Ewige-Blumenkraft
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.628
Reg.: 23 juni 2014
Favoriete opstelling: geen
Met een betere trainer word je met deze selectie makkelijk tweede in de competitie. Ook in Europa speel je dan een serieuze rol. Zit erg veel kwaliteit en balans in de selectie. Met een goede trainer komt het weer goed. Ik heb veel vertrouwen en zin in komend seizoen. Vooral nu een Cruijff weer betrokken is bij de club. Met zo’n achternaam- en grond moet je wel iets kunnen.
Forumreacties: 4.058
Reg.: 21 januari 2021
Favoriete opstelling: 3-5-2
Ik denk dat we met Farioli wél op plek 2 hadden gezeten. Evengoed géén kampioen, want óók hij was redelijk gericht op de korte termijn bij Ajax. En dát is nou het grote probleem: Ajax probeert iedere keer op de meest naïeve manier weer te herstellen, maar dat werkt niet! Wat Ajax nodig heeft, is een goede plan van aanpak met veel jeugd enzovoorts (lange termijn-visie). Volgend seizoen is nogmaals de titel een utopie en de huidige positie is plek 5 ná een kansloze CL-campagne, dus tel uit je winst!
Forumreacties: 733
Reg.: 22 september 2023
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 06 april 2026 om 20:58:
Met een betere trainer word je met deze selectie makkelijk tweede in de competitie. Ook in Europa speel je dan een serieuze rol. Zit erg veel kwaliteit en balans in de selectie. Met een goede trainer komt het weer goed. Ik heb veel vertrouwen en zin in komend seizoen. Vooral nu een Cruijff weer betrokken is bij de club. Met zo’n achternaam- en grond moet je wel iets kunnen.
Forumreacties: 5.239
Reg.: 3 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:BertjeK schreef op 07 april 2026 om 14:39:
open/sluit de onderstaande quote:Ewige-Blumenkraft schreef op 06 april 2026 om 20:58:
Veel mensen blijven steeds terugkomen op dat argument: “met een betere trainer…”. Maar de realiteit is dat we inmiddels een stuk of zeven trainers hebben versleten, en alleen Farioli erin slaagde om echt een omslag teweeg te brengen. Dus ja, met iemand als Farioli had het waarschijnlijk beter gegaan, maar het laat ook zien dat het probleem veel complexer is dan vaak wordt gedacht.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 47
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 06 april 2026 om 20:39:
open/sluit de onderstaande quote:thomas83 schreef op 06 april 2026 om 19:06:
Michel van Girona wordt sinds een week of zo wat aan Ajax gelinkt. Dat zou echt een goede keuze zijn. Hij is tactisch sterk en staat voor aanvallend voetbal. Misschien is hij nog haalbaar.
In mijn ogen de beste optie voor onze club. Ik hoop ook dat hij haalbaar is.
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 april 2026 om 15:31:
Michel van Girona wordt sinds een week of zo wat aan Ajax gelinkt. Dat zou echt een goede keuze zijn. Hij is tactisch sterk en staat voor aanvallend voetbal. Misschien is hij nog haalbaar.
Heeft iemand nog wat meer (inside) information van deze Trainer? Speculaties zijn redelijk vroeg, vaak wordt er toch (last-minute) anders besloten. Maar goed je weet nooit.
Is het een strategie om het WK nauwlettend in de gaten te houden en een trainer vlak daarna proberen te strikken. Vaak is na het WK een in of uitstap moment van een trainer.
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Forumreacties: 47
Reg.: 9 februari 2026
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 april 2026 om 15:35:
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 april 2026 om 15:31:
Heeft iemand nog wat meer (inside) information van deze Trainer? Speculaties zijn redelijk vroeg, vaak wordt er toch (last-minute) anders besloten. Maar goed je weet nooit.
Is het een strategie om het WK nauwlettend in de gaten te houden en een trainer vlak daarna proberen te strikken. Vaak is na het WK een in of uitstap moment van een trainer.
Liever niet. Een bondstrainer is iets anders dan een clubtrainer. Daarnaast loop je dan het risico dat we vol in gaan zetten op een trainer die toevallig een leuk toernooi draait. Waarschijnlijk lukt dat niet eens omdat andere opportunistische clubs datzelfde proberen.
open/sluit de onderstaande quote:Maximilian-Ibrahimovic schreef op 07 april 2026 om 15:41:
open/sluit de onderstaande quote:ElSimao2 schreef op 07 april 2026 om 15:35:
Liever niet. Een bondstrainer is iets anders dan een clubtrainer. Daarnaast loop je dan het risico dat we vol in gaan zetten op een trainer die toevallig een leuk toernooi draait. Waarschijnlijk lukt dat niet eens omdat andere opportunistische clubs datzelfde proberen.
Zeker mee eens. Een bondstrainer/coach heeft sowieso minder contact momenten met de spelers om er iets van te brouwen. Qua taal en communicatie zou het dan weer makkelijker moeten zijn. Verder geen idee wat verdere verschillen zijn. En je hebt wel een punten dat als er inderdaad meerdere clubs jagen op diezelfde succesvolle trainer in dat toernooi er niet voor Ajax wordt gekozen. Waarschijnlijk zou dat alleen voor Koeman gelden die al een Ajax verleden heeft. Alle trainers zijn hier te https://www.fifa.com/en/tournaments/mens/worldcup/canadamexicousa2026/articles/coaches-who-played-tournament-deschamps-cannavaro-scaloni. bekijken.
Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García