Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Historie » Louis van Gaal

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2



:D

 

+2/-0

Mijn eerste "on-line" les ... B)
Geen moment aan spijbelen gedacht ...

Prima vent! Op mijn feestjes is hij welkom.
En meningsverschillen? Daar komen we wel uit.

 

+1/-0

Een perfectere Ajax coach is/was er niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Louis&Co schreef op 12 december 2020 om 03:28:

Een perfectere Ajax coach is/was er niet.



Hier nog een pracht stukje Van Gaal, waar hij in de rust handelend optreedt als Ajax 1-0 achter staat tegen een Oost Duits team. Eerst afbreken, dan weer opbouwen. Een cameraman die er toevallig stond legde dit vast.

Bron: kabinenpredigt

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 13 december 2020 om 11:53:

Hier nog een pracht stukje Van Gaal, waar hij in de rust handelend optreedt als Ajax 1-0 achter staat tegen een Oost Duits team. Eerst afbreken, dan weer opbouwen. Een cameraman die er toevallig stond legde dit vast.




Het is opgenomen bij Rot Weiss Erfurt. Op 28 oktober 1991.

Daar stonden ze met 1-0 achter in de rust en wonnen met 2-1 via Jonk en Bergkamp.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 13 december 2020 om 11:53:

open/sluit de onderstaande quote:

Louis&Co schreef op 12 december 2020 om 03:28:

Een perfectere Ajax coach is/was er niet.



Hier nog een pracht stukje Van Gaal, waar hij in de rust handelend optreedt als Ajax 1-0 achter staat tegen een Oost Duits team. Eerst afbreken, dan weer opbouwen. Een cameraman die er toevallig stond legde dit vast.




Heerlijk. Dit is hoe je jonge spelers oppept. Mensen van buitenaf dachten vaak ''wat een arrogante kwal'', maar zijn aanpak heeft wel tot succes geleid.

Dit bericht is gewijzigd op 13 december 2020, 13:20:47.

 

+1/-0

Ja, ik zie Ten Hag dit nog zo niet doen. Ik ben echt benieuwd wat Van Gaal uit deze groep zou halen, wat denken jullie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

klaaschat schreef op 13 december 2020 om 20:41:

Ja, ik zie Ten Hag dit nog zo niet doen. Ik ben echt benieuwd wat Van Gaal uit deze groep zou halen, wat denken jullie?



Meer als Ten Hag verwacht ik.

Maar ik vind veel interessanter wie er onder zijn leiding nog in deze groep zouden zitten?

 

+1/-0

Tsja, alle respect voor zijn prestaties hoor en zijn verstand van voetbal. Maar ik zie toch echt een idioot in deze filmpjes. Ik geloof ook niet dat dat achterlijke geschreeuw altijd helpt. Denk je dat een Ziyech hier beter zou gaan voetballen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 10:01:

Tsja, alle respect voor zijn prestaties hoor en zijn verstand van voetbal. Maar ik zie toch echt een idioot in deze filmpjes. Ik geloof ook niet dat dat achterlijke geschreeuw altijd helpt. Denk je dat een Ziyech hier beter zou gaan voetballen?



Volkomen mee eens. En dat is de loop van zijn carriere alleen maar erger geworden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 10:01:

(...) Maar ik zie toch echt een idioot in deze filmpjes. (...)



Dat lees ik ook over Ten Hag, in reacties op zijn persconferenties ...

En Guardiola, Simeone, etc. zijn ook niet onbesproken.

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 10:01:

(...) Ik geloof ook niet dat dat achterlijke geschreeuw altijd helpt. (...)



Ik ga er van uit dat hij niet altijd achterlijk schreeuwt. Dat werkt inderdaad niet.

En er is een verschil in inhoud van de teksten wanneer hij van een balkon, bordes of podium staat te brallen, of wanneer hij in de kleedkamer miljonairs op hun fl*kker geeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 december 2020 om 11:29:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 10:01:

(...) Maar ik zie toch echt een idioot in deze filmpjes. (...)



Dat lees ik ook over Ten Hag, in reacties op zijn persconferenties ...

En Guardiola, Simeone, etc. zijn ook niet onbesproken.



Dus?

open/sluit de onderstaande quote:

Ik ga er van uit dat hij niet altijd achterlijk schreeuwt. Dat werkt inderdaad niet.

En er is een verschil in inhoud van de teksten wanneer hij van een balkon, bordes of podium staat te brallen, of wanneer hij in de kleedkamer miljonairs op hun fl*kker geeft.



Schreeuwen tegen je spelersgroep mensen vind ik gewoon een enorm zwaktebod. Het kan een keer gebeuren uit emotie, maar dan nog ga je niet tien minuten lang helemaal los. En we weten van Louis dat het echt niet bij deze ene keer gebleven is.

Ik heb het overigens nog niet eens over zijn bordesscènes. Als hij dat leuk vindt (en schijnbaar een groot publiek ook) moet ie dat vooral doen. Ik vind het persoonlijk net zo dom als carnaval, maar dat kan je ook moeilijk verbieden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:




Je wordt als trainer al snel als idioot bestempeld als je afwijkt van het lesmateriaal van de trainerscursus.

Ik weet niet of de 'laptop-trainers' inmiddels ook al onder de groep 'idioten' zijn geordend. Het is vrij stil rond die malloten ...

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 12:53:

Schreeuwen tegen je spelersgroep mensen vind ik gewoon een enorm zwaktebod. Het kan een keer gebeuren uit emotie, maar dan nog ga je niet tien minuten lang helemaal los. (...)



Tja, daar is iets van te denken en te zeggen ...

Anderzijds, als een trainer pakweg 3 à 4 keer op deze wijze iets heeft uitlegd, lijkt het mij dat spelers daar wel door heen kijken en beseffen dat het een "karaktertrekje" is.

En ik verwacht eigenlijk ook wel dat er een speler tussen zit die recht voor zijn raap vraagt:

,,Trainer, ik begrijp het, het is helemaal duidelijk. Maar waarom schreeuwt u zo? Ik zit op een meter afstand en de tegenstander hoort zo alles ...".

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 14 december 2020 om 23:14:

Je wordt als trainer al snel als idioot bestempeld als je afwijkt van het lesmateriaal van de trainerscursus.

Ik weet niet of de 'laptop-trainers' inmiddels ook al onder de groep 'idioten' zijn geordend. Het is vrij stil rond die malloten ...



Als je je als idioot gedraagt (langs de lijn of waar dan ook), dan is de kans groot dat je ook zo benoemd wordt. Er zijn echter best wat trainers die vergelijkbaar of meer gewonnen hebben dan Louis die zich niet misdragen.

open/sluit de onderstaande quote:

Tja, daar is iets van te denken en te zeggen ...

Anderzijds, als een trainer pakweg 3 à 4 keer op deze wijze iets heeft uitlegd, lijkt het mij dat spelers daar wel door heen kijken en beseffen dat het een "karaktertrekje" is.



Een karaktertrekje dat geaccepteerd wordt, omdat ie nou eenmaal een idioot is?

open/sluit de onderstaande quote:

En ik verwacht eigenlijk ook wel dat er een speler tussen zit die recht voor zijn raap vraagt:

,,Trainer, ik begrijp het, het is helemaal duidelijk. Maar waarom schreeuwt u zo? Ik zit op een meter afstand en de tegenstander hoort zo alles ...".



Ja, dat ben ik met je eens. Maar zulke gasten (Theo Janssen, Luca Toni, Rivaldo, wie nog meer?) hadden vervolgens nou niet echt veel perspectief meer. Als trainer heb je nou eenmaal ook gewoon een machtspositie, waardoor er veel geslikt wordt.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 15 december 2020, 11:07:38.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 december 2020 om 10:56:

Een karaktertrekje dat geaccepteerd wordt, omdat ie nou eenmaal een idioot is?



Ja. Als de boodschap duidelijk is ...

Ik heb niet de indruk dat van Gaal vaak onzin uitkraamde.
Dan was hij al lang 'afgemaakt' door spelers en nooit zo ver gekomen.

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 december 2020 om 10:56:

(...) Ja, dat ben ik met je eens. Maar zulke gasten (Theo Janssen, Luca Toni, Rivaldo, wie nog meer?) hadden vervolgens nou niet echt veel perspectief meer. (...)



Volgens mij durfden o.a. Van Basten, Schip, Rijkaard bij Ajax ook hun mond open te doen. Tegen de Mos, tegen Cruijff. En Lerby vloekte tegen alles in sportkleding.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 15 december 2020 om 11:38:

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 december 2020 om 10:56:

Een karaktertrekje dat geaccepteerd wordt, omdat ie nou eenmaal een idioot is?



Ja. Als de boodschap duidelijk is ...

Ik heb niet de indruk dat van Gaal vaak onzin uitkraamde.
Dan was hij al lang 'afgemaakt' door spelers en nooit zo ver gekomen.



Ik heb die indruk ook niet, zoals gezegd heb ik respect voor zijn verstand van voetbal. Juist daarom zou hij niet zo tekeer moeten gaan in mijn ogen. Maar ik denk dat we hier niet uit gaan komen verder, verschil van inzicht. Prima.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 15 december 2020 om 12:27:

(...) Maar ik denk dat we hier niet uit gaan komen verder, verschil van inzicht. (...)



Ik kan me er niet druk om maken.

Als ik me ga storen aan de 'karaktertrekjes' van de medemens raak ik binnen de kortste keren gestoord ...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Drie Kruizen 2.0 schreef op 14 december 2020 om 10:01:

Tsja, alle respect voor zijn prestaties hoor en zijn verstand van voetbal. Maar ik zie toch echt een idioot in deze filmpjes. Ik geloof ook niet dat dat achterlijke geschreeuw altijd helpt. Denk je dat een Ziyech hier beter zou gaan voetballen?




Ik denk dat het vooral goed werkt bij jonge spelers en minder bij gearriveerde spelers. Ik vind wel dat hij zijn speech goed opbouwt, gedurende het verhaal wordt hij rustiger en vertelt hij wat er gebeuren moet. Aan het einde van het seizoen stond Ajax uiteindelijk wel met de Uefa cup in handen.

 

+1/-0

Veel mensen zijn vergeten dat Ajax in de eerste twee seizoenen van Louis niet eens kampioen werd. En dat met een fantastisch elftal. Pas toen Rijkaard erbij kwam (die hij eerst ook nog rechtshalf zette / pas toen Frenk op 4 kwam ging het echt lopen) en de snelheid van Overmars (heel cruciaal) werd het een machine. Dat het een machine werd was ook meteen een nadeel, na verloop van tijd ging de creaitiviteit er onder lijden.

Ajax verspeelde tot twee keer toe bij PSV de titel. Vooral de tweede keer toen ene Linssen twee keer scoorde was schrijnend. PSV speelde toen notabene met een keeper van 1 meter 60 groot. Ajax had een team dat drie klassen beter was dan kampioen Feyenoord en PSV. Feyenoord werd drie keer dat seizoen vernederd maar werden wel kampioen.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 2 januari 2021, 12:10:06.

 

+1/-0

Veel mensen zijn vergeten dat Ajax in de eerste twee seizoenen van Louis niet eens kampioen werd. En dat met een fantastisch elftal. Pas toen Rijlkaard erbij kwam en de snelheid van Overmars (heel cruciaal) werd het een machine. Dat het een machine werd was ook meteen een nadeel, na verloop van tijd ging de creaitiviteit er onder lijden.

Ajax verspeelde tot twee keer toe bij PSV de titel. Vooral de tweede keer toen ene Linssen twee keer scoorde was schrijnend. Ajax had een team dat drie klassen beter was dan kampioen Feyenoord en PSV. Feyenoord werd drie keer dat seizoen vernederd maar werden wel kampioen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Ajax Forum » Historie » Louis van Gaal