Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Halsema

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 16:02:


Heb jij er wel eens over nagedacht dat er buiten dit specifieke productieproces nog een hele andere wereld bestaat?

En nogmaals, bellen/mailen of overleggen via een videoverbinding kan echt allemaal vanuit huis.


Is niks specifiek aan dat proces, het is onderdeel van de RMO keten, een begrip wat je dus duidelijk niet kent. Alles begint bij de maakindustrie, lijkt me toch logisch of niet. Zonder maak industrie had je geen internet niks gehad, geen dak boven je hoofd et cetera. Ik kan nog veel meer voorbeelden noemen, maar jij denkt dat werk alleen maar bureauwerk is schijnbaar.

Ik denk dat jij beter je ogen eens goed moet openen want er is veel meer nodig dan bellen en teams om iets tot stand te brengen. Nogmaals overheidsinstellingen werken niet met tijdsdruk, in het bedrijfsleven wel. Als jij niet gelijk kan reageren op het moment dat je moet toeslaan omdat je eerst andere collega's moet bellen dan ben je de order/voordeel kwijt. Daardoor ga je misschien wel uitspraken doen tegen je klant die je niet waar kunt maken. Doe je dat vaker in je proeftijd is het einde baan.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 27 maart 2021, 17:54:49.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 16:02:


Heb jij er wel eens over nagedacht dat er buiten dit specifieke productieproces nog een hele andere wereld bestaat?

En nogmaals, bellen/mailen of overleggen via een videoverbinding kan echt allemaal vanuit huis.


Is niks specifiek aan dat proces, het is onderdeel van de RMO keten, een begrip wat je dus duidelijk niet kent. Alles begint bij de maakindustrie, lijkt me toch logisch of niet. Zonder maak industrie had je geen internet niks gehad, geen dak boven je hoofd et cetera. Ik kan nog veel meer voorbeelden noemen, maar jij denkt dat werk alleen maar bureauwerk is schijnbaar.

Ik denk dat jij beter je ogen eens goed moet openen want er is veel meer nodig dan bellen en teams om iets tot stand te brengen. Nogmaals overheidsinstellingen werken niet met tijdsdruk, in het bedrijfsleven wel. Als jij niet gelijk kan reageren op het moment dat je moet toeslaan omdat je eerst andere collega's moet bellen dan ben je de order/voordeel kwijt. Daardoor ga je misschien wel uitspraken doen tegen je klant die je niet waar kunt maken. Doe je dat vaker in je proeftijd is het einde baan.



Je haalt er echt allerlei dingen bij. Nou zijn proeftijd en gedane uitspraken naar de klant weer een issue.

En hoe kom jij aan het beeld dat overheidsinstellingen geen last hebben van tijdsdruk? En hoe kom je aan het beeld dat het complete bedrijfsleven zich uitsluitend in de productieketen bevindt?

Heb je wel eens in een andere sector gewerkt?

Ik denk dat je het uitsluitend bekijkt vanuit jouw eigen werk. Maar er zijn echt tal van beroepen/functies/rollen in het bedrijfsleven die je echt prima vanuit huis kunt doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 16:48:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 16:02:


Heb jij er wel eens over nagedacht dat er buiten dit specifieke productieproces nog een hele andere wereld bestaat?

En nogmaals, bellen/mailen of overleggen via een videoverbinding kan echt allemaal vanuit huis.


Is niks specifiek aan dat proces, het is onderdeel van de RMO keten, een begrip wat je dus duidelijk niet kent. Alles begint bij de maakindustrie, lijkt me toch logisch of niet. Zonder maak industrie had je geen internet niks gehad, geen dak boven je hoofd et cetera. Ik kan nog veel meer voorbeelden noemen, maar jij denkt dat werk alleen maar bureauwerk is schijnbaar.

Ik denk dat jij beter je ogen eens goed moet openen want er is veel meer nodig dan bellen en teams om iets tot stand te brengen. Nogmaals overheidsinstellingen werken niet met tijdsdruk, in het bedrijfsleven wel. Als jij niet gelijk kan reageren op het moment dat je moet toeslaan omdat je eerst andere collega's moet bellen dan ben je de order/voordeel kwijt. Daardoor ga je misschien wel uitspraken doen tegen je klant die je niet waar kunt maken. Doe je dat vaker in je proeftijd is het einde baan.



Je haalt er echt allerlei dingen bij. Nou zijn proeftijd en gedane uitspraken naar de klant weer een issue.

En hoe kom jij aan het beeld dat overheidsinstellingen geen last hebben van tijdsdruk? En hoe kom je aan het beeld dat het complete bedrijfsleven zich uitsluitend in de productieketen bevindt?

Heb je wel eens in een andere sector gewerkt?

Ik denk dat je het uitsluitend bekijkt vanuit jouw eigen werk. Maar er zijn echt tal van beroepen/functies/rollen in het bedrijfsleven die je echt prima vanuit huis kunt doen.


Waarom moet je in een andere branche hebben gewerkt om de doeltreffendheid van die branche te beoordelen? Ooit weleens nagedacht dat het terugkerende klanten waren? Dan moet je communiceren met ze en denken ze de wijsheid in pacht te hebben en met allerlei regeltjes komen, die jij door overkoepelende regels weer moet ontkrachten. Nee geen flexibele mensen, die je echt moet helpen in hun beslissingsproces. Best wel zielig om te constateren dat hun top een land runt.

Je weet trouwens ook dat ontslagprocessen tijdens de corona crisis zijn aangescherpt in het voordeel van de werkgever. Ze kunnen nu relatief goedkoop van personeel af.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 18:37:

Je weet trouwens ook dat ontslagprocessen tijdens de corona crisis zijn aangescherpt in het voordeel van de werkgever. Ze kunnen nu relatief goedkoop van personeel af.



Ja. Maar dát heeft niets met de Coronacrisis te maken (want met dat plan waren de werkgevers en bonden al jaren bezig) én geldt ook voor de overheid hoor.

Ben jij bang dat je je baan verliest als je een fout maakt?
Thuiswerken is, als je geen vitaal beroep hebt, gewoon een arbeidsrecht. Dat is dan wel weer vastgelegd in de tijdelijke regelgeving rondom Corona.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 18:37:

Je weet trouwens ook dat ontslagprocessen tijdens de corona crisis zijn aangescherpt in het voordeel van de werkgever. Ze kunnen nu relatief goedkoop van personeel af.



Ja. Maar dát heeft niets met de Coronacrisis te maken (want met dat plan waren de werkgevers en bonden al jaren bezig) én geldt ook voor de overheid hoor.

Ben jij bang dat je je baan verliest als je een fout maakt?
Thuiswerken is, als je geen vitaal beroep hebt, gewoon een arbeidsrecht. Dat is dan wel weer vastgelegd in de tijdelijke regelgeving rondom Corona.


Ik zeg alleen wat over het moment dat die regeling aangescherpt is, niet dat het daardoor komt. Maar de staat was extra geld kwijt, dus het moment was niet onlogisch. Werkgevers kunnen nu iedereen wegens economische redenen de laan uit sturen. Complete vrijbrief bekomen via bureaucraten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 18:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Tim1983 schreef op 27 maart 2021 om 18:37:

Je weet trouwens ook dat ontslagprocessen tijdens de corona crisis zijn aangescherpt in het voordeel van de werkgever. Ze kunnen nu relatief goedkoop van personeel af.



Ja. Maar dát heeft niets met de Coronacrisis te maken (want met dat plan waren de werkgevers en bonden al jaren bezig) én geldt ook voor de overheid hoor.

Ben jij bang dat je je baan verliest als je een fout maakt?
Thuiswerken is, als je geen vitaal beroep hebt, gewoon een arbeidsrecht. Dat is dan wel weer vastgelegd in de tijdelijke regelgeving rondom Corona.


Ik zeg alleen wat over het moment dat die regeling aangescherpt is, niet dat het daardoor komt.



Maar de link die je daarin maakt met de Coronacrisis klopt niet.

Over de inhoud van die aanscherping is jaren onderhandeld. De timing van de invoering (in relatie tot de crisis) is toevallig. Die aanscherping had er ook gekomen als we geen Coronacrisis hadden gehad.

De staat is helemaal geen extra geld kwijt, we hadden een buffer waarmee we Icesafe in 1x hadden kunnen oplossen.

Neemt niet weg dat ik me echt oprecht afvraag of jij naar je werk gaat omdat je anders bang bent je baan te verliezen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 27 maart 2021 om 19:04:



Maar de link die je daarin maakt met de Coronacrisis klopt niet.


Is een nieuwe losse paragraaf (element) in mijn verhaal, anders had ik geen tabje ingevoegd. Duidelijk toch.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Halsema