Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Vak: -
Forumreacties: 3.304
Reg.: 14 december 2005
Favoriete opstelling: geen
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 21 oktober 2024 om 12:48:
Je ziet gewoon dat hij wat brengt, maar eigenlijk is het gewoon een Feyenoordvoetballer toch? Hard werken, sleuren. Oorlog maken.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.393
Reg.: 25 april 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Waarom nemen zoveel mensen aan dat hij alleen maar invaller zou kunnen zijn? Hij speelde gister niet als een breekijzer voor de lange ballen of zo. Als aanspeelpunt was hij ook gewoon prima. Hij zet twee keer een aanval op die best wel een goal op hadden mogen leveren. Ik vind hem gewoon een redelijk complete spits. Alleen voor countervoetbal zou ik hem niet gebruiken. Daar heeft hij de snelheid niet voor.
Het zou leuk zijn als hij iets meer verfijnd zou zijn, maar het is ook weer niet zo dat hij steeds ruzie met de bal heeft. Ik vind het minstens zo belangrijk dat een spits ook persoonlijkheid heeft. Wat dat betreft steekt Weghorst ver boven Brobbey en Akpom uit. Hij laat zich echt gelden en is altijd scherp, laat zich ook niet afbluffen door tegenstanders en eist ballen op. Hij weet ook heel goed wat hij wel en niet kan.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 282
Reg.: 14 mei 2024
Forumreacties: 3.747
Reg.: 8 augustus 2001
Ik vond hem best nuttig spelen. Bij die kaats vraag ik me af of het alleen aan Weghorst lag. Het is niet de eerste keer dat je een counter tegen krijgt nadat de bal zo langs Fitz-Jim vliegt. Het kan ook aan een overenthousiaste Fitz-Jim of gebrekkige communicatie hebben gelegen. Weghorst was vooral heel ongelukkig toen hij bij die enorme kans na rust uitgleed. Hato kon die bal op hem nog wel geven geloof ik.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.413
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Bjorn121 schreef op 10 november 2024 om 15:57:
Het helpt ook niet dat hij daar bij de 2-1 zo lullig de bal weggeeft. In dit soort wedstrijden heb je gewoon meer aan Brobbey, die kan tenminste een bal bijhouden en de combinatie aangaan.
Hij was toch echt een veel beter aanspeelpunt dan Brobbey hoor. Wie is het die Akpom in de negende minuut voor de keeper zet? Die pass in de 17e minuut is als daar onder normale omstandigheden een snelle buitenspeler staat ook een serieuze kans. In de 34ste minuut is hij een goed aanspeelpunt voor Rensch, die hij hem misschien beter terug had kunnen geven. In de 54ste minuut legt hij hem prima neer voor Taylor. Idem bij beide goals. In tegenstelling tot Brobbey kan je hem ook door de lucht aanspelen. Hij heeft ook meer duels gewonnen dan Brobbey vandaag.
Weghorst gaf na afloop van de wedstrijd tegen Twente aan dat hij moeite heeft met het roulatiesysteem van Farioli.
Begrijpelijk of niet maar we moeten het hebben van de eenheid en de teamgeest. Dit soort negatieve opmerkingen kunnen we allerminst gebruiken. Ik heb hem er an sich graag bij, maar ik denk dat het goed is om hem binnenskamers duidelijk te maken dat als het hem niet bevalt hij op kan lazeren. Het teamproces gaat voor een technisch gemankeerd individu.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 15:00:
Weghorst gaf na afloop van de wedstrijd tegen Twente aan dat hij moeite heeft met het roulatiesysteem van Farioli.
Begrijpelijk of niet maar we moeten het hebben van de eenheid en de teamgeest. Dit soort negatieve opmerkingen kunnen we allerminst gebruiken. Ik heb hem er an sich graag bij, maar ik denk dat het goed is om hem binnenskamers duidelijk te maken dat als het hem niet bevalt hij op kan lazeren. Het teamproces gaat voor een technisch gemankeerd individu.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 11 november 2024 om 15:36:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 15:00:
Het roulatiesysteem van Farioli zorgt ervoor dat we nu niet net als PSV 5 of 6 basisspelers missen met uiteenlopende blessures. En zelfs ondanks dat roulatiesysteem zie je nu al spierblessures ontstaan bij diverse spelers, waaronder Godts. Ook net de positie waar we zo'n blessure niet kunnen gebruiken.
Dat zo'n Weghorst dan voor de camera gaat staan en die werkwijze in twijfel trekt, is inderdaad problematisch. Farioli vertelt ook niet voor de camera dat Weghorst die bal voorafgaand aan de 2-1 niet zo kinderlijk eenvoudig moet inleveren. Dat doe je binnenskamers - beschaafd en zoals het hoort.
Weghorst is juist een echte teamspeler die zich altijd een slag in de rondte werkt voor zijn teamgenoten. En hij zegt letterlijk in hetzelfde interview dat Farioli zijn aanpak werkt en dat het teambelang boven alles gaat. Iedere voetballer wil altijd alles spelen, andere spelers hebben in andere bewoordingen iets vergelijkbaars gezegd. Dit is echt drama om niets.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 november 2024 om 20:17:
Weghorst is juist een echte teamspeler die zich altijd een slag in de rondte werkt voor zijn teamgenoten. En hij zegt letterlijk in hetzelfde interview dat Farioli zijn aanpak werkt en dat het teambelang boven alles gaat. Iedere voetballer wil altijd alles spelen, andere spelers hebben in andere bewoordingen iets vergelijkbaars gezegd. Dit is echt drama om niets.
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 22:42:
Je kunt hard werken op het veld maar dat heeft vrij weinig te maken met iemand's attitude ten aanzien van het wel of niet spelen.
Weghorst heeft een bepaalde naam betreft zijn attitude ten aanzien van wel of niet spelen. Als je dan iets zegt als: "Dit (het bankzitten) is niet hoe ik hier kom, dat moge duidelijk zijn." dan vind ik dat al redelijk op het randje. Het wekt een beetje de suggestie alsof hem een basisplaats beloofd is ofzo.
Liever heb ik dat hij iets zegt als: "Uiteraard wil ik het liefst alles spelen, maar het is aan mij om de trainer daarvan te overtuigen."
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 11 november 2024 om 23:56:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 11 november 2024 om 22:42:
Je kunt hard werken op het veld maar dat heeft vrij weinig te maken met iemand's attitude ten aanzien van het wel of niet spelen.
Weghorst heeft een bepaalde naam betreft zijn attitude ten aanzien van wel of niet spelen. Als je dan iets zegt als: "Dit (het bankzitten) is niet hoe ik hier kom, dat moge duidelijk zijn." dan vind ik dat al redelijk op het randje. Het wekt een beetje de suggestie alsof hem een basisplaats beloofd is ofzo.
Liever heb ik dat hij iets zegt als: "Uiteraard wil ik het liefst alles spelen, maar het is aan mij om de trainer daarvan te overtuigen."
Jij wil spelers bij Ajax zien die er wel tevreden mee zijn als ze op de bank zitten? Dit soort honger moeten spelers juist hebben. Je doet nu net alsof hij de coach loopt te ondermijnen met zijn uitspraken, terwijl hij juist zegt zich volledig naar het team te schikken. En vooralsnog maakt hij die woorden op het veld waar. Wie weet gaat hij later wel muiten, maar vooralsnog is daar helemaal niets van te zien.
Forumreacties: 285
Reg.: 22 september 2023
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 12 november 2024 om 09:11:
Dat bijbel gedoe voor de wedstrijd ben ik persoonlijk een beetje allergisch voor. Dit komt misschien omdat ik totaal niet gelovig ben opgevoed, maar ik vind het echt afschuwelijk. Doe nu maar gewoon je ding op en in het veld, i.p.v. al dat theater eromheen.
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.743
Reg.: 19 november 2001
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 12 november 2024 om 00:47:
Ik ben het met je eens dat je spelers wil zien die alles willen spelen. De vraag is alleen hoe een speler ermee omgaat als dat een keer niet het geval is. Vooraf riepen velen dat Weghorst wel eens problematisch kon worden in zon situatie en dan vind ik dit interview borderline negatief qua toon. Zeggen dat het duidelijk is dat je hiervoor niet naar Amsterdam gekomen bent roept de vraag op wat ie dan gaat doen als het niet verandert. Gaat ie dan muiten? Wat zoveel mensen verwachtten?
Zou ie nogmaals gewoon zeggen: "Ik wil inderdaad alles spelen, dus is het aan mij om nog harder te werken en nog meer te brengen zodat de trainer niet meer om mij heen kan" is het gewoon prima en kraait er geen haan naar.
Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2
Ajax Forum » Spelers » Wout Weghorst