Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Kasper Dolberg.

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 11 juni 2020 om 09:29:

Zou het goed vinden als hij terugkeert. Was honderd procent onpas hoe Ajax het afscheid tot het laatste part heeft verbruid voor hem.



Helemaal eens.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 10 juni 2020 om 21:02:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 10 juni 2020 om 19:35:

Iedereen heeft het over Klaassen, Vertonghen, Suarez, Stekelenburg et cetera…….



Stekelenburg?!

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 10 juni 2020 om 19:35:

(...)

Deze speler mag wel terugkomen van mij. (...)



Daar hangt nu een ander prijskaartje aan. En waarschijnlijk ook andere salariseisen.


Stekelenburg is transfervrij en nog nooit zo fit geweest in zijn leven. Hij is toe aan de volgende stap in zijn carrière terug naar Nederland, aldus Maarten zelf :D .

Zeker hangt er een ander prijskaartje aan Dolberg maar zolang Ten Hag trainer is, is het toch niet verstandig. Geen één centrum spits rendeert in het Ajax aanvalsspel wat afgelopen seizoen is gespeeld.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 11 juni 2020 om 10:23:

(...) Geen één centrum spits rendeert in het Ajax aanvalsspel wat afgelopen seizoen is gespeeld.



Mee eens.

Maar er moet rondom de spits ook iets gebeuren.
En dat kan ook de speelwijze zijn ...

 

+1/-0

Promes dus weg. Heeft niet ze geholpen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juni 2020 om 11:28:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 11 juni 2020 om 10:23:

(...) Geen één centrum spits rendeert in het Ajax aanvalsspel wat afgelopen seizoen is gespeeld.



Mee eens.

Maar er moet rondom de spits ook iets gebeuren.
En dat kan ook de speelwijze zijn ...


Het is een combinatie van. In mijn ogen moet Ten Hag zijn afgunst tegen Neres eens veranderen. Aan de andere kant moet hij afstappen van zijn idolate verademing van Promes. Ten Hag schijnt Davy Klaassen hoog te hebben zitten, komt helemaal goed met zijn huidige tactiek, die rent nog harder dan Donny de 16 in... En de rest van de wedstrijd staat hij ergens verdekt opgesteld.....

Ik krijg alweer pijn in mijn hoofd als ik dit allemaal lees.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 11 juni 2020 om 18:36:

Ik krijg alweer pijn in mijn hoofd als ik dit allemaal lees.



Zo lang ik het hier lees en niet op het veld zie, vind ik het best.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 11 juni 2020 om 20:35:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 11 juni 2020 om 18:36:

Ik krijg alweer pijn in mijn hoofd als ik dit allemaal lees.



Zo lang ik het hier lees en niet op het veld zie, vind ik het best.

Zolang Ten Hag coach blijft hou ik migraine.

 

+1/-1

Dolberg heeft een coach nodig die echt in hem gelooft zoals Bosz.

Ten Hag heeft dat minder met hem en dat werkt niet.

Dolberk kan terugkeren bij een andere trainer, anders niet.

Ps: in 2018-2019
0 doelpunten in de CL van kesper.
Hij kreeg ook veel minder speeltijd. Maar toch.

Verder gaat Kesper ook niet terugkeren onder Ten Hag en zit hij nog maar net hij Nice. Hij zal eerder nog 1 jaar blijven of tekenen bij stapje omhoog van Nice. Bv Lyon, Marseille, of Everton.

De man heeft vertrouwen nodig.
Dan wordt hij steeds beter.

Bosz had 100 pro vertrouwen in hem en Kesper betaalde dat uit.

 

+1/-0

Bosz deed het op dat gebied velen malen beter dan Hag, hij gaf ook De Ligt vertrouwen en liet hem ondanks fouten staan. Erik brengt spelers veelal op verkeerde momenten en geeft ze geen vertrouwen. Dat zie je ook bij bv. Neres.

Tevens speelt hij een compleet verkeerd systeem, ondanks het verlies van Frenkie, Lasse en Mathijs past hij niks aan. Tadic loopt een heel jaar voor jan lul in de spits omdat er constant 3-4 man voor zijn voeten lopen. Hij beseft niet dat hij zijn goede passers allemaal kwijt is. ;)

 

+1/-0

Ten Hag heeft een wereldprestatie geleverd in de CL 2018-2019 halve finale. Alleen Louis van Gaal heeft dat bereikt met AJAX vanaf pakweg 1990, verder niemand.

Het heeft weer tijd nodig om iets nieuws te bouwen als je leeggeroofd@gekocht wordt. Ten Hag dus ook.

Louis van Gaal verloor ook spelers en had blessures en moest roeien met de riemen die hij nog had. Zie 1996 en 1997.
Finale en halve finale. Maar door gebrek aan kwaliteit en blessures en mindere jeugdspelers werden de prestaties minder. Toch bleef Van Gaal vasthouden aan zijn formule en systeem grofweg.

Van Gaal maakte ook een paar fouten toen.. Tactisch en spelers waren minder hongerig en fit meer.

Van Gaal zou nu nooit meer zo hebben gespeeld tegen Juventus met Ajax in 1997 en volledig weggespeeld worden tegen een beter team. Van Gaal heeft zijn les geleerd zie WK 2014 bv Spanje 5-1.

 

+1/-0

Als we toch paralellen gaan trekken raakte Ajax in 95 Rijkaard en Seedorf kwijt en in 2019 De Ligt en De Jong. Dit komt qua kwaliteit wel een beetje overeen denk ik want De Ligt en De Jong moeten eerst maar eens 7 CL titels zien te halen. Schone heeft het advies gekregen om weg te gaan. Misschien niet zo slim achteraf.

Dat Ajax in 96 de CL finale verloor kan gebeuren, je hebt ook met vorm van de dag te maken. Juventus reikte ook 3x op rij tot de CL finale en had geen misselijk elftal. Daarna kreeg Ajax met aflopende contracten te maken waardoor er spelers gratis de deur uit gingen.

Anno 2019 heeft Ajax voor 150-160 miljoen aan spelers verkocht, een heel andere situatie dan 95/96. En wat is er voor teruggekomen? Tenenkrommend. En een speler als Marin is degelijk op het advies van Ten Hag gekomen.

Het grappige is dat ik vanaf de voorbereidding al zag dit gaat zwaar worden. Er is sindsdien van alles gebeurd, we zijn bestolen, we hebben geluk gehad, we hebben maar 3 echt mooie wedstrijden gevoetbald en we hebben diverse malen zeer verdiend verloren.

En sorry ik heb mijn eigen dood zitten ergeren aan de speelwijze dit seizoen. En ik ben niet de enige Ajacied.

 

+1/-0

Daarom dwtk zou je me moeten steunen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 15:55:

(...) we hebben maar 3 echt mooie wedstrijden gevoetbald (...)



Dit vind ik bepalend en zou het teken moeten zijn, voor een club met de filosofie als Ajax, voor 'alle seinen op rood'.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 16:00:

Daarom dwtk zou je me moeten steunen.


Waarmee?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 13 juni 2020 om 16:49:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 15:55:

(...) we hebben maar 3 echt mooie wedstrijden gevoetbald (...)



Dit vind ik bepalend en zou het teken moeten zijn, voor een club met de filosofie als Ajax, voor 'alle seinen op rood'.


Ik heb mij eigen dood zitten ergeren dit seizoen. We hadden gewoon een kwalitatief slechte selectie en na 1.5 jaar Ten Hag weet iedere ploeg zo ongeveer hoe ze Ajax moeten bestrijden, zelfs RKC won thuis bijna van Ajax en leek een topploeg.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 16:00:

Daarom dwtk zou je me moeten steunen.


Waarmee?



Transferplannen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 17:24:

Transferplannen.



Wat hebben jouw tranferplannen voor effect bij de club?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 17:24:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 16:00:

Daarom dwtk zou je me moeten steunen.


Waarmee?



Transferplannen.


Van wat?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 17:24:

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

LuigiTentorioABC schreef op 13 juni 2020 om 16:00:

Daarom dwtk zou je me moeten steunen.


Waarmee?



Transferplannen.



A.u.b. niet.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

dwtk schreef op 13 juni 2020 om 17:23:

Ik heb mij eigen dood zitten ergeren dit seizoen. We hadden gewoon een kwalitatief slechte selectie en na 1.5 jaar Ten Hag weet iedere ploeg zo ongeveer hoe ze Ajax moeten bestrijden, zelfs RKC won thuis bijna van Ajax en leek een topploeg.



Ik kan mij meer ergeren aan het feit dat spelers niet op eigen initiatief iets kunnen forceren.

Een (echte) Godenzoon is niet afhankelijk van een trainer om de bal in het net te krijgen.

 

+3/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Historie » Kasper Dolberg.