Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Owen Wijndal

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 januari 2025 om 19:32:

Als iemand die absoluut geen fan is van Wijndal moet ik toegeven dat hij dit seizoen stiekem best goed loopt te spelen. Ook gister weer met twee uitstekende voorzetten op Akpom. Alleen in die wedstrijd in Spanje was hij slecht. En dat had een hoop te maken met die domme gele kaart die hij pakte. Daardoor kon hij minder fel verdedigen bij de tweede tegengoal.

Daarom is dit het moment om hem te verkopen. Er zal nu vast een leuke club voor hem te vinden zijn.

+1/-0

s0lido schreef op 06 januari 2025 om 22:34:

Daarom is dit het moment om hem te verkopen. Er zal nu vast een leuke club voor hem te vinden zijn.

Ik hoop het. Hij blijft natuurlijk wel een duurbetaalde speler die maar weinig minuten krijgt dit seizoen.

+1/-0

thomas83 schreef op 06 januari 2025 om 22:59:

Ik hoop het. Hij blijft natuurlijk wel een duurbetaalde speler die maar weinig minuten krijgt dit seizoen.

Ik zit er heel erg gemengd in wat betreft Wijndal. Aan de ene kant (en iets soortgelijks heb ik al vaker uiteengezet hier) kochten we met Wijndal:
- De aanvoerder van AZ
- Op 22-jarige leeftijd
- Die deel uitmaakte van de Oranje-selectie

Op papier is dat een uitstekende aankoop. Ik vond 10 miljoen voor een linksback te veel geld, maar goed, da's een andere discussie.

Het gekke is dat zo'n speler er vervolgens weinig van bakt en we een jaar later onder AZ eindigen. Die grotendeels met de selectie spelen waar hij dus de aanvoerder van was. En dan zou Wijndal niet goed genoeg zijn om mee te kunnen bij ons. Daar klopt dus iets niet.

Eens dat hij tegen Stuttgart echt prima speelde. Heb hem dit seizoen ook wel een aantal domme invalbeurten zien meemaken. Die wedstrijd in Spanje was niet de enige pot waarin hij slecht speelde. Heeft meer rare overtredingen gemaakt tijdens invalbeurten. Maar dat is al wel wat langer geleden inmiddels.

Kijk, als Farioli deze gozer aan het voetballen krijgt, dan zou dat top zijn. We hebben op Jetten na niet echt een linksback in Jong Ajax zitten, en die is 17. Ik zie zomaar gebeuren dat we Hato deze zomer kwijtraken (nog 3 jaar contract, maar als Kroes 40 miljoen of zo kan pakken, gaat ie dat doen denk ik), zou een hoop schelen als er dan niet direct een vervanger hoeft te komen, met Avila en Wijndal (en ook nog Baas en wellicht weer Sosa) in de gelederen.

De enige reden om hem nu goedkoop weg te doen (want 10 miljoen gaat niemand meer geven) is om per direct van dat salaris af te zijn. Maar ja, dan heb je ook geen reservelinksback meer.

+1/-0

Sevic schreef op 07 januari 2025 om 08:08:

thomas83 schreef op 06 januari 2025 om 22:59:

Ik zit er heel erg gemengd in wat betreft Wijndal. Aan de ene kant (en iets soortgelijks heb ik al vaker uiteengezet hier) kochten we met Wijndal:
- De aanvoerder van AZ
- Op 22-jarige leeftijd

Op papier is dat een uitstekende aankoop. Ik vond 10 miljoen voor een linksback te veel geld, maar goed, da's een andere discussie.

Het gekke is dat zo'n speler er vervolgens weinig van bakt en we een jaar later onder AZ eindigen. Die grotendeels met de selectie spelen waar hij dus de aanvoerder van was. En dan zou Wijndal niet goed genoeg zijn om mee te kunnen bij ons. Daar klopt dus iets niet.

Eens dat hij tegen Stuttgart echt prima speelde. Heb hem dit seizoen ook wel een aantal domme invalbeurten zien meemaken. Die wedstrijd in Spanje was niet de enige pot waarin hij slecht speelde. Heeft meer rare overtredingen gemaakt tijdens invalbeurten. Maar dat is al wel wat langer geleden inmiddels.

Kijk, als Farioli deze gozer aan het voetballen krijgt, dan zou dat top zijn. We hebben op Jetten na niet echt een linksback in Jong Ajax zitten, en die is 17. Ik zie zomaar gebeuren dat we Hato deze zomer kwijtraken (nog 3 jaar contract, maar als Kroes 40 miljoen of zo kan pakken, gaat ie dat doen denk ik), zou een hoop schelen als er dan niet direct een vervanger hoeft te komen, met Avila en Wijndal (en ook nog Baas en wellicht weer Sosa) in de gelederen.

De enige reden om hem nu goedkoop weg te doen (want 10 miljoen gaat niemand meer geven) is om per direct van dat salaris af te zijn. Maar ja, dan heb je ook geen reservelinksback meer.

Naar mijn mening moet je eigenlijk 2 taktische varianten hebben. Eentje die vooral via het centrum gaat, met inverted backs (Hato en Rensch), veel beweging (Fitz-Jim, Traore etc.) en Brobbey in de spits. De andere is dan meer het klassieke Ajax over de zijkanten met een iets behoudender middenveld, aanvallende backs (Wijndal / Sosa en Gaaei), jongens die een voorzet kunnen geven (Berghuis) en een afwerker op 10 (Klaassen). En uiteraard Weghorst in de spits.

Een speler als Wijndal zou in de 2e variant erg nuttig kunnen zijn. Het valt mij de laatste tijd lichtelijk tegen hoe Farioli de synergieen rond spelers regelt. Bijvoorbeeld Weghorst in de spits in een soort van 3232 systeem met bijna niemand die een voorzet heeft. Zo haal je niet het optimale uit de selectie.

+1/-0

Sevic schreef op 07 januari 2025 om 08:08:

- De aanvoerder van AZ
- Op 22-jarige leeftijd

Een uitstekende aankoop zou ik hem niet willen noemen. Wel een best logische, maar te veel van dat soort iets te voor de hand liggende aankopen zijn ook niet goed. Uiteindelijk vind ik Wijndal alleen aanvallend echt een goede back. Verdedigen kan hij niet. Ik vind hem op zich ook niet heel bijzonder aan de bal. Hij moet het echt hebben van opkomen en voorzetten geven. Dat werkte bij AZ goed omdat hij met Karlsson een type voor hem had dat hem in zijn kracht liet spelen.

Als hij een derde verdiende van wat hij nu aan salaris ontvangt dan zou ik hem misschien behouden als stand-in. Daar is hij nu wel echt te duur voor. Wat mij betreft gaat Baas wat vaker op die plek spelen als Hato niet inzetbaar is. Links centraal heb je immers ook nog Kaplan en eventueel Avila, die allebei betere verdedigers zijn (als Baas aan de bal niet bovengemiddeld is voegt hij op die positie niet per se heel veel toe). Of Avila ook als inverted back kan spelen weet ik niet.

+1/-0

Ik ben op zich wel benieuwd hoe Baas het zou doen als linksback. Wijndal was niet per se een logische aankoop. Hij speelde voor AZ, flopte in Oranje en kostte 10 miljoen euro.

+1/-0

Ik zou hem de 2e helft van het seizoen nog achter de hand houden omdat ik denk dat hij steeds meer speeltijd gaat krijgen onder Farioli en hij durft sneller een bal voor te geven dan menigeen aan de linkerflank.

+1/-0

spelbos schreef op 08 januari 2025 om 12:15:

Ik zou hem de 2e helft van het seizoen nog achter de hand houden omdat ik denk dat hij steeds meer speeltijd gaat krijgen onder Farioli en hij durft sneller een bal voor te geven dan menigeen aan de linkerflank.

Owen is onze enige echte linksback, dus dat merk je dan ook. Ik zou hem ook meer speeltijd geven zolang het goed gaat.

+1/-0

Leganes zou hem willen huren voor een som van 1M. Neem aan dat dat tot de rest van het seizoen is.

Van deel uitmakend van de beste linkerkant van Europa naar degradatievoetbal in Spanje is ook wel een stap. Owen zelf zou dan ook twijfelen volgens het verhaal.

+1/-0

ElSimao2 schreef op 08 januari 2025 om 14:49:

Leganes zou hem willen huren voor een som van 1M. Neem aan dat dat tot de rest van het seizoen is.

Van deel uitmakend van de beste linkerkant van Europa naar degradatievoetbal in Spanje is ook wel een stap. Owen zelf zou dan ook twijfelen volgens het verhaal.

Huren voor een miljoen euro; klinkt wel iets om op in te gaan.

+1/-0

Ik vraag me af wie ze dan als de stand-in van Hato zien. Als dat Baas is dan is het gewoon een prima deal om Wijndal te verhuren, ook sportief.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Spelers » Owen Wijndal