Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

open/sluit de onderstaande quote:

Sevic schreef op 13 maart 2026 om 14:52:

"Van de geblesseerden is niemand fit", begint Garcia op de persconferentie.

:D

Van de open deuren is er niet één gesloten.

Zei hij dat in het Nederlands? Dan is dat al vrij aardig. Iemand zal wel een domme vraag gesteld hebben. What else is new...

+3/-0

Óscar García's manier van juichen kan Valentijn Driessen niet bekoren. "Absoluut een wereldtrainer. Ze hadden dit veel eerder moeten doen", zegt Driessen zeer cynisch aan tafel bij Vandaag Inside als VI-presentator Wilfred Genee vraagt naar García en zijn debuut tegen Sparta. "Volgens mij dacht die man dat hij de winnende goal in de WK-finale had gemaakt. Zo stond hij te roepen en te schreeuwen."

:D :D :D

Mooi man, ouwe mannetjes die Garcia vooraf belachelijk zaten te maken en zich nu na de grootste overwinning van het seizoen nog ergens aan vast proberen te klampen. "Hij juicht raar," whaha.

Hoe juichte Van den Brom eigenlijk dit weekend? Oh wacht...

+4/-1

Sevic schreef op 17 maart 2026 om 08:09:

Óscar García's manier van juichen kan Valentijn Driessen niet bekoren. "Absoluut een wereldtrainer. Ze hadden dit veel eerder moeten doen", zegt Driessen zeer cynisch aan tafel bij Vandaag Inside als VI-presentator Wilfred Genee vraagt naar García en zijn debuut tegen Sparta. "Volgens mij dacht die man dat hij de winnende goal in de WK-finale had gemaakt. Zo stond hij te roepen en te schreeuwen."

:D :D :D

Mooi man, ouwe mannetjes die Garcia vooraf belachelijk zaten te maken en zich nu na de grootste overwinning van het seizoen nog ergens aan vast proberen te klampen. "Hij juicht raar," whaha.

Hoe juichte Van den Brom eigenlijk dit weekend? Oh wacht...

Hoe treurig het ook klinkt, maar ik denk dat de spelers het Mediterrane temperament langs de zijlijn nodig hebben om zelf ook een beetje geactiveerd te raken. Bij zowel de jeugd als het eerste is de intrinsieke beleving dubieus, dus hebben ze iemand als Farioli of Garcia nodig om zich aan op te trekken.

+2/-0

Maar goed, het was een vreselijk optreden van Garcia. We hebben welbeschouwd niet 1 echte kans gehad en om een onbegrijpelijke reden leken we een punt ook wel best te vinden. Dat terwijl we hier hadden moeten winnen om nog iets van zicht op een goede eindklassering te houden.

Met Weghorst starten terwijl je zo defensief en zonder opkomende backs speelt is gewoon een fout, evenals het brengen van Wijndal ipv Gaaei en Rosa naar links.

Op een gegeven moment dacht ik serieus dat Klaassen eruit was, bleek ie gewoon meer dan 20 minuten geen balcobtact te hebben. Het mag kennelijk allemaal want Garcia haalt hem er niet uit.

Zelfde niveau als Grim en Heitinga, alleen een wat andere tongval.

+4/-1

Klaassen is echt een beetje de lakmoesproef, hè?

+1/-0

Ik weet niet of er een 'centraal' topic is van Garcia of alleen een ´opvolger´ topic. Afijn.

Ik ben wel benieuwd wat jullie van het wisselbeleid vonden van Garcia.

Er stonden al twee aanvallende spelers klaar toen de 1-0 viel. Weghorst en Berghuis zaten er allebij niet lekker in. Dus het was opzich logisch om de dubbele wissel te doen bij een 0-0 stand. Ik denk zelf dat hij had moeten bijstellen en alleen Dolberg in dat geval had kunnen brengen.

Mika Godts vond ik overigens ook niet goed spelen die bleef te lang en te veel aan de bal.

Je weet dat Feyenoord op een gegeven moment gaat komen.

Ik vond dat hij niet echt goed anticipeerde je weet ook dat de kans groter is dat Tomiyasu niet een hele wedstrijd maakt dan wel. Ik weet niet of Wijndal al aan het warmlopen was of dat hij er ´koud in kwam´.

Hij verkoos op dat moment om zijn laatste wissel te doen en niet de 5e laatste troef te brengen met nog zo'n 20 minuten op de klok.

Ben inmiddels zover dat je kennelijk 3 wissel momenten mag inbouwen voor je 5 wissels. Maar Garcia zou dit beter weten.

+3/-0

Ik vond de wedstrijd tegen Feyenoord de slechtste van het seizoen, en dat zegt wat, zeker na periodes onder trainers als Heitinga en Grim. Toch vind ik niet dat je Garcia alles kunt aanrekenen.

Sommigen denken dat een nieuwe technische staf het meteen oplost, maar dit seizoen laat juist het tegenovergestelde zien. Elke keer als er een wissel is, gaat het hooguit één, twee of drie wedstrijden beter, waarna het weer inzakt. Dat wijst erop dat het probleem dieper zit dan alleen de staf.

Sinds Steijn zijn er zeven of acht trainers voor de groep geweest, en eigenlijk heeft alleen Farioli er enigszins lijn in weten te krijgen. Het lijkt me dus niet realistisch om te verwachten dat er ineens een soort wondertrainer opstaat die alles direct omdraait.

+2/-0

Natuurlijk is het een probleem van het team an sich. Er is geen fitheid, geen leiderschap en alle jongens die van nature het in zich hebben om leider te zijn zijn net een jaar geblesseerd geweest (Berghuis), leveren niet (Klaassen, Weghorst) en de jongens met die potentie zijn nog te bleu (Baas).

Daarnaast heb je denk ik ook gewoon een heel aantal stoorzenders (Wijndal, Oscar). Ik denk ook dat een probleem is dat heel veel spelers helemaal neit weten wat ze moeten doen. Het begon al bij Heitinga en Steijn die alle trainingen in het Nederlands gingen doen. Wat verwacht je dan van een Sutalo? Dat is het allemaal begrijpt?

Het is een soort amateurisme wat gemaskeerd wordt door grote praat, allerlei bobo's die doen alsof ze het allemaal wel weten. Maar uiteindelijk is het gewoon de details waar het misgaat. Het is nite voor niks dat Farioli met zijn staf een soort bubbel wist te creeeren waarin iedereen precies wist wat er van hem gevraagd werd. Die passie en profesionaliteit kan heel veel ellende voorkomen.

Het is aan Cruijff om dat terug te brengen. Maar we riepen het over onszelf af door geacteerde hoofdtrainer (heitinga) en een gymleraar als Grim voor de groep te zetten. Nu gaat de zweep er weer over, maar het is niet reeel om midden in een seizoen nog echte stappen te zetten qua fitheid. Je ziet gewoon dat jongens die de voorbereiding hebben gemist (Sutalo, Berghuis, Dolberg) dat die de absolute fitheid missen.

En daar begint het. Die jongens moeten strak afgetraind zijn, helemaal tot het gaatje zijn gegaan. Dat krijg je er heel slecht in, in een lopend seizoen.

+4/-1

Mie Toe schreef op 22 maart 2026 om 23:59:

Klaassen is echt een beetje de lakmoesproef, hè?

Ik snap wel dat als je heel erg dominant bent, veel contacten in de zestien van de tegenstander hebt etc. dat hij dan een rol kan vervullen. Als je zoals wij helemaal niks creeert maar toch moet winnen is hij de eerste die eruit moet natuurlijk.

Voor Weghorst geldt wat mij betreft een beetje hetzelfde verhaal. Hij wordt compleet gebruikt door onze niet-competente trainer maar zelfs dan hoef je niet zo slecht te zijn als hem gisteren. Voor beiden zou geen toekomst bij Ajax meer moeten zijn.

Berghuis was niet best, maar als je zo'n Bounida ziet hoop je bijna dat Steven blijft. Wat een zwakke speler is dat toch. Tijd voor Carrizo of Gloukh op rechtsbuiten. Of anders Steven.

+3/-0

Derk Johanssen schreef op 23 maart 2026 om 10:07:

Natuurlijk is het een probleem van het team an sich. Er is geen fitheid, geen leiderschap en alle jongens die van nature het in zich hebben om leider te zijn zijn net een jaar geblesseerd geweest (Berghuis), leveren niet (Klaassen, Weghorst) en de jongens met die potentie zijn nog te bleu (Baas).

Daarnaast heb je denk ik ook gewoon een heel aantal stoorzenders (Wijndal, Oscar). Ik denk ook dat een probleem is dat heel veel spelers helemaal neit weten wat ze moeten doen. Het begon al bij Heitinga en Steijn die alle trainingen in het Nederlands gingen doen. Wat verwacht je dan van een Sutalo? Dat is het allemaal begrijpt?

Het is een soort amateurisme wat gemaskeerd wordt door grote praat, allerlei bobo's die doen alsof ze het allemaal wel weten. Maar uiteindelijk is het gewoon de details waar het misgaat. Het is nite voor niks dat Farioli met zijn staf een soort bubbel wist te creeeren waarin iedereen precies wist wat er van hem gevraagd werd. Die passie en profesionaliteit kan heel veel ellende voorkomen.

Het is aan Cruijff om dat terug te brengen. Maar we riepen het over onszelf af door geacteerde hoofdtrainer (heitinga) en een gymleraar als Grim voor de groep te zetten. Nu gaat de zweep er weer over, maar het is niet reeel om midden in een seizoen nog echte stappen te zetten qua fitheid. Je ziet gewoon dat jongens die de voorbereiding hebben gemist (Sutalo, Berghuis, Dolberg) dat die de absolute fitheid missen.

En daar begint het. Die jongens moeten strak afgetraind zijn, helemaal tot het gaatje zijn gegaan. Dat krijg je er heel slecht in, in een lopend seizoen.

Amateurisme is bij Ajax al jaren (minus het jaar Farioli) wat de klok slaat. Het is ongelooflijk hoe de club in recordtempo een voorsprong op sportief en financieel gebied heeft doen laten verdampen. Slechte aankopen in combinatie met nog slechtere trainers.

Toch blijf ik erbij dat de selectie veel minder slecht is dan de media doet geloven. Uiteraard zitten er jongens tussen die tekort komen, maar als je zulke slechte omstandigheden creëert om te presteren (luie trainingen, luie trainers die tactisch slecht onderlegd zijn), dan krijg je dit soort kloteseizoenen. Een Sutalo, een gewaardeerde international, kan er dit seizoen ineens geen reet van en het jaar voor Farioli kon-ie er ook geen reet van. Maar tijdens het seizoen met Farioli was hij een van je sterkhouders, hoewel ik ‘m die oliedomme overtreding in de laatste minuut bij Groningen-uit moeilijk kan vergeven. Ik sluit niet uit dat een aantal van die spelers elders kunnen opbloeien, zoals Taylor het eigenlijk goed doet bij Lazio.

Zolang bij Ajax niet een topsportklimaat wordt opgebouwd (voeding, trainingsarbeid, topcoaches voor standaardsituaties etc) wordt het niks en zal je niet het maximale uit de spelers kunnen halen. Ik las laatst ergens dat in Duitsland voetbal echt als werk wordt gezien en de spelers dagelijks van 9 tot 5 op de club bezig zijn en dat dit in NL niet de gewoonte is bij clubs.

+3/-0

Zou Klopp geen interesse hebben? :)

+1/-0

s0lido schreef op 24 maart 2026 om 01:02:

Zou Klopp geen interesse hebben? :)

Op het moment dat je geen CL haalt, wordt je een stuk minder interessant voor veel (top)kandidaten. Dan zul je het met een niveau lager of een jonge opkomende trainer moeten doen. Waarbij je bij de jonge trainer wat geluk moet hebben zoals bij Farioli.

+2/-0

Xavi is veel aan het woord en spreekt mooie woorden in de Cruijff-docu, maar of hij geschikt en beschikbaar is, weet ik niet.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 4 pagina's: 1 2 3 4

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Opvolger Óscar García