
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.668
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
Maximilian-Ibrahimovic
Fan van Ajax
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 220
Reg.: 9 februari 2026
Favoriete opstelling: geen
the birdman
Fan van Ajax
Uit: Amsterdam
Vak: 428
Forumreacties: 1.701
Reg.: 8 mei 2009
Favoriete opstelling: geen
Kritiek hebben is makkelijk, maar Nederland speelde gisteren gewoon een prima pot tegen Zweden. Of het een oprisping is of een grandiose start van een mooie campagne moeten we afwachten, maar in plaats van achteruit bleven ze vooruit voetballen. Brobbey bleek de balvaste spits die er nodig was.
Smetje was het inbrengen van Depay, die op een assist op Summerville na weer weinig goed deed. Het is maar de vraag of Koeman het aandurft om hem te banken als hij fit is, of dat Brobbey dan mag blijven staan.
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.668
Reg.: 14 mei 2024
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 juni 2026 om 15:02:
Voorhoede Gakpo, Brobbey en Summerville. Middenveld Kluivert op de plek van Reijnders. Achterhoede heeft ook veranderingen nodig, maar ik zie Koeman Van Dijk niet laten banken.
Uit: Nijmegen
Vak: -
Forumreacties: 4.457
Reg.: 16 augustus 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Mike1976 schreef op 21 juni 2026 om 16:09:
open/sluit de onderstaande quote:s0lido schreef op 21 juni 2026 om 15:02:
Voorhoede Gakpo, Brobbey en Summerville. Middenveld Kluivert op de plek van Reijnders. Achterhoede heeft ook veranderingen nodig, maar ik zie Koeman Van Dijk niet laten banken.
Ik vind van Hecke slechter, maar daar heeft Koeman de concurrentie al preventief thuisgelaten.
Uit: Hilversum
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.834
Reg.: 19 november 2001
Favoriete opstelling: geen
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.412
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Ik snap het selecteren van Depay op zich wel. Dit is het lastigste als bondscoach. Vergelijkbaar met de situatie waarin Portugal zit met Cristiano Ronaldo. De spelers zelf hebben een gigantisch bord voor hun kop en lopen natuurlijk al 20+ jaar met de gedachte in hun hoofd dat ze de beste zijn.
De coach zit dan in het dilemma. Roep je je topscorer wel op, of niet? Doe je het niet, dan leg je enorm veel druk op de andere spitsen. Als die niet scoren dan zit de hele voetbalmedia te roepen: hoe kun je dan ook je topscorer aller tijden thuis laten?! En nu neem je hem mee, bakt hij er niks van, en dan is het allemaal belachelijk dat hij mee is. Zo kun je het nooit goed doen.
Overigens zie ik Depay niet heel veel anders doen dan hij voorheen deed. Alleen alles veel langzamer. Depay heeft weliswaar heel veel gescoord in Oranje, maar hij was altijd de spits die gigantisch veel risico nam en veel balverlies leed. Alleen als je er dan tegen Andorra of Gibraltar 2 of 3 in schiet, dan kijkt niemand verder dan dat. Als hij dan tegen Oostenrijk of Zweden een balletje erin schiet is het ook prima. Meestal.
Maar als je kijkt naar welke goals hij maakt, het is altijd tegen Wit-Rusland, Denemarken, Roemenie en dat soort landen. Hij heeft maar een handjevol goals tegen Spanje, Duitsland, Belgie en Portugal gemaakt. Maar goed.
Mijn punt is voornamelijk dat Memphis mee is omdat hij dat op basis van het verleden 'verdiend' heeft en het enige wat ik dan denk: ik snap het wel, want het neemt wat druk bij de andere spitsen mee. Ik lees hierboven Zian Flemming als suggestie. Is interessant natuurljik, maar dat had je natuurlijk in de aanloop naar het WK moeten doen, en niet er vlak voor.
Uit: Ergens in den Landen
Vak: 0-vak
Forumreacties: 7.395
Reg.: 19 maart 2003
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:Derk Johanssen schreef op 22 juni 2026 om 09:53:
Ik snap het selecteren van Depay op zich wel. Dit is het lastigste als bondscoach. Vergelijkbaar met de situatie waarin Portugal zit met Cristiano Ronaldo. De spelers zelf hebben een gigantisch bord voor hun kop en lopen natuurlijk al 20+ jaar met de gedachte in hun hoofd dat ze de beste zijn.
De coach zit dan in het dilemma. Roep je je topscorer wel op, of niet? Doe je het niet, dan leg je enorm veel druk op de andere spitsen. Als die niet scoren dan zit de hele voetbalmedia te roepen: hoe kun je dan ook je topscorer aller tijden thuis laten?! En nu neem je hem mee, bakt hij er niks van, en dan is het allemaal belachelijk dat hij mee is. Zo kun je het nooit goed doen.
Overigens zie ik Depay niet heel veel anders doen dan hij voorheen deed. Alleen alles veel langzamer. Depay heeft weliswaar heel veel gescoord in Oranje, maar hij was altijd de spits die gigantisch veel risico nam en veel balverlies leed. Alleen als je er dan tegen Andorra of Gibraltar 2 of 3 in schiet, dan kijkt niemand verder dan dat. Als hij dan tegen Oostenrijk of Zweden een balletje erin schiet is het ook prima. Meestal.
Maar als je kijkt naar welke goals hij maakt, het is altijd tegen Wit-Rusland, Denemarken, Roemenie en dat soort landen. Hij heeft maar een handjevol goals tegen Spanje, Duitsland, Belgie en Portugal gemaakt. Maar goed.
Mijn punt is voornamelijk dat Memphis mee is omdat hij dat op basis van het verleden 'verdiend' heeft en het enige wat ik dan denk: ik snap het wel, want het neemt wat druk bij de andere spitsen mee. Ik lees hierboven Zian Flemming als suggestie. Is interessant natuurljik, maar dat had je natuurlijk in de aanloop naar het WK moeten doen, en niet er vlak voor.
Depay meenemen naar het WK terwijl hij altijd flopt tijdens een groot eindtoernooi, wetende dat hij niet fit is en al een tijd in Brazilië speelt, is inderdaad een keuze welke ikzelf niet gemaakt zou hebben. Ik wacht al jaren op het moment dat Oranje eindelijk in het post-Depay-area gaat komen. Gakpo staat wél al meerdere grote eindtoernooien op rij op. Ook spelers als Brobbey en Summerville dragen meer bij dan dat Depay ooit heeft gedaan. Het is simpelweg spijtig dat zo iemand all-time topscorer geworden m.n. dankzij goals tegen de kleintjes in minder grote wedstrijden dan het WK (en EK) zelf.
Derk Johanssen
Fan van Ajax
Uit: Enschede
Vak: -
Forumreacties: 7.412
Reg.: 3 mei 2004
Favoriete opstelling: geen
Van Dijk is gewoon onomstreden en ik denk dat dat niet onterecht is. Kun je zeggen hij maakt een fout bij die goal, en dan ben ik ook nog wel eens, maar dan zou je er dus een verdediger neer moeten zetten die geen fout maakt. Volgens mij heb je die niet. Verdedigend vond ik het tegen Zweden ook zeer zwak hoor. Zelfs na de 3-0 zat ik niet relaxed op de bank. Maar Van Dijk is echt wel van een andere orde dan Depay.
Wat betreft Depay, hem passeren kun je alleen doen als je dat in de afgelopen jaren al hebt opgelijnd. Je kon intekenen dat hij geselecteerd zou worden (en dan ook gaat spelen). Mijn punt is vooral dat hem meenemen gewoon veel druk wegneemt bij de spitsen die je wel meeneemt. Ik snap best dat je als bondscoach gewoon bij je topscorer aller tijden blijft. Je kan dat vriendjespolitiek noemen, maar ook gewoon consistent. Als hij alleen maar de spelers selecteert die de week ervoor goed waren, dan is het weer een opportunist.
Ik begrijp eigenlijk Koemans selectie wel. Met uitzondering van De Roon en Wieffer. Ik had altijd Frimpong meegenomen en misschein wel Veerman of Taylor.
Verder zou ik ook graag zien dat Kluivert gaat spelen voor Reijnders, want die doet nog niet veel goed dit toernooi. Summerville is nu onomstreden lijkt me. En dan ben je er wel zo'n beetje.
Ajax Forum » Oranje & overige interlands » WK 2026 - Verenigde Staten, Canada en Mexico