Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Matheus Lima Magalhães

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ik vind het een leuke doelman. Hij komt sympathiek over en hij creëert kansen.

+4/-0

Lijkt me logisch zijn koopoptie straks te lichten. Prima goalie, maar moet wel kappen met die gekke acties zolang de ploeg niet ruim voorstaat 😅

+2/-0

Hornicek schijnt een groot talent te zijn, dus wat dat betreft was het voor Braga misschien ook wel een goed moment om hem een kans te geven. Op dit moment kan Matheus voor Ajax nog wel van waarde zijn lijkt het. Hij is erg moedig en ook sterk in de lucht. Op dat vlak vind ik hem vooralsnog een stuk beter dan Pasveer en eerder ook Ramaj. Toch wel fijn. Daarnaast ook een sympathieke vent inderdaad. Hij kwam heel leuk over in dat interview met Ajax TV.

+3/-0

Heel goed nieuws dat hij Pasveer mag vervangen in de EL.

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

spelbos schreef op 11 maart 2025 om 13:11:

Heel goed nieuws dat hij Pasveer mag vervangen in de EL.

En hoe! Wat is Gorter slecht, zeg. Daar z.s.m. afscheid van nemen, desnoods een transfervrije status gunnen.

+3/-0

Ik snap de regel niet volkomen. Eerst hoor ik twee doelmannen en nu eentje. We hadden natuurlijk enkel Pasveer en Gorter op de A-lijst en Reverson en Setford op de B-lijst, als ik mij niet vergis. Speelt dat een rol, of mag iedere ploeg bij één blessure (doelman, A-lijst) hem vervangen? Goed nieuws inderdaad. Gorter komt tekort.

+1/-0

Kiki schreef op 11 maart 2025 om 15:35:

Ik snap de regel niet volkomen. Eerst hoor ik twee doelmannen en nu eentje. We hadden natuurlijk enkel Pasveer en Gorter op de A-lijst en Reverson en Setford op de B-lijst, als ik mij niet vergis. Speelt dat een rol, of mag iedere ploeg bij één blessure (doelman, A-lijst) hem vervangen? Goed nieuws inderdaad. Gorter komt tekort.

Ik begrijp het niet helemaal, maar volgens mij mag je default, zonder overleg met UEFA, een extra keeper inschrijven als je 2 geblesseerde keepers hebt. En volgens mij mag je wel een verzoek doen bij de UEFA om een additionele keeper in te schrijven in geval van blessures. Wat dan de redenen zijn om dat wel of niet te honoreren is denk ik beetje afhankelijk van de situatie. Is de eerste doelman geblesseerd bijvoorbeeld of is het de reserve. Is het vlak na het sluiten vna de inschrijvingstermijn gebeurd? Is men het neit doodleuk vergeten, maar waren er redenen voor hem sowieso niet in te schrijven maar had men dat anders wel gedaan (zoals in dit geval). Geen idee hoor, maar dat soort dingen kan ik me voorstellen dat meewegen in zo'n beslissing.

Al met al heel goed nieuws. Matheus maakt keepend een goede indruk. Zolang hij die rare Onana-capriolen een beetje achterwege laat.

+1/-0

Allemaal leuk en aardig, van die excentrieke goalies, maar deze gozer kost je nu dus in z'n derde wedstrijd (of zo) wel al een tegengoal met onnodig gekloot.

Doe mij maar gewoon een sobere doelman die balletjes eruit houdt en ze in gevaarlijke situaties gewoon wegrost. Als dit gedrag standaard is bij deze man, lekker terug doen naar Braga. Dan ga daar maar de clowneske kippenvanger uithangen.

+1/-0

Opzich kwam hij goed uit, alleen moet hij die bal weg peren naar voren ipv breed naar Mokio dacht ik met 2 tegenstanders in de buurt.
3-1 of 4-1 maakt dan ook niet meer uit.

+2/-0

Het is een domme fout, maar inderdaad liever in deze wedstrijd dan bij een 1-1 stand ofzo. Nu maakt het niet zoveel meer uit.

+1/-0

Als de koopoptie wordt gelicht, contractueel vastleggen dat zijn fratsen kunnen leiden tot ontslag. Misschien dat hij er dan mee kapt, want hij is op zich een prima keeper :B

+1/-0

s0lido schreef op 14 maart 2025 om 08:33:

Als de koopoptie wordt gelicht, contractueel vastleggen dat zijn fratsen kunnen leiden tot ontslag. Misschien dat hij er dan mee kapt, want hij is op zich een prima keeper :B

Haha ja precies. Iedere frats is maandsalaris inleveren.

+1/-0

Drie van dit soort rare acties in vier potjes is wel wat al te extreem. Het is ook pas 1 keer goed gegaan. Wel jammer dit, want verder maakt hij vooralsnog een goede indruk op me.

+1/-0

spelbos schreef op 13 maart 2025 om 21:58:

Opzich kwam hij goed uit, alleen moet hij die bal weg peren naar voren ipv breed naar Mokio dacht ik met 2 tegenstanders in de buurt.
3-1 of 4-1 maakt dan ook niet meer uit.

Hij doet het aanvankelijk goed, maar wil daarna te graag het voetballend oplossen. Geen idee of dat een te ver doorgedreven opdracht van de trainer is

+1/-0

thomas83 schreef op 14 maart 2025 om 20:12:

Drie van dit soort rare acties in vier potjes is wel wat al te extreem. Het is ook pas 1 keer goed gegaan. Wel jammer dit, want verder maakt hij vooralsnog een goede indruk op me.

Er is een reden dat Braga er geen problemen heeft zo'n ervaren man te verhuren. Denk dat dit in Noord-Portugal te vaak misgegaan is en dat men er vanaf wilde.

Heeft desondanks wel kwaliteiten en heeft ons ook echt wel geholpen, maar het blijft riskant.

+1/-1

Sowieso niet hem kopen. Als Pasveer ermee stopt of om een andere reden geen eerste doelman zal zijn komend seizoen, dan op zoek gaan naar een nieuwe eerste doelman. Ik had Ramaj nooit verkocht om vervolgens deze gast te huren.

+1/-0

Kiki schreef op 14 maart 2025 om 21:00:

Sowieso niet hem kopen. Als Pasveer ermee stopt of om een andere reden geen eerste doelman zal zijn komend seizoen, dan op zoek gaan naar een nieuwe eerste doelman. Ik had Ramaj nooit verkocht om vervolgens deze gast te huren.

De keeperspositie is komend transferwindow zo ongeveer de eerste prioriteit. Ik kan me toch niet voorstellen dat we Pasveer tot z'n 42e (!!!) handhaven. Wetende dat Gorter er geen kut van kan en de Jong Ajax-keepers er nog niet bepaald klaar voor zijn, moet je eigenlijk gewoon twee nieuwe keepers halen.

Ik had gehoopt dat Matheus de ervaren tweede keeper zou kunnen worden, maar die fratsen zitten me niet lekker. Je reservekeeper moet eigenlijk gewoon sober en degelijk zijn. Een type Cillessen. Hoeft geen geweldenaar te zijn, maar gewoon betrouwbaar. Matheus vind ik een risicofactor.

Ik opteer nog steeds voor een gozer als Van der Hart of Branderhorst als tweede keeper volgend seizoen. Die kun je gratis ophalen deze zomer. Ramaj als eerste keeper was prima geweest, maar dat station is gepasseerd. Dat houdt in dat er gewoon serieus geïnvesteerd moet worden in een kwaliteitskeeper. Die gozer van AZ zou wel een topaankoop zijn, geen idee of dat haalbaar is. Zullen wel een schandalig bedrag vragen, want: Ajax.

+1/-0

Sevic schreef op 14 maart 2025 om 22:18:

Kiki schreef op 14 maart 2025 om 21:00:

De keeperspositie is komend transferwindow zo ongeveer de eerste prioriteit. Ik kan me toch niet voorstellen dat we Pasveer tot z'n 42e (!!!) handhaven. Wetende dat Gorter er geen kut van kan en de Jong Ajax-keepers er nog niet bepaald klaar voor zijn, moet je eigenlijk gewoon twee nieuwe keepers halen.

Ik had gehoopt dat Matheus de ervaren tweede keeper zou kunnen worden, maar die fratsen zitten me niet lekker. Je reservekeeper moet eigenlijk gewoon sober en degelijk zijn. Een type Cillessen. Hoeft geen geweldenaar te zijn, maar gewoon betrouwbaar. Matheus vind ik een risicofactor.

Ik opteer nog steeds voor een gozer als Van der Hart of Branderhorst als tweede keeper volgend seizoen. Die kun je gratis ophalen deze zomer. Ramaj als eerste keeper was prima geweest, maar dat station is gepasseerd. Dat houdt in dat er gewoon serieus geïnvesteerd moet worden in een kwaliteitskeeper. Die gozer van AZ zou wel een topaankoop zijn, geen idee of dat haalbaar is. Zullen wel een schandalig bedrag vragen, want: Ajax.

Owusu-Oduro is geweldig. Een penalty killer ook nog eens. Ik zou hem als derde doelman meenemen naar het EK/WK. Grootste keeperstalent na Verbruggen.

Voorheen, toen Ramaj nog eerste doelman was bij ons, dus ergens vorig seizoen, zei ik dat Owusu-Oduro de enige doelman (van de Eredivisie) is wie Ramaj van mij mag vervangen.

Nu zitten we met een geblesseerde Pasveer en een huurling wie onbetrouwbaar is, met daarnaast Gorter wie nooit goed genoeg is geweest en jeugddoelmannen (Setford en Reverson) wie waarschijnlijk minder talent hebben dan Ramaj.

AZ zou hem niet aan ons (zomaar) verkopen. Ik denk dat het niet lang zal duren totdat een grote Europese club hem gaat overnemen.

Wij moeten (wat betreft komend seizoen) eigenlijk: Matheus niet kopen, Gorter verkopen en niet meer Pasveer als eerste doelman gaan zien vanwege blessuregevoeligheid en leeftijd. Setford en Reverson komen ook tekort. Hooguit eentje als derde doelman: hooguit! We hebben sowieso een nieuwe eerste doelman nodig en waarschijnlijk ook een tweede.

Van der Hart of Branderhorst? Uhm, goh... omdat ze 'gratis' zijn enzo... doe maar Branderhorst dan als tweede doelman als ik moest kiezen. Die doet het goed. Mickey maakt te veel fouten. Ooit dacht ik aan hem, vanwege een Ajax-verleden, maar ik ben niet bepaald onder de indruk van zijn kwaliteiten.

+1/-0

Het gaat wel erg snel van "direct halen" naar "stuur maar weer terug". Als hij met ietsje minder geldingsdrang speelt is het vooralsnog gewoon een goede keeper. Pasveer ligt er voorlopig nog uit, dus er is genoeg tijd om te kijken of hij goed genoeg is.

+2/-0

thomas83 schreef op 15 maart 2025 om 00:21:

Het gaat wel erg snel van "direct halen" naar "stuur maar weer terug". Als hij met ietsje minder geldingsdrang speelt is het vooralsnog gewoon een goede keeper. Pasveer ligt er voorlopig nog uit, dus er is genoeg tijd om te kijken of hij goed genoeg is.

Je weet dat meerdere mensen met verschillende opvattingen komen, of vergeet je dat soms?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Spelers » Matheus Lima Magalhães