Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Jong Oranje

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ben even Jong Oranje gaan kijken, de openingswedstrijd op het EK onder 21. Staan binnen het half uur alvast met 2-0 achter tegen Finland :D

Regeer, Hato en Taylor in de basis. Ik wilde ook even naar Roefs kijken. Rensch speelt ook trouwens.

Begin van Oranje was nog wel aardig, maar rondom de twee tegengoals werkelijk de ene fout na de andere. Vooral Van Bommel en Maatsen maakten het bont bij de 1-0. Daar ging overigens wel een overtreding op Taylor aan vooraf, maar volgens mij spelen we zonder VAR.

Maatsen staat om onduidelijke redenen als middenvelder opgesteld. Je staat dus eigenlijk met 5 verdedigers tegen Finland. Linksback die Meijer van Brugge, die op z'n 19e al wegging bij Groningen. Geen idee waarom die speelt, bakt er weinig van met z'n logge lijf en heeft het hele seizoen op de bank gezeten bij z'n club. Doet tot nu toe ook alles fout. Ondertussen zit Milambo op de bank. Die had je prima op het middenveld kunnen zetten en dan Maatsen gewoon linksback. Beetje voetballen man, tegen die Finnen.

Hato trouwens in het centrum. Nog niet heel overtuigend allemaal. De opbouw gaat nog trager dan bij Ajax. Ligt voornamelijk aan Flamingo overigens, die werkelijk elke bal terug naar Roefs speelt. Die kon trouwens niks aan de twee tegengoals doen.

Op deze manier wordt het een kort toernooi voor Jong Oranje.

+2/-0

Meijer er uit, Maatsen naar LB, Milambo of Valente erbij op het middenveld. Van Bommel eraf voor welke wisselspeler dan ook.

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mike1976 schreef op 12 juni 2025 om 22:02:

Meijer er uit, Maatsen naar LB, Milambo of Valente erbij op het middenveld. Van Bommel eraf voor welke wisselspeler dan ook.

Reiziger haalt nu Regeer eraf voor Valente. Alsof Regeer het probleem was, haha.

Niet dat ik blij ben met Heitinga, maar laten we ons gelukkig prijzen dat Reiziger het niet geworden is zeg.

+2/-0

De bewierookte Reiziger maakt er met z’n selectiekeuzes en keuzes gisteren opzichtig een potje van. Het was werkelijk waar dramatisch wat Jong Oranje liet zien, ook indiviueel zakten er aardig wat door het ijs, waaronder Taylor. Roefs vond ik ook niet overtuigend.

+1/-0

Een mooie generatie Jong Oranje wordt inderdaad door Reiziger om zeep geholpen. Hij laat een aantal toppers buiten de selectie en komt met een rare opstellng.

+1/-0

Kiki schreef op 13 juni 2025 om 10:47:

Een mooie generatie Jong Oranje wordt inderdaad door Reiziger om zeep geholpen. Hij laat een aantal toppers buiten de selectie en komt met een rare opstellng.

Wie ontbreken er in jouw ogen?

De opstelling was inderdaad erg vreemd. Je kunt selecteren wie je wilt, en dan kom je bij de opstelling voor de allereerste wedstrijd klaarblijkelijk tot de conclusie dat je maar 2 goede middenvelders hebt en dus een linksback op 6 moet zetten. Waarom heb je dan geen goede VM geselecteerd?

Echt onbegrijpelijk. Maatsen speelde ook dramatisch. Kon ie zelf niet veel aan doen natuurlijk, die gozer speelt al jaren puur op de linkerflank en moet nu ineens op stel en sprong in de as. Als wij Gaaei op VM gaan zetten wordt het 'm ook niet.

Nu zie ik dat Regeer overal in de media wordt afgemaakt met vette onvoldoendes. Die gasten kijken ook alleen de samenvatting volgens mij. Buiten die ene slechte bal die hij inlevert speelde Regeer helemaal niet zo slecht. Taylor vond ik minder (op de eerste 10 minuten na) en Maatsen bakte er zoals gezegd ook niets van. Wat dat betreft was Regeer nog je minst slechte middenvelder. Uiteraard had je met Valente en/of Milambo moeten starten, en wellicht zelfs allebei.

Keepertje kon weinig aan de twee tegengoals doen. Eerste werd van richting veranderd, tweede zat van dichtbij strak in de hoek. Neem 'm niks kwalijk. Ook verder geen denderende wedstrijd of zo, maar het gelijke spel lag niet aan hem.

Nog even over die Manhoef die onlangs werd geopperd in een ander topic. Dat is het toch echt niet hoor. Snel en behendig, maar de voortzetting is continu drama. Nog even een open kans missen. Veel passes zonder achterliggende gedachte gezien. Nee, ik vond het op basis van stats al niks voor ons, maar spelinhoudelijk ook weinig gezien waar je enthousiast van wordt. Typische counterspeler. Bal diep gooien en dan kan ie z'n tegenstander er wel uit rennen.

Ik vind die Van Bommel ook mateloos irritant. Loopt erbij alsof ie Cantona is maar elke bal gaat de parkeerplaats op. Simpel steken op een overlappende linksback lukt 'm ook de helft van de tijd niet. Mede daardoor zag die Meijer er onbeholpen uit in de eerste helft. Die Van Bommel moet je als trainer kort houden, zal anders altijd voor eigen glorie gaan.

+2/-0

Volledig eens met wat Sevic zegt.

Overigens wat betreft Roefs, zeer oncomfortabel aan de bal en bij de minste geringste druk van de tegenstander gaat hij gekke dingen doen. En echt niet voor het eerst.

En laat voetballend vermogen nou juist van cruciaal belang zijn voor een Ajax keeper. Met een dergelijke keeper bij Ajax bemoeilijk je de opbouw nog meer dan dat nu al het geval is.

+1/-0

Mike1976 schreef op 13 juni 2025 om 14:18:

Overigens wat betreft Roefs, zeer oncomfortabel aan de bal en bij de minste geringste druk van de tegenstander gaat hij gekke dingen doen. En echt niet voor het eerst.

En laat voetballend vermogen nou juist van cruciaal belang zijn voor een Ajax keeper. Met een dergelijke keeper bij Ajax bemoeilijk je de opbouw nog meer dan dat nu al het geval is.

Enig idee waarom keepertje van AZ niet gewoon speelt? Enige Eredivisie-keeper die ik graag bij ons zou zien.

+1/-0

Sevic schreef op 13 juni 2025 om 11:25:

Kiki schreef op 13 juni 2025 om 10:47:

Wie ontbreken er in jouw ogen?

De opstelling was inderdaad erg vreemd. Je kunt selecteren wie je wilt, en dan kom je bij de opstelling voor de allereerste wedstrijd klaarblijkelijk tot de conclusie dat je maar 2 goede middenvelders hebt en dus een linksback op 6 moet zetten. Waarom heb je dan geen goede VM geselecteerd?

Echt onbegrijpelijk. Maatsen speelde ook dramatisch. Kon ie zelf niet veel aan doen natuurlijk, die gozer speelt al jaren puur op de linkerflank en moet nu ineens op stel en sprong in de as. Als wij Gaaei op VM gaan zetten wordt het 'm ook niet.

Nu zie ik dat Regeer overal in de media wordt afgemaakt met vette onvoldoendes. Die gasten kijken ook alleen de samenvatting volgens mij. Buiten die ene slechte bal die hij inlevert speelde Regeer helemaal niet zo slecht. Taylor vond ik minder (op de eerste 10 minuten na) en Maatsen bakte er zoals gezegd ook niets van. Wat dat betreft was Regeer nog je minst slechte middenvelder. Uiteraard had je met Valente en/of Milambo moeten starten, en wellicht zelfs allebei.

Keepertje kon weinig aan de twee tegengoals doen. Eerste werd van richting veranderd, tweede zat van dichtbij strak in de hoek. Neem 'm niks kwalijk. Ook verder geen denderende wedstrijd of zo, maar het gelijke spel lag niet aan hem.

Nog even over die Manhoef die onlangs werd geopperd in een ander topic. Dat is het toch echt niet hoor. Snel en behendig, maar de voortzetting is continu drama. Nog even een open kans missen. Veel passes zonder achterliggende gedachte gezien. Nee, ik vond het op basis van stats al niks voor ons, maar spelinhoudelijk ook weinig gezien waar je enthousiast van wordt. Typische counterspeler. Bal diep gooien en dan kan ie z'n tegenstander er wel uit rennen.

Ik vind die Van Bommel ook mateloos irritant. Loopt erbij alsof ie Cantona is maar elke bal gaat de parkeerplaats op. Simpel steken op een overlappende linksback lukt 'm ook de helft van de tijd niet. Mede daardoor zag die Meijer er onbeholpen uit in de eerste helft. Die Van Bommel moet je als trainer kort houden, zal anders altijd voor eigen glorie gaan.

Ik dacht Mexx Meerdink, Luciano Valente, Givairo Read, Wouter Goes en Emanuel Emegha, maar Valente zit er nu alsnog bij kennelijk. Het is niet zo dat ik het op de voet volg verder. Owusu-Oduro en Valente op de bank, Maatsen op het middenveld, etc. Inderdaad is Reiziger maar raar bezig.

+1/-0

Sevic schreef op 13 juni 2025 om 14:24:

Enig idee waarom keepertje van AZ niet gewoon speelt? Enige Eredivisie-keeper die ik graag bij ons zou zien.

Een trainer die Meijer linksback zet ipv Maatsen met veel meer ervaring op een hoger niveau, daarmee meteen ook zijn middenveld uit balans brengt, vervolgens de verkeerde man wisselt en Valente die het middenveld een boost geeft thuis wou laten.

Need I say more?

Reiziger is de zoveelste dertien-in-een-dozijn KNVB trainers.

+1/-0

Mike1976 schreef op 13 juni 2025 om 14:59:

Sevic schreef op 13 juni 2025 om 14:24:

Een trainer die Meijer linksback zet ipv Maatsen met veel meer ervaring op een hoger niveau, daarmee meteen ook zijn middenveld uit balans brengt, vervolgens de verkeerde man wisselt en Valente die het middenveld een boost geeft thuis wou laten.

Need I say more?

Reiziger is de zoveelste dertien-in-een-dozijn KNVB trainers.

Lachwekkend dat Reiziger na het Maatsen-echec gewoon de volgende linksback (Salah-Eddine) op 6 zette tegen Denemarken. Mooi dat dat afgestraft wordt.

Laatste groepswedstrijd maar Meijer op 6? Hebben we alle linksbacks daar geprobeerd. Mooi man.

Dat experimenteren tijdens een eindtoernooi zou toch een directe reden voor ontslag moeten zijn? Kom eens op man. Je hebt een jaar kunnen toewerken naar dit toernooi, en dan pak je op het moment supreme je hoge hoed, koortsachtig op zoek naar een konijn.

Was gewoon met de punt naar voren gaan spelen met Milambo naast Regeer en Valente ervoor. Drie middenvelders die comfortabel zijn aan de bal en niet continu in de omschakeling belanden. Taylor als supersub die je op elke positie dan kunt brengen. Had je eenvoudig van Finland gewonnen en ook wel van die Denen.

Dat Ohio alle kansen mist, helpt ook niet mee. Maar goed, Reiziger is zelf degene die een spits opstelt die het hele jaar invaller was en er maar 7 heeft gemaakt over alle competities. De kans dat die zich op dit toernooi ineens als goalgetter had ontpopt, was ook niet enorm. Ik vind die Meerdink een irritant mannetje maar die heeft er wel 14 in liggen als tweede spits. Hij heeft nu Van Bergen als tweede spits meegenomen maar die heeft er nog minder gemaakt dan Ohio. Niet te volgen.

Je zult nu Oekraïne moeten verslaan en hopen dat Denemarken niet hard verliest van Finland, anders kun je lekker naar huis. Met één van de beste selecties van dit toernooi, laten we wel zijn.

+2/-0

Je gaat je afvragen of de lesstof van de trainerscursus van de KNVB ergens uit 1999 stamt. Dit was tactisch weer zo ondermaats van Reiziger en dan weer een typische uitslag. “Maar hey, wel gedomineerd en de meeste kansen gecreëerd. Alleen moeten we ze wel afmaken”.

+2/-0

Kroepoek schreef op 16 juni 2025 om 12:13:

Je gaat je afvragen of de lesstof van de trainerscursus van de KNVB ergens uit 1999 stamt. Dit was tactisch weer zo ondermaats van Reiziger en dan weer een typische uitslag. “Maar hey, wel gedomineerd en de meeste kansen gecreëerd. Alleen moeten we ze wel afmaken”.

Het woord 'domineren' is ook wel erg aan inflatie onderhevig bij al die trainers. Je komt zowel tegen Finland als tegen Denemarken eenvoudigweg veel te vaak in omschakelmomenten terecht omdat je juist niet de controle hebt. En die omschakelingen monden te vaak uit in grote kansen. Dat is niet domineren, dat is in het mes lopen.

Dat je een spits hebt die de kansen niet afmaakt, klopt wel, maar Reiziger stelt die spits zelf op. Ohio is geen koelbloedige afmaker, hij scoort nu al drie seizoenen op rij maximaal 5 goals in uiteenlopende competities. En hij speelde al die seizoenen zeer regelmatig.

+3/-0

Waarom stelt Reiziger Emegha niet op als spits, volgens mij deed hij het aardig in Frankrijk.
egoïst van Bommel mag ook uit de basis gehaald worden net als Taylor, die is echt klaar met voetballen dit seizoen.
Toernooi voetbal is heel anders dan kwalificatie voetbal blijkt maar weer.
Echt een schande dat een Meerdink niet is geselecteerd, dat is er eentje die in topvorm raakte aan het einde van het seizoen.

+2/-0

spelbos schreef op 16 juni 2025 om 12:22:

Waarom stelt Reiziger Emegha niet op als spits, volgens mij deed hij het aardig in Frankrijk.
egoïst van Bommel mag ook uit de basis gehaald worden net als Taylor, die is echt klaar met voetballen dit seizoen.
Toernooi voetbal is heel anders dan kwalificatie voetbal blijkt maar weer.
Echt een schande dat een Meerdink niet is geselecteerd, dat is er eentje die in topvorm raakte aan het einde van het seizoen.

"De 22-jarige aanvaller ontbrak vanwege verschillende pijnklachten in de laatste twee competitiewedstrijden van Strasbourg en moet ‘hoogstwaarschijnlijk’ ook het jeugd-EK aan zich voorbij laten gaan, zo schrijft het Algemeen Dagblad."

+2/-0

Sevic schreef op 16 juni 2025 om 12:19:

Het woord 'domineren' is ook wel erg aan inflatie onderhevig bij al die trainers. Je komt zowel tegen Finland als tegen Denemarken eenvoudigweg veel te vaak in omschakelmomenten terecht omdat je juist niet de controle hebt. En die omschakelingen monden te vaak uit in grote kansen. Dat is niet domineren, dat is in het mes lopen.

Dat je een spits hebt die de kansen niet afmaakt, klopt wel, maar Reiziger stelt die spits zelf op. Ohio is geen koelbloedige afmaker, hij scoort nu al drie seizoenen op rij maximaal 5 goals in uiteenlopende competities. En hij speelde al die seizoenen zeer regelmatig.

Dat is zeker aan inflatie onderhevig bij veel Nederlandse trainers. Domineren is inderdaad niet alleen het bij jezelf zoeken, omdat je aanvallend faalt. Domineren is ook ervoor zorgen dat je niet in het mes loopt. Zorgen dat het tactisch/positioneel klopt bij balverlies. En dan krijg je dus die simpele retoriek van “als we de kansen afmaken, winnen we gewoon” Beetje het Sjonnie Heitinga niveau.

+3/-0

Kroepoek schreef op 16 juni 2025 om 12:39:

Sevic schreef op 16 juni 2025 om 12:19:

Dat is zeker aan inflatie onderhevig bij veel Nederlandse trainers. Domineren is inderdaad niet alleen het bij jezelf zoeken, omdat je aanvallend faalt. Domineren is ook ervoor zorgen dat je niet in het mes loopt. Zorgen dat het tactisch/positioneel klopt bij balverlies. En dan krijg je dus die simpele retoriek van “als we de kansen afmaken, winnen we gewoon” Beetje het Sjonnie Heitinga niveau.

Ik voorzie binnenkort de eerste trainer die het omdraait: "Als zij nou wat meer kansen hadden gemist, hadden wij gewoon gewonnen."

Kijk ik snap best dat die 28 doelpogingen erop wijzen dat je op papier gedomineerd hebt, maar eerlijk gezegd vond ik het er voetballend niet uitzien. Veel balverlies, hotseknotsvoetbal, geen lijn in te ontdekken. De goal van Van Bommel was wat dat betreft exemplarisch.

+2/-0

Ze hebben echt alle geluk van de wereld dat Oekraïne die wedstrijd nog heeft weten te winnen, anders was een salon remise tussen Denemarken en Finland al genoeg geweest voor een enkeltje Amsterdam.

Wat overigens de alarmsignalen af moet laten gaan want de wedstrijd tegen Finland was al met alle geluk van de wereld een puntje en Oekraïne heeft wel van hun gewonnen. Maargoed in de rijke Nederlandse traditie zullen zowel staf als spelers dit wel weer opvatten als een makkie.

+1/-0

Het gerucht gaat dat Flamingo vanavond als verdedigende middenvelder gaat spelen.

Reiziger exit lijkt me? Je wilt kennelijk per se 4-3-3 met de punt naar achteren spelen, maar roept geen VM op en komt daar op het toernooi pas achter, of zo.

Mooi hoe die trainers redeneren. We verliezen veel duels op het middenveld, dus ik zet er een gozer neer die duels kan winnen. Dat je met diezelfde gozer niet aan voetballen toekomt, zo ver denken ze niet na.

Als je continu duels verliest op het middenveld, moet je zorgen dat je niet in duels verzeild raakt, dan kun je ze niet verliezen ook. (Zou Cruijff gezegd hebben.)

Nog maar 's een keer, mocht Michael meelezen: zet gewoon Regeer naast Milambo en Valente ervoor in de punt naar voren. En als je per se punt naar achteren wilt spelen, kan dat met die drie ook wel, met Regeer dan op 6.

+2/-0

Als ze het halen zou het mooi zijn maar zo niet dan kunnen de Ajacieden lekker op vakantie.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Oranje & overige interlands » Jong Oranje