Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Miguel Ángel Sánchez Muñoz, oftewel Míchel

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 06 juni 2026 om 16:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 06 juni 2026 om 10:04:

Ik zie veel discussies over Klaassen wat ook logisch is.

Hoe is de verstandhouding geweest tussen Míchel en Donny van de Beek. Het lijkt met niet dat Donny in een lagere league in Spanje wil spelen.

Haal hem terug en verruil hem voor Klaassen, of is dat een slecht idee?


Een tijdje terug dacht ik ook dat het misschien goed zou kunnen uitpakken, maar Donny tikt de 30 aan, speelt nauwelijks en is niet beter dan wat we al hebben rondlopen. Als je hem haalt, haal je weer een speler die de ontwikkeling van Gloukh en Bounida (zie hem ook liever als middenvelder) in de weg loopt.

Als je een speler haalt, haal dan iemand die beter is dan wat we hebben en niet voor de breedte of als 'kan misschien goed uitpakken' gokje.


Als we dertigjarige tribuneklanten van Spaanse degradanten nu serieus als optie gaan bespreken is het einde wel een beetje zoek.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

s0lido schreef op 06 juni 2026 om 16:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 06 juni 2026 om 10:04:

Ik zie veel discussies over Klaassen wat ook logisch is.

Hoe is de verstandhouding geweest tussen Míchel en Donny van de Beek. Het lijkt met niet dat Donny in een lagere league in Spanje wil spelen.

Haal hem terug en verruil hem voor Klaassen, of is dat een slecht idee?


Een tijdje terug dacht ik ook dat het misschien goed zou kunnen uitpakken, maar Donny tikt de 30 aan, speelt nauwelijks en is niet beter dan wat we al hebben rondlopen. Als je hem haalt, haal je weer een speler die de ontwikkeling van Gloukh en Bounida (zie hem ook liever als middenvelder) in de weg loopt.

Als je een speler haalt, haal dan iemand die beter is dan wat we hebben en niet voor de breedte of als 'kan misschien goed uitpakken' gokje.


Afgaande op de nieuwsberichten vrees ik wel het ergste…

 

+1/-0

Van de Beek heeft in totaal 41 minuten gespeeld uit 41 wedstrijden ofzo. Dat is 1%. Had hij last van blessures of is het erger dan dat? Ter Stegen ook maar 2 wedstrijden gekeept. Oh, ook daar worden we aan gekoppeld! Gek genoeg heb ik het rare idee om gewoon niemand van Girona naar Ajax te halen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Kiki schreef op 06 juni 2026 om 18:43:

Van de Beek heeft in totaal 41 minuten gespeeld uit 41 wedstrijden ofzo. Dat is 1%. Had hij last van blessures of is het erger dan dat? Ter Stegen ook maar 2 wedstrijden gekeept. Oh, ook daar worden we aan gekoppeld! Gek genoeg heb ik het rare idee om gewoon niemand van Girona naar Ajax te halen.


Ter Stegen raakte geblesseerd.

 

+1/-0

Axel Witsel (37) en Daley Blind (36) hebben afgelopen seizoen wel veel gespeeld bij het gedegradeerde Girona. Samen hebben ze 242 interlands gespeeld, een schat aan ervaring. Maar Gerona’s degradatie hebben ze niet kunnen voorkomen!

 

+1/-1

Overigens lijkt me het een heerlijk moment om trainer van Ajax te zijn geworden nu. Afgelopen jaren was niet om aan te zien. Europees kan je weinig verkeerd doen en ik competitie verband idem dito.

De verwachtigen zullen ook niet zo hoog (gespannen) zijn.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 19:42:


De verwachtigen zullen ook niet zo hoog (gespannen) zijn.



Van Jordi moeten we kampioen worden he.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maximilian-Ibrahimovic schreef op 24 juni 2026 om 19:42:

Overigens lijkt me het een heerlijk moment om trainer van Ajax te zijn geworden nu. Afgelopen jaren was niet om aan te zien. Europees kan je weinig verkeerd doen en ik competitie verband idem dito.

De verwachtigen zullen ook niet zo hoog (gespannen) zijn.


Maurice nam dat iets té letterlijk ;B

 

+1/-0

Middenveld lijkt me nauwelijks een prioriteit. Misschien een ervaren 6 of een echt leiderstype met iets meer kwaliteit en snelheid dan Klaassen. Maar volgens mij hebben we vooral een keeper, spits en mogelijk een rechtsbutien nodig.

En uiteraard vervangers als bijvoorbeeld Godts en/of Gaaei verkocht worden.

Tadic is transfervrij. Die gozer is topfit en bij Perisic zie je wat een ervaren, topfitte leider met zo'n elftal kan doen. Ik zou hem gewoon terughalen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 25 juni 2026 om 08:18:

Middenveld lijkt me nauwelijks een prioriteit. Misschien een ervaren 6 of een echt leiderstype met iets meer kwaliteit en snelheid dan Klaassen. Maar volgens mij hebben we vooral een keeper, spits en mogelijk een rechtsbutien nodig.

En uiteraard vervangers als bijvoorbeeld Godts en/of Gaaei verkocht worden.

Tadic is transfervrij. Die gozer is topfit en bij Perisic zie je wat een ervaren, topfitte leider met zo'n elftal kan doen. Ik zou hem gewoon terughalen.


Een keeper zijn ze volgens mij ook druk mee bezig. Geruchten over Ter Stegen, Sommer etc. Ze mikken dus wel hoog, als daar iets van waar is.

Een andere spits komt denk ik pas in beeld als Dolberg verkocht zou worden. Die verdient dusdanig veel dat je daar nauwelijks nog een tweede dure optie naast kunt zetten qua salarisbudget. Dan kost 1 positie je zomaar 15% van je salarisbudget. Onhoudbaar natuurlijk.

Een rechtsbuiten lijkt me totaal onnodig met Berghuis en Carrizo in de gelederen en Bounida, Edvardsen en Gloukh als noodoplossingen. Als Berghuis zou vertrekken wordt het misschien een ander verhaal, maar ook dan zou ik Carrizo gewoon de kans geven. Is niet voor niets miljoenen in geïnvesteerd lijkt me.

Ouwe lui binnenhalen zou ik pas weer overwegen nadat je er ook wat loost. Straks sta je met Tadic op links, Berghuis op rechts, Klaassen op 10 en Dolberg in de punt. Lekker man. Precies 0 aanvallende spelers die ooit nog wat waard kunnen worden.

Carrizo, Gloukh, Bounida, Ouazane, dat zijn de namen die erin moeten komen deze zomer.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Derk Johanssen schreef op 25 juni 2026 om 08:18:

Middenveld lijkt me nauwelijks een prioriteit. Misschien een ervaren 6 of een echt leiderstype met iets meer kwaliteit en snelheid dan Klaassen. Maar volgens mij hebben we vooral een keeper, spits en mogelijk een rechtsbutien nodig.

En uiteraard vervangers als bijvoorbeeld Godts en/of Gaaei verkocht worden.

Tadic is transfervrij. Die gozer is topfit en bij Perisic zie je wat een ervaren, topfitte leider met zo'n elftal kan doen. Ik zou hem gewoon terughalen.


Hij blijft assists geven. Echter, 1 goal in 25 wedstrijden in de competitie dit seizoen, 37 jaar oud. Misschien komt dit idee te laat.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 25 juni 2026 om 08:34:

Een andere spits komt denk ik pas in beeld als Dolberg verkocht zou worden. Die verdient dusdanig veel dat je daar nauwelijks nog een tweede dure optie naast kunt zetten qua salarisbudget. Dan kost 1 positie je zomaar 15% van je salarisbudget. Onhoudbaar natuurlijk.



Helemaal eens met de rest maar dit blijf ik niet logisch vinden. Het salaris van Dolberg is min of meer een Sunk Cost zolang je hem niet kunt verkopen. Ik denk dat de kans groot is dat hij hier nog 3 jaar zijn contract uit zit. Om dan niet te investeren in die positie terwijl je dat anders wel zou willen is jezelf dubbel pijnigen.

Zolang de totale salariskosten beheersbaar blijven en een andere spits de juiste leeftijd (en kwaliteiten, uiteraard) heeft, vind ik het niet erg als die 2M ofzo per jaar pakt. De kans is levensgroot dat hij veel gaat spelen en aangezien spitsen vaak meer waard zijn, is dat een goede investering.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Miguel Ángel Sánchez Muñoz, oftewel Míchel