Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Spelers » Wout Weghorst

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Vanaf vandaag is hij officieel speler van Ajax.
Wat kan hij toevoegen aan dit Ajax?
Met zijn instelling is niks mis, drive is iets wat het trage besluiteloze Ajax van nu wel kan gebruiken.
Ik ben benieuwd of hij met die goede instelling en neusje voor de goal zijn technisch tekort kan verbloemen en zich staande kan houden.
Welkom Wout.

 

+1/-0

Het is Kroes niet gelukt om Akpom nog te verkopen. Desondanks Weghorst binnengehaald. Nu zit je met vier spitsen in je selectie, waarbij ik Traoré dan maar niet meetel als spits, ondanks dat die er al wel speelde. Laten we zeggen dat we 4,5 spits hebben.

Even een citaat van Kroes uit november 2023:

"De afgelopen twee transferperiodes waren de slechtste uit de geschiedenis van de club. Vier linksbacks! Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er weet van had gehad. Vier linkerverdedigers. Het is echt verschrikkelijk."

Ik neem aan dat Kroes dus dit weekend zijn ontslag indient?

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 31 augustus 2024 om 09:49:

Het is Kroes niet gelukt om Akpom nog te verkopen. Desondanks Weghorst binnengehaald. Nu zit je met vier spitsen in je selectie, waarbij ik Traoré dan maar niet meetel als spits, ondanks dat die er al wel speelde. Laten we zeggen dat we 4,5 spits hebben.

Even een citaat van Kroes uit november 2023:

"De afgelopen twee transferperiodes waren de slechtste uit de geschiedenis van de club. Vier linksbacks! Ik had mensen een klap in hun nek gegeven als ik er weet van had gehad. Vier linkerverdedigers. Het is echt verschrikkelijk."

Ik neem aan dat Kroes dus dit weekend zijn ontslag indient?



Dat citaat over die 4 linksbacks was niet eens heel zuiver. Sosa, Wijndal, ASE en Avila waren dat als ik me niet vergis. Nou, Wijndal en ASE werden verhuurd en Avila wilde niet als lb spelen.

Om nog even een slag om de arm te houden, Akpom zou misschien nog verhuurd kunnen worden aan een club in Griekenland ofzo. Maar verkoop zit er denk ik niet meer in inderdaad.

Beetje Kroes in een notendop, grote bek en geen genade voor mensen om het zelf zo mogelijk nog slechter te doen.

 

+3/-0

Ik vond het een beetje beschamend met hoeveel enthousiasme en egards deze speler werd ontvangen in de ArenA toen hij even op dat scherm voorbij kwam afgelopen donderdag. Er werd gereageerd alsof Jezus van Nazareth in hoogsteigen persoon was neergedaald uit de hemel om bij ons in de spits te komen spelen.

Kijk, ik snap dat er wat jong volk in het stadion zit die Weghorst zien als die gozer die het Nederlands elftal nu al een aantal keer uit de brand hielp, en dat je daar enthousiast van wordt. Maar we kennen toch ook allemaal de Ajaxhistorie? De spitsen als Van Basten, Pettersson, Kluivert, Kanu, Arveladze? Ik begrijp dat niet iedereen die nu in het stadion zit die spelers heeft zien spelen, maar dan toch wel spitsen als Zlatan, Suarez, Dolberg, Tadic nota bene? Dan begrijp je als Ajacied toch dat 'wij' gedijen bij technisch begaafde, getalenteerde spitsen?

Waarom ben je dan zo uitzinnig over een a-technische houthakker?

Kijk, ik hoop dat Wout er 30 inknalt en ons naar de CL loodst, want zodra hij dat witte shirt met de rode baan aantrekt, gun ik hem en ons het allerbeste. Maar wat er donderdag gebeurde vond ik een beetje treurig, eigenlijk. Laten we wel waardig blijven naar onze clubcultuur en naar onszelf.

 

+7/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 september 2024 om 16:14:

Ik vond het een beetje beschamend met hoeveel enthousiasme en egards deze speler werd ontvangen in de ArenA toen hij even op dat scherm voorbij kwam afgelopen donderdag. Er werd gereageerd alsof Jezus van Nazareth in hoogsteigen persoon was neergedaald uit de hemel om bij ons in de spits te komen spelen.

Kijk, ik snap dat er wat jong volk in het stadion zit die Weghorst zien als die gozer die het Nederlands elftal nu al een aantal keer uit de brand hielp, en dat je daar enthousiast van wordt. Maar we kennen toch ook allemaal de Ajaxhistorie? De spitsen als Van Basten, Pettersson, Kluivert, Kanu, Arveladze? Ik begrijp dat niet iedereen die nu in het stadion zit die spelers heeft zien spelen, maar dan toch wel spitsen als Zlatan, Suarez, Dolberg, Tadic nota bene? Dan begrijp je als Ajacied toch dat 'wij' gedijen bij technisch begaafde, getalenteerde spitsen?

Waarom ben je dan zo uitzinnig over een a-technische houthakker?

Kijk, ik hoop dat Wout er 30 inknalt en ons naar de CL loodst, want zodra hij dat witte shirt met de rode baan aantrekt, gun ik hem en ons het allerbeste. Maar wat er donderdag gebeurde vond ik een beetje treurig, eigenlijk. Laten we wel waardig blijven naar onze clubcultuur en naar onszelf.



Hahaha, hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Laatst zag ik "Kokkie" zijn droombeeld van Ajax beschrijven:

"Nou, en dan Berghuis rechts, en Ziyech daarachter en dan Weghorst in de punt. Oh, oh , oh"

Weet nog dat ik me toen ook afvroeg wat mensen bezielt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 01 september 2024 om 16:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 01 september 2024 om 16:14:

Ik vond het een beetje beschamend met hoeveel enthousiasme en egards deze speler werd ontvangen in de ArenA toen hij even op dat scherm voorbij kwam afgelopen donderdag. Er werd gereageerd alsof Jezus van Nazareth in hoogsteigen persoon was neergedaald uit de hemel om bij ons in de spits te komen spelen.

Kijk, ik snap dat er wat jong volk in het stadion zit die Weghorst zien als die gozer die het Nederlands elftal nu al een aantal keer uit de brand hielp, en dat je daar enthousiast van wordt. Maar we kennen toch ook allemaal de Ajaxhistorie? De spitsen als Van Basten, Pettersson, Kluivert, Kanu, Arveladze? Ik begrijp dat niet iedereen die nu in het stadion zit die spelers heeft zien spelen, maar dan toch wel spitsen als Zlatan, Suarez, Dolberg, Tadic nota bene? Dan begrijp je als Ajacied toch dat 'wij' gedijen bij technisch begaafde, getalenteerde spitsen?

Waarom ben je dan zo uitzinnig over een a-technische houthakker?

Kijk, ik hoop dat Wout er 30 inknalt en ons naar de CL loodst, want zodra hij dat witte shirt met de rode baan aantrekt, gun ik hem en ons het allerbeste. Maar wat er donderdag gebeurde vond ik een beetje treurig, eigenlijk. Laten we wel waardig blijven naar onze clubcultuur en naar onszelf.



Hahaha, hier kan ik me helemaal bij aansluiten.

Laatst zag ik "Kokkie" zijn droombeeld van Ajax beschrijven:

"Nou, en dan Berghuis rechts, en Ziyech daarachter en dan Weghorst in de punt. Oh, oh , oh"

Weet nog dat ik me toen ook afvroeg wat mensen bezielt.


Ging dat niet toevallig over Lucky Ajax? :denk

 

+2/-0

Mijn grootste kritiek op deze aankoop is dat hij de enige aankoop is met een transferbedrag, terwijl de rest vrije transfers en huurdeals zijn. De kritiek hier is dat we de hele zomer eerst moeten verkopen om te kunnen kopen. Om dan juist Weghorst te halen, terwijl we al volledig voorzien zijn wat betreft spitsen, vind ik duiden op wanbeleid. Dat uitgerekend ons talent Vos hiervoor nog snel verkocht moest worden, om nét dit te kunnen financiëren maakte het van kwaad tot erger. Als Akpom werd verkocht, dan viel er tenminste nog wat voor te zeggen om Weghorst te halen. Nu heb je Vos opgeofferd om een spits te halen die je niet nodig had en onbreken op andere posities nog altijd het nodige kwaliteit.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 05 september 2024 om 13:08:

Mijn grootste kritiek op deze aankoop is dat hij de enige aankoop is met een transferbedrag, terwijl de rest vrije transfers en huurdeals zijn. De kritiek hier is dat we de hele zomer eerst moeten verkopen om te kunnen kopen. Om dan juist Weghorst te halen, terwijl we al volledig voorzien zijn wat betreft spitsen, vind ik duiden op wanbeleid. Dat uitgerekend ons talent Vos hiervoor nog snel verkocht moest worden, om nét dit te kunnen financiëren maakte het van kwaad tot erger. Als Akpom werd verkocht, dan viel er tenminste nog wat voor te zeggen om Weghorst te halen. Nu heb je Vos opgeofferd om een spits te halen die je niet nodig had en onbreken op andere posities nog altijd het nodige kwaliteit.


Ja, dit is het (kwalijke) verhaal. Vos moest eruit want die miljoenen waren nodig voor Weghorst.

Later is er bij Vos een verhaaltje bedacht (zie diens topic) waarom hij verkocht is. Maar dat verhaal slaat nergens op. Er wordt ineens een blessure verzonnen en er wordt gezegd dat hij niet doorbrak, terwijl al zijn leeftijdsgenoten nog in JA zitten en konden blijven.

Ik vind dit één van de meest schandalige aankopen uit de recente clubgeschiedenis.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Spelers » Wout Weghorst