Transparent
Inloggen
Sluiten

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Tweede Kamerverkiezingen 2021

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2020, 02:02:28.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 december 2020 om 01:31:

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.



Als je niet stemt heb je in mijn ogen geen recht om kritiek te leveren. Daarbij steun je juist de partijen die jij niet ziet zitten.
Dus een dringende oproep aan jou ga stemmen al is het op een kleine partij. Als iedereen zo zou denken als jou zal er nooit iets veranderen.

 

+2/-0

3 maanden voor de verkiezingen staat de VVD ruim voor in de peilingen.
In die periode kan veel veranderen als de aanpak van de pandemie stroperig blijft verlopen. Kan bijv. de toeslagenaffaire ook van invloed
zijn?

Wat is het alternatief voor Rutte? Wopke Hoekstra? Lijk me een weloverwogen kandidaat en momenteel de enige die serieus een gooi kan doen als hij zijn stempel kan drukken.

De rest blijft hangen in oneliners, interne twisten en ongeloofwaardigheid.

 

+1/-1

Stemmen op een kleine partij, alleen om te voorkomen dat jouw stem naar een grotere partij gaat, is echt ridicuul. Dat is een soort hersenloze stem puur vanuit emotie. Die kleinere partij daar hebben we er inmiddels al zo velen van gezien. Alsof die Nederland niet schaden, en dan ben jij daar ook nog voor verantwoordelijk.

Wat een slecht advies.

Als jet het niet weet? Stem dan vooral lekker niet.
Als meer dan 50% van Nederland niet stemt heeft dat een veel groter effect dan dat groep Nanninga straks na 7 weken uiteen ploft.

 

+1/-0

Denk jij nu werkelijk dat de verkiezingen in Amerika anders zijn afgelopen door fraude???
En dat het onverstandig of in ieder geval niet in ons voordeel is deel uit te maken van de EU?

En dan niet eens de naam PVV willen noemen, de partij die het huichelen heeft uitgevonden, en daarin alleen wordt overtroffen door het forum?

Lachen met jou.

open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 december 2020 om 01:31:

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.

 

+3/-2

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 22 januari 2021 om 16:36:

Denk jij nu werkelijk dat de verkiezingen in Amerika anders zijn afgelopen door fraude???
En dat het onverstandig of in ieder geval niet in ons voordeel is deel uit te maken van de EU?

En dan niet eens de naam PVV willen noemen, de partij die het huichelen heeft uitgevonden, en daarin alleen wordt overtroffen door het forum?

Lachen met jou.



Haha!
Ooh die opmerking over het forum gaat je downvoters kosten ;-)

Die Britten hebben spijt als haren op hun hoofd, er komt nog geen knakworst de grens over. Schoppen tegen iets is altijd makkelijker dan zelf ook iets doen.

 

+1/-2

Als ik nu zou moeten gaan stemmen dan zou het puur emotioneel zijn i.v.m. alle Corona regels die of te laat of niet goed opgesteld zijn. Op emotiebasis kun je natuurlijk niet een verantwoorde keus maken.

Wat mij iig NU dwars zit is het volgende:

1. Rot op met die 100kmh regel en gezeik over stikstof.
2. Ik wil dat de overheid zo min mogelijk bemoeit met de economie en bedrijven. Belastingen omlaag om de economie in toekomst te steunen. Echter, ben ik bang dat de belastingen alleen maar hoger en hoger gaan worden want al die 'staatssteunen' moeten natuurlijk weer terugbetaald worden met 300% rente.
3. En natuurlijk al die corona regels. Niet zo zeer de regels zelf, maar de manier en de volgorde waarop die opgesteld zijn. Meestal te laat, soms helemaal niet en soms zelfs overbodig terwijl andere veel ingrijpende regels voor de hand liggen.

Ik vraag me echt af wat de standpunt(en) voor de toekomst zullen zijn en bij welke partijen. Het is nog even afwachten, maar belangrijkste vind ik hoe achterstallig onderwijs ingehaald gaat worden en hoe de overheid hun geld terug gaat eisen (staatssteunen). Oh ja, en die max 100kmh mag van mij doodvallen. Zucht.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 17:22:

(...) 1. Rot op met die 100kmh regel en gezeik over stikstof. (...)



Hoeveel procent stikstof produceren elektrische auto's eigenlijk ... ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2021 om 17:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 17:22:

(...) 1. Rot op met die 100kmh regel en gezeik over stikstof. (...)



Hoeveel procent stikstof produceren elektrische auto's eigenlijk ... ?


Dit weet ik eigenlijk niet, maar als je de overheid vraagt dan is het 0%. Alleen in dit geval moeten ze veel verder kijken dan hun neus lang is.

Ik ga hier niet al te diep op in omdat we dan off topic dwalen, maar er zijn genoeg bewijzen en documentaires te vinden waarbij een elektrische auto uiteindelijk meer uitstoot produceert dan een benzine auto en een benzine auto op zijn buurt meer vervuilender is dan de nieuwste generaties diesel auto's.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 17:39:

Dit weet ik eigenlijk niet, maar als je de overheid vraagt dan is het 0%. (...)



Waarom mogen elektrische auto's dan niet, op basis van de stikstofregels, 120-130 km/uur blijven rijden? :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 22 januari 2021 om 16:36:

Denk jij nu werkelijk dat de verkiezingen in Amerika anders zijn afgelopen door fraude???
En dat het onverstandig of in ieder geval niet in ons voordeel is deel uit te maken van de EU?

En dan niet eens de naam PVV willen noemen, de partij die het huichelen heeft uitgevonden, en daarin alleen wordt overtroffen door het forum?

Lachen met jou.

Interessant. Kom eens met feitelijke voorbeelden. Laten we zeggen 5 stuks.
open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 december 2020 om 01:31:

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.


 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2021 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 17:39:

Dit weet ik eigenlijk niet, maar als je de overheid vraagt dan is het 0%. (...)



Waarom mogen elektrische auto's dan niet, op basis van de stikstofregels, 120-130 km/uur blijven rijden? :denk



Omdat je aan de buitenkant niet kan zien of een auto elektrisch is.
De een wel en de ander niet, is niet te handhaven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 januari 2021 om 18:38:

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 22 januari 2021 om 16:36:

Denk jij nu werkelijk dat de verkiezingen in Amerika anders zijn afgelopen door fraude???
En dat het onverstandig of in ieder geval niet in ons voordeel is deel uit te maken van de EU?

En dan niet eens de naam PVV willen noemen, de partij die het huichelen heeft uitgevonden, en daarin alleen wordt overtroffen door het forum?

Lachen met jou.

Interessant. Kom eens met feitelijke voorbeelden. Laten we zeggen 5 stuks.
open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 december 2020 om 01:31:

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.




Nee, ik doe er een. De rest laat ik aan jou: roepen dat je voor minder Marokkanen gaat zorgen, en als je daarop aangesproken wordt huichelen dat je het over criminele Marokkanen hebt.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 22 januari 2021 om 19:09:

open/sluit de onderstaande quote:

tackle schreef op 22 januari 2021 om 18:38:

open/sluit de onderstaande quote:

mms schreef op 22 januari 2021 om 16:36:

Denk jij nu werkelijk dat de verkiezingen in Amerika anders zijn afgelopen door fraude???
En dat het onverstandig of in ieder geval niet in ons voordeel is deel uit te maken van de EU?

En dan niet eens de naam PVV willen noemen, de partij die het huichelen heeft uitgevonden, en daarin alleen wordt overtroffen door het forum?

Lachen met jou.

Interessant. Kom eens met feitelijke voorbeelden. Laten we zeggen 5 stuks.
open/sluit de onderstaande quote:

3xA schreef op 19 december 2020 om 01:31:

Krijgen we weer te maken met een stel huichelaars die continu naar de pijpen zal dansen van grote belangengroepen en de Europese Unie? Helaas is dat 99,99% zeker. Maar in maart 2021 weten we het pas echt.

Amerikaanse praktijken lijken me onwaarschijnlijk. Zal er fraude zijn? Vast. Maar het zal niet uitlopen op een situatie zoals in de VS.

En uiteraard schieten er weer allerlei nieuwe partijen als paddenstoelen uit de grond. Heb er laatst een beetje naar zitten kijken, en ik kan nou niet zeggen dat er een nuttige partij tussenzit.

Op wie ga ik stemmen? Als ik al stem (wat niet zo vaak is), dan zal het wel op een partij zijn waar niemand mee samen wil werken. Dus erg veel zin heeft het allemaal niet.




Nee, ik doe er een. De rest laat ik aan jou: roepen dat je voor minder Marokkanen gaat zorgen, en als je daarop aangesproken wordt huichelen dat je het over criminele Marokkanen hebt.



Of gewoon roepen dat je als partij nooit van plan bent te regeren.
Wel volgelingen binden maar vervolgens geen verantwoordelijkheid nemen.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 januari 2021 om 19:03:

open/sluit de onderstaande quote:

Fier Koen schreef op 22 januari 2021 om 17:46:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 17:39:

Dit weet ik eigenlijk niet, maar als je de overheid vraagt dan is het 0%. (...)



Waarom mogen elektrische auto's dan niet, op basis van de stikstofregels, 120-130 km/uur blijven rijden? :denk



Omdat je aan de buitenkant niet kan zien of een auto elektrisch is.
De een wel en de ander niet, is niet te handhaven.


Ja dus? Een doorsnee Nederlander kan het niet zien en sommige politie medewerkers ook niet, maar dat is ook niet nodig. Of wel?
Op basis van kentekengegevens weten ze precies om wat voor auto het gaat. Een proces-verbaal wordt niet opgesteld op basis van 'de buitenkant' maar op basis van rijbewijs/kenteken. Aan de buitenkant kun je ook niet zien of iemand in bezit is van een rijbewijs of niet tot dat die gene gecontroleerd wordt.
In beste geval zou je volledig elektrische auto's een andere kleur kentekenplaat kunnen geven (licht groen of zo) zoals bij taxi's/garage's. Doe je dit niet en maak je geen uitzondering voor stikstof- vrije auto's dan kom je ongeloofwaardig over en heb jij je huiswerk als kabinet niet goed gedaan. Je had vantevoren moeten weten dat dit ter discussie komt en dat je de 100kmh regels opstelt op basis van stikstof. Gewoon 100kmh invoeren op alle elektromotoren, verbrandingsmotoren en waterstofmotoren. Einde discussie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:18:
Gewoon 100kmh invoeren op alle elektromotoren, verbrandingsmotoren en waterstofmotoren. Einde discussie.



Dat is toch ook gewoon zo?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:18:

Je had vantevoren moeten weten dat dit ter discussie komt en dat je de 100kmh regels opstelt op basis van stikstof.



Nou kijk, en dit is nou precies waarom het juist ingewikkeld is.

Er is een hele groep mensen vóór deze beperking.
En er is een groep tegen.

Er is altijd wel ergens een groep het niet mee eens.

Waarom moet jij perse 130km/h rijden? Zo breed is Nederland niet eens.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 januari 2021 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:18:
Gewoon 100kmh invoeren op alle elektromotoren, verbrandingsmotoren en waterstofmotoren. Einde discussie.



Dat is toch ook gewoon zo?


Ja en nee. Achteraf wel. Eerst was het dat het kabinet (trouwens diezelfde kabinet die verhoging naar 130 had ingevoerd) de reden tot verlaging naar 100kmh had opgegeven als 'stikstof'. Kabinet heeft opdracht gegeven om op verschillende plaatsen stikstof meetingen te doen om zo achter te komen of de waardes te hoog zijn. Indien deze waardes te hoog zouden zijn dan zou verlaging tot max 100kmh als maatregel volgen om zo 'minder' stikstof te creeeren. Bouwbranche en nog andere branches waren hier vooral blij mee. Vervolgens komen allerlei experts met terechte klachten over het feit dat een elektrische en/of waterstof auto geen stikstof produceert en deze dus in principe gewoon nog steeds 120/130kmh mogen rijden. Het plan van de kabinet om alle snelheidsborden te vervangen was allang uitgevoerd, maar nu kwam er een extra probleem erbij omdat men niet goed nagedacht heeft in Den Haag.... nu heb je in principe andere/extra snelheidsborden nodig die zowel Nederlanders als buitenlanders zouden begrijpen... al met al je snapt het wel. Ingewikkeld traject en het kabinet besloot zoals gewoonlijk voor de makkelijkste weg en voerde 100kmh voor alle voertuigen in.

Begrijp me niet verkeerd. Het is terecht dat het voor iedereen geldt of voor niemand. Maar het feit (en dat zie ik met corona ook) dat Rutten en zijn smurfen niet goed nadenken, maatregelen implementeren en vervolgens achter hun oren krabben als het niet klopt is kwalijk. Het is geen boodschappenlijst waar je naast zit, maar regels voor 17-20 milijoen mensen (buitenlanders en toeristen meegeteld). Het zijn universitair opgeleide mensen die een land proberen te besturen en jaar in jaar uit knullig falen.... ongelooflijk.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 januari 2021 om 19:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:18:

Je had vantevoren moeten weten dat dit ter discussie komt en dat je de 100kmh regels opstelt op basis van stikstof.



Nou kijk, en dit is nou precies waarom het juist ingewikkeld is.

Er is een hele groep mensen vóór deze beperking.
En er is een groep tegen.

Er is altijd wel ergens een groep het niet mee eens.

Waarom moet jij perse 130km/h rijden? Zo breed is Nederland niet eens.


Heel eerlijk gezegd weet ik niet. Ik rij graag 130kmh (in werkelijkheid 140-150kmh). Ik weet dat het uiteindelijk maar op 5 a 10 minuten verschil komt, maar het is gewoon 'fijn'. Als het aan mij light gaat de snelheid gewoon omhoog naar onbeperkt zoals in Duitsland. 120kmh is ingevoerd (hou me er niet aan vast) in 1970. Met de auto's van toen. Met de veiligheid van toen. Nu het 2021 is is er weinig veranderd en zijn zowel wegen als auto's vele malen veiliger geworden, maar is de snelheid omlaaggegaan. Dat gaat er bij mij niet in.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Joe2020 schreef op 22 januari 2021 om 19:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Greco schreef op 22 januari 2021 om 19:18:
Gewoon 100kmh invoeren op alle elektromotoren, verbrandingsmotoren en waterstofmotoren. Einde discussie.



Dat is toch ook gewoon zo?


Ja en nee. Achteraf wel. Eerst was het dat het kabinet (trouwens diezelfde kabinet die verhoging naar 130 had ingevoerd) de reden tot verlaging naar 100kmh had opgegeven als 'stikstof'. Kabinet heeft opdracht gegeven om op verschillende plaatsen stikstof meetingen te doen om zo achter te komen of de waardes te hoog zijn. Indien deze waardes te hoog zouden zijn dan zou verlaging tot max 100kmh als maatregel volgen om zo 'minder' stikstof te creeeren. Bouwbranche en nog andere branches waren hier vooral blij mee. Vervolgens komen allerlei experts met terechte klachten over het feit dat een elektrische en/of waterstof auto geen stikstof produceert en deze dus in principe gewoon nog steeds 120/130kmh mogen rijden. Het plan van de kabinet om alle snelheidsborden te vervangen was allang uitgevoerd, maar nu kwam er een extra probleem erbij omdat men niet goed nagedacht heeft in Den Haag.... nu heb je in principe andere/extra snelheidsborden nodig die zowel Nederlanders als buitenlanders zouden begrijpen... al met al je snapt het wel. Ingewikkeld traject en het kabinet besloot zoals gewoonlijk voor de makkelijkste weg en voerde 100kmh voor alle voertuigen in.

Begrijp me niet verkeerd. Het is terecht dat het voor iedereen geldt of voor niemand. Maar het feit (en dat zie ik met corona ook) dat Rutten en zijn smurfen niet goed nadenken, maatregelen implementeren en vervolgens achter hun oren krabben als het niet klopt is kwalijk. Het is geen boodschappenlijst waar je naast zit, maar regels voor 17-20 milijoen mensen (buitenlanders en toeristen meegeteld). Het zijn universitair opgeleide mensen die een land proberen te besturen en jaar in jaar uit knullig falen.... ongelooflijk.



Oh dat heb ik echt anders begrepen.

Volgens mij begon het met een verlaging van de max snelheid naar 100km/h in verband met het stikstofprobleem, heeft later (GL en FvD) daarna proberen te pleiten voor een maximale snelheid van 130km/h voor alles wat geen verbrandingsmotor heeft. En GL en FvD hebben onder andere als argument gebruikt dat elektrische rijders beloont moeten worden. En dat laatste is niet doorgegaan.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ajax Forum » Maatschappelijke discussies » Tweede Kamerverkiezingen 2021