Forumreacties: 5.907
Reg.: 3 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd Ajax-sc Heerenveen: -
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 17 augustus 2026 om 14:40:
Daarnaast creëer je dan dus ook automatisch ruimte voor het echte talent; Ouazane.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.820
Reg.: 16 augustus 2007
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 augustus 2026 om 14:35:
open/sluit de onderstaande quote:
Hier zijn gewoon cijfers van, mijn beste. Vorig Eredivisieseizoen had Berghuis 10.6x "lost possession" en Gloukh slechts 9.5x. Het is dus weer eens incorrect wat je zegt.
Daarnaast zette Gloukh veel meer contributies tegenover dat balverlies dan Berghuis en ook nog eens op belangrijker momenten.
https://www.sofascore.com/football/player/oscar-gloukh/1155158#tab:seasonlink
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 17 augustus 2026 om 12:50:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 augustus 2026 om 12:14:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 17 augustus 2026 om 12:04:
open/sluit de onderstaande quote:Mie Toe schreef op 17 augustus 2026 om 11:36:
Trainers kiezen steeds weer voor stabiliteit, maar die brengen Klaassen en Berghuis niet. Vooral Klaassen is een invaller, geen basiskracht, laat staan een aanvoerder. Grim deed het heel eventjes anders, maar werd toen nerveus en gooide alles elke week om.
Er moet een nieuw fundament gecreëerd worden, en eigenlijk had Míchel daar deze voorbereiding al mee moeten beginnen. Er zijn genoeg redenen aan te voeren waarom hij dat niet heeft gedaan (wisselingen in de selectie, fitheid spelers, geen goede 6), maar binnenkort is dat geen excuus meer, en als er dan nog steeds geen transitie naar een nieuwe vastigheid is, dan wordt het een herhaling van zetten.
Daarom is Klaassen (en in mindere mate Berghuis) voor mij een lakmoesproef. Zolang hij in de basis opgesteld wordt, gaat het niet beter worden.
Dat is lekker makkelijk ja. Alles ophangen aan Berghuis en Klaassen. Als het goed gaat, dan ligt het aan de anderen. Als het slecht gaat, dan is het omdat Berghuis en Klaassen waren opgesteld. Zo heb je altijd gelijk!
Berghuis heeft vorig jaar 3x gescoord tegen een dramatisch Heracles, 2 assists gegeven tegen Telstar en 1x gescoord tegen Sparta.
Is dat voldoende volgens jou?
Ik heb al meermaals gezegd dat Berghuis vorig jaar onvoldoende gepresteerd heeft. Heeft hij zelf ook erkend. We hebben alleen geen betere. Daarnaast is hij veel geblesseerd geweest waardoor hij nooit in een goed ritme is gekomen (maar dat is uiteindelijk ook zijn verantwoordelijkheid natuurlijk).
Verder is het ook grappig dat er voor allerlei andere spelers die wel positief benaderd worden continue het excuus gemaakt wordt dat zij met achenebbisj trainers hebben moeten werken en dat ze daarom niet uit de verf komen. Maar gek genoeg is dit voor een speler als Berghuis (en Klaassen dus) nooit van toepassing? Dan ligt het allemaal aan hun.
Fantastische dubbele standaard.
Ik beoordeel gewoon wat ik zie. Ik heb zelfs een opstelling in het TD-topic gemaakt waar ik als TD naartoe zou werken en die opstelling betreft geen Klaassen en geen Berghuis. Maar ik ga niet mee in de teneur dat alles aan hun ligt en dat alle trainers die wij hebben idioten zijn en hun eigen carrière saboteren door deze spelers op te blijven stellen.
open/sluit de onderstaande quote:Sevic schreef op 17 augustus 2026 om 15:15:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 augustus 2026 om 14:35:
open/sluit de onderstaande quote:
Hier zijn gewoon cijfers van, mijn beste. Vorig Eredivisieseizoen had Berghuis 10.6x "lost possession" en Gloukh slechts 9.5x. Het is dus weer eens incorrect wat je zegt.
Daarnaast zette Gloukh veel meer contributies tegenover dat balverlies dan Berghuis en ook nog eens op belangrijker momenten.
https://www.sofascore.com/football/player/oscar-gloukh/1155158#tab:seasonlink
Ja zeg, wat maak jij nou, een beetje met controleerbare, harde data komen terwijl er door zoveel mensen zo hard wordt gewerkt om Gloukh een balverlies-imago aan te praten.
Zo kan nooit meer iemand een vertekend beeld van een speler schetsen natuurlijk.
Forumreacties: 158
Reg.: 2 augustus 2026
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 17 augustus 2026 om 14:58:
open/sluit de onderstaande quote:NW86 schreef op 17 augustus 2026 om 14:40:
Daarnaast creëer je dan dus ook automatisch ruimte voor het echte talent; Ouazane.
Even als side-note stoort het mij behoorlijk hoe lui de meesten in de media zijn omtrent het uitspreken van zijn naam. Velen zeggen iets als "Oe-aa-zaa-ne" terwijl het niet veel moeite kost om op te zoeken hoe het ongeveer hoort. Het is iets als "Wezzén", met een nadruk op de tweede lettergreep en korte e's. Respectloos als je erover nadenkt.
open/sluit de onderstaande quote:Los daarvan vond ik zijn manier van juichen en zijn interview na afloop erg mooi. Waar een Bou Nida (eigenlijk de correcte spelling) na een paar leuke acties tegen Benfica helemaal lyrisch over zichzelf is en zich een beetje voorbij loopt in interviews knalt deze jongen er als 17-jarige een fantastische goal in de ArenA voor 50 en nog wat duizend man en is hij...teleurgesteld. Teleurgesteld in zichzelf omdat hij een aantal ballen verprutst had en hij van zichzelf weet dat hij beter kan. In het interview na de wedstrijd maakt hij bijna excuses.
99 van de 100 17-jarigen zouden in zijn geval in extase zijn, gek doen, wilde gebaren maken etc. maar hij is rustig, introspectief en een tikkeltje teleurgesteld.
open/sluit de onderstaande quote:Vooral hij maar ook een Gloukh zijn simpelweg nu al zoveel beter dan K en B.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Miguel Ángel Sánchez Muñoz, oftewel Míchel