Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.187
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: 4-3-3
Man van de Wedstrijd Ajax-Maccabi Tel-Aviv FC: -
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 04 oktober 2023 om 19:09:
Rulli is over het algemeen gewoon een goede en betrouwbare keeper, en als iedereen fit is hij duidelijk de eerste man op dit moment. Vooral aan de bal toont hij grote meerwaarde. Ramaj moet zich eerst nog bewijzen. Jammer dat hij die kans nog niet krijgt. Gorter schrijf ik overigens nog niet af. Hij is voor een keeper nog steeds best jong. Ik zou hem gewoon weer verhuren en ervaring op laten doen.
Forumreacties: 281
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: geen
We hebben niet echt een keeper die op belangrijke momenten punten pakt. Het zijn allemaal prima keepers, maar precies wat Derk Johanssen ook zegt, geen keepers die echt een verschil maken. Hij pakt de ballen die hij moet pakken, maar zal niet snel het verschil maken.
In mijn ogen ligt het probleem in onze verdediging en wellicht de communicatie met de keeper. Sutalo, Avila, Rensch, Hato. Daarmee staat een te jong en onervaren verdediging voor de keeper. Sutalo en Avila zijn niet de gewenste versterkingen die we nodig hebben.
Sutalo is categorie Gorter. Pakt ballen die hij moet pakken, maar geen bijzondere ballen, wat je wel verwacht van iemand van 20 mil.
Forumreacties: 2.880
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 06 oktober 2023 om 08:56:
Rulli is over het algemeen gewoon een goede en betrouwbare keeper, en als iedereen fit is hij duidelijk de eerste man op dit moment. Vooral aan de bal toont hij grote meerwaarde. Ramaj moet zich eerst nog bewijzen. Jammer dat hij die kans nog niet krijgt. Gorter schrijf ik overigens nog niet af. Hij is voor een keeper nog steeds best jong. Ik zou hem gewoon weer verhuren en ervaring op laten doen.
Rulli heeft 0 punten gepakt in het afgelopen half jaar. Hij pakt de ballen die hij moet pakken, maar geen bijzondere ballen. Aan de bal zie ik hem echt 0 meerwaarde hebben. Ik zie het gewoon niet. Het is een prima doelman, maar gewoon eentje in de categorie Lobont, Vermeer. Keeper, vangt ballen, soms ook niet. Win je de oorlog niet mee.
Gorter ook niet trouwens, Pasveer ook niet trouwens, en Ramaj heb ik wel twijfels bij gezien de kwaliteiten van de andere aankopen van Mislintat. Ik heb het idee dat er niet zoveel verschil is tussen Gorter en Ramaj, dan kies ik voor de Nederlander.
We hebben 4 keepers die potentieel eerste keeper kunnen zijn en geen van allen zijn de echt van de categorie Onana.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.069
Reg.: 19 maart 2003
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 oktober 2023 om 09:16:
We hebben niet echt een keeper die op belangrijke momenten punten pakt. Het zijn allemaal prima keepers, maar precies wat Derk Johanssen ook zegt, geen keepers die echt een verschil maken. Hij pakt de ballen die hij moet pakken, maar zal niet snel het verschil maken.
In mijn ogen ligt het probleem in onze verdediging en wellicht de communicatie met de keeper. Sutalo, Avila, Rensch, Hato. Daarmee staat een te jong en onervaren verdediging voor de keeper. Sutalo en Avila zijn niet de gewenste versterkingen die we nodig hebben.
Sutalo is categorie Gorter. Pakt ballen die hij moet pakken, maar geen bijzondere ballen, wat je wel verwacht van iemand van 20 mil.
Uit: Dordrecht
Forumreacties: 4.373
Reg.: 25 april 2004
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 06 oktober 2023 om 08:56:
Rulli heeft 0 punten gepakt in het afgelopen half jaar. Hij pakt de ballen die hij moet pakken, maar geen bijzondere ballen. Aan de bal zie ik hem echt 0 meerwaarde hebben. Ik zie het gewoon niet. Het is een prima doelman, maar gewoon eentje in de categorie Lobont, Vermeer. Keeper, vangt ballen, soms ook niet. Win je de oorlog niet mee.
Gorter ook niet trouwens, Pasveer ook niet trouwens, en Ramaj heb ik wel twijfels bij gezien de kwaliteiten van de andere aankopen van Mislintat. Ik heb het idee dat er niet zoveel verschil is tussen Gorter en Ramaj, dan kies ik voor de Nederlander.
We hebben 4 keepers die potentieel eerste keeper kunnen zijn en geen van allen zijn de echt van de categorie Onana.
Forumreacties: 2.464
Reg.: 21 januari 2021
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 oktober 2023 om 23:08:
Gorter heeft nu al meer tegengoals veroorzaakt dan Rulli in 25 wedstrijden. Ik zie niet in hoe hij het in zijn periode nog beter kan doen dan Rulli.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 oktober 2023 om 19:41:
Ik kan me ook niet herinneren dat iemand dat heeft gezegd. Rulli was duidelijk de eerste keuze toen hij ineens geblesseerd raakte. Gorter is nog erg onervaren; dat is een duidelijk en groot verschil tussen deze twee.
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 07 oktober 2023 om 23:40:
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 07 oktober 2023 om 19:41:
Ik kan me ook niet herinneren dat iemand dat heeft gezegd. Rulli was duidelijk de eerste keuze toen hij ineens geblesseerd raakte. Gorter is nog erg onervaren; dat is een duidelijk en groot verschil tussen deze twee.
Jij zegt dat je Rulli zou verkopen als voor januari Gorter niet onderdoet voor hem. Ik zie alleen niet hoe dat in godsnaam nog mogelijk zou zijn na al die goals die Gorter heeft weggegeven. Daar kan Gorter niet meer voor compenseren.
Je zou misschien nog wel kunnen zeggen dat je Gorter zou kunnen laten staan als deze over een langere periode vorm heeft getoond op het moment dat Rulli weer helemaal terug is. Maar dan nog zou ik Rulli niet zo snel van de hand doen, anders kom je met twee jonge keepers en een 40-jarige te zitten, ook niet echt ideaal.
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 08 oktober 2023 om 00:23:
Je moet vooruit kijken, niet achteruit. Gorter is pas net begonnen. Als Gorter groei laat zien en op een dag betrouwbaar is geworden, dan is dat waar je hem op gaat beoordelen.
Forumreacties: 3.654
Reg.: 10 juli 2003
Forumreacties: 2.880
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:Quido schreef op 08 oktober 2023 om 23:05:
Logisch dat ie Steijn verdedigt; mocht die eruit gestuurd worden - waarom gebeurt dat niet!? - dan houdt het snel op voor Gorter.
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 09 oktober 2023 om 00:28:
Logisch dat ie Steijn verdedigt; mocht die eruit gestuurd worden - waarom gebeurt dat niet!? - dan houdt het snel op voor Gorter.
Dat geldt wel voor meerderen. Bergwijn verdedigt hem ook, waarschijnlijk omdat hij ook wel weet dat hij kan fluiten naar het aanvoerdersschap onder vrijwel iedere andere coach.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 51
Reg.: 13 september 2022
Uit: Back in the room.....
Vak: 122
Forumreacties: 11.166
Reg.: 10 juli 2002
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 06 oktober 2023 om 09:16:
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.393
Reg.: 16 augustus 2007
Gorter schijnt naar Heerenveen te vertrekken, en Noppert zou dan van Heerenveen naar Ajax komen.
Als tweede keeper vind ik dat eigenlijk een prima oplossing. Gorter vond ik een paar jaar terug wel een begrijpelijke aankoop, maar het is er niet uit gekomen. Nu zit hij maar wat te verpieteren als derde/vierde keeper. Ga dan maar voor een basisplek bij Heerenveen.
Noppert is niks als eerste keeper, maar op het bankje niet zo verkeerd. Dit alles wel op voorwaarde dat Ramaj op termijn 'gewoon' eerste keeper wordt. Dan heb je een veelbelovende jonge keeper als eerste doelman, een ervaren Eredivisiekeeper als reserve en een jong talent (Setford) als derde doelman.
Als ze echter Ramaj verpatsen, waarna Pasveer met pensioen gaat, zit je over 9 maanden zomaar met Noppert als eerste doelman. Daar moet ik dan weer niet aan denken.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2024 om 11:21:
Gorter schijnt naar Heerenveen te vertrekken, en Noppert zou dan van Heerenveen naar Ajax komen.
Als tweede keeper vind ik dat eigenlijk een prima oplossing. Gorter vond ik een paar jaar terug wel een begrijpelijke aankoop, maar het is er niet uit gekomen. Nu zit hij maar wat te verpieteren als derde/vierde keeper. Ga dan maar voor een basisplek bij Heerenveen.
Noppert is niks als eerste keeper, maar op het bankje niet zo verkeerd. Dit alles wel op voorwaarde dat Ramaj op termijn 'gewoon' eerste keeper wordt. Dan heb je een veelbelovende jonge keeper als eerste doelman, een ervaren Eredivisiekeeper als reserve en een jong talent (Setford) als derde doelman.
Als ze echter Ramaj verpatsen, waarna Pasveer met pensioen gaat, zit je over 9 maanden zomaar met Noppert als eerste doelman. Daar moet ik dan weer niet aan denken.
Uit: Nijmegen
Forumreacties: 1.393
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:Kiki schreef op 21 augustus 2024 om 12:39:
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 21 augustus 2024 om 11:21:
Noppert wordt juist gehaald vanwege het aanstaande verkoop van Ramaj. Dacht je dat Ramaj derde keeper achter Pasveer en Noppert zou worden? Waar is de logica in dat?
Uit: Antwerpen-Wilrijk
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 2.932
Reg.: 23 juli 2002
Dat Ramaj willen verkopen is weer zon hersenspinsel van Kroesen absoluut niet op sportieve redenen gebaseerd. Hoort wat mij betreft ook gewoon in de basis te staan en dan heb je in pasveer een prima 2e keeper.
Als ze Gorter 1 op 1 inruilen voor Noppert die dan ook gewoon 3e keeper gaat worden is het wat mij betreft prima maar dat is het plan natuurlijk helemaal niet.
Situatie Ramaj laat gewon zien dat Kroes ongeschikt is. Heeft 5 miljoen gekost met een contract tot 2028 dus kan nooit voor veel afschrijving in de boeken staan, heeft ook een salaris van maar 500-600k dus daar zit de winst ook niet in.
Heeft op transfermarkt een marktwaarde van 18M. Lijkt me sterk dat Kroes erin gaat slagen nu 18m+ te incasseren. Dus die gaat hem dan weer zwaar onder de prijs verkopen of verhuren met koopoptie.
Rammelt aan alle kanten, enige reden die dan overblijft is dat het een 'Mislintatje is' en doe wil hij allemaal weg hebben.
Enige reden Ramaj nu te verkopen is als er een niet te weigeren bod binnen komt. Is ook ng maar 22 dus zit nog alle groeimarge in.
Ajax Forum » Spelers » Jay Gorter