomas83 schreef op 21 maart 2025 om 20:15:

Opmerkelijke keuze. Hij is net terug van een zware blessure, en inmiddels hebben wat jongere talenten op zijn posities al een contract op zak. Zeker met al die bezuinigingen had ik dan geen contractverlenging verwacht, laat staat zo'n langdurig contract. Tegen de tijd dat zijn nieuwe contract afloopt is hij alweer bijna 25. Dan had ik er eerder een verlenging van een jaar met een optie voor nog een jaar van gemaakt.

Daarnaast vind ik hem als rechtsback aanvallend bij lange na niet goed genoeg. Hij is wel een erg sterke en snelle speler met ook best wat uitstraling. Misschien zien ze een centrumverdediger in hem. In de voorbereiding deed hij het best goed op die positie.

Ik vind het wel goed beleid om dit soort spelers, al zijn ze niet de ultieme talenten, toch lang vast te leggen zolang het salaris redelijk is. Stel dat hij 250.000 verdient en je legt hem voor 4 jaar vast, dan is de kans groot dat je er op een gegeven moment toch aan kunt verdienen, zoals Banel, of dat hij alsnog mogelijkheden bij het eerste krijgt en je dus niet zoals nu een Rosa hoeft te kopen.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Tristan Gooijer