Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Rugnummers

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Voor de één een onzinnige bijzaak, voor de bijna een fetisj: de rugnummers. Wat zou je graag zien bij bepaalde spelers? Denken of hopen jullie dat er veel gaat veranderen?

Vorig seizoen waren dit de rugnummers:
1. Bruno Varela
2. Perr Schuurs
3. Joël Veltman
4. Edson Álvarez
5. Kik Pierie
6. Donny van de Beek
7. David Neres
8. Carel Eiting
9. Klaas Jan Huntelaar
10. Dusan Tadic
11. Quincy Promes
12. Noussair Mazraoui
15. Siem de Jong
16. Lisandro Magallán
17. Daley Blind
18. Razvan Marin
19. Zakaria Labyad
20. Lasse Schöne
21. Lisandro Martínez
22. Hakim Ziyech
23. Lassina Traoré
24. Andre Onana
25. Kasper Dolberg
30. Dani de Wit
31. Nico Tagliafico
32. Hassane Bandé
33. Dominik Kotarski
35. Kjell Scherpen
49. Ryan Babel

Aankopen Stekelenburg, Kudus en Antony lijken met 1, 20 en 39 te gaan spelen. Dat betekent dat onder andere 3, 5 en 6 vrij zijn, en wellicht dat met het aanstaande vertrek van Eiting 8 dus ook beschikbaar wordt. Wie mogen wat jullie betreft deze nummers gaan dragen?

 

+1/-0

De rugnummers bij Ajax voor het aankomende seizoen:
1. Maarten Stekelenburg
2. Jurriën Timber
3. Perr Schuurs
4. Edson Álvarez
7. David Neres
8. Ryan Gravenberch
9. Klaas-Jan Huntelaar
10. Dusan Tadic
11. Quincy Promes
12. Noussair Mazraoui
16. Kjell Scherpen
17. Daley Blind
18. Jurgen Ekkelenkamp
19. Zakaria Labyad
20. Mohammed Kudus
21. Lisandro Martínez
22. Carel Eiting
23. Lassina Traoré
24. Andre Onana
27. Noa Lang
28. Sergiño Dest
31. Nicolás Tagliafico
33. Dominik Kotarski
39. Antony

 

+1/-0

Geen 5 en geen 6 dus. 5 zal wel opgelaten worden voor een eventuele opvolger van Tagliafico. Geeft dit hoop op nog een nieuwe 6?

 

+1/-0

Beetje raar dat Antony nu met nummer 39 rondloopt, terwijl je hem gewoon nummer 8 had kunnen geven en Ryan dan nummer 6. Nico, tenzij hij nog vertrekt, had je nummer 5 kunnen geven. Afijn, het is maar een klein dingetje natuurlijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 14 september 2020 om 08:15:

Beetje raar dat Antony nu met nummer 39 rondloopt, terwijl je hem gewoon nummer 8 had kunnen geven en Ryan dan nummer 6. Nico, tenzij hij nog vertrekt, had je nummer 5 kunnen geven. Afijn, het is maar een klein dingetje natuurlijk.



Antony heeft iets met nummer 39. Dat nummer staat nl. ook op zijn arm getatoeëerd. Hij zal er zelf om gevraagd hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 september 2020 om 11:33:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 14 september 2020 om 08:15:

Beetje raar dat Antony nu met nummer 39 rondloopt, terwijl je hem gewoon nummer 8 had kunnen geven en Ryan dan nummer 6. Nico, tenzij hij nog vertrekt, had je nummer 5 kunnen geven. Afijn, het is maar een klein dingetje natuurlijk.



Antony heeft iets met nummer 39. Dat nummer staat nl. ook op zijn arm getatoeëerd. Hij zal er zelf om gevraagd hebben.



Ah ok.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 14 september 2020 om 08:15:

Beetje raar dat Antony nu met nummer 39 rondloopt, terwijl je hem gewoon nummer 8 had kunnen geven en Ryan dan nummer 6. Nico, tenzij hij nog vertrekt, had je nummer 5 kunnen geven. Afijn, het is maar een klein dingetje natuurlijk.



Ik vind dat zelf ook niks, dat je rechtsbuiten met 39 rondloopt en je linksback met 31, maar ik denk dat we wat rugnummers betreft langzaam steeds meer naar een Amerikaanse sport-cultuur gaan, waar spelers random nummers mogen kiezen omdat dat "bij hun (image-building) past".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 september 2020 om 11:40:

open/sluit de onderstaande quote:

Heyman schreef op 14 september 2020 om 08:15:

Beetje raar dat Antony nu met nummer 39 rondloopt, terwijl je hem gewoon nummer 8 had kunnen geven en Ryan dan nummer 6. Nico, tenzij hij nog vertrekt, had je nummer 5 kunnen geven. Afijn, het is maar een klein dingetje natuurlijk.



Ik vind dat zelf ook niks, dat je rechtsbuiten met 39 rondloopt en je linksback met 31, maar ik denk dat we wat rugnummers betreft langzaam steeds meer naar een Amerikaanse sport-cultuur gaan, waar spelers random nummers mogen kiezen omdat dat "bij hun (image-building) past".



Cruijff is toch ook verbonden aan nummer 14, is niet per se iets nieuws.

 

+1/-0

Mijn naam is Stas, ik kom uit Rusland
Ik verzamel informatie over Ajacieden.
Ik ben geïnteresseerd rugnummers voor seizonen 1996/97 – 2018/19.
misschien kan iemand mij helpen.

 

+1/-0

Hi Stas, misschien kan je hier wat mee: https://www.transfermarkt.nl/ajax-amsterdam/rueckennummern/verein/610link.

 

+1/-0

Dank u voor uw antwoord. Ik heb deze informatiе.
Ik heb een lijst met spelers voor elk seizoen sinds 1996/97. maar voor sommige spelers ken ik de nummers op de truien niet.
in het seizoen 1996-97 weet ik bijvoorbeeld niet wie er onder het nummer 23,24,25,26,27,33 speelde.
misschien kan iemand me op het forum helpen

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Stas schreef op 20 december 2020 om 18:37:

Dank u voor uw antwoord. Ik heb deze informatiе.
Ik heb een lijst met spelers voor elk seizoen sinds 1996/97. maar voor sommige spelers ken ik de nummers op de truien niet.
in het seizoen 1996-97 weet ik bijvoorbeeld niet wie er onder het nummer 23,24,25,26,27,33 speelde.
misschien kan iemand me op het forum helpen



https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/1997/2/link

Volgens mij zijn die nummers niet gebruikt.\

https://www.voetbal.com/teams/afc-ajax/2019/2/link

Niet elk nummer wordt gebruikt. Dus als je nummers mist zou dat goed kunnen.

 

+1/-0

in het seizoen 96-97 kwamen deze spelers ooit het veld op - Mensah, Berck Beelenkamp, Gabrich, Louhenapessi, dus moesten ze hun eigen teamnummer hebben.
Ik weet dat in het landskampioenschap de spelers het veld betraden onder de nummers 1-11. maar in de Champions League had iedereen al een vast nummer.

 

+1/-0

Seizoen 1997/98:
1. Van der Sar
2. Tobiasen
3. Blind
4. F. de Boer
5. Sier
6. R. de Boer
7. Babangida
8. Witschge
9. Sibon
10. Litmanen
11. Laudrup
12. Grim
13. Nelis
14. Dani
15. Oliseh
15. Gronkjaer
17. McCarthy
18. Rudy
19. Melchiot
20. Gorre
21. Ledezma
22. Hoekstra
23. Juan
24. Arveladze
25. Reuser
26. ???
27. ???
28. Splinter
29. Turpijn
30. ???
31. Veldman
32. Knopper
33. Supusepa
34. Van der Meyde
35. Mensah
36. ???
37. de Cler
38. Demchenko
Zou in het team moeten zitten
Dreef, Berck Beelenkamp, Van der Gun, Guy, Ravensbergen, Van Kallen, O’Brien

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Ajax Forum » Algemeen Ajax forum » Rugnummers