Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Noa Lang

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Dit is teleurstellend. Ik vond hem juist al een jaar goed bezig. En de selectie loopt ook niet over van spelers die echt het spel kunnen maken. Het is ook niet zo dat je flink binnenloopt als je hem verkoopt. Hopelijk is het enkel een verhuur.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 04 oktober 2020 om 22:51:

Dit is teleurstellend. Ik vond hem juist al een jaar goed bezig. En de selectie loopt ook niet over van spelers die echt het spel kunnen maken. Het is ook niet zo dat je flink binnenloopt als je hem verkoopt. Hopelijk is het enkel een verhuur.



Ajax heeft een tekort aan creatieve spelers dan is een vertrek van Lang niet logisch.
Had hem er liever bij gehouden dan Labyad.

 

+3/-0

Zal wel problemen met Ten Hag hebben en niet in het gareel lopen. Nu vind ik hem ook soms irritant overkomen, maar is veel beter dan Labyad. Lang op links en Tadic in de spits is veel beter dan hoe ze nu spelen.
Lang ziet het gestuntel van spelers als Labyad, Alvarez en Promes natuurlijk ook en hij lijkt mij iemand die dat dan ook zegt. Ik vermoed dat dat de reden is van zijn wss. vertrek.
Ik vind het jammer. Hij is ook de dupe van de keuzes van ten Hag die duidelijk zijn vriendjes opzichtig de hand boven het hoofd houdt. Misselijk.

 

+3/-0

Talentvolle jongen, maar zijn speelstijl maakt het voor hem lastig om ergens een plek te krijgen. Een hele technische jongen die het zou moeten hebben van wat hij creëert voor anderen, maar hij creëert in de praktijk niet vreselijk veel. In de diepte niet gevaarlijk, wel technisch maar geen echte dribbelaar. Een heel technisch manusje van alles, maar nergens een echte uitblinker.

Ik denk dat zo'n jongen, met de juiste begeleiding wel een goede nummer 10 kan zijn of een creërende linksbuiten, maar ik denk wel dat hij op dit moment nergens echt perspectief heeft. Laat zo'n jongen dan maar ergens anders voetballen. Het was ook maar de vraag of hij zijn contract had willen verlengen na weer een seizoen zonder perspectief op de basis bij Ajax 1.

Ik had graag gezien dat hij op 10 een kans had gehad, misschien in de voorbereiding, wetende dat Donny onhoudbaar was op een gegeven moment. Echter, tegelijkertijd zie je ook dat hij niet de jongen is die begrijpt hoe je middenveld speelt. Verliefd op de bal, maar dat hoeft niet om effectief te zijn. Kudus is een jaar jonger maar toont veel meer volwassenheid, rust en tactisch inzicht om op het middenveld te kunnen spelen. En dat mis ik bij Lang.

Lang is een jongen met geweldige potentie, puur om wat hij kan met een bal, maar potentie is geen kwaliteit. Misschien komt het ergens anders wel uit.

 

+1/-0

Ik denk juist dat dit Ajax in aanvallend opzicht voor iedere aanvallende speler behalve misschien de spits heel flexibel is in wat voor type het moet zijn. In tegenstelling tot in een meer klassiek systeem als 4-3-3 mak het een stuk minder uit of je achter/om de spits heen met een echte nummer 10, een klassieke buitenspeler of iets er tussenin speelt, zolang deze spelers maar wat kunnen toevoegen met specifieke kwaliteiten.

Volwassenheid en rust zeggen me ook weer niet zo enorm veel voor een speler op zijn positie. Ziyech had toch ook niet echt rust in zijn spel? Die nam graag risico's en verloor de bal daardoor ook vaak, maar juist daardoor kon hij ook zo veel kleur aan wedstrijden geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

thomas83 schreef op 06 oktober 2020 om 20:35:

Ik denk juist dat dit Ajax in aanvallend opzicht voor iedere aanvallende speler behalve misschien de spits heel flexibel is in wat voor type het moet zijn. In tegenstelling tot in een meer klassiek systeem als 4-3-3 mak het een stuk minder uit of je achter/om de spits heen met een echte nummer 10, een klassieke buitenspeler of iets er tussenin speelt, zolang deze spelers maar wat kunnen toevoegen met specifieke kwaliteiten.

Volwassenheid en rust zeggen me ook weer niet zo enorm veel voor een speler op zijn positie. Ziyech had toch ook niet echt rust in zijn spel? Die nam graag risico's en verloor de bal daardoor ook vaak, maar juist daardoor kon hij ook zo veel kleur aan wedstrijden geven.


Mee eens.

Tegen zo'n groningen had ik hem graag na de pauze gezien op de plek van Promes. Dan verandert er echt iets in zo'n wedstrijd.

 

+2/-0

Foutje, bedankt! :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johan Nahoj schreef op 01 februari 2021 om 20:14:

Foutje, bedankt! :B


?

 

+1/-0

Ik gun Lang het allerbeste en vind het jammer dat zijn talent er niet bij Ajax uitgekomen is.
Aan de andere kant, ik denk dat hij zonder deze nieuwe club/omgeving, nieuwe speelstijl en wellicht een stevige schop onder zijn reet de knop niet had omgezet. Niet dat ik die aanname kan bewijzen, natuurlijk.

 

+2/-0

Het is leuk voor hem dat hij het zo goed doet bij Brugge, ik vond dat hij best een goede voorbereiding draaide bij ons.
Het is toch altijd afwachten hoe een speler zich ontwikkelt in het buitenland, hopelijk blijft hij deze lijn doortrekken.

 

+1/-0

Ik vind het altijd jammer, het lijkt er op dat hij talent heeft , maar dat trainers niet gediend zijn van zijn maniertjes.
Maar als trainer ben je een passant ik zeg werk met wie je onder je hoede heb iedereen is verschillend om hem gelijk af te schrijven als mens en voetballer voor mijn gevoel is dat wat Ten Hag met hem gedaan heeft.

 

+1/-0

Nou het schijnt dat Clement de juiste trainer is voor Noa . Ze lopen met hem weg in België. Weeklijks de beste speler. Denk dat ten Hag nog wel eens achter zijn oren krabt. Zijn waarde schijnt al richting de 30 miljoen te gaan. Verhuurd tot de zomer en dan word de koop clausule gelicht van €6 miljoen. Ze lachen zich rot in Brugge

 

+1/-0

Na de goede voorbereiding die Lang draaide had je hem er gewoon bij kunnen houden of in ieder geval een optie in de transfer kunnen inbouwen. Maar goed, het is gebeurd. Fijn voor hem dat ie het goed doet daar, hopelijk maakt ie een verstandige volgende stap.

Vind het wel opmerkelijk dat ik regelmatig het argument voorbij hoor/zie komen dat Lang zo goed presteert omdat het niveau zo laag is in België. Maar over het algemeen floppen spelers uit de Nederlandse competitie daar, zelfs onze topscorers.

 

+1/-0

Bandhé speelde ook de pannen van het dak in belgië. Blijkt hier in onze competitie toch een stukje moeilijker te zijn. Zal niet alleen aan zijn blessure hebben gelegen.

 

+1/-0

Weet iemand eigenlijk hoe dat precies zit met die optie tot koop? Als ze hem kopen, moet Lang zelf ook met een contract akkoord gaan lijkt mij. Wat als ie dat weigert?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

ElSimao2 schreef op 07 februari 2021 om 21:58:

Weet iemand eigenlijk hoe dat precies zit met die optie tot koop? Als ze hem kopen, moet Lang zelf ook met een contract akkoord gaan lijkt mij. Wat als ie dat weigert?



Dat zal al wel geregeld zijn bij de deal destijds om juist dat scenario te voorkomen. Dat zou dan ook betekenen dat Lang geen contract zal krijgen dat bij zijn nieuwe status past.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Linkerbovenhoek schreef op 07 februari 2021 om 21:34:

Bandhé speelde ook de pannen van het dak in belgië. Blijkt hier in onze competitie toch een stukje moeilijker te zijn. Zal niet alleen aan zijn blessure hebben gelegen.



Volgens mij scoorde Bandé in een korte periode een aardig aantal doelpunten (stuk of 12?), maar waren de geluiden vanuit België toch ook al dat hij er niet zo heel veel van kon? Maar andersom hebben we hier spelers als Malki, Vleminckx en Dessers gehad die makkelijk scoorden, maar in België geen poot aan de grond kregen. Ik denk dat die competitie nogal wordt onderschat in vergelijking met de onze.

Punt van het verhaal is dat ik denk dat Lang wel degelijk iets had kunnen toevoegen aan Ajax, zeker ten opzichte van Promes en Labyad, maar ook Antony die niet elke week thuisgeeft.

 

+2/-0

De media wordt wel heel gretig gezocht door de familie Lang. Na iedere niet geheel mislukte actie wordt meteen een bericht richting Ajax gemaakt om te laten weten dat ze een GROTE FOUT begaan hebben door hem niet een contract aan te bieden met gegarandeerde basisplaats. Kijk ons eens schitteren in de Belgische competitie, boven Nederland op de coëfficiënten lijst, dus wat we hier laten zien bij Brugge is van hoger niveau dan bij jullie.

Ik vind het langzamerhand pijnlijk kinderachtig worden, geheel in lijn met het niveau van wat Noa zelf uitkraamt als hij een microfoon in z'n handen gedrukt krijgt. We hebben hem hier zelf zien spelen, bij Ajax en bij Twente. Een begenadigd talent, die zeker niet zou misstaan bij een topclub uit de eredivisie. Maar ook zeker niet de nieuwe Arjen Robben, die als missende schakel de leegte van het vertrek van Ziyech zou kunnen opvullen. Als hij na een half jaar ballen in de Belgische competitie daar nu al met kop en schouders boven de rest uitsteekt, dan zegt dat toch alles over de Belgische competitie. Kom eerst maar eens terug met een paar prijzen op zak voordat je je grote mond opendoet, huilebalk, Ajax is een gepasseerd station.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 08 februari 2021 om 10:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Linkerbovenhoek schreef op 07 februari 2021 om 21:34:



Punt van het verhaal is dat ik denk dat Lang wel degelijk iets had kunnen toevoegen aan Ajax, zeker ten opzichte van Promes en Labyad, maar ook Antony die niet elke week thuisgeeft.



Eens. Dat heeft hij Lang in het verleden ook al laten zien tijdens zijn inval beurten voor zijn verhuur aan Twente. Ik vermoed dat Lang zich niet aan basis afspraken hield in het veld, zijn primaire taak dus niet uitvoerde, die hij had meegekregen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Calavaro schreef op 08 februari 2021 om 11:13:

De media wordt wel heel gretig gezocht door de familie Lang. Na iedere niet geheel mislukte actie wordt meteen een bericht richting Ajax gemaakt om te laten weten dat ze een GROTE FOUT begaan hebben door hem niet een contract aan te bieden met gegarandeerde basisplaats. Kijk ons eens schitteren in de Belgische competitie, boven Nederland op de coëfficiënten lijst, dus wat we hier laten zien bij Brugge is van hoger niveau dan bij jullie.

Ik vind het langzamerhand pijnlijk kinderachtig worden, geheel in lijn met het niveau van wat Noa zelf uitkraamt als hij een microfoon in z'n handen gedrukt krijgt. We hebben hem hier zelf zien spelen, bij Ajax en bij Twente. Een begenadigd talent, die zeker niet zou misstaan bij een topclub uit de eredivisie. Maar ook zeker niet de nieuwe Arjen Robben, die als missende schakel de leegte van het vertrek van Ziyech zou kunnen opvullen. Als hij na een half jaar ballen in de Belgische competitie daar nu al met kop en schouders boven de rest uitsteekt, dan zegt dat toch alles over de Belgische competitie. Kom eerst maar eens terug met een paar prijzen op zak voordat je je grote mond opendoet, huilebalk, Ajax is een gepasseerd station.



Ik denk dat de Nederlandse en de Belgische competitie uiteindelijk ongeveer even sterk zijn, wat een steek naar Nederland is, omdat we veel meer inwoners hebben en dus een sterkere competitie zouden moeten hebben. Met Ajax heeft Nederland veruit de sterkste en grootste club uit beide landen, maar verder denk ik dat Belgie met Anderlecht, Club Brugge, Standard etc. daaronder iets meer heeft dan Nederland.

De speelstijl is ook redelijk anders. In Nederland wordt opener en avontuurlijker gespeeld. Meeste clubs in Belgie zijn een soort PSV qua speelstijl.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 9 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9

Ajax Forum » Historie » Noa Lang